Afvallen 2019

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 01:24

Ik meld me ook :D ben inmiddels eindelijk op een gezond BMI, maar schommel / hang nu vast en wil nog een kilo of 5 a 10 lager gaan zitten. Dus ik lees graag mee voor motivatie en geef graag ook tips!

Momenteel sport ik 4 a 5x in de week (krachttraining) en let ik al op mijn voeding, maar heb ik dat net deze week iets laten verslonzen (3x uiteten geweest :+), wel geprobeerd op die dagen niet al teveel boven m’n kcal te komen (let altijd extra op de rest van de dag), maar het is sowieso wel eroverheen geweest. Maar aankomende week non-stop werken (en dus geen kerstgesnaai), dus als ik dan gewoon gezonde dingen meeneem is het ook zo weer prima denk ik :D

Ben 1.73m lang en schommel tussen de 72 en 74kg, wil naar minimaal de 70kg :j
Ben afgelopen jaar al 10kg afgevallen en kom oorspronkelijk zelfs van de 97kg af (2016) :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 02:06

Anastasia24 schreef:
Mag ik me ook melden? Ik ben 1.65 op het moment, en weeg 70kg. : Wil graag naar de 60, heb jarenlang 65 gewogen, maar vond dat voor mijn gevoel ook al te veel. :Y) . Hebben jullie nog tips? Ik loop 4x in de week hard ( Kwartiertje hardlopen. ) en rijd 3x per week. Eten ga ik weer op letten, maar dat vind ik nog een lastig punt. :o Laten we eerst maar beginnen om naar de 65 te gaan, O:)

Qua beweging doe je iig genoeg, voeding is 80% van het afvallen dus daar zal je idd dan op moeten focussen :j houdt het wel leuk en lekker, dan is dat lastige ook minder. Ga kijken naar wat je wél lekker vind qua gezonde dingen en neem van de ongezonde dingen een klein beetje (weeg dat af), maar ontneem jezelf niks :)

Dreamy

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:14

Hier ook 2 doosjes bon bons gekregen van werk, gingen mooi ri vriendlief :j heb wel eentje geproefd, maar dat moet gewoon kunnen.
Ik ken persoonlijk alleen geen rem als het voor mijn neus staat, dus alles wat ik snoep weeg ik netjes af en geef de rest weg of kan het in de kast leggen zonder er weer aan te komen :D dat werkt wel!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:54

faunty schreef:
Ik vul mijn voeding in op myfitnesspall , wat ik zo fijn vind is dat als je activiteit invult je ook ziet wat je daarvoor terug krijgt. Daarnaast natuurlijk de limieten op macro’s en micro’s vind ik erg fijn.

Altijd de gratis versie gebruikt maar ben aan het twijfelen om de pro aan te gaan schaffen, even kijken wat dat kost. En ik moet nog even ergens tijd maken om recepten in te vullen wat het werken ermee een heeeeeel stuk makkelijker maakt.

Ik heb de laaste 2,5 maar KETO gegeten in fase 1, 20 khd per dag. Dit gaat goed, maar ik ben nu toe om op te gaan bouwen, dat wordt mijn doel voor 2019, goed opbouwen en niet terugvallen in oude patronen.

En nog een snaai tip , ik heb mijn to do list en goals op de snaaikast gehangen, zo wordt ik meteen geconfronteerd en geholpen met iets wat ik dan kan gaan doen.

Die activiteit is niet heel erg accuraat, zou daar niet te veel op letten :o althans, stappenteller op mijn fitbit en op telefoon telden ook niet echt accuraat. Dus heb dat standaard uit staan.

Mijn valkuil is dat ik minder probeer te eten dan waar mijn eigenlijke kcaldoel op staat :o ik heb ook mijn macro’s aangepast (kan ook gewoon met gratis versie) en probeer daar ook erg op te letten. Maar merk wel dat ik er iets in doorsla :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:31

Hier op een halve bak koffie aan’t trainen in m’n nieuwe sportsetje :):) gisteravond wel echt een snoepbui (3 koekjes en 2 reepjes chocolade), helaas. Maar nu is er niks meer in huis en dat ga ik ook even niet meer halen :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:49

__Sannne schreef:
Ik zou het gewoon laten en je focussen op de kcal die je naar binnen werkt. Alles wat je daarnaast extra verbrand is mooi meegenomen.

Inderdaad. De app/fitbit/watdanook is vaak niet accuraat en als je dan wel van die kcal uitgaat en die erbij gaat eten, dan is het zonde als blijkt dat 't dus niet klopt en je geen resultaten boekt :=

Bjarni schreef:
1. Linnie050 -6 kilo
doel conditie/afvallen/strakker
2. Nine1987 -10 kilo
Doel: afvallen, betere conditie,
regelmaat in maaltijden
3.xApple - 6,5 kilo afvallen, gezonder eten en meer bewegen.
4. ScarOfWars -20 kilo
Doel: afvallen, betere conditie/meer
bewegen en mijn lichaam accepteren.
5. Berriepi -3á 5 kilo
Doel: de fitheidstest bij defensie
doorstaan.
6. Danuah - x aantal kg
Doel: afvallen/strakker worden, betere conditie en blij zijn met mezelf.
7. Romyamb -min.20 kilo
Doel: afvallen, spieren herstellen en conditie verbeteren.
8. Mamamiesje -6 kg mbv weightwatchers
9. San87 - min 5 tot 8 kg dmv herstellen oud eetpatroon.
Doel: Conditie opbouwen door hardlopen.
10. DideH - min 8 a 10kg Doel: afvallen, strakker in lijf dmv gezonder eten
11.sssimonee -10/15 kilo.
Doel: afvallen en gespierder worden
12. CupCakes_: 10/15 kilo
Doel: afvallen, gespierder worden en beter in mijn vel zitten.
13. Sall : -7/10 kilo
Doel: Afvallen, daarna gewicht stabiel houden. conditie/kracht terug opbouwen.
14. Bjarni -15/20kilo
Doel: afvallen, conditie opbouwen, beter in mijn vel zitten, letterlijk en figuurlijk :D
15. Dreamy: -5 a 10kg
Doel: strakker, slanker en gespierder worden :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:45

Ik ben al sinds mei bezig en blijf gewoon doorgaan :))
Tip voor de zoete trek; fruit :j
Of kwark met eiwitpoeder :9 En wat ook lekker is is (soya)melk met bevroren fruit of ijsblokjes, mixen met micellar casseine eiwitpoeder.. wordt heeel fluffy en vult echt erg :j fave voor na het sporten, om aan extra eiwitten te komen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 10:11

Beterschap :(:)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:23

MarlindeRooz schreef:
Ik kan ook heel goed niks eten tot 11, maar dan vind ik het lastig want ik wil zo gaan sporten en dan eet ik niks. :=

Dus eet zo maar 2 crackers oid?

Je kunt ook gewoon op nuchtere maag proberen te sporten :j mij lukt dat bijv. prima. Je mag dan wel oa zwarte koffie/thee/water drinken en als ik dan een half bakje zwarte koffie neem als pre workout dan ga ik verder op een lege maag als een malle :)) Maar dat moet je even uitproberen.
Ik ga het intermittend fasting ook weer oppakken, heb namelijk een nieuwe baan met kantoortijden *\o/* (goed begin van het nieuwe jaar).

Ik heb dumbells besteld voor thuis, wil op de dagen dat ik het niet red om naar de sportschool te gaan wel wat met gewichten blijven doen! :D We (mijn vriend en ik) kijken ook nog even voor een fitnessbank erbij! Ben trouwens erg benieuwd naar die work outs van Jillian, is dat goed te doen??
Ik woon in een appartement en heb al eerder Insanity gedaan, maar daar hadden de onderburen ondanks de sportmat toch wat last van :o (dat was veel springen ook)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:36

Thanks for sharing, wil dat ook al heel lang eens maken :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:42

MarlindeRooz schreef:
Ja durf niet zo goed te gaan sporten zonder eten, dan word ik vaak duizelig. Dus ik ga zometeen rond 1 uur wel sporten. :P

Oh, da’s niet prettig nee! Dan idd later sporten of gewoon normaal eten :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:10

Welkom Emma! Zo te zien weet je heel goed wat je valkuilen zijn en heb je weer motivatie gevonden om aan de slag te gaan, hierdoor ben je iig al een grote stap vooruit. De rest gaat ook echt wel goedkomen, een begin is er iig :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:43

Mijn nieuwe werk is dus ook een kantoorbaan, terwijl mijn oude werk fysiek best zwaar was. Ik zal dus ook aanpassingen moeten gaan doen :=
Scheelt wel dat ik bijna elke dag train, dat kan ik nu sowieso echt goed erin blijven houden :j alleen nog even kijken of ik op kantoor ook wat extra beweging kan pakken. Wellicht in de pauze idd een blokje om :j
Is zitten op zo’n bal wellicht ook een idee ipv op een stoel? :o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:10

Ik ontbeet normaal met 2 rijstwafels met mager beleg of een omelet van eiwitten, spinazie, kalkoenfilet en hutenkase of magere kwark met eiwitpoeder en een paar verkruimelde ongezouten&ongebrandde walnoten of brinta met soyamelk en banaan of opgewarmde overnight oatmeal met sojamelk en fruit :j :9
Zodra ik volledig over ben naar mijn nieuwe baan verschuif ik mijn “ontbijt” dus naar 12/13u :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:13

Afbeelding
Afbeelding
Tip voor een goed vullend ontbijt + eronder wat erin zit en kcal (id balk met Ontbijt zie je totale kcal van alleen het ontbijt) :j
door de vele eiwitten zit je echt goed vol!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:40

Es_ther schreef:
Dreamy schreef:
[ [url=m/JGfXqk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/E1Ed3r.png]Afbeelding[/url] ]
Tip voor een goed vullend ontbijt + eronder wat erin zit en kcal (id balk met Ontbijt zie je totale kcal van alleen het ontbijt) :j
door de vele eiwitten zit je echt goed vol!

Hoe krijg je dat in godsnaam weg?
Ik heb al moeite met een bakje kwark met fruit in de vroege ochtend :')

In de vroege ochtend krijg ik dit ook niet weg, maar heb pas gegeten op het moment dat ik die post plaatste :j Ben weer begonnen met Intermittend fasting. Dus dan voor anderen mss wel een goede lunch :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:33

DideH schreef:
[ [url=m/zpNI0q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ben ik een random poging tot paprika/tomaatsoep zonder recept aan het doen :+

Ziet er al lekker uit, hopelijk smaakt ‘t zo ook! :D

Hier gaat het prima, heb er weer helemaal zin in :D heb eindelijk wat voedzame grotere porties gemaakt, was eerder een beetje teveel gefocussed op weinig maar ben goed met m’n neus op de feiten gedrukt door vriendinnen :j
Heb zojuist eigengemaakte tonijnsalade met ui, augurk en zo’n 80gr volkoren pasta op als avondmaal :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:25

Ik begin dit jaar op 72,6 (al heb ik nu ook nog eens mijn maandelijkse feestje en wil ik dan nog wel eens zwaarder zijn) :j eindigde het jaar schommelend tussen 72,nogwat en 74,nogwat..
Vanaf nu weer gas op die lolly :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:28

Goedzo Brittje!! :):)
Die chocomelk <3 heerlijk!

Ik heb eerder deze middag omelet op met kipfilet en hutenkase + ga zo aan de kippensoep met extra bloemkool erin.
Als avondeten heb ik gekookte kip, bloemkool en ui en daaroverheen enkel wat chillipoeder :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:31

Warme appel met kaneel is idd echt een onwijs lekkere snack :j ik had het gisteren met een beetje havermout gemaakt!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:46

Gefeliciteerd!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:29

DideH schreef:
Misschien leuk om lijstje bij te houden?

Stand na week 1

Bokker|Streefgewicht|Start|Huidig

DideH |61|70,5|68,3
Dreamy |65|72,6|72,6

Ik ga maar 1x in de week wegen en heb dat gisteren voor het eerst dit jaar gedaan, dus nog geen verandering haha.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:57

Tip voor de snaaiers, gewoon kcal overhouden aan het einde van de dag (of je dag berekenen en invullen en je ook echt aan die ingevulde porties/voeding houden, dan kan het op elk moment van de dag) zodat je ruimte hebt voor een bakje met wat (ook afgewogen) lekkers. Zonder jezelf daarna rot te voelen of je proces in de weg te zitten :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:14

Ik zou alle kcal die je zogenaamd “over” hebt door sporten gewoon zo laten. Mijn app telt soms stappen die ik niet zet en als ik wel die kcal zou eten zou ik dus aankomen, omdat het niet accuraat is. Ik zou alles wat je extra hebt verbrand dus gewoon zien als mooi meegenomen & je gewoon aan een vast kcaldoel per dag houden :j

Maar dit is slechts advies vanuit mij :D zelf doen waar je je prettig bij voelt!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:00

Denise_Storm schreef:
Hallo allemaal!

Mag ik mij hier ook melden? Vakantie is voorbij, dus tijd om op een gezondere tour te gaan. Ik schrok behoorlijk toen ik de weegschaal trof vorige week (had mij in jaaaaren niet gewogen).

Ik ben (bijna) 24, 1.68 meter kort en de weegschaal geeft 76 kilo aan :x De eerste stappen zijn gezet: vanaf vandaag geen thee met suiker, frisdrank etc. meer en meer bewegen.

Vorige week gestart in de sportschool. Mijn streven gaat zijn om 2 keer per week te gaan sporten. Het paardrijden gaat momenteel niet (ik heb teveel last/pijn van mijn lichaam). Dus ik train Storm momenteel veel vanaf de grond. Ik werk 20 uur per week als communicatiemedewerker op een gemeente (dus veel zitten) en ik ben bezig met afstuderen.

Ik ben vooral ook benieuwd naar jullie maaltijden, ik vind het zo lastig. Ontbijt is sowieso een ramp, dat lukt vaak gewoon echt niet. Maar ook handig lunchmaaltijden en avondmaaltijden (als de planningen krap zijn) zijn vaak een uitdaging. Ik vind brood niet lekker, en noten etc. ben ik ook geen fan van.

My fitness pall app geeft aan dat ik 1340 calorieën per dag moet binnen krijgen, en die andere berekenaar (ik ben hem even kwijt, maar zag hem hier voorbij komen laatst) zegt 1560. Wat is volgens jullie reëel?

Nou lieve medebokkers; op naar een gezond en fit 2019! Ik lees graag mee :D

Welkom! :D
Ik zou ertussenin gaan zitten en kijken wat dat gaat doen :j

Welkom Jo! :):)