Afvallen 2019

Moderators: Shanna, Dani, EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:09

Ik wil mij hier ook melden... Afgelopen twee jaar ben ik zo'n 18 kg afgevallen en nu wil ik eigenlijk nog een klein stukje verder... Maar ik heb niet echt een doel meer. Behalve misschien dan mijn BMI in gezond gewicht krijgen want dat is nog steeds overgewicht.

Wat het beste voor mij werkt is gewoon voeding bijhouden. Sporten doe ik sowieso al veel maar na twee jaar voeding bijhouden ben je dat ook wel eens zat dus de afgelopen maand niet echt gedaan maar wel stabiel gebleven in gewicht waar ik heel trots op ben. Ik merk wel dat ik ineens weer zin heb om er mee aan de slag te gaan. Dus ben benieuwd:)

MarloesHJ

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:57

Ik sport ook bij een kleine sportschool waar je alle begeleiding kan krijgen die je wilt. Ook vragen ze regelmatig tussendoor hoe het gaat.
Bij ons sport trouwens niemand met koptelefoons of zoiets dergelijks. Staat altijd non-stop muziek aan dus je kunt gewoon op muziek sporten.

Ik beweeg op het werk ook genoeg maar tel dat niet mee in mijn beweging. Corrigeer ook nooit mijn kcal voor mijn beweging. Heb een doel van 1774 en probeer daar netjes rond uit te komen. Sport ik een dag veel dan zijn dat extra kcal die ik kwijt raak.
Ter beeldvorming, ik doe 2x per week floatfit (HIIT), 1-3x per week sportschool en minimaal 3x per week 2 paarden rijden en die staan aan huis dus heb daar ook de dagelijkse verzorging van.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:05

IsaCalixa schreef:
MarloesHJ, heb je dan nooit dat je je moe/slapjes voelt als je dat doel aanhoudt en ook nog erbij sport? :)

Meer een vraag uit nieuwsgierigheid hoor. Ik kan me voorstellen dat je daarmee wel (sneller) afvalt. Heb zelf in het verleden ook wel eens (toen ik ging afvallen) een doel van 1600 kcal aangehouden en dan ging ik daarbij ook nog zwemmen, maar ik had soms momenten dat ik bijna neerviel/echt duizelig werd enzo. Ik viel dan wel zo'n 0,5 kg per week af, maar echt gezond was het eigenlijk niet.

Mocht het voor jou prima werken, geen probleem natuurlijk :)

Maar 1600 of bijna 1800 kcal zit wel een behoorlijk verschil voor mij in. Tevens zijn de macro's voor mij aangepast op meer eiwit/vet en iets minder koolhydraten waardoor ik langer vol zit. Mijn BMR is 1617 op het moment dus zit er bijna 200 kcal boven. Ik voel mij idd niet duizelig ofzo tijdens het sporten, afgezien van het paardrijden zijn de overige sportmomenten zo'n 30 minuten met uitzondering van de yoga. Maar ik meet ook niet alles strak af dus er kan best een beetje variatie in het aantal kcal zitten.

Daarbij heb ik vaak als ik gesport heb dat ik geen honger meer heb. Maar ik val ook geen 0,5 kg per week af hoor... Ik heb over 18 kg bijna 1,5 jaar gedaan.

Als ik nachtdienst heb dan houd ik mij overigens niet aan het kcal doel. Dat trek ik gewoon niet. Dan mag ik vrijer eten van mijzelf.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie