Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

__Sannne

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:27

Dan kan de app toch ook nooit weten hoeveel stappen je zet? Mocht je een fitbit hebben dan neemt hij daar de stappen van over zodra je hem koppelt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:30

Ik zou het gewoon laten en je focussen op de kcal die je naar binnen werkt. Alles wat je daarnaast extra verbrand is mooi meegenomen.
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 28-12-18 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:04

Ik kom mij ook melden. De weken voor kerst erg goed bezig geweest qua eten, maar van kerst tm oud en nieuw echt ruk. Nu de knop weer om. Er moet minstens 15 kilo af, en misschien zelfs 20. Maar we gaan voor kleine stapjes; eerst onder de 80 kilo! Mn vriend moet ook een x aantal kilos kwijt dus we slepen elkaar er doorheen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:40

_San87_ schreef:
Je moet niet dagelijks wegen he, DideH.

Kom even binnenvallen maar er is niks mis met dagelijks wegen. ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:53

_San87_ schreef:
__Sannne schreef:

Kom even binnenvallen maar er is niks mis met dagelijks wegen. ;)

Mits je je er niet blind op gaat staren.

Ik heb altijd geleerd een vaste dag en tijdstip per week geeft het beste beeld.

Je moet je er inderdaad niet blind op staren. En je niet te veel vasthouden aan dagelijkse schommelingen.

Maar juist die schommelingen zijn de rede dat ik elke dag weeg. Gisteren gaf de weegschaal 2.5 kilo meer aan dan vandaag (beide op lege maag gewogen). Ik hield blijkbaar heel veel vocht vast want eergisteren was het ongeveer hetzelfde als vandaag.

Stel je voor dat je je één keer per week weegt, en dat was net zo'n dag als gisteren geweest. Dan had het dus geleken alsof ik in een week tijd echt 2.5 kilo was aangekomen. Lekker demotiverend.

Tuurlijk was ik gisteren niet blij om die 2.5 kilo meer te zien op de weegschaal, maar juist doordat die kilo's er de dag ervoor nog niet bij zaten, kon ik goed relativeren dat dit hoogstwaarschijnlijk allemaal vocht is. :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:14

DonnnavZ schreef:
Nou vandaag niet zo goed bezig geweest....
Met collega's een nieuwjaarslunch gehad bij de taco bell (die weer open is) ik heb nachos met alleen kaas....

Ik vertrouw die myfitnesspall nog steeds niet volgens dat ding heb ik nu nog 180 kcal over (ik zit wel over mn hoeveelheid vet heen oeps..)

Wat vertrouw je er niet aan?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:46

_San87_ schreef:
Pffff ik heb ruzie met de weegschaal. Volgens mij houd ik vocht vast of zo (ben ongesteld), ben een halve kilo zwaarder :').

Anywho.

Lunch. Een volkorenbroodje met ruccola, hüttenkäse en rosbief :).

Joh bij mij zit er de ene dag ook een kilo meer bij en de dag erna anderhalve kilo minder. Ook als ik niet ongesteld moet worden. Niet te druk om maken. Zolang je prima eet kom je er echt wel.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:16

Bon_ita schreef:
Ik ben echt een beetje verdrietig. Er is een halve kilo bij in plaats van af, terwijl ik super gezond heb gegeten en gedronken en veel heb bewogen. Snap er echt niks van. :

Precies hierom weeg ik mezelf elke dag. Het kan zijn dat je momenteel meer vocht vasthoudt. Jezelf elke dag wegen geeft een veel realistischer weekgemiddelde dan zo'n momentopname.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:43

L_iek schreef:
Er zijn tegenwoordig zoveel dieeten dat ik echt geen idee heb welke zal werken, dat bedoel ik meer.

Probeer ook geen dieet te vinden. Probeer je levensstijl aan te passen, gezonde keuzes te maken, en iets te vinden wat je de rest van je leven vol kan houden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:51

LadyMadonna schreef:
Paprika vind ik rauw niet lekker.
Komkommer vind ik heerlijk, maar ook weer erg saai...

Ik snap het gewoon niet zo goed, dit was gister:
[ [url=m/EgjkCg.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toch zat er vanmorgen weer 0,3 kg bij...
Ik kom overigens bijna nooit boven m’n kcal doel

Niet druk maken om zulke schommelingen. Hoort er helemaal bij.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:27

opisop_shop schreef:
Wat een boel calorieën tijdens je avond maaltijd of lijkt dat maar zo? Is het niet handig om juist in de avond wat minder te eten?

Waarom zou dat handig zijn?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:15

DideH schreef:
__Sannne schreef:

Waarom zou dat handig zijn?

Gok vanwege het feit dat je s avonds dan niet meer verbrand ;)

Maar je verbrand overdag toch gewoon? Als je over de gehele dag maar minder kcal eet dan dat je verbrand, maakt niet uit of je die kcal s'ochtends of s'avonds naar binnen werkt.

+ je verbrand s'avonds/s'nachts echt nog wel kcal hoor

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:49

opisop_shop schreef:
Ik dacht dat je savonds minder verbrandde dan overdag.

Maar als je alsnog een kcal tekort creëert overdag, dan maakt dat toch niet uit? Als jij over de hele dag 2500 kcal verbrandt, en er 2000 eet (of dat nou in de avond of ochtend is) dan creëer je toch gewoon een tekort van 500?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:12

Waarom zou je met 1500 kcal niet veel afvallen?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:49

Ocean_Child schreef:
Ik opende net de My Fitness Pal app en ik moest opnieuw inloggen. Dit heb ik gedaan en nu zijn mijn voortgang en logboek gewist -O-
De berichten (je hebt zoveel dagen achter elkaar ingelogd) staan er wel nog....

Kijk even of dit op de desktop versie ook zo is. If not, even app opnieuw instaleren op je telefoon!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:10

Onder je bmr zitten is op langdurig termijn schadelijk. Ik raad je aan de openingspost van het topic "afvallen zonder doel is ook ontzettend cool" even door te lezen. Daar staat het BMR goed uitgelegd mét bronnen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:29

Mariska88 schreef:
Wie kent of heeft eens aan een appeltjes dag gedaan?
Dat betekend dat je vanaf dat je opstaat tot ongeveer 16 uur alleen maar appels eet (van die groene) dus zo'n 4,5,6 appels (om de 1 a 2 uur)
Dan om 16 uur een lichte hap (krekkers of iets) en dan ook een lichte avond maaltijd (salade, rijst, kip etc)

Waarom zou je dit doen?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:53

Hier ook hekel aan sportschool, gelukkig zijn er genoeg alternatieven. Zelf heb ik het wielrennen weer opgepakt. Je zou eventueel ook thuis oefeningen kunnen doen of yoga ofzo.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie