Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:08

Yonker schreef:
DideH schreef:
1462, kan dat? Dus dan zou ik 1700 ofzo moeten eten?

Als je klein bent en niet zo zwaar dan zal dat gerust kloppen. Ik zou dan idd rond de 1700 of 1800 gaan zitten.

1.70, 24 jaar en woog vorige week 70,5kg, dus dat ik niet heel groot ben klopt wel ja :)

Yonker schreef:
MFP staat erom bekend dat ze veeeeeeeeeel te laag zitten in kcal. 1300 zou ik zeker niet doen. Ik zou eerder rond de 1700/1800 gaan zitten. Je valt dan langzamer af maar het is veeeeeel makkelijker bij te houden. 1300 is echt niet te doen :=

Goed dat je het zegt, want ik hield nu die MFP aan. Vroeg me af of de meting van gister eigenlijk wel klopte na de feestdagen (was al van 70,5 naar 69 gegaan ondanks de feestdagen), dus net nog een keer gewogen en nu gaf hij 68,3 aan...

Maar dat is wellicht ook vocht geweest?

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:15

_San87_ schreef:
Je moet niet dagelijks wegen he, DideH.

Nee was ik ook zeker niet van plan! :) Was nu alleen even een check of de weegschaal gister geen kuren had, omdat ik die daling tijdens de feestdagen niet geloofde, maar het zal toch wel kloppen denk ik dan.

@Yonker: nee het is niet dat ik overgewicht heb, maar ik zit gewoon zelf echt niet meer lekker in mijn vel omdat ik eerst juist altijd rond de 60 woog en nu dan ineens 10kg meer.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:00

Sall schreef:
Hooooi!
Mijn bmr blijkt 1305 te zijn

Leuk hoor eind 40 en een smurf te zijn..

-O-

Moet je naar Brussel gaan! 60 jarig jubileum van de smurfen op het moment :)) Just kidding, hier nog een smurfenbestaan.

DideH

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:31

Ik vind die barcodescan optie van MFP echt top. Dan is het ook helemaal niet moeilijk om ze te tellen :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 01:38

Ik was supergoed bezig vandaag met eten, tot ik bij goede vrienden ging eten (tikka masala, keurig 1x opgeschept, dat ging nog goed) en ze daarna een heel lekker borrelplankje tevoorschijn haalden -O- Ik zwichtte...

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:23

Afbeelding

Hier ben ik een random poging tot paprika/tomaatsoep zonder recept aan het doen :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:41

Dreamy schreef:
DideH schreef:
[ [url=m/zpNI0q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ben ik een random poging tot paprika/tomaatsoep zonder recept aan het doen :+

Ziet er al lekker uit, hopelijk smaakt ‘t zo ook! :D

Hier gaat het prima, heb er weer helemaal zin in :D heb eindelijk wat voedzame grotere porties gemaakt, was eerder een beetje teveel gefocussed op weinig maar ben goed met m’n neus op de feiten gedrukt door vriendinnen :j
Heb zojuist eigengemaakte tonijnsalade met ui, augurk en zo’n 80gr volkoren pasta op als avondmaal :j

Goed bezig!
Tonijnsalade is ook wel weer een goede :)

Soep smaakt met voorproeven zeer goed! :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:53

Ocean_Child schreef:
Pffff hoe doe jullie dat ‘s avonds? Ik heb de hele dag netjes op mijn eten gelet, maar nu enorme trek in iets lekkers...

Ik heb van de week gezond bananenbrood gemaakt, dus daar snoep ik dan af en toe een plakje van. Verder; fruit, een handje ongezouten noten of gewoon veel drinken :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:00

Afbeelding

Wilde vanochtend zeggen dat het vandaag een cheatdag ging worden. Dagje uitwaaien op het strand om te vieren dat ik gister van mn scriptiebegeleider een go heb gekregen om mn masterscriptie door te sturen naar 2e examinator, maar we hebben net al 2,5 uur gewandeld over het strand en door de duinen := Denk dat de chocomelk er weer redelijk af is met geploeterd door het zand :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:31

Thanks allemaal :) Sorry voor het lekker maken van jullie := Misschien is dit topic niet de meest geschikte plek om dergelijke fotos te delen...

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:39

Oef dat klinkt niet fijn Naomi, sterkte en even rustig aan!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:17

Gefelociteerd evelien!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:28

Misschien leuk om lijstje bij te houden?

Stand 6 januari

Bokker|Streefgewicht|Start|Huidig

DideH|61|70,5|68,3

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:32

IsaCalixa schreef:
Jeetje, hoe kunne sommige mensen nu al 2 kg kwijt zijn? Is dat in minder dan een week? knap hoor!

Ik ben nog niks kwijt Haha, maar ik heb sinds 1 januari wel gewoon netjes gegeten/weinig gesnackt. Vanaf morgen ga ik beginnen met sporten :)

Heeft iemand voor mij nog ideeën voor een lekkere/gezonde lunch? Ik heb een beetje een probleem daarmee, ik heb dan nooit echt zin in iets dus dan sla ik over. Maar dan heb ik bij de avondmaaltijd weer enorme honger.

Yoghurt krijg ik niet (meer) weg, broodje kipfilet met hummus ook een week lang gegeten maar nu heb ik daar ook al geen trek meer in :')

Ontbijt is daarentegen weer geen probleem.

Is bij mij niet helemaal fair om te zeggen na week 1. Eigenlijk is het bij na 2 weken (was week 52 al begonnen :) ).

Misschien volkorenwrap met gerookte kip en paprika oid een idee?

Vandaag wezen lunchen met een vriendin en die zei dat ze het al wel een beetje aan mijn kaaklijn kon zien (is een van de eerste plekken waar je het bij mij kan zien). Toch leuk om te horen ondanks er pas 2 kg af is :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:52

Dreamy schreef:
Tip voor de snaaiers, gewoon kcal overhouden aan het einde van de dag (of je dag berekenen en invullen en je ook echt aan die ingevulde porties/voeding houden, dan kan het op elk moment van de dag) zodat je ruimte hebt voor een bakje met wat (ook afgewogen) lekkers. Zonder jezelf daarna rot te voelen of je proces in de weg te zitten :)

Dat is inderdaad wel een goede tip! :) Kwam gister toevallig zo uit dat ik caloriën over had doordat ik 13km over het strand/duinen gewandeld had, dus toen ik s avonds op de bank bij vrienden van mij nog een kaasje meesnackte hoefde ik me niet zo schuldig te voelen :) Dat is wel echter fijner dan dat je denk: shiiiit ga ik weer...

Ontbijt voor morgen net afgewogen klaar gezet :) 351 kcl. Dan s middags een lichte lunch en dan ben ik voor vanavond en morgen bananenpannenkoeken aan het bakken :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:29

Ik zoek voor morgen eigenlijk tips. Maandagen zijn qua eten eigenlijk altijd ruk en dan in het kader van veel te weinig eten.

Ik werk de hele dag, om dan naar huis te racen, snel om te kleden en sportspullen te pakken, om dan om 7u al te moeten trainen. Dan kom ik vaak niet verder dan 2 boterhammen in de auto als avondeten en dat terwijl ik daar dan nog flink fanatiek op moet trainen.

Tegen de tijd dat ik thuis ben (21.15-21.30) heeft het dan niet echt meer zin om te gaan eten en houd ik het dan meestal bij een eiwitshake om toch niet iets binnen te krijgen.

Hoe zouden jullie zo'n dag inrichten?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:42

Hmm avondeten als lunch is inderdaad wel een goede, maar dan zit ik wel met de beperking van koude dingen. Zit altijd bij klanten, dus geen beschikking over magnetron o.i.d.

Ook heel slecht: houden eigenlijk bijna nooit pauze en eten achter laptop terwijl we doorwerken. Dus moet dan ook dingen hebben die dan handig te eten zijn (als iemand naast pastasalade nog tips heeft? :D ).

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:23

Mi_Amore schreef:
Wat knabbelen jullie als tussendoortje?

Ps: ik ben allergisch aan noten.

Cherrytomaatjes, komkommer, worteltjes of een plakje bananenbrood :)

Hier net weer 1,5u training erop zitten, had gister niets meer in huis om lunch-avondeten te maken, dus zit vandaag heel slecht aan veel te weinig calorieën :x Nu nog maar even een eiwitshakeje nemen om te compenseren.

Afbeelding

Zorgen dat ik vanaf volgende week de lunch op de maandag groter maak :)

Edit: oef... zit nu echt maar aan 800kcal vandaag en dan ook nog eens 1,5 uur gesport, schrik er een beetje van :oo
Laatst bijgewerkt door DideH op 07-01-19 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:24

Welkom allemaal en leuk dat jullie meedoen! :D
Komen lekkere foto's voorbij zeg! Brengt me weer op ideeën voor volgende week.

Misschien iets heel geks: volgens mij is mijn lichaam momenteel helemaal aan het ontgiften, dat t denkt: let it goooo let it gooooo :') Komt dat jullie bekend voor? :o

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:31

Collegas van mij hebben dat ook vaak als ze een tijdje (moeten) stoppen met koffie. Vrij bizar eigenlijk dat je lichaam zo reageert op voor ons iets heel "normaals".

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:10

Holy moly, 15 blikjes fanta :o Ik geloof dat mijn (toch al slechte tanden) er dan binnen 3 seconden helemaal uit zouden liggen. Supergoed van je dat je daarmee bent gestopt!

Iedereen met de mooie resultaten: lekker bezig! Jullie kunnen dit! *\o/*

Ik ben aan het werk en heb echt zooooo'n ontiegelijke zin in iets te eten... Heb alleen nog een low calorie bar van Body & Fit in mn tas zitten, maar ik vind eigenlijk dat ik eraf moet blijven, ookal ga ik vanavond weer trainen... Maar vind het vooral zo'n zonde omdat ik over 1,5u gewoon aan mn prakkie kan zitten. Heeeeeelp

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:38

Emmaa_ schreef:
DideH schreef:
Holy moly, 15 blikjes fanta :o Ik geloof dat mijn (toch al slechte tanden) er dan binnen 3 seconden helemaal uit zouden liggen. Supergoed van je dat je daarmee bent gestopt!

Iedereen met de mooie resultaten: lekker bezig! Jullie kunnen dit! *\o/*

Ik ben aan het werk en heb echt zooooo'n ontiegelijke zin in iets te eten... Heb alleen nog een low calorie bar van Body & Fit in mn tas zitten, maar ik vind eigenlijk dat ik eraf moet blijven, ookal ga ik vanavond weer trainen... Maar vind het vooral zo'n zonde omdat ik over 1,5u gewoon aan mn prakkie kan zitten. Heeeeeelp

In dit soort gevallen drink ik altijd een heel groot glas water heel snel leeg, en als ik dan nog steeds honger heb geef ik eraan toe en eet ik iets met weinig kcal. Kan mezelf wel gaan martelen als ik duidelijk honger heb maar daar word ik geen leuker mens van en van een dag 100 kcal over mijn doel ga ik niet aankomen. Dat glas water prop ik ertussen om te voorkomen dat ik dorst voor honger aanzie.

Heb het volgehouden :D ben onderweg naar huis. Zo volkoren couscous met zelf in elkaar geflansde kruidenmix, kip, paprika en courgette! En dan weer trainen :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:26

_San87_ schreef:
Mi_Amore schreef:
Vandaag gelezen over een ei-wrap.

Met 2 eitjes een ‘pannenkoek’ bakken, laten afkoelen en hoop groenten tussen doen. Klinkt zooooo lekker!

Nu eet ik elke week al eens in een kleine ovenschotel: tomaat, paprika, courgette (alles in blokjes), gerookte zalm, allemaal in het ovenschoteltje en overgieten met mengsel van 3 eitjes. HEERLIJK!

ps: deze ochtend 77,4. Nu dus nog 4,9kg te gaan...

Die ei-wrap ga ik ook eens proberen. Klinkt goed.

Had laatst deze gemaakt:
https://www.leukerecepten.nl/recepten/z ... elet-wrap/

Erg lekker! Wil alleen wel iets anders verzinnen voor die zoetzure saus, want die is niet persé gezond :=

Iemand enig idee wat een goede training is in de MFP app voor 1,5u conditietraining? :') Had van te voren de 1,5u basketball niet-competitief ingevuld, maar dat staat echt niet gelijkt aan wat we net allemaal uitgespookt hebben 8)7

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:09

_San87_ schreef:
DideH schreef:

Had laatst deze gemaakt:
https://www.leukerecepten.nl/recepten/z ... elet-wrap/

Erg lekker! Wil alleen wel iets anders verzinnen voor die zoetzure saus, want die is niet persé gezond :=

Iemand enig idee wat een goede training is in de MFP app voor 1,5u conditietraining? :') Had van te voren de 1,5u basketball niet-competitief ingevuld, maar dat staat echt niet gelijkt aan wat we net allemaal uitgespookt hebben 8)7

Ik lust geen garnalen ;(. Maar dat is te vervangen.

Denk dat het inderdaad ook lekker is met kip of biefstuk ofzo!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:10

Krijg honger van die tortilla tosti met geitenkaas :o

Kwam hier net ook wel wat lekkere (en redelijk gezonde) recepten tegen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding