Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:07

Ik kom me hier ook weer melden. Hopelijk kan ik het afvallen nu wel volhouden. Vorig jaar begon ik op precies hetzelfde gewicht als Nu, rond mei woog ik 4 kilo lichter maar toen gestopt met sporten en is het er weer bij gekomen. Ik wil er 10 af, het liefst zelfs 15.

Door minder te eten en 2 a 3 keer in de week te sporten en ook gewoon sowieso actiever te worden!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:13

Citaat:
1. Linnie050 -6 kilo
doel conditie/afvallen/strakker
2. Nine1987 -10 kilo
Doel: afvallen, betere conditie,
regelmaat in maaltijden
3.xApple - 6,5 kilo afvallen, gezonder eten en meer bewegen.
4. ScarOfWars -20 kilo
Doel: afvallen, betere conditie/meer
bewegen en mijn lichaam accepteren.
5. Berriepi -3á 5 kilo
Doel: de fitheidstest bij defensie
doorstaan.
6. Danuah - x aantal kg
Doel: afvallen/strakker worden, betere conditie en blij zijn met mezelf.
7. Romyamb -min.20 kilo
Doel: afvallen, spieren herstellen en conditie verbeteren.
8. Mamamiesje -6 kg mbv weightwatchers
9. San87 - min 5 tot 8 kg dmv herstellen oud eetpatroon.
Doel: Conditie opbouwen door hardlopen.
10. DideH - min 8 a 10kg Doel: afvallen, strakker in lijf dmv gezonder eten
11.sssimonee -10/15 kilo.
Doel: afvallen en gespierder worden
12. CupCakes_: 10/15 kilo
Doel: afvallen, gespierder worden en beter in mijn vel zitten.
13. Sall : -7/10 kilo
Doel: Afvallen, daarna gewicht stabiel houden. conditie/kracht terug opbouwen.
14. Bjarni -15/20kilo
Doel: afvallen, conditie opbouwen, beter in mijn vel zitten, letterlijk en figuurlijk :D
15. Dreamy: -5 a 10kg
Doel: strakker, slanker en gespierder worden :P
16. Lous -5 tot -10 kg (spieren wegen zwaarder dan vet dus op een gegeven moment word je weer iets zwaarder)
Doel: slanker, strakker en gespierder worden (weg met die sinaasappelbuik)
17. xLeoniee -15kg
Doel: afvallen, strakkere buik
18. Ocean_Child -10 tot -15kg
Doel: slanker, strakker en tevreden zijn als ik in de
spiegel kijk ;)
19. MarlindeRooz -15 / -20 kilo (onder de 75 zitten)
Doel: gezond en normaal eetritme, 3x pw sporten
20. Carlijn -15 / -20 kilo
Doel: gezond en sportief slank worden
21. Mizora -38kg
Doel: richting gezond gewicht gaan.
22. Jorika1986 -12kg
Doel: Een gezond BMI, Gezond voedingspatroon behouden, (nog) meer energie
23. _FD -20/ -25
Doel: slanker, fitter en gezonder
24. _evelien_ -5 kg
Doel: gezond BMI, strakker buikje, minder snaaien..
25. EmptyWords, -50 kg
Doel: een gezond gewicht, fitter worden.
26. Selena -10kg
Doel: strakker worden, gespierder worden en zelfverzekerder voelen over m’n lichaam
27. JosjeDZ -5 kg
Doel: slanker, fitter, betere conditie
28. Floemii - 15 kg
Doel: afvallen, cm verliezen, minder blessures door minder mee te hoeven zeulen.
29. Kiddokids -15 kg
Doel is eerst naar de 75kg en meer uithoudings vermogen krijgen.
30. nogo minimaal -15 kilo
Doel meer uithoudingsvermogen en lekkerder in mijn vel komen te zitten zowel letterlijk als figuurlijk
31. Mandy92 - doel; 60 kg (-10)
32. Melissa0304- doel -10 kg
33. Dieuwke_ - doel: -20 kg
34. Jessica_1998 - doel: onder de 60 kilo komen en tevreden naar mezelf kunnen kijken in de spiegel.
35.Luckyboy, doel is naar 62 kilo. Dat is denk ik -7 kg
36. Mhollander. Doel -30kg. Meer uithoudingsvermogen en lekkerder in mijn vel zitten.
37. Britt_sisi doel: -10 (of 15) strakker worden, volhouden en wel kunnen genieten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:44

Lekker dat bananenbrood! Mijn nieuwjaarsdag is niet zo netjes verlopen, laat wakker, veel gesnaaid en maar een klein rondje gelopen buiten, lang niet actief genoeg geweest. Nu ben ik ook helemaal niet fit dus ga ik dat vandaag ook niet doen. Wel vandaag even boodschapjes doen en netter en gezonder eten. MFP weer invullen en goed mn best doen! Ik ben niet thuis geweest dus heb niet 1 januari kunnen wegen. Dit wordt morgen, en ik ben bang voor het resultaat. Ik denk namelijk dat ik op meer uit kom als waar ik vorig jaar op begon.

Vorig jaar 5 kilo afgevallen tussen januari en mei en daarna weer flink laten versloffen en langzaam aangekomen.
Het stomme is dat ik wel echt het idee heb dat ik goed oplet en netjes eet. Ik maak gezondere keuzes enzo en laag in calorieën, maar ik denk dat er toch iets misgaat want ik viel niets af.

Ik kan ook niet sporten zonder eten. Ik moet sowieso heel regelmatig eten anders ga ik tegen de vlakte. Ik ga ook niet van huis zonder dat ik iets te eten en een flesje water bij me heb.
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 02-01-19 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:37

Emmaa_ schreef:
ScarOfWars schreef:
Nee, snap ik hoor. Maar het feit dat ik er nu al niet onder zit (normaal wel) geeft mij een goed gevoel. Plus het betekent dat ik 's middags best 2 broodjes kan eten ipv die ene die ik vandaag had. Tis voor mij ook nog aftasten.

Ik weet niet hoe lang je bent en hoe veel je weegt maar ik kan je aanraden om je Basic Metabolic Rate (BMR) eens uit te rekenen en dat in ieder geval als ondergrens te gebruiken. Je BMR is wat je lichaam verbruikt in absolute rust, dus als je niet eens ademhaalt of met je ogen knippert. Zelfs als je een extreem passief beroep hebt is het echt niet aan te raden om hieronder te gaan zitten omdat je je lichaam echt essentiele bouwstenen aan het afpakken bent.

Als ik op mijn BMR eet val ik echt helemaal niets af. Ik eet dus ook vaak iets er onder. Maar een uitschieter is dan niet zo erg.

Ik ontbijt soms met magere kwark met lijnzaad granola schuddebuikjes en honing, ongeveer 300 kcal, en soms met 2 sneetjes brood met hoemoes. Hangt er vanaf hoeveel haast ik heb.
Als ik vrij ben probeer ik mn ontbijt vaak wat langer uit te stellen, aangezien ik dan ook niet fanatiek beweeg. Zodra ik weg ga eet ik Wel, anders ga ik van mn stokkie.

Ik kan niet slapen met trek, en daar ga ik vaak de fout in. Dan eet ik nog iets (te zwaars) voor ik ga slapen. Zou ik niet moeten doen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:54

https://www.fit.nl/begrippen/bmr-berekenen

Volgens deze site is mijn BMR 1722. Ik probeer qua eten vaak rond de 1600 te zitten. Maar wat hoger is dus ook niet erg.
Bij mijn eerdere afvalpogjng (min16kilo) werd ik te streng op de calorieën en ging ik er nooit overheen wat dus niet helemaal goed afliep. Ik viel flauw, landde verkeerd en heb daar heel lang last van gehad. Dus ik hou nu goed mn lichaam in de gaten en mag af en toe wat hoger zitten!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:20

_San87_ schreef:
Je moet niet dagelijks wegen he, DideH.

Ik weeg ook iedere dag als de mogelijkheid er is, vind ik fijn, als een stok achter de deur.
Ik voer het ook in en zo kan je precies je geschommel zien, dus je kan best dagelijks weten. Als je je er niet teveel van aantrekt dat je de ene dag een kilo zwaarder bent dan de andere dag.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:09

Mijn avond eten vanavond:

Afbeelding
Ruim genomen 603 calorieën. Heerlijk gegeten! Best hoog in calorieën, komt voornamelijk door de brie en walnoten, maar ik had nog aardig wat over om op te vullen!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:10

ScarOfWars schreef:
Jeetje, dat ziet er zó lekker uit! Zou je het recept willen delen?

Jahoor heel simpel!

Verse bladspinazie, beetje olijfolie door met wat peper en zout.
Champignons bakken, ik doe hier wat knoflook door en ook een beetje peper en zout, is naar eigen smaak natuurlijk.
Brie in plakjes snijden, op bakpapier in de oven met een beetje honing er overheen. Door de honing wordt het snel donker dus goed in de gaten houden. Ik had de oven nu op 185 graden en heb het er 6 minuutjes in gehad.

Spinazie op het bord, brie er omheen, champignons op het midden, nog wat walnootjes eroverheen en het gevulde eitje ernaast.

Gevuld eitje doe ik het eitje koken, eigeel er uit halen, mengen met een beetje mayonaise, kruidencurry, peper, zout en een klein beetje kerriepoeder en dan weer terug stoppen!

En zo heb ik hem in MFP ingevoerd
Afbeelding

De mayo curry en olijfolie is een schatting, maar daar heb ik heel weinig van gebruikt. De brie is ruim genomen, mocht je de calorieën te hoog vinden kan je natuurlijk altijd brie en walnoten minder doen!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:05

Hier de eerste 0.5 ook er af sinds 2 januari! Dat geeft weer moed!

Vanmorgen begonnen met een buitenrit halverwege verstapt pony zich dus een flink stuk ernaast gelopen. Later in stap weer oke dus weer opgestapt. Al met al dikke 2.5 uur weg geweest. Beweging wel gehad!
Qua eten heb ik tot nu toe 700 calorieën op totaal. Vanavond vind ik het lastig, heb een verjaardag en geen idee wat er gegeten wordt qua avond eten.. lastig invoeren dan ook. Ik zorg maar gewoon dat ik aardig wat calorieën over hou denk ik!
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 05-01-19 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:35

ScarOfWars schreef:
Nou wij (mijn ouders hebben het ook gehad! Pa nog niet, die is met de hond rond) dit gehad!:

[ [url=m/Syj4tv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt super lekker, nogmaals dank voor het recept!

Ziet er goed gelukt uit! Fijn dat het lekker was!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie