Afvallen 2019

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:45

Citaat:
1. Linnie050 -6 kilo
doel conditie/afvallen/strakker
2. Nine1987 -10 kilo
Doel: afvallen, betere conditie,
regelmaat in maaltijden
3.xApple - 6,5 kilo afvallen, gezonder eten en meer bewegen.
4. ScarOfWars -20 kilo
Doel: afvallen, betere conditie/meer
bewegen en mijn lichaam accepteren.
5. Berriepi -3á 5 kilo
Doel: de fitheidstest bij defensie
doorstaan.
6. Danuah - x aantal kg
Doel: afvallen/strakker worden, betere conditie en blij zijn met mezelf.
7. Romyamb -min.20 kilo
Doel: afvallen, spieren herstellen en conditie verbeteren.
8. Mamamiesje -6 kg mbv weightwatchers
9. San87 - min 5 tot 8 kg dmv herstellen oud eetpatroon.
Doel: Conditie opbouwen door hardlopen.
10. DideH - min 8 a 10kg Doel: afvallen, strakker in lijf dmv gezonder eten
11.sssimonee -10/15 kilo.
Doel: afvallen en gespierder worden
12. CupCakes_: 10/15 kilo
Doel: afvallen, gespierder worden en beter in mijn vel zitten.
13. Sall : -7/10 kilo
Doel: Afvallen, daarna gewicht stabiel houden. conditie/kracht terug opbouwen.
14. Bjarni -15/20kilo
Doel: afvallen, conditie opbouwen, beter in mijn vel zitten, letterlijk en figuurlijk :D
15. Dreamy: -5 a 10kg
Doel: strakker, slanker en gespierder worden :P
16. Lous -5 tot -10 kg (spieren wegen zwaarder dan vet dus op een gegeven moment word je weer iets zwaarder)
Doel: slanker, strakker en gespierder worden (weg met die sinaasappelbuik)
17. xLeoniee -15kg
Doel: afvallen, strakkere buik
18. Ocean_Child -10 tot -15kg
Doel: slanker, strakker en tevreden zijn als ik in de
spiegel kijk ;)
19. MarlindeRooz -15 / -20 kilo (onder de 75 zitten)
Doel: gezond en normaal eetritme, 3x pw sporten
20. Carlijn -15 / -20 kilo
Doel: gezond en sportief slank worden
21. Mizora -38kg
Doel: richting gezond gewicht gaan.


Vorig jaar ook met goede moed begonnen, maar toen is er van alles tussendoor gekomen en ik sluit het jaar nu iets zwaarder af dan dat ik het begon, maar niet met de gebruikelijke stijging die de jaren daarvoor aan de gang was. Ik heb als streven om iedere 3 maanden 10kg af te vallen en het laatste kwartaal 8kg af te vallen.

Ik wil weer atletischer worden en als mijn huidige planning lukt, wil ik richting het eind van het jaar weer gaan rijden. Hoewel mijn paard mij nu wel kan dragen (hij weegt 750-800kg) en ik in mijn zadel pas (plat 19" zadel), vind ik mijzelf op het moment te belemmerd om te gaan rijden, zeker omdat hij nog niet helemaal betrouwbaar is onder de man.
7 januari begin ik met werken, na 9 jaar student en een half jaar wisseling van de wacht (2 maanden voorbereiding, 2 maanden omscholen en dan 2 maanden solliciteren). Ik heb er zin in en hoewel ik er wel heel moe van verwacht te zijn, ben ik niet zo bang voor vreetbuien. Ik heb nu veel meer tijd om te eten namelijk.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.


Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:34

Even _FD in het juiste lijstje erbij gezet (en Evelien en Selena).

Citaat:
1. Linnie050 -6 kilo
doel conditie/afvallen/strakker
2. Nine1987 -10 kilo
Doel: afvallen, betere conditie,
regelmaat in maaltijden
3.xApple - 6,5 kilo afvallen, gezonder eten en meer bewegen.
4. ScarOfWars -20 kilo
Doel: afvallen, betere conditie/meer
bewegen en mijn lichaam accepteren.
5. Berriepi -3á 5 kilo
Doel: de fitheidstest bij defensie
doorstaan.
6. Danuah - x aantal kg
Doel: afvallen/strakker worden, betere conditie en blij zijn met mezelf.
7. Romyamb -min.20 kilo
Doel: afvallen, spieren herstellen en conditie verbeteren.
8. Mamamiesje -6 kg mbv weightwatchers
9. San87 - min 5 tot 8 kg dmv herstellen oud eetpatroon.
Doel: Conditie opbouwen door hardlopen.
10. DideH - min 8 a 10kg Doel: afvallen, strakker in lijf dmv gezonder eten
11.sssimonee -10/15 kilo.
Doel: afvallen en gespierder worden
12. CupCakes_: 10/15 kilo
Doel: afvallen, gespierder worden en beter in mijn vel zitten.
13. Sall : -7/10 kilo
Doel: Afvallen, daarna gewicht stabiel houden. conditie/kracht terug opbouwen.
14. Bjarni -15/20kilo
Doel: afvallen, conditie opbouwen, beter in mijn vel zitten, letterlijk en figuurlijk :D
15. Dreamy: -5 a 10kg
Doel: strakker, slanker en gespierder worden :P
16. Lous -5 tot -10 kg (spieren wegen zwaarder dan vet dus op een gegeven moment word je weer iets zwaarder)
Doel: slanker, strakker en gespierder worden (weg met die sinaasappelbuik)
17. xLeoniee -15kg
Doel: afvallen, strakkere buik
18. Ocean_Child -10 tot -15kg
Doel: slanker, strakker en tevreden zijn als ik in de
spiegel kijk ;)
19. MarlindeRooz -15 / -20 kilo (onder de 75 zitten)
Doel: gezond en normaal eetritme, 3x pw sporten
20. Carlijn -15 / -20 kilo
Doel: gezond en sportief slank worden
21. Mizora -38kg
Doel: richting gezond gewicht gaan.
22. Jorika1986 -12kg
Doel: Een gezond BMI, Gezond voedingspatroon behouden, (nog) meer energie
23. _FD -20/ -25
Doel: slanker, fitter en gezonder
24. _evelien_ -5 kg
Doel: gezond BMI, strakker buikje, minder snaaien.
25. Selena -10kg
Doel: strakker worden, gespierder worden en zelfverzekerder voelen over m’n lichaam
Laatst bijgewerkt door Mizora op 28-12-18 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:43

Even _evelien_ en Selena in het juiste lijstje erbij gezet.

Citaat:
1. Linnie050 -6 kilo
doel conditie/afvallen/strakker
2. Nine1987 -10 kilo
Doel: afvallen, betere conditie,
regelmaat in maaltijden
3.xApple - 6,5 kilo afvallen, gezonder eten en meer bewegen.
4. ScarOfWars -20 kilo
Doel: afvallen, betere conditie/meer
bewegen en mijn lichaam accepteren.
5. Berriepi -3á 5 kilo
Doel: de fitheidstest bij defensie
doorstaan.
6. Danuah - x aantal kg
Doel: afvallen/strakker worden, betere conditie en blij zijn met mezelf.
7. Romyamb -min.20 kilo
Doel: afvallen, spieren herstellen en conditie verbeteren.
8. Mamamiesje -6 kg mbv weightwatchers
9. San87 - min 5 tot 8 kg dmv herstellen oud eetpatroon.
Doel: Conditie opbouwen door hardlopen.
10. DideH - min 8 a 10kg Doel: afvallen, strakker in lijf dmv gezonder eten
11.sssimonee -10/15 kilo.
Doel: afvallen en gespierder worden
12. CupCakes_: 10/15 kilo
Doel: afvallen, gespierder worden en beter in mijn vel zitten.
13. Sall : -7/10 kilo
Doel: Afvallen, daarna gewicht stabiel houden. conditie/kracht terug opbouwen.
14. Bjarni -15/20kilo
Doel: afvallen, conditie opbouwen, beter in mijn vel zitten, letterlijk en figuurlijk :D
15. Dreamy: -5 a 10kg
Doel: strakker, slanker en gespierder worden :P
16. Lous -5 tot -10 kg (spieren wegen zwaarder dan vet dus op een gegeven moment word je weer iets zwaarder)
Doel: slanker, strakker en gespierder worden (weg met die sinaasappelbuik)
17. xLeoniee -15kg
Doel: afvallen, strakkere buik
18. Ocean_Child -10 tot -15kg
Doel: slanker, strakker en tevreden zijn als ik in de
spiegel kijk ;)
19. MarlindeRooz -15 / -20 kilo (onder de 75 zitten)
Doel: gezond en normaal eetritme, 3x pw sporten
20. Carlijn -15 / -20 kilo
Doel: gezond en sportief slank worden
21. Mizora -38kg
Doel: richting gezond gewicht gaan.
22. Jorika1986 -12kg
Doel: Een gezond BMI, Gezond voedingspatroon behouden, (nog) meer energie
23. _FD -20/ -25
Doel: slanker, fitter en gezonder
24. _evelien_ -5 kg
Doel: gezond BMI, strakker buikje, minder snaaien.
25. Selena -10kg
Doel: strakker worden, gespierder worden en zelfverzekerder voelen over m’n lichaam
Laatst bijgewerkt door Mizora op 28-12-18 18:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:49

Is niet verplicht, maar is wel leuk. Het moedigt soms gemakkelijker aan.

Ik ben vanavond soep aan het eten. 600g soepgroenten, 300g balletjes. Het hadden 3 maaltijden moeten worden, maar ik geloof dat het toch maar 2 maaltijden zijn. Ik wilde ook nog eieren koken, die heb ik gewoon een tijdje in de soep laten meekoken en dat was een succes! Dus morgen ei op brood.

@Selena: oh sorry, moet ik je er terug bij zetten, of doe je het zelf? Ik zal je in ieder geval in het te quoten lijstje van mijn eerdere posts bijwerken, dan heb je minder kans dat je er opnieuw afgegooid wordt.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:18

nine1987 schreef:
Ja ik ben gek op gebakken ei :j

op een boterham met tomaat,
ui en natuurlijk ook weer mayo (en curry) :')

(ja ik ben een hopeloos geval :)) )



Ik ging op zoek naar je berichtje over de app en toen zag ik deze.

Op zich is wat je beschrijft helemaal geen ongezonde maaltijd, mits je de mayo vervangt voor lijnonaise zoals die hieronder:

https://www.remia.nl/producten/fritessa ... down-tube/

Waar mayonais 632kcal/100ml bevat, bevat dit product slechts 100kcal/100ml. En ook bij de curry's en de mosterds is het de moeite waard om rond te kijken. Als je ze dan ook nog eens een beetje dun erop doet en de groente juist wat dik, heb je een keurige maaltijd.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:19

@Emptywords: zou je Selena nog een keer kunnen toevoegen via de wijzig-knop?


25. Selena -10kg
Doel: strakker worden, gespierder worden en zelfverzekerder voelen over m’n lichaam

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:23

Deze dagen zijn inderdaad niet gemakkelijk. Ik heb een doosje diepvries fruit op de verwarming staan.

Wat ik in ieder geval probeer te doen is mijn kcal bij te houden in mfp. Alleen daardoor maak ik al steeds iets verstandigere beslissingen want als ik aan het eind van de dag over mijn kcal heen zit, weet ik dat in ieder geval en kan ik kijken of het in mijn gewone eten zit of in een uitspatting.

Ik snap in ieder geval wel weer beter waarom ik weer aan het aankomen ben en maak daardoor mijn keuzes al anders.

Mfp berekent, als je je activititeitsniveau op sedentary zet, bij mij 30kcal per 1000 stappen, na de eerste 1000 stappen (die verrekent hij niet). Bij de meeste mensen zullen dat dus zo'n 20kcal/1000 stappen zijn. Dat viel me eigenlijk een beetje tegen. 10km wandelen komt dan op 450kcal uit. Maar goed, beter te weinig dan te veel extra beschikbare kcal krijgen.

Ik heb mijn mfp gezet op gewicht behouden en mijn streven is om 800kcal onder de totaalbehoefte te gaan zitten. Mijn stappen worden door mijn activity tracker gemeten, maar ik krijg de extra kcal dus pas echt als ik de stappen ook werkelijk gezet heb.

Dat ik er de eerste dagen steeds 200-400kcal boven zat was wel confronterend. Voor nu weeg ik zelfs mijn brood af (zak brood op de weegschaal, tareren, gewenste hoeveelheid brood eruit halen en dan kijken hoe veel hij op de min staat). Vergelijkbaar ook het broodbeleg en met koken de fles olie. Want hoeveel is een scheutje olie?

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:07

Groepsapps gaan bij mij altijd dood, dus ik ben blij met de facebookgroep.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:35

Ik zou gaan voor "basketball, niet competititef, algemeen"

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:02

Yonker schreef:
MarlindeRooz schreef:
Yonker ik gok dat weegschalen van zo’n bedrijf beter kloppen dan een internet site. :P


Dat gok je dan verkeerd. Zo'n weegschaal is echt zo onbetrouwbaar. Maar goed, prima als je eigenwijs bent. Ik denk sowieso dat je verkeerd leest en dat je, je BMR en verbranding omkeert.


De professionele varianten van dit type weegschaal zijn wel degelijk behoorlijk betrouwbaar, maar die kosten dan ook al snel 1000€ of meer. Die zijn niet te vergelijken met een "slimme" weegschaal van 50-100€. Daar is het een leuke gadget, maar niet voor werkelijk gebruik in te zetten.

Ik weeg ook elke dag. Dat geeft voor mij het duidelijkste beeld. Ik heb vanwege een internationale groep mijn weegschaal in ponden gezet. Dat heeft nog een grappig bijverschijnsel, namelijk dat ik nu mijn gewichtsveranderingen per 45g zie in plaats van per 100g. Deze dagen gaat mijn gewicht nog heel hard naar beneden, maar ik weet dat dat na een ruime week vanzelf minder wordt. En dan zijn kleine verschillen zien wel extra leuk. Het streven is om ruim 100g per dag af te vallen (of eigenlijk 10kg per 3 maanden, dus per 91 dagen). Als ik consequent weeg en mijn MFP bijhoud, hoop ik op een keer ook een ritme te zien wanneer en hoe lang ik vocht vasthoud.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:18

IsaCalixa schreef:
Wat vinden jullie eigenlijk van lopen qua beweging? Ik heb zelf zo'n stappenteller en als ik heb gewerkt heb ik soms wel 10.000 stappen gemaakt. Bij mijn werk moet ik daarbij ook nog wel vaak bukken, dingen tillen etc..

"Officieel" gezien wordt wandelen volgens mij alleen als beweging meegeteld als je stevig doorstapt. Maar toch vind ik ook een dag door een stad slenteren bijvoorbeeld anders dan een hele dag op de bank hangen.


Die stappen tellen gewoon als beweging, daarop is de richtlijn van 10.000 stappen per dag ook op gebaseerd.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:31

Hier komende maandag beginnen met mijn nieuwe baan, dus dat wordt ook nog wel een dingetje. Ik heb al bedacht dat ik kant-en-klare stoommaaltijden van de AH ga eten zo nodig. Maar die wokmix-zakken zijn ook erg geschikt. 200g krieltjes (vers, niet uit de koeling) in de magnetron en qua vlees iets simpels en snels (zal wel veel vega worden, niet gaar is niet erg).

Gisteren een slechte dag gehad, toetjes op voorraad nemen omdat het 4=2 was, was niet handig. Toen was het 4 toetjes op in plaats van één. Maar goed, de schade is beperkt gebleven tot 12 kcal over wat ik verbrand had volgens MFP (en dan rekent hij mesten als stappen).

Vandaag zit ik er juist weer flink onder. 1922kcal gegeten, maar nog 1008 over vanwege bewegen en hoog basisaantal. Maar goed, dat helpt voor het afvallen.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:09

De richtlijn van vet en koolhydraten van MFP neem ik met een korrel zout. Eiwit probeer ik wel aan te komen, ik heb hem ingesteld op 80g eiwit, maar iets meer is beter. In principe is de richtlijn 1g eiwit/kg lichaamsgewicht, ook bij wat overgewicht, maar met obesitas gaat dat niet meer op, dus dan is het zoeken wat een verstandige hoeveelheid is.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.


Mizora

Berichten: 14467
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:12

Wel fijn dat het haar ex is, dan is het nu als het goed is in ieder geval klaar met het gezeik.

Hier is het vandaag eigenlijk wel heel goed gegaan. Ik had nog best heel ruim kcal over, dus ik heb mijzelf verwend met een italiaanse bol met 150g gerookte zalm, wat zuivelspread (light) en ijsbergsla. Heerlijk!

Voor morgen daardoor nog 50g zalm voor op een boterham, en verder nog nagedacht over wat ik tijdens mijn werkweek ga eten. Ik heb nog nooit niet tussen de middag thuis gegeten, behalve als er lunch geregeld was.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binck8, Chiave, Druif_01, dust, Fiesta14, kimberly1995, lizy29, Moonlight91, Prince, pros_zero, taff, Vaiqua en 100 bezoekers