Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:32

Ik meld mij ook! :wave:

Ik ben gewoon vandaag begonnen want de kerst is afgelopen en ik ben het eten allemaal ook wel zat. Vandaag even een balansdagje gehad na 2 dagen gourmetten, hapjes, chips, toastjes, alchohol enz.

Ik beweeg ook te weinig maar ik ben bezig met een nieuwe baan en ga dan sowieso meer bewegen dus dat is mooi meegenomen. Ik doe verder aan yoga en heb 2 paarden en een mini Shet aan huis dus dat geeft ook beweging genoeg. Sporten heb ik een hekel aan maar ik doe wel aan yoga.

Ik wil trouwens 6,5 kilo kwijt. De weegschaal gaf vanmorgen 76,5 aan. En ik ben 1.68 dus ik dit kan echt niet meer.

♥ Mini Shetty Gaya Z+3 & Noord Hollands kampioen vaardigheid!
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:11

Ik ga mezelf niet voor de gek houden door naar de sportschool te gaan en mezelf te moeten motiveren :')

Ik ga lekker wandelingen maken met mijn honden, paardrijden, actief zijn op stal enz. (Heb 3 paarden).

Met oud & nieuw ga ik een uitgebreide maaltijdsalade maken. Vind ik evengoed heel lekker en ga dan ook niet letten op dressing/kaas weglaten ofzo dat gooi ik er ook doorheen.

Qua drinken doe ik niet aan alchohol, het is mij afgelopen maand 2x totaal niet goed gevallen dus dat laat ik sowieso zitten. Qua hapjes doe ik ook een stapje terug tov de kerstdagen; worteltjes, komkommer, snack a jacks maar ook een bord toastjes.

Oliebollen enzo ben ik wel klaar mee, die neem ik niet meer.

♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:09

nine1987 schreef:
1. Linnie050 -6 kilo
doel conditie/afvallen/strakker
2. Nine1987 -10 kilo
Doel: afvallen, betere conditie,
regelmaat in maaltijden
3.xApple - 6,5 kilo afvallen, gezonder eten en meer bewegen.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:07

romyamb schreef:
is het misschien een idee om hier ook te vertellen wat je op de dag hebt gegeten?
zo is de verleiding misschien wat minder door dat je het van andere leest

Goed idee. En kan ieder misschien wat tips geven.

Ik ben gisteren naar de bios geweest en ik vind dat echt moeilijk meestal. Maar had nu 2 mandarijntjes mee en een flesje water met citroen. Trots :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:06

Mijn lijstje van vandaag is niet zo goed maar ik heb erge hoofdpijn en dan ben ik ook altijd misselijk dus eten is dan lastig;

O; halve appel, water met citroen.
T; mandarijn, gember thee.
L; maaltijdsalade met gerookte kip, kaas, croutons en ceasardressing. 3 stukjes stokbrood met roomboter en zout. Grote kop gemberthee.
T; mandarijn, water met citroen.
A; bloemkoolstamppotje (gekookte aardappels, roomboter, melk en bloemkool) met Vega burger.
T; Thee en als ik trek heb een beetje soya yoghurt met handje Kellogs.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:00

Het wordt wel echt een grote groep. Waarvan natuurlijk veel niet blijven hangen maar dan ga ik het niet redden om iedereen bij te lezen/reageren :o

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:45

Ik niet hoor. Ik vind het zelf een beetje dom om me nu nog even snel vol te proppen :') Straks moet dat er toch allemaal extra af nog. Heb wel genoeg gegeten de afgelopen tijd.

Maar goed ik ga dan ook niet die-hard diëten want dat werkt toch nooit. Dan zit het er in maart allemaal weer aan.

Gewoon gezonder eten en drinken, en minder snoepen/snacken. Weggooien hoef ik niet want veel is nog lang houdbaar en de snacks zet ik met oud & nieuw op tafel maar is voor de gasten :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:00

Wat leuk zeg die olliebollencake!! Ziet er ook echt lekker uit :9

Ik had gister een slechtere dag omdat ik de hele dag aan het helpen was op wedstrijd (mini marathon) dus echt amper tijd om knap te eten laat staan om te koken;

O: 2 rijstwafels met kaas
T: 2 mandarijnen
L: tosti met kaas en beetje ketchup, broodje kroket.
T: stukje appeltaart
A: pizza Hawaï (diepvries)

Tussendoor veel thee en water.

Vandaag had ik zelf een wedstrijd georganiseerd dus weer een gekke dag;

O: 2 Liga’s (1pakje)
L: 2 boterhammen 1x biologische leverworst 1x boerenkip salade
T: grote kom tomatencreme soep met 6 zoute stengels.
A: aardappelpuree, gekookte bloemkool en Vega burger
T: als ik trek heb neem ik nog een bakje soya yoghurt met handje Kellogs.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:04

Ik heb er gelukkig nog geen moeite mee. Er staan hier ook nog super veel lekkere dingen in de kast. Want ik ken mijzelf inmiddels wel met diëten enzo. Ik moet gewoon genoeg motivatie hebben dan kan ik alles laten staan. En niet gaan crashdieten dan gaat het mis. Ik ga te snel naar obsessief gezond/weinig eten en dat wil ik echt voorkomen.

Ik neem vandaag ook gewoon lekker 2 appelbeignets <3 Maar verder dan gezond ontbijten met een soya yoghurt shake met fruit, tussen de middag soep met 2 boterhammen en vanavond gewoon groenten met aardappeltjes.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:05

Ik heb mij gister prima gedragen. Ik zou wat lekkere dingen nemen maar niet all the way gaan;

O; 2 mandarijnen
L; Kop soep met 1 kale boterham.
T; 2 appelbeignets
A; Groentenpizza met bloemkoolbodem (met zelfgemaakte tomatensaus, biologische ham, broccoli, mais en champignons). Beetje knoflooksaus.
T; Wat chips, paar stukjes chocolade en een Bacardi cola zero.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:25

Vandaag iets meer gegeten want de afgelopen dagen had ik eigenlijk echt te weinig op.

O: bakje soya yoghurt met Kellogs.
T: 2 mandarijnen en een banaan.
L: 2 grote plakken brood met smeerkaas en filet american.
T: 1 evergreen en 1 twix (niet 2 pakjes! 1 koekje en 1 helft twix zeg maar).
A: Thaise curry (met rijst, vega kip, sugar snaps en kokosmelk).
T: 2 bolletjes lactose vrij sorbetijs.

Tussendoor veel thee en water.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:57

romyamb schreef:
heb je een recept van de Thaise curry? :D

Heel slecht dit. Gewoon uit een pakje. Maar zó lekker.

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:43

Ik heb een lactose intolerantie dus ik neem soya yoghurt of lactose vrije yoghurt van Arla. En dan 2 handjes Kellogs erdoor.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:55

Nou dat hoeft ook niet te kloppen hoor. Zeker niet als je ongesteld moet worden ofzo.

Ik weeg als ik er zin in heb. Geen vaste dag ofzo.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:52

Gimme_Joy schreef:
Oh my...

Gister wéér een reep Tony's gekregen... zit nu op 3 repen en ik weet niet hoeveel losse chocolade... {:)-:(

Meteen weer doorgeven aan een ander of op t werk in de kantine leggen

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:24

Iedereen doet t op zijn eigen manier en dat is toch prima. Voor iedereen werkt weer iets anders.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:03

Mijn BMR is 1541. Niet heel veel maar ik eet gewoon net iets onder de 2000 kcal. Ik wil lange termijn wat kilo’s kwijt, niet even snel.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:56

Mijn lijstje van vandaag. Ik had smorgens helemaal geen trek maar heb dat smiddags goed gemaakt.

O; /
T; 2 mandarijnen.
L; 3 boterhammen 1x leverworst, 1x kip kerrie salade en 1x kipfilet met roomkaas. 2 hele dunne crackers met smeerkaas.
T; zakje snack a jacks, 2 crackers met gevuld eitje salade.
A; Andijvie stamppot met een biologische gehaktbal.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:19

Ik heb vandaag ook even gewogen. Ik had de dag na kerst voor het eerst gewogen (na 3 dagen non stop vreten en 2 avonden gourmetten) toen stond er 76,5 op.

Vanmorgen 75,1. Dit was natuurlijk voornamelijk vocht maar toch tevreden. Ik hoop met mijn ‘schema’ rond de 300 gram per week af te vallen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:54

Mijn lijstje van vandaag;

O: 2 crackers met gevuld eitje salade
T: 2 hele dunne crackers met beetje smeerkaas.
L: 1boterham kip kerrie salade, grote kom tomatencreme soep.
T: 2 biggetjes (van die roze snoepjes)
A: courgetti met zelfgemaakte tomatensaus, champignons, paprika, Vega balletjes en geraspte kaas.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:01

Lekker bezig allemaal !! :D

Hier gaat ‘t ook goed. Heb echt totaal geen moeite om erop te letten. Maar ik ben dan ook niet streng aan een bepaald dieet. Heb alleen heel weinig eetlust de laatste dagen omdat ik veel hoofdpijn heb dat is wel balen want dan kom je in zo’n raar ritme qua eten.

Qua bewegen lukt het nog niet zo goed maar denk dat vooral komt omdat ik me niet zo goed voel (veel hoofdpijn).

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:01

DideH schreef:
Misschien leuk om lijstje bij te houden?

Stand na week 1

Bokker|Streefgewicht|Start|Huidig

DideH |61|70,5|68,3
Dreamy |65|72,6|72,6
ScarOfWars |65|85|83,2
xJennifx. |67|87|87
xApple |70|76,5|75,1|

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:26

Pff ik had gister weer een rare ongezonde dag helaas. Weer omdat ik me totaal niet goed voelde en knetterveel hoofdpijn had.

O: /
T: /
L: 2 speltboterhammen met gevuld eitje salade, een twix (2 stuks, 1 pakje).
T:/
A: 2,5 stokje kipsate met satesaus. Half bakje patat en 3 stukjes stokbrood met kruidenboter.

Super gezond. NOT. :roll: Qua calorieën is het nog gewoon binnen de lijntjes maar ik wil zo niet eten. Helaas krijg ik echt amper wat weg als ik zoveel hoofdpijn heb.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:36

Als ik ongesteld moet worden zit er zo een hele kilo bij := Echt niet leuk om dan te wegen.

Hier gaat het vandaag gelukkig weer wat beter.

O; 2 crackers 1x kipfilet met beetje roomkaas, 1x gevuld eitje salade.
T; 2 mandarijnen
L; 2 speltboterhammen 1x farmersalade, 1x kipfilet met beetje roomkaas. 2 crackers met 1x smeerkaas en 1x gevuld eitje salade (ja dat lees je vaak ik vind dat zo lekker).
T; banaan
A; quiche met veel broccoli en vega spekjes.

Ik drink veel thee en water met citroen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:08

Die pitabroodjes zagen er heerlijk uit zeg :9

Ik heb gister een chocolade dipje gehad.. Een lion en een paar stukjes Tony gehad. :o Was heerlijk dat wel. En gelukkig gewoon weer verder kunnen gaan met gezond eten. Ik heb savonds een vegetarische/lactosevrije broccoli quiche gemaakt. WoW die was lekker <3
Niet super laag in calorieën maar vult als een gek en is weer eens wat anders :D

Afbeelding