Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Denise_Storm

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:58

Hallo allemaal!

Mag ik mij hier ook melden? Vakantie is voorbij, dus tijd om op een gezondere tour te gaan. Ik schrok behoorlijk toen ik de weegschaal trof vorige week (had mij in jaaaaren niet gewogen).

Ik ben (bijna) 24, 1.68 meter kort en de weegschaal geeft 76 kilo aan :x De eerste stappen zijn gezet: vanaf vandaag geen thee met suiker, frisdrank etc. meer en meer bewegen.

Vorige week gestart in de sportschool. Mijn streven gaat zijn om 2 keer per week te gaan sporten. Het paardrijden gaat momenteel niet (ik heb teveel last/pijn van mijn lichaam). Dus ik train Storm momenteel veel vanaf de grond. Ik werk 20 uur per week als communicatiemedewerker op een gemeente (dus veel zitten) en ik ben bezig met afstuderen.

Ik ben vooral ook benieuwd naar jullie maaltijden, ik vind het zo lastig. Ontbijt is sowieso een ramp, dat lukt vaak gewoon echt niet. Maar ook handig lunchmaaltijden en avondmaaltijden (als de planningen krap zijn) zijn vaak een uitdaging. Ik vind brood niet lekker, en noten etc. ben ik ook geen fan van.

My fitness pall app geeft aan dat ik 1340 calorieën per dag moet binnen krijgen, en die andere berekenaar (ik ben hem even kwijt, maar zag hem hier voorbij komen laatst) zegt 1560. Wat is volgens jullie reëel?

Nou lieve medebokkers; op naar een gezond en fit 2019! Ik lees graag mee :D

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:55

xJennifx schreef:
Stand na week 1

Bokker|Streefgewicht|Start|Huidig

DideH |61|70,5|68,3
Dreamy |65|72,6|72,6
ScarOfWars |65|85|83,2
xJennifx. |67|87|87
xApple |70|76,5|75,1|
marschwood|78|91,6|89,3
Denise_Storm|65|75,1|75,1

Dit was het laatste lijstje volgensmij!

Lijstje aangevuld. Gisteren als eerste weegmoment genomen, 75,1 kilo! (Dat was al 1,6 minder dan vorige week, maar ik denk vooral vocht :o )

Lijstje gister:
Ontbijt (halverwege de ochtend pas): 1 plakje bananenbrood
Lunch: ceaser salade en brocollisoep
Tussendoor: 1 plakje bananenbrood
Avond: 1 gekookt ei & couscous met wit vis (was een beetje rare maaltijd, vriend had couscoussalade gemaakt en lustte nergens naar en ik lust geen rauwe paprika, en er zaten 2 rauwe paprika door :') )

En goed een uur gesport en 8700 stappen gezet gister (dagelijks doel is 7500)

Vandaag de dag begonnen met een glas lauwwarm water en citroen. En nu op naar een plakje bananenbrood! :D

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:49

Mijn lijstje vandaag:
Ontbijt: glas water met Citroen en plak bananenbrood
Lunch: wrap zalm (van de AH)
Tussendoor: handje zoute cashewnoten
Avond: hartige taart met courgette, champignons en spekjes

Morgen ga ik weer sporten. Wilde vandaag, maar merkte dat mijn lichaam echt een extra dag herstel nodig had. Wel bij Storm geweest vandaag en stappendoel gehaald (7500).

Ik gebruik My Fitness Pal. Het is even zoeken, maar werkt ju goed. Heb ook mijn stappenteller gekoppeld aan de app (iPhone).

Ben wel echt op zoek naar avondeten recepten. Vind het heel lastig om dat correct te kunnen meten qua calorieën. Morgenavond heb ik zoete aardappel en Hollandse groenten uit de oven en kipdijfilet bedacht.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:43

Mijn lijstje gister:
Ontbijt: 250 gr aardbeienkwark
Lunch: 2 volkorenwraps met kipfilet
Avond: zoete aardappel, Hollandse groenten en kipdijfilet
Tussendoor: 2 manderijnen en plakje bananenbrood
Beweging: 300 calorieën in de sportschool met cardio en nog een beetje (beginners) krachttraining.

Vandaag wordt wel een uitdaging... Vanavond afscheidsetentje van collega (4 gangen diner) en daarna nog de verjaardag van mijn broertje... :7

Oja, vraagje: hoeveel calorieën verbranden jullie gemiddeld in de sportschool? Zit ik met 300 een beetje gemiddeld? (Dit was de 4e keer, ongeveer 5 kwartier bezig geweest)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:26

_evelien_ schreef:
Dreamy |65|72,6|72,6
xApple |70|76,5|74,4
marschwood |78|91,6|88,0
Denise_Storm|65|75,1|73,5
Kiddokids |70|91,5|86,2
Dieuwke_ |72|94,9|92,5
Zilfstar doel |80|84,7|83,3
DideH |61|70,5|67,5
ScarOfWars |65|85|81.8
xJennifx. |65|87|83.7
Sall | 53|63.8|63.8|62.1
Ocean_Child |65|78,5|76,3
Renee16 |56|65|63
its_daantjee |78|92|90
_evelien_ |72|79|73,2
xelodi |75|98|95,3
Adamootje |68|72.4|72

Ik heb mijn gewicht geüpdatet. Ongeveer 1,5 kilo eraf met gigantische slechte weekenden. Afgelopen weekend was ik jarig en zijn we uiteten en naar Vrienden van Amstel geweest. Dus veel tussendoortjes en niet de meest gezonde maaltijden. Gisteren ook niet gesport, wel even paard gereden. Morgen hopelijk weer naar de sportschool! Merk wel dat mijn conditie al beter wordt :j Al is die vooruitgang niet zo gek, want die was echt waardeloos :')

Vriendin gaf als tip het boek ''Bodieb boost'' te gebruiken. Ik kan me wel vinden in hun aanpak dus die starten vriendlief en ik deze week. Tot nu toe gaat het goed (dag 2 :+ ). Dit boek gaat er vanuit dat er 5 ''families'' zijn, je mag elke dag 2 porties van elke familie. Verder heb je 2 jokers (om in te zetten voor een stukje taart bijvoorbeeld). Dat zorgt ervoor dat het een heel redelijk ''dieet'' is (eerder meer een eetplan dan een dieet). Ze zeggen bijvoorbeeld: het niet redelijk om te denken dat je nooit meer een stukje taart eet of een keer warme chocolademelk drinkt. Het boek bevat ook 10 weekmenu's, dus we zijn nu begonnen met weekmenu 1! :)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:04

Ik ben zojuist echt bijna over mijn nek gegaan _O-

Op een Facebookgroep las ik: ''appel met kaneel even in de oven en daarna mengen met kwark, dan heb je een sort van appeltaartkwark''.

Dus ik heb dat vanmorgen gemaakt, ik neem een hap... Nou GADVERDAMME :=

Geen goed ontbijtidee dus, ik ga maar weer terug naar mijn Melkunie kwark met aardbeiensmaak :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie