Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:59

Hoi! Ik wil me hier ook melden :)

Ik ben niet te zwaar (bmi is 24,5) maar ik wil proberen om niet meer aan te komen, en als het lukt ook afvallen :D Wil wat 'cleaner' eten en drinken, dus volgens de richtlijnen schijf van vijf. Minder troep (ongezonde tussendoortjes) en meer goede dingen. Ook minder drank (of drank dat minder kcal bevat). Dat is alleen nog een uitdaging als student zijnde :P

En mijn doel is om uiteindelijk 2x per week (intensief) te gaan sporten, ik wil beginnen met 1x per week spinnen. Het is soms alleen nog lastig in te plannen in combinatie met studie en werk. Maar 1x moet eerst wel haalbaar zijn.

Ik heb zelf nog wat tips voor mensen hier!
- Nooit met honger naar de supermarkt gaan
- Zorg ook dat je lekkernijen gewoon niet in huis hebt; koop in plaats van koekjes bijvoorbeeld fruit of ongezouten noten. Dan pak je gewoon een stuk fruit of handje noten als je zin hebt om te snacken :P
- Als je een keer wel iets lekkers neemt (uit eten of met vrienden iets ofzo), geniet er dan gewoon van, maar doe bijvoorbeeld de volgende dag rustig aan :) Je moet jezelf niet alles afnemen en niet schuldig voelen!
- Als je last hebt van emotie eten, probeer dan een andere manier te vinden om met de emotie om te gaan. Ga bijvoorbeeld sporten, een rondje wandelen met de hond, bel iemand op, etc.. (en zoek eventueel professionele hulp)


IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:41

Wat vinden jullie eigenlijk van lopen qua beweging? Ik heb zelf zo'n stappenteller en als ik heb gewerkt heb ik soms wel 10.000 stappen gemaakt. Bij mijn werk moet ik daarbij ook nog wel vaak bukken, dingen tillen etc..

"Officieel" gezien wordt wandelen volgens mij alleen als beweging meegeteld als je stevig doorstapt. Maar toch vind ik ook een dag door een stad slenteren bijvoorbeeld anders dan een hele dag op de bank hangen.

IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:02

MarloesHJ, heb je dan nooit dat je je moe/slapjes voelt als je dat doel aanhoudt en ook nog erbij sport? :)

Meer een vraag uit nieuwsgierigheid hoor. Ik kan me voorstellen dat je daarmee wel (sneller) afvalt. Heb zelf in het verleden ook wel eens (toen ik ging afvallen) een doel van 1600 kcal aangehouden en dan ging ik daarbij ook nog zwemmen, maar ik had soms momenten dat ik bijna neerviel/echt duizelig werd enzo. Ik viel dan wel zo'n 0,5 kg per week af, maar echt gezond was het eigenlijk niet.

Mocht het voor jou prima werken, geen probleem natuurlijk :)

IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:13

Jeetje, hoe kunne sommige mensen nu al 2 kg kwijt zijn? Is dat in minder dan een week? knap hoor!

Ik ben nog niks kwijt Haha, maar ik heb sinds 1 januari wel gewoon netjes gegeten/weinig gesnackt. Vanaf morgen ga ik beginnen met sporten :)

Heeft iemand voor mij nog ideeën voor een lekkere/gezonde lunch? Ik heb een beetje een probleem daarmee, ik heb dan nooit echt zin in iets dus dan sla ik over. Maar dan heb ik bij de avondmaaltijd weer enorme honger.

Yoghurt krijg ik niet (meer) weg, broodje kipfilet met hummus ook een week lang gegeten maar nu heb ik daar ook al geen trek meer in :')

Ontbijt is daarentegen weer geen probleem.

IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:35

Dat plaatje met die mollen zag ik vanmiddag ook al :') geweldig

Mijn dag ging vandaag best goed! Ik heb nu alleen wel weer trek na het sporten :')

O: 4 volkoren boterhammen met 100% pindakaas
L: half stokbroodje met pesto en kipfilet (wel wat vet, die pesto)
T: banaan
A: risotto met groentemix,kipfilet en oesterzwammen

B: 1 uur intensief spinnen


IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:21

Weet iemand hoe het kan komen dat ik na het sporten echt heel warm en duizelig was?

Ik heb naar mijn idee wel genoeg gegeten en gedronken vandaag.

Maar na een uur intensief spinnen was ik niet helemaal lekker. Nu thuis ook even op de bank gaan liggen..

Mijn eten vandaag:

O: 3 volkoren boterhammen met 100% pindakaas, koffie
T: banaan
L: roeryoghurt met walnoten
A: Mexicaanse schotel (vegetarisch)

Bij het sporten heb ik nog een flesje van 750 ml leeg gedronken. En gedurende de dag ook zo'n 750 ml

IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:29

Meliaforever schreef:
Op welk tijdstip heb je gesport? Misschien heb je wel iets te intensief gesport.


Vanaf 8 tot 9 uur :) zou kunnen inderdaad, de volgende keer iets rustiger aan

IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:58

Hoi, ik meld me ook (weer?) :) (Heb volgens mij wel eens eerder wat gepost, maar heb het toen niet doorgezet)

Ben nu 67 kg bij 1.64 m, dat zit qua bmi net op het randje van een gezond gewicht, dus ik wil wat afvallen.

De laatste tijd was ik vrij goed bezig maar op sommige dagen kreeg ik zo'n honger dat ik bijna flauwviel/duizelig werd en trillende handen. Ik durf daarom niet zo goed te minderen in calorieën.. hebben jullie daar ook last van?

Misschien kan ik ook iets veranderen in mijn voeding hoor, nu is het gemiddeld op een dag:

- 3 plakken volkorenbrood met pindakaas
- 500g magere yoghurt met havermout
- 1 banaan
- pasta/rijst/soep/pizza/salade etc..

Verder weet ik nog wat mijn valkuilen zijn:
- sporten te vaak uitstellen/overslaan (ik wil eigenlijk 2x per week gaan sporten, maar vaak heb ik excuses dat ik te moe/druk ben)
- drankjes + hapjes met vrienden
- vaak te veel eten in de avond (bij het diner of erna, omdat ik dan erg honger heb)

Mijn doel is om eerst naar ongeveer 64 kg te gaan en uiteindelijk 60 :)

IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:31

Anastasia, wat is precies je vraag over je eetschema?

Als ik het zo bekijk, lijkt het mij wel erg weinig hoor! Ik zou zelf niet de dag door kunnen met wat crackers, een salade en avondeten (zonder tussendoortjes). Het is wel goed dat je kipfilet eet (veel eiwitten en niet zo vet), maar in de ochtend zou ik gewoon boterhammen gaan eten. (2 of 3). Bij voorkeur ook met een laagje halvarine (daar zitten vaak goede vetten & toegevoegde vitaminen in) :)

In de middag krijg je veel groenten binnen en kip wat goed is! Je zou de sla saus kunnen vervangen door olijfolie. Daar zitten ook veel onverzadigde vetten in, wat je lichaam ook nodig heeft :)
Je zou nog wat rijst/pasta/couscous bij de middageten kunnen toevoegen.

Waarom eet je geen aardappelen meer? Deze staan wel in de Schijf van Vijf, ze zijn niet per definitie slecht. Het ligt er een beetje aan hoe je ze bereidt. Bijvoorbeeld aardappels prakken door een stamppot, of in de oven opwarmen etc.. kan allemaal op een gezonde manier.

En ik zou je echt aanraden om tussendoor fruit te gaan eten. Zo te lezen krijg je dit nu helemaal niet binnen. Zo loop je kans op tekorten aan vitaminen en mineralen.

Als je yoghurt neemt zou ik een onbewerkte muesli eraan toevoegen, bijvoorbeeld havervlokken.

Vla of (instant?) noedels zijn niet heel voedzaam. Kan wel af en toe, maar zijn veel lege kcal.

Over het sporten trouwens; zelf zit ik mentaal nu ook niet helemaal lekker, maar ik moet zeggen dat sporten toch wel echt kan helpen! Ook al voel ik me soms zo slecht of moe, een beetje beweging geeft me toch iets meer energie en zelfvertrouwen! Al is het maar een rondje wandelen bijvoorbeeld. Ik zou je dus toch aanraden om te sporten!

IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:58

Anastasia24 schreef:
Bedankt voor uw reactie! Mijn vraag was inderdaad of het nou allemaal wel een beetje klopt, ik zal de tips zeker meenemen! :o . Banaan at ik normaal na het sporten, maargoed, :') . Zal even kijken of ik skieleren(?) weer kan gaan op pakken, :P


Geen probleem! :D

Als je nog precies wilt berekenen hoe veel je verbrandt, kun je nog je ruststofwisseling uitrekenen! Je kunt dit via Google wel vinden: de Harris en Benedict formule. Dit is wat je lichaam aan calorieën verbrandt als je de hele dag zou liggen :) Je kunt daar dan nog een PAL bij uitrekenen gebaseerd op je beweging.

Je moet meestal iets meer eten dan je ruststofwisseling. Zelfs als je alleen wat door het huis rondloopt, verbrand je al meer kcal.

Op verschillende apps kun je bijhouden hoeveel energie er in je voeding zit. Zo kun je precies zien of je te veel of te weinig eet :D

Dus als je ruststofwisseling bijv 1400 kcal is, en je sport niet/beweegt weinig, doe je 1400 kcal x 1,2 PAL :)
Afbeelding

IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:08

Hey Leonie, leuk om jou hier te zien,ik herinner me nog met jouw mooie Haflinger op de fotomeetings.

Zwemmen werkt heel goed, heb ik in het verleden ook gedaan! En met kickboksen erbij zal het vast snel gaan.

Als je zoiets op een verjaardag echt niet kunt weerstaan, kun je er ook voor kiezen om bv een kleiner puntje taart te nemen :) dat doe ik wel eens

Pff hier heb ik persoonlijk een behoorlijke tegenvaller. Ik dacht dat ik goed bezig was, maar ik ben binnen een maand opeens 2 kg aangekomen |o

Nou is het wel zo dat ik een week eruit heb gelegen qua sporten enzo, ben behoorlijk ziek geweest. Daarvoor ging ik 3x per week hardlopen en gewoon gezond eten (nauwelijks/geen slechte tussendoortjes). Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op nu ik het hardlopen weer heb opgepakt..

IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:28

Petrichor, ben je wel consequent je kcal inname aan het bijhouden? En sport je ook? Het kan zijn dat je (onbedoeld) toch te veel binnen krijgt, waardoor je niet afvalt.

Ik heb zelf geen ervaring met compleet eiwitrijke voeding, maar ik beperk mijn brood wel tot 1 keer per dag. In de ochtend neem ik magere yoghurt met fruit en noten, en in de middag brood met hummus of mager vlees. (bevat ook redelijk wat eiwitten).

Ik heb mijn twijfels of chia/hennepzaad echt een toevoeging is aan de skyr, naar mijn idee is het voornamelijk heel erg duur en onnodig. Amandelen zijn wel goed, zit vol met onverzadigde vetten!

IsaCalixa

Berichten: 3391
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:31

Ben zelf de laatste tijd nog niet echt afgevallen helaas, ben nog niet echt consequent genoeg bezig geweest. En ik ga wat meer varieren in het sporten, heb het idee dat alleen hardlopen niet echt genoeg vet verbrandt.. (liep 3x per week). Dus nu 2x per week hardlopen en 1 of 2 x krachttraining :D

Vanavond een avondje bios, ik wilde toch wat lekkers eten, dus ik heb een zak met snoepwortels gekocht en magere smeerkaas erbij :) Is samen maar iets van 200 kcal. En dan nog wat snack-a-jacks, voor de variatie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, xxmichellexx en 35 bezoekers