Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:10

Ik heb de Bodyhoop ook. Ik vind het ontzettend leuk maar kan nog niet echt zeggen dat ik verschil merk :o Komt ook doordat ik niet gemeten heb o.i.d. dus het is best lastig om verschil te zien. Daarnaast moet ik mijn eetpatroon ook aanpassen, haha.

Inmiddels heb ik er een lichtere hoepel (van http://www.hoopityourself.nl) bij gekocht en die bevalt me beter. Doet minder pijn en van de zware hoepel werd ik misselijk na 20 minuten doordat er zo'n gewicht tegen je buik aan drukt. Daarnaast wil ik gewoon - bij wijze van - een uur kunnen hoepelen als ik daar zin in heb. Met de Bodyhoop of een andere verzwaarde hoop is 20 minuten eigenlijk de max en dan vraag ik me toch af of dat wel zo goed is voor je lichaam.. :o

Een lichtere is overigens ook makkelijker om oefeningen te doen zodat je je workout kunt verzwaren. Zou overigens niet voor een speelgoed hoepel gaan! (dus de hele goedkope). Wat blauwe plekken betreft: opbouwen met 2-3 minuten in de eerste week/2 weken en daarna kun je het naar gevoel wel opbouwen. Zelf ging ik al vrij snel naar 10 minuten en vervolgens 20 minuten. Ondertussen kijk ik een serie :+ Zelf heb ik geen blauwe plekken gehad overigens.

Mocht iemand interesse hebben in de Bodyhoop: die van mij mag eventueel weg nu. Is nog heel netjes en alles zit er gewoon bij. Kan in originele doos opgestuurd worden. Bij interesse, doe maar een PB'tje.

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:54

Sem_ schreef:
Ik heb er ook een besteld bij Hoop it Yourself. :j Die van Bodyhoop vond ik toch wat zwaar..

Leuk! :D Welke heb je besteld?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:56

Nicam schreef:
Ik doe het al een paar jaar en ik vind het zeker geen geldklopperij....ben er serieus 12 kg van afgevallen en geen giga zwembanden meer. 10 minuten per dag en o ja....leuke bijkomstigheid....ik heb ook weinig tot geen last meer van mijn rug *\o/*

Wow! Maar neem aan dat je er nog meer sporten bij doet dan? :)

Rianne_

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:44

Inderdaad genoeg over kcal e.d. te vinden _Nelleke_, maar echt bewezen resultaten heb ik nog niet heel veel gezien.

Shirley, een speelgoed hoepel is voor heel veel volwassenen niet boven te houden hoor! Is er ook niet geschikt voor dus dat zegt niet zoveel :) Ik heb als kind nooit gehoepeld en kan de hoepel nu gewoon 20 minuten omhoog houden, zelfs beide kanten op. Zou het dus gewoon gaan proberen, ik denk dat iedereen het wel kan. Het kan alleen wel wat tijd/geduld kosten := Hoop alleen dat je niet te veel last krijgt van je litteken dan :(:) Misschien is een hoepel van Hoopityourself dan beter? Die voel ik nl. zelf niet, terwijl ik de hoepel van Bodyhoop wel heel goed voelde..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:47

Keedie schreef:
Wat grappig dat ik op dit topic tegenkom. Ik ben al een lange tijd aan het tobben of ik er nou er nou wel of niet eentje ga bestellen. Ik ben echt een persoon die het na één week het alweer gezien heeft dus vind het zonde om er een te bestellen. Aan de andere kant wil ik wel heel graag en zeker als ik de resultaten van verschillende bloggers zie..

Linkje van die bloggers? Kan zelf weinig resultaten vinden dus ben wel benieuwd :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:05

Nicam schreef:
Rianne_ schreef:

Wow! Maar neem aan dat je er nog meer sporten bij doet dan? :)

Ik ben met een half jaar 12 kilo afgevallen (zonder dieet of wat dan ook) met hoepelen. Inmiddels doe ik wel wat in de sportschool, maar dat doe ik om enigszins soepel te blijven. Mijn gewicht is nu gewoon stabiel, geen rugklachten en ik hoepel nog steeds elke dag. En ja...natuurlijk sla ik ook wel eens een dag over, omdat ik geen tijd of zin heb :+

Hoe veel hoepel je dan per dag en wat voor oefeningen doe je bijvoorbeeld? :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:13

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:15

_Jessie schreef:
Misschien is hij te licht voor je _Nelleke_?

Gewicht heeft daar niets mee te maken hoor. Hoe zwaarder de hoepel, hoe langzamer en dus makkelijker omhoog te houden.

Je kunt het zelf verzwaren door oefeningen te doen zoals squats etcetera. Als ik de hoepel in een gewoon tempo laat ronddraaien merk ik ook weinig maar je kunt natuurlijk ook intensiever bewegen met je lichaam.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:20

Misschien hebben jullie iets aan deze info:
http://www.hooplahoop.nl/#!Waarom-geen- ... el-/c3ip/2 ,vond ik zelf wel interessant.

En:
hoopityourself schreef:
Waarom een Hoop It Yourself hoelahoep en niet eentje van de speelgoedwinkel?
Hoepels uit de speelgoedwinkel zijn gemaakt voor kleine kinderen en hebben daarom een kleine diameter en ze zijn heel licht. Hoe kleiner de diameter, hoe sneller de hoepel om je heen draait en hoe moeilijker het is om de hoepel hoog te houden. Hetzelfde geldt voor het gewicht: hoe lichter de hoepel, hoe minder weerstand en hoe moeilijker het is. Daarom hebben wij gekozen voor een hoepel met een diameter waarmee je de tijd hebt om te bewegen en waarbij je weerstand voelt die niet te zwaar is om leuke oefeningen mee te doen.

Waarom een Hoop It Yourself hoelahoep en geen verzwaarde hoepel met ribbels?
Onze ervaring is dat een hoepel niet zwaar hoeft te zijn en geen pijnlijke ribbels hoeft te hebben om goede resultaten te behalen. Juist doordat onze hoepels lichter zijn, zijn er meer mogelijkheden qua oefeningen en kun je iedere dag zo lang hoelahoepen als je wil. Hoe kleiner en lichter je hoelahoep, hoe moeilijker het wordt en hoe meer het op een goede techniek aankomt. Wij kiezen ervoor oefeningen zwaarder of moeilijker te maken door ze uit te breiden in plaats van gewicht en of ribbels aan de hoepel toe te voegen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:52

_Jessie schreef:
Ik ben dus ook echt wel bang voor die blauwe plekken :')

Meten jullie trouwens nog jezelf op of wegen voor jullie beginnen? Dat als je over bijvoorbeeld een maand dat nog eens doet je het verschil ook daadwerkelijk op papier hebt of niet?
Zelfde als met voor en na foto's?

Beter meten dan wegen in dit geval is mijn ervaring :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:27

dieuwertje_ schreef:
dieuwertje_ schreef:
ik heb het hele topic doorgelezen omdat ik benieuwd was naar de ervaringen.
ik werd erg enthousiast over de hoepels todat ik deze link zag: http://www.hooplahoop.nl/#!Waarom-geen- ... el-/c3ip/2
hier staat dat juist de fitnesshoepels niet goed zijn die veel in dit topic voorkomen. en dat het gewicht alleen maar ervoor zorgt dat het minder intensief is. Ook las ik dat je allemaal lichaamsproblemen kan krijgen door die ribbels of golfjes op de hoepels.
Nu ben ik dus erg aan het twijfelen.. :\

hahahah ja precies. maar moet ik dan maar voor die bodyhoop gaan?

Dat je organen aangetast kunnen worden schijnt onzin te zijn. Die zitten goed genoeg verstopt om geen last te ondervinden van zo'n hoepel :) Voor mij was het wel de reden om voor een lichtere hoepel te gaan ipv de bodyhoop. Ik wil intensiever hoepelen namelijk en bij de bodyhoop en andere fitness hoepel zit een maximum van 20min. achter elkaar.. Als ik 40 minuten wil hoepelen vind ik dat dat moet kunnen zonder dat het slecht is voor m'n lichaam. Merk ook echt dat een lichtere hoepel fijner werkt en je inderdaad meer moet doen om 'm omhoog te houden.

Zelf heb ik deze: http://www.hoopityourself.nl maar er zijn wel meer sites met zulke hoepels.
Imo heb je iig echt geen massage hoepel of andere vreemde bobbels nodig!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:30

GJ9 schreef:
Dat een lichtere hoepel je spieren meer zou trainen is natuurlijk onzin. Een zwaardere hoepel valt sneller naar beneden, dus je hebt meer 'rondslingerkracht' nodig om hem hoog te houden. Ga maar met een elastiekje om je vinger zitten draaien en neem een keer een zware armband. Dan voel je wel dat je meer moeite moet doen voor die armband.

Ben ik het niet mee eens. Heb zelf ondervonden dat een lichtere hoepel echt moeilijker hoog te houden is. De lichtere hoepel draait sneller rond dan een zwaardere hoepel. Doordat de zwaardere hoepel langzamere rondjes maakt heb je meer tijd om deze te corrigeren met je lichaam dan de lichte.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:58

Dieuwertje, ze verschillen op het uiterlijk inderdaad niks van elkaar :)
Mijn rugpijn is er iig een stuk minder van geworden en mijn lovehandles zijn zo goed als weg! Haha.

GJ9, mijn ervaring is echt anders. Je buikspieren moeten meer bewegen/doen om de hoepel omhoog te houden. Daarnaast kun je met een lichtere hoepel langer trainen, lijkt me wel zo effectief :) een zware hoepel zorgt imo alleen maar voor pijn en ik werd misselijk van de druk tegen mijn buik..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:17

Keedie schreef:
Ik heb er gewoon geen zin in als ik om half 7 thuus ben van mn werk. Ik kijk liever pretty little liars dan dat ik die hoepel pak.. :')

Combineren is de oplossing :D Serie kijken én hoepelen tegelijk!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:37

Francis schreef:
Mag ik deze nog een keer naar boven schoppen?
Ik had bedacht dat in het gevecht tegen de kilo's hoelahoepen wel een leuke oefening zou zijn, zowel cardio als core training, da's precies wat ik hebben moet. Via zo'n testje kwam ik op een hoepel van 1.8 kg. uit dus die op Marktplaats gescoord. Nu was ik er als kind best goed in dus ik ging er van uit dat ik dit zo kon... viel dat effe tegen! Na de eerste zwiep gaat'ie rechtstreeks naar de grond en ik houd 'm nog geen halve draai zelf omhoog.
Zijn hier mensen die het ook écht níet konden en nu wel en wat denken jullie, moet ik misschien toch eerst een lichtere? Of heeft het met m'n dikke buik te maken waardoor ik geen uitstekende heupen heb waardoor'ie boven blijft? Wat ervaringen en/of bemoedigende woorden zou wel fijn zijn, zoals het nu gaat zie ik mezelf geen 10 of 20 minuten hoepelen binnenkort maar het leek me nou juist zo leuk.

Het heeft echt even tijd nodig hoor! Wellicht instructiefilmpjes kijken via YouTube oid? Mijn ervaring is dat je gauw teveel doet. Als je je lichaam teveel beweegt, dan valt de hoepel al heel gauw naar beneden. Het is dus echt van belang dat je goed voelt wat de hoepel doet om hem op de juiste momenten een duwtje te geven.

Succes, niet opgeven! T komt wel :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:33

Francis schreef:
thanks, dus volgens jou geen lichtere nemen?

Pin me er niet op vast, maar ik geloof dat een lichtere het alleen maar moeilijker maakt..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie