Afvallen 2019

Moderators: Dani, Shanna, khirshanta, EvelijnS, Hanmar, benangelique, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:30

hoihoi! ik zou mij ook graag melden hier. wellicht om iets meer motivatie te kunnen vinden :+

ik heb de afgelopen paar jaar wel eens een poging gedaan om af te vallen, uit onzekerheid en negatieve mindset. conclusie: op die manier lukte het dus niet. inmiddels ben ik bijna 19 en zit ik gelukkig super goed in mijn vel! maar ben ik nogsteeds (veel) te zwaar. daar nu het moment om er toch iets mee te gaan doen.

beginstand: 92 kilo
eerste doel:80 kilo

en misschien proberen we na de 80 nog wel een beetje eraf te krijgen. het grootste probleem is koekjes, chocola en chips. oh en frisdrank.

ik ben gister begonnen en leef op water en thee. zo nu en dan een glas van dubbelfriss met 4kcal als ik echt graag iets anders wil. ik merk dat dit een giga uitdaging word, maar ik wil er dit keer echt voor gaan :):) zowel voor mijzelf, als voor paardlief.

edit: ik eet natuurlijk wel gewoon :+ alleen gezonder en minder! gaat me redelijk af!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:59

Jolliegirl schreef:
Geen toegevoegde suikers zoals in de koffie.. Thee..
En idd ook geen snoep, koek, chips, chocola... Niets.

Enige is sochtends 15 gram muesly in mn yogurt.

Is lastig. Veel hoofdpijn. Voelt als afkicken.

(ik hoop dat het met quoten nu goed gegaan is en ik de goede persoon heb, ben niet zo handig :+ )

dit hoofdpijn herken ik ook. eerst dacht ik spanningshoofdpijn oid. of te weinig drinken. maar vandaag zeker 2 liter water gehad, dus dat kon het bijna niet zijn.. nu je dit zegt gaat er bij mij een lampje branden :)* dit kan maarzo eens de oorzaak zijn van mijn hoofdpijn deze dagen.. maar zal ik wel even doorheen moeten vrees ik.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:43

ik ben ook lekker bezig <<)

o- proteïne kwark
t- appel
l- krackers met dun laagje smeerkaas
t- stukjes verse ananas
a- nasi met verse groenten

overigens ook op het werk alle (ja het was veel) chocolade en lekkere dingen die me aangeboden werden af kunnen slaan!

afgezien van het feit dat ik gister de mist in gegaan ben met een stukje chocola, gaat het tot nu toe goed gelukkig, beter zelfs dan in vergelijking met andere afval pogingen. we gaan er voor *\o/*

its_daantjee

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:33

vandaag goed bezig. op het werk wel een chocolaatje gegad, maar in vergelijking met wat ik normaal eet aan suiker en slechte dingen is dat dus best netjes. daarna gewoon weer opgepakt. ik zit nu aan mijn 'ik heb honger na mijn late dienst maar mag geen chips pakken' pakket. Afbeelding

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:03

vanmorgen op de weegschaal gestaan en 2 kilo kwijt ! heel tevreden!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:50

Aight schreef:
Misschien heel stom, maar voor de snackers onder ons. Ik ben geen ontbijtpersoon en ook geen toetjes persoon (hou totaal niet van zoete dingen eigenlijk). Maar allerlei hartige snacks kan je me voor wakker maken. Nu ''dwing'' ik mezelf wel al om 's ochtends 500 gram kwark te eten om in ieder geval op gang te komen, want anders stel ik eten uit tot een uur of twee smiddags en dan kan ik blijven snacken. Wat eten jullie na het avondeten bijvoorbeeld nog als hartig iets? Het is eigenlijk niet nodig, en ik probeer de gewoonte van tv kijken/studeren + eten wel te verminderen (drink bijv 1,5 liter thee weg), maar toch zou ik soms wel eens toe willen geven aan zo'n craving

je zou eventueel van die snack a jacks kunnen halen, zijn rijstewafels met een smaakje, voor als je echt graag iets te eten wil. die vind ik altijd wel lekker!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:22

Dreamy |65|72,6|72,6
xApple |70|76,5|74,4
marschwood |78|91,6|88,5
Denise_Storm|65|75,1|75,1
Kiddokids |70|91,5|86,2
Dieuwke_ |94,9|72|92,5
Zilfstar doel |80|84,7|84,3
DideH |61|70,5|67,5
ScarOfWars |65|85|81.8
xJennifx. |65|87|83.7
Sall | 53|63.8|63.8
Ocean_Child |65|78,5|76,3
Renee16 |56|65|63
its_daantjee |78|92|90

mijzelf ook even toegevoegd aan het lijstje! het weekend goed doorgekomen, heb wel wat lekkers gehad, maar niet zoals anders, dus zeker tevreden. ik wil het mezelf ook niet te zwaar maken. ik heb al een volle week geen brood gehad, nou vind ik brood toch al niet zo heel lekker, maar toch.

ik merk nu dat ik giga onder de puistjes zit, zonder eneige aanleiding. misschien omdat ik mijn eetpatroon veranderd heb? vervelend is het wel, want het ziet er niet uit :=

vandaag een appel, pakje crackers met smeerkaas en spagetti gegeten. nadeel van spagetti vind ik dat ik na 2 uur weer honger heb, als ik optijd slaap zal het wel zonder lukken, maar anders maak ik nog een bakje brinta.

ik verbaas me over hoe 'makkelijk' het me af gaat in vergelijking met vorige pogingen. tuurlijk heb ik zin in ongezond en lekker eten, maar ik merk dat ik het allemaal makkelijk over de dag kan verdelen en zo eigenlijk zonder honger de dag door kom. (vandaag ging er even iets mis met de verdeling, maar toen ik honger kreeg ben ik heerlijk op de bank in slaap gevallen, en werd ik wakker voor het eten, dus was niet zo erg) tot nu toe ben ik echt wel heel positief over hoe het gaat! kilo's vliegen er nog niet echt af ofzo, maargoed we zijn ook pas een week bezig.

zaterdag heb ik een verjaardag, dat word wel een zware avond _O- maar s'morgens ga ik paardrijden, dus dan mag ik s'avonds best iets lekkers van mezelf.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:00

xJennifx schreef:
@Its_daantjee

Ik heb hetzelfde wat betreft puistjes! Hopelijk tijdelijk want heb er normaal nooit echt last van!

Nou ik net uiteten geweest bij Loetje, biefstuk frites en een toetje (Bastogne tiramisu) was lekker maar wel veel gegeten in totaal vandaag.

ik hoop idd ook dat dit tijdelijk is, want jeetje, zo heftig heb ik het al heeel lang niet meer gehad := het ziet er echt niet uit... ik hoop dan maar idd dat dit afvalstoffen zijn die via deze manier een uitweg zoeken.. ik ben nu zeker een week niet meer ongesteld, dus daar komt het niet van. (hoewel ik nu ook wel heftiger onder de puistjes zit dan puistjes van maandelijkse hormonen).

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:12

ik ben een aantal dagen weg geweest, maar heb wel netjes volgehouden natuurlijk! hier en daar snoep ik iets lekkers afentoe. maar ik merk dat ik steeds minder moeite heb met dingen laten staan!

nogsteeds merk ik dat ik last heb van puistjes sinds ik mijn eetgewoonten veranderd heb.. het word gelukkig wel minder!

gisteravond een verjaardag gehad, taartje afgeslagen en wat blokjes kaas gesnoept, best netjes dus! ik merk wel dat ik iets makkelijker word met wat lekkers eten, is niet helemaa de bedoelling, dus daar mag ik weer wat strenger op zijn. teller staat nu op 89,5. ik heb vd week een oude broek uit de kast getrokken die ik echt niet meer paste. veel te strak, ligt al zeker 2 jaar in mn kast, zowaar paste ik er in! hij is bij mijn buik nog een beetje strak, maar mijn benen passen er in zonder afknellen! is een erg lekker gevoel en heel motiverend haha ! ook merk ik dat mijn paardrijlaarzen een stuk makkelijker dicht gaan. heel blij mee dus!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:59

xelodi schreef:
xApple |70|76,5|74,4
marschwood |78|91,6|88,5
Denise_Storm|65|75,1|73,5
Kiddokids |70|91,5|86,2
Dieuwke_ |75|95|94,1
Zilfstar doel |80|84,7|83,3
DideH |61|70,5|66,4
ScarOfWars |65|85|79.3
xJennifx. |65|87|83.7
Sall | 53|63.8|63.8|62.1|62.7
Ocean_Child |65|78,5|76,3
Renee16 |56|65|63
its_daantjee |78|92|89
_evelien_ |72|79|73,2
xelodi |75|98|93,8
Adamootje |68|72.4|72|71.6
MarlindeRooz |73|90,4|88|85,6
Puppetje|75|88,5|86,5
Eefsel2109|68|75,2|74,6|73,9
Ladymadonna 70|79,6|80,5

ook even bewerkt. voor mij nu totaal 3 kilo eraf. moet zeggen dat ik ook niet zo streng meer ben als in het begin, merk wel dat mijn benen eerst aan de beurt zijn met slanker worden, buik zie ik nog weinig verschil. paardrijlaarzen worden om de kuiten al aan de grote kant, en mijn broeken zitten voor geen meter meer.. maargoed, we gaan vrolijk verder!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie