Dode tand?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pluttersput

Re: Dode tand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:13

Als je over die tand een composiet facing hebt, kan het ook best zijn dat het de conposiet is die verkleurt.
Dode tanden kunnen inderdaad grijzig gaan doorschemeren, dus het zou kunnen. De af en toe pijn kan daar vandaan komen, maar kan natuurlijk ook heel iets anders als oorzaak hebben.

RH, zo te horen heeft je vader een kroon met opbouw en stift. Die zijn inderdaad kwetsbaarder dan alleen een kroon er op. Ook die kunnen natuurlijk los komen, maar een opbouw geeft gewoon extra zwakte aan het geheel.

15-03-2016 ^&+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:19

Ja dat ken ik inderdaad. Maar wat ik al zei, als er composiet overheen zit is het ook nog gewoon mogelijk dat die verkleurd is. En dan heb je kans dat de tandarts hem gewoon er af kan slijpen en een nieuwe op kan zetten. Voel je als het goed is helemaal niks van!

15-03-2016 ^&+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:40

Soms kan je ook gewoon om het spalkje heen werken hoor :j
En als het niet is kan ik geen enkele reden bedenken waarom hij niet teruggeplaatst zou kunnen worden. Daar zou ik me echt helemaal niet druk om maken.

En anders even bij je tandarts aangeven dat je daar bang voor bent. Ze kunnen je wellicht geruststellen :(:)
En als je er echt mee zit gewoon even bellen en het uitleggen. Misschien hebben ze een plekje tussendoor om er alvast even naar te kijken, dan hoef je er niet zo lang mee rond te lopen.

15-03-2016 ^&+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:48

Zonde om daar een brug op te zetten als de andere tanden helemaal gaaf zijn.
Je zou eens kunnen informeren naar implantaten. Zijn duur, maar dan heb je het probleem aangepakt zonder de andere tanden aan te tasten..

15-03-2016 ^&+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:55

Misschien dat er wat gekanteld ligt. Een partiële prothese zou ook misschien nog een optie kunnen zijn, als je er echt vanaf wilt.

Ik zou het eens voorleggen aan de tandarts, kijken wat die aangeeft. Een etsbrug zou misschien ook nog kunnen, er zijn zoveel mooie mogelijkheden tegenwoordig :j

15-03-2016 ^&+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:44

Dit ging ook niet om de voortanden, maar om de elementen die TS mist ;)
En de daardoor ontstane gaten die ze heeft en waar ze zich aan stoort.. zo gek vind ik die opties niet, zouden wij ook allemaal opteren als een patiënt met dir verhaal bij ons kwam. Mits het te doen is.

En een pp kan je ts te jong voor vinden, maar het zou een optie kunnen zijn.
En like i said, en wat jij ook zegt, ga even langs de tandarts en bespreek het allemaal. Maar de opties die ik heb gegeven zijn zo raar nog niet hoor..

Angeltidore, bleken kan alleen van binnenuit als de zenuw er uit is. Is dat bij jouw tand ook het geval?

15-03-2016 ^&+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie