Dode tand?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:23

Hier een dode tand door een hockeybal...
De tand was grijzer geworden en is na een wortelkanaal behandeling van binnenuit gebleekt.
Helaas werkte de bleek iets te goed (waarschijnlijk heb ik zeer poreus glazuur) en was de tand binnen een halve dag al witter dan de rest. Enige oplossing die de tandarts had was de rest van de tanden ook bleken. En zo geschiedde.
Prachtig wit gebit en je kan mensen laten griezelen door lekker ijs af te bijten. Want ja er zit toch geen gevoel in.

it's in the air and growing al the time <3

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:43

Janine1990 schreef:
Floemii schreef:
Hier een dode tand door een hockeybal...
De tand was grijzer geworden en is na een wortelkanaal behandeling van binnenuit gebleekt.
Helaas werkte de bleek iets te goed (waarschijnlijk heb ik zeer poreus glazuur) en was de tand binnen een halve dag al witter dan de rest. Enige oplossing die de tandarts had was de rest van de tanden ook bleken. En zo geschiedde.
Prachtig wit gebit en je kan mensen laten griezelen door lekker ijs af te bijten. Want ja er zit toch geen gevoel in.

Toch niet Gerard Joling wit? :oo

IJs afbijten kan ik sowieso wel :P Thanks to sensodyne :D

Merk je ook nadelige gevolgen van het bleken?

En heb jij ook pijn gehad aan de tand zelf?

Ik denk dat ik deze week toch even ga bellen, ik ben altijd zó zuinig op mijn gebit geweest, zeker ook omdat het niet bepaald een gratis gevalletje is geweest :+ , dat ik echt enorm verdrietig van dit aangezicht wordt.

Haha nee gelukkig niet joling wit.
En geen nadelige gevolgen van het bleken. Alleen in de week dat er gebleekt werd hele gevoelige tanden. Met soort steekjes.

1 maand na de hockeybal is de tand 3 weken lang plots extreem gevoellig geweest. Ik kon dan bijvoorbeeld niet praten op de fiets want de lucht tegen m’n tand veroorzaakte extreme pijn.

Daarna nooit wat gevoeld. Echter toen een half jaar daarna mijn slotjesbeugel eruit ging bleek de tand verkleurt enndus dood.

Na de wortelkanaal ook nooit last gehad.

Heelveel succes bij de tandarts!!!

it's in the air and growing al the time <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie