Dode tand?

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:29

Als ik het zo lees, maak een afspraak bij de tandarts. Het zou zonde zijn als je nog anderhalve maand rond moet lopen met pijn in je mond en het idee dat er iets niet goed zit en de schade straks te groot is om nog iets te kunnen fixen.

Voor dit soort klachten wordt er altijd tijd vrijgehouden in de agenda's van tandartsen onder de noemer pijnklachten. Hopelijk kan je snel een afspraak plannen! :(:)
Laatst bijgewerkt door upendo op 02-02-19 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Fie <3

upendo

Re: Dode tand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:46

Dat de pijn minder wordt hoeft niet persé een goed iets te zijn. Om een behandelplan te laten maken voor die brug denk ik dat je ook een afspraak nodig hebt.

Ik kan me voorstellen dat naar de tandarts geen feestje is, zeker met jouw achtergrond, maar een opening in je tandvlees met pusafvloeiing is ook niet een aanrader.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:54

Janine1990 schreef:
upendo schreef:
Dat de pijn minder wordt hoeft niet persé een goed iets te zijn. Om een behandelplan te laten maken voor die brug denk ik dat je ook een afspraak nodig hebt.

Ik kan me voorstellen dat naar de tandarts geen feestje is, zeker met jouw achtergrond, maar een opening in je tandvlees met pusafvloeiing is ook niet een aanrader.

Hoe kom je bij dat laatste? Is op dit moment niet iets wat gaande is volgens mij...

Wat mijn achtergrond betreft, ik heb nooit iets heel naars meegemaakt. Oké, ik verzette me toen ik een verdoving in mijn gehemelte kreeg omdat ze een tand of kies gingen trekken. En ik ging bijna out bij het trekken van die kegeltand. Maar het was niet bepaald traumatiserend ofzo. Ik heb gewoon een hekel aan gedoe in mijn mond ofzo. Controle is nooit heel naar. Tandarts heeft alleen niet echt humor :')

Dat laatste is soms een laatste fase van een dode zenuw. Daar zit een ontsteking onder en die moet een weg naar buiten vinden.

Nouja, van alles wat je beschrijft lijkt het me niet leuk om naar de tandarts te gaan, als ze de dingen die je oppert afwijzen. Behoorlijk frustrerend als je daarna rondloopt met een mond waar je niet blij van wordt.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:21

Janine1990 schreef:
Ewww gross... thanks Upendo... ik bel deze week nog maar even :')

Ik begrijp het trouwens wel hoor, er is werkelijk NIEMAND die ziet dat ik onderdelen van mijn gebit mis. "Maar jij hebt toch een supermooi gebit?" Alleen was dat niet wat ik voor ogen had toen ik op mijn 12e een beugel kreeg :P Plus dat ze een heleboel echt knap hebben opgelapt hoor! Het is dat ik mijn brugklasfoto niet op de computer heb staan, anders zou ik die even plaatsen :')
Misschien ben ik ook wel rupsjenooitgenoeg... :+

Maar als één grijze tand mij onzeker maakt, is het misschien toch goed om eens te kijken wat de mogelijkheden en kosten zijn. Ik heb eigenlijk nog een nieuwe keuken en auto op mijn verlanglijstje staan...

:')
Haha sorry als je beelddenker bent, maar als je dat kan voorkomen is dat heel chill! :P

Hee, als het je onzeker maakt mag je best wel kijken naar de mogelijkheden om het mooier te laten maken. :) Zonde om je er onzeker door te voelen, ongeacht dat je voor je gevoel niet zou mogen klagen.

Weet niet of je een tandartsverzekering hebt? Wellicht kun je met de tandarts overleggen wat de mogelijkheden zijn. Een implantaat doet er bijvoorbeeld een jaar over om te helen, meende ik. Als je nu de voorbereiding doet kun je volgend jaar het af laten maken.

En een naar tikkie kan er best voor zorgen dat het net teveel is geweest voor die zenuw. :(:)

Fie <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie