Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

capopjekop

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:47

Zijn er nog tips om die diepte te bereiken? Ik krijg nu steeds als commentaar dat ik nog wat dieper zou moeten en mijn hakken goed op de grond moet zetten. Maar ik krijg last van mijn knie als ik zo diep ga (oude voetbalblessure helaas)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:21

Nee geen last van. Lekker douchen en dan voel ik me kiplekker.

Ik begin zowaar mijn spieren te ontdekken :') zat van de week op mijn been te drukken en dacht wow wat is dat harde. Bleken mn hamstrings te zijn. En vriendlief zat gister op mijn buik te drukken en kon blokjes voelen. Ze zitten alleen nog goed verstopt :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:31

Bij ons zijn ze alleen toegestaan bij de cardio dus ik vergeet steeds oortjes mee te nemen :')

Vandaag ga ik de koptelefoon van mijn vriend proberen. Die is draadloos en blijft volgens hem zelfs goed zitten met hardlopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:23

Ah klote zeg. Beterschap.

Bij ons zie ik zelden mensen met muziek sporten en dat bevalt me wel. Onderling is er leuk contact met de mensen. Even kort praatje hoe het met de sportieve prestaties gaat enzo. Je kunt lekker je ding doen maar het voelt heel gemoedelijk aan omdat je vaak dezelfde gezichten ziet.

Vriend wil mss wel ergens anders gaan sporten als zijn abo af gelopen is. Die sport juist wel graag met muziek en loopt er tegen aan dat hij bepaalde oefeningen alleen kan doen als de pt er zijn omdat de rest de gewichten niet kan houden als het fout gaat. Ik kijk tegen die tijd wel wat ik doe. Want ik weet niet of ik me zo op mn gemak ga voelen in een grotere gym

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:01

Netflix is wel een goeie. Ik wil vandaag ook cardio gaan doen. Kijken of dat zo leuker wordt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:20

_Dreamer schreef:
Waarom zou je niet met oortjes mogen sporten? Vind ik echt een rare regel en voor mij ook wel een reden om ergens niet te gaan sporten als ik eerlijk ben

Omdat je ten alle tijden makkelijk aanspreekbaar moet zijn als je met de gewichten bezig bent. Bij de cardio ben je vrij in wat je doet.

Hemdjes voor mannen zijn ook niet toegestaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:34

Omdat ze dan makkelijker met je kunnen communiceren als ze opmerkingen hebben of als ze twijfelen of het goed gaat met je. Het zit hier tussen sportschool en personal training in. Het is ook wel wat exclusiever dan de gemiddelde sportschool.

Maar goed. Niet iedereen vind dat fijn. Mijn vriend heeft nauwelijks begeleiding nodig en sport fijner met eigen muziek. Maar dan sta je vrij om ergens anders te gaan sporten. Ik vind het wel juist fijn omdat de sfeer gemoedelijker en persoonlijker aanvoelt dan sportscholen waar ik eerder sportte. Daar liepen ook veel van die anabolen rond. Niet dat ik iets tegen dat type mens heb, maar dan heb je vaak wel een andere sfeer hangen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:59

Nachtmerries van burpees :') ik houd het wel lekker bij de loopband met Netflix na de krachttraining :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:29

Ik kijk soms met mijn vriend mee. Die volgt er heel wat op insta en YouTube. Ik heb er zelf niks mee en vind het ergens wel link want ik heb het idee dat het een onrealistisch beeld schept. Hij laat wel eens filmpjes zien van mannen die zijn voorbeeld zijn qua lichaam. Ik vind ze vaak veel te gespierd en probeer hem toch maar een beetje af te remmen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:01

Dat ja. Maar het is wel handig als je het gewicht van hem af krijgt mocht het mis gaan toch :')

Kwam er net achter dat Netflix het niet doet. Dus lekker met rammstein gelopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 05:19

Nice die ga ik door geven

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:17

Succes met je solli!

Boksen vind ik niks. Mn vriend heeft vroeger wedstrijden gekickbokst en wil me steeds slagen en trappen leren maar ik ren dan hard weg. Niet mijn ding maar ik kan me voorstellen dat het een mooie manier is om frustratie kwijt te raken naast het sportieve aspect.

Sparren jullie dan ook of puur zaktraining?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:07

Leuk is dat een nieuws schema. Ik krijg volgende week mijn eerste echte schema. Nu volg ik een standaard beginnersschema

Hoe ziet je schema er verder uit?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:30

Ik vind dat schema juist vrij groot als ik hem met de mijne vergelijk :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 07:43

Ik ben totaal niet met kleding bezig qua sporten. Ik draag gewoon wat ik op het voetbalveld ook droeg :') ik houd van los en bewegingsvrijheid dus het liefst in korte sportbroek of een trainingsbroek van mn vriend.

Mijn trainingsschema is als volgt:
Dag 1
Deadlift sumo. Eerst een opwarmsetje met 40 kg. Dan 3 setjes van 10 met 60 kg
Lunge walk 3 setjes van 15 met 6 kg in iedere hand
En dan een combi oefening
A) lat pull down brede grip 2 setjes van 15 met 45 kg
B) shoulder press 2x15 met 6 kg in iedere hand

Dan buikcircuit en afsluiting op de fiets. Maar dat haat ik dus ik ga op de loopband.

Dag 2
Box squat 3x15 met 50 kg. Eerst een opwarmsetje met 30 kg.
Hiptrust 3x15 met 50 kg. Eerst een opwarmsetje met 30.
Dan weer een combi
A) row pully machine 2x15 met 45 kg.
B) lateral raise standing 2x 15 met 4 kg

Buikcircuit en dan op de tabetta.

Nu een week niet geweest door omstandigheden. Moet dag 2 nog 1x doen en dan een nieuw schema

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 07:52

Bieden ze dat niet aan op je sportschool? Meestal leggen ze je graag de oefeningen uit en waar ze goed voor zijn enzo

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:41

Mijn schema is volgens mij het standaard schema waar iedereen bij ons mee begint. Alleen de gewichten worden per persoon bekeken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:25

Ik heb vandaag geen goede excuses om niet te gaan dus ik ga maar :') vriend gaat kickboxen voortaan ipv fitnessen dus ik moet even ritme vinden in mn uppie.

Als het goed is is mijn eerste persoonlijke schema nu klaar. Ik heb aangegeven het spinnen en de tabetta nooit te doen dus hij zou wat extra kracht erbij doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:34

Heerlijk getraind ondanks dat ik 0 zin had. Ging best lekker ondanks dat ik 2 weken nauwelijks iets gedaan hebt. Na afloop nog even interval gedaan op de loopband met rammstein op en volle bak naar huis gefietst. Ging luchtgitarend de trap op naar huis :') lekkere vibe.

Dit is mijn schema voor dag 1

Afbeelding
Afbeelding

En dag 2

Afbeelding
Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 06:48

Die plaatjes werkt echt super want ik ben zo slecht met namen onthouden en sommige oefeningen hebben van die afschrikwekkende namen. Dan kijk ik naar het plaatje en denk ik oke dat lukt wel :')

Tekenen die leggings niet af? Ik ben bang als ik dat draag dat het een en al putje is wat je ziet :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:18

Ik heb er verder geen verstand van en ik wil gewoon lekker bezig zijn omdat ik me beter voel als ik wat doe. Als ik strakker word is dat een leuk pluspunt. Maar ik ben wel blij met wisselende schema's omdat ik het heel saai vind om altijd dezelfde oefeningen te moeten doen. Dan slaat snel de klad erin.

Vanochtend ging lekker. Alleen die shoulder shocker is verschrikkelijk. Daar had ik wel moeite mee

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:45

Bij mij slaat spierpijn altijd een dag over. Dag 2 en 3 is al het optimisme weg :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 04:55

Mijn vriend had precies hetzelfde maar dan met krachttraining. Die heeft wel gesport maar een week lang vooral gelopen en stretchoefeningen gedaan. En alles met weinig gewicht. Overleg even met je pt wat wijsheid is. Ik zou wel naar je lichaam luisteren

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:26

Dat vind ik ook wel apart :=
Wij hebben zo'n ding waar de stang wat op rust. Dan rol je de stang rustig naar de juiste plek en ga je op het kussen liggen met je schouders

Edit: foto van fb gepakt
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 18-02-19 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:37

Oh ja dat doen ze bij ons ook. Je zelf na laten denken zodat je de houding enzo ook weet als ze even druk zijn