Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:07

Ik volg normaal ook niet echt sporters, maar zag 1 filmpje van haar & werd echt enthousiast. Ze laat gewoon realiteit zien en het plezier dat ze erin heeft. Dat realistische vond ik wel motiverend :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:35

_Dreamer schreef:
Ben ik trouwens de enige die ook echt gemotiveerd kan worden door nieuwe/leuke sportkleding? M'n collega's keken mij heel raar aan net :')
Maar ik kan daar echt zoveel motivatie van krijgen :D _O-

Jaaaa! Ben helemaal verliefd op mijn Gymshark-broek :):) daardoor raak ik ook echt gemotiveerd. Heb op AliExpress dan ook look a likes besteld, blijken heel fijn te zijn.. krijg ze aankomende week binnen als ‘t goed is :):)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:56

Emmaa_ schreef:
Als je krachttraining met losse gewichten wil opbouwen zou ik sowieso even een paar keer een personal training lesje nemen. Dan wordt de drempel lager en er wordt op je vorm gelet waardoor je het ook gelijk goed aanleert. Je kan echt heel veel in je lichaam kapot maken en blesseren als je je vorm en coordinatie niet onder controle hebt dus zou echt uitkijken met een halterstang op mn rug slingeren en lekker gaan squatten.

Mee eens, maar je gaf al aan dat je wel de nodige ervaring hebt. Toch is het altijd handig als iemand even mee kijkt :j Zelf corrigeer ik mijn vriend ook nog wel eens en andersom.

Momenteel ben ik echt even heel blij dat mijn knie normaal blijft doen, hier krijg ik namelijk regelmatig last van. Ik squat momenteel weer moeiteloos setjes van 60kg :):) Heel blij mee!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:26

Voor zover zo’n apparaat goed kan meten :') het is iig een richtlijn (en ik sport gemiddeld echt wel zo’n 4 keer in de week, vaak meer en ben misschien hooguit een week helemaal niet gegaan) :):)

Afbeelding

#ikwilstrakdezomerin

Dreamy

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:23

Jup :j ik wil volgende maand nou dan weer meten, ben net een weekje bezig met alle gewichten opgooien en nieuwe dingen, dus ben benieuwd wat het over een maandje heeft gedaan :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:08

Ik zou de krachttraining er ook gewoon inhouden en op je rustdagen of na je krachttraining nog wat HIIT doen :j Ikzelf gooi er tegenwoordig leuke nieuwe oefeningen van Natacha Oceane in, ze plaatst veel oefeningen/filmpjes op o.a. Instagram.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:24

ingedebruijn schreef:
Ik heb wel het idee dat ik met cardio meer verbrand hoor dan alleen kracht. Daar haal ik echt nooit 400kcal mee. Dus in dat opzicht gaat het dan sneller met cardio.

Tijdens de workout verbrand je inderdaad meer, maar hoe meer spier jij aanmaakt hoe meer jij de dag door (dus na je workout) ook blijft verbranden. Met cardio maak je geen spier aan en verbrand je wel calorieeen tijdens de workout zelf (en dus vet, maar in het ergste geval uiteindelijk dus ook spier..), maar op die manier zul je ook minder kcal kunnen eten per dag en zul je dit sowieso aan moeten blijven passen naar mate je minder weegt.
Terwijl je met krachttraining je metabolisme juist meer een boost geeft. Hoe meer spier je hebt, hoe meer kcal je verbruikt en ook kunt innemen (heb je dan ook nodig ivm onderhouden van de spieren en voorkomen van afbraak).
Een combinatie van kracht en cardio is daarom aan te raden.

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk/goed uitleg :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:14

loez schreef:
Nou, na echt bijna een half jaar niks gedaan te hebben ( 0 motivatie), ga ik vanavond weer rustig aan beginnen. Ondertussen 18 weken zwanger, dus van de week even met onze instructeur overlegd wat wel en niet kan/mag. Vooral rustig beginnen, niet te lang en goed naar mezelf luisteren! Wish me luck :D

Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D Veel plezier vanavond, rustig aan en doen wat prettig voelt :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 07:17

Hier buik en bovenbenen, heb echt stalpoten :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:03

Afbeelding
Afbeelding
Je mag wel een beetje van mij hebben :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:12

Marije_jiplover schreef:
Zo ik heb mezelf vanmorgen echt naar de sportschool toe moeten schoppen nadat ik gisteren besloten had om niet 's avonds meer te gaan maar dan vanochtend te gaan.
Weet even niet waarom maar het kostte heel veel moeite om te gaan.
Sporten zelf ging prima, al heb ik een aantal oefeningen wel in een iets lager tempo uitgevoerd en dus minder herhalingen gehaald in die 60 seconden die ik per oefening heb in onze functional fit groepsles.

Maar wel een goed voldaan gevoel nu en erg blij dat ik mezelf die schop heb kunnen geven.

Goedzo, je hebt het wel weer even gedaan :):) Achteraf altijd wel fijn! Dat is wel de key, je altijd bedenken dat je je achteraf vaak zo prettig voelt dat je het hebt gedaan!

Ik baal zelf juist dat ik de ochtenden nu niet meer kan sporten. Ik ben in de ochtend vaak het actiefst en dan heb ik ook voor de rest van de dag nog lekker energie plus een fijn gevoel. Nu moet ik na de hele dag in een bureaustoel te hebben gehangen mezelf nog naar de sportschool zien te slepen :P
(heb pas sinds kort een kantoorbaantje, hiervoor kon ik vaak in de ochtend of overdag sporten en merk dat ik dat dus echt wel prettiger vind!)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:31

Afbeelding
60kg squat :):) (grijze schijven zijn 10kg, grote en kleine zwarte schijven zijn beide 5kg per stuk + stang 20kg)
Heb tenen ietsje naar buiten, gaat op een of andere manier beter met mijn knieeen :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:52

ingedebruijn schreef:
Super knap!!! Hoe lang heb je daar naar toe moeten trainen?

Ik heb 2 jaar terug binnen 4 maandjes ernaartoe gewerkt denk ik? En nu doe ik het sinds een maandje of anderhalf weer serieus. :j Heb daartussen een half jaar niet echt serieus gesport en sinds mei afgelopen jaar ben ik wel lekker bezig! Alleen had ik nog even heel lang geen zin om te squatten + een knie die niet altijd fijn meewerkte.

Maar ik doe dit nu 3 setjes van 5 herhalingen & wil naar de 4 x 8 en dan kijken of ik weer kan ophogen :j Maar even kijken of mijn knieeen dat ook leuk gaan vinden, al zou dat met een goede houding niet veel uit moeten maken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:57

ingedebruijn schreef:
Dat is heel snel! Denk dat ik daar nog wel een paar jaar over doe haha.

Gewoon lekker door blijven gaan en op goede dagen minimale aan kilo extra erop gooien & proberen er wat extra uit te persen :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:36

@ Warboel; <3 jij bent ook onwijs goed bezig! Leuke outfit ook :):) Jouw PT is volgens FB ook een vriendinnetje van wat meiden uit mijn vriendengroep, ik zit er ook aan te denken om met haar te gaan trainen voor het laatste stukje strakker worden. Maar moet een beetje op de centen letten.. :+ Toch ga ik er nog even over nadenken. Het ziet ernaar uit dat je er plezier in hebt en dat is zooo belangrijk, plus je gaat volgensmij ook nog eens als een tierelier :):)

Hier wel voldoende spiegels, maar die staan alleen voor de bankjes :j Ik maak alleen foto's als ik denk dat er niemand kijkt/niemand het doorheeft :P Of laat mijn vriend filmen als ik bijvoorbeeld benieuwd ben naar mijn houding bij bepaalde oefeningen waarbij ik zelf niet in de spiegel kan kijken, zoals met squatten bijvoorbeeld.

Vanavond een lesje kickboksen. Ben benieuwd.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:57

Als er meer mensen zijn die fan zijn van de Gymshark sportleggings, maar het belachelijk veel geld vinden.. ik heb via Ali echt fijne soortgelijke legging gevonden voor veeel minder geld! Heb ze vandaag binnen gekregen en gepast, het is dat het logo er niet op staat anders had ik gezweerd dat het gewoon een Gymsharklegging was :j Zal zo thuis even het linkje zoeken en plaatsen. Erg fijn!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:46

Ook van nepoagym? :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:07

Meh, heb last van mijn schouder :(
Werk sinds kort op kantoor en heb vandaag veel met de muis lopen klikken/knippen/plakken en merkte in de middag dat mijn schouder aan die kant begon te branden. Nu met trainen ook echt last van die kant, ondanks dat ik lichter train. Echt heel poedersuiker.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:31

Lekker bezig, Eulogy. Lijkt me ook lastig om het juiste gewicht te nemen, soms push je jezelf ook nog door ook.

Heb gisteren en eergisteren, omdat ik nog niet heel lekker ben, alles op iets lichter gewicht met meer herhalingen gedaan.. en ik heb gewoon spierpijn :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:57

Es_ther schreef:
Gefeliciteerd met je paard :D !

Hier is schoonmaken apparaten verplicht, maar bijna niemand doet het. Even snel met een bezwete handdoek er overheen en ze vinden het schoon :+.

Ik ben in veel sportscholen geweest (iets met verhuizen, rondsnuffelen en buiten bepaalde openingstijden toch willen trainen & dus afwijken), en zie dit ook echt overal gebeuren := Alleen de cardio-apparaten worden wel eens schoongemaakt door de gebruikers, maar bij kracht heb ik werkelijk nog nooit iemand iets zien schoonmaken en zie ook vaak mensen zonder handdoek :=

Mensen moeten verder lekker zelf weten wat ze aantrekken, vind ik. Ben met mezelf bezig en heb weinig last van anderen, wil me daar ook zo min mogelijk mee bezig houden.
Vies word ik toch wel en douchen doe ik daarna sowieso. Mijn werk op Schiphol was veel viezer :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:46

Je moet doen wat voor jou werkt :j en het vooral leuk houden. Natuurlijk moet je een ritme gaan vinden en is het een kwestie van plannen, maar het is vooral belangrijk dat je het ook vol gaat houden.
Ik zit in een fijne flow en sport ook bijna dagelijks, maar dat is omdat ik mij er nu flink lol in heb. In het begin was 4x voor mij wel echt haalbaar zonder smoesjes en daardoor een stok achter de deur om te bereiken wat ik wilde en er echt een start in maken zonder teleurgesteld te raken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:43

Ligt eraan in hoeverre ik ziek ben. Heb ik echt last van misselijkheid, flinke hoofdpijn (en helpt bijv. een paracetamol of ibu daarbij niet) of voel ik me echt heel slap dan ga ik hooguit wandelen als beweging.
Als ik me slechts niet heel fit voel (verstopte neus, vermoeid, lichte hoofdpijn) dan doe ik gewoon alles op lager pitje (gewicht lager, wel meer herhalingen).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 13:48

Succes linoleum, dag 2 is meestal het ergst :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:22

Had een feest tot vanochtend 6u, dus had wel even genoeg beweging gehad :))
En de sportschool sluit hier al om 17:00 :( was na het slapen ook niet gelijk klaar om te sporten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:31

_Dreamer schreef:
Ego-post, maar de sporttest gehaald en zelfs 24 seconde voor tijd :D

Jeutje, heel knap gedaan! :D Mag je trots op zijn, gefeliciteerd :):)

Ik zou eigenlijk ook even moeten gaan meten. Op gewicht let ik al eventjes niet meer, aangezien ik nu op gezond gewicht zit en dat niet perse meer lager hoeft.
De spiegel is momenteel mijn "beste vriend", maar met meten zal ik toch meer moeten zien :Y)

Heb mijn schema weer omgegooid naar een ander soort split. Deed eerst fullbody voorzijde en fullbody achterzijde, nu weer upper en lower met wat nieuwe oefeningen. Heb er weer helemaal zin in :D zat even een weekje in een dip, wel 3x geweest maar voor mijn doen is dat weinig.