Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

ingedebruijn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:12

Misschien verbruik ik dan wel meer dan ik denk met kracht. Hoe meten jullie dat? Ik ben na alleen kracht helemaal niet moe dus daarmee heb ik niet het idee dat ik veel heb verbrand.

Rust zacht mijn lieve, lieve Estada.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:47

Vandaag weer heerlijk kunnen trainen. Had een week geen kracht getraind maar sommige oefeningen gingen me zelfs makkelijker af dan de week ervoor. Verbaast maar blij dus. Nu donderdag nog een laatste training en dan zaterdag de run. Heb er super veel zin in.

Jullie nog getraind?

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:14

Suuszels schreef:
Fijn Inge!
Succes Lous, frustrerend inderdaad. Een collega van mij is echt heel gespierd (deadlift 120kg etc) maar bij haar zie je het eigenlijk ook amper.

Vanmorgen bootcamp gedaan, wat een fantastisch weer was het daarvoor. Ik had iets meer ontbeten dan normaal, en dat icm het zonnetje zorgde echt voor een heerlijke training. Had nog wel een uur gewild :+

Echt zalig weer he!

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:15

Lous schreef:
Bij deze ga ik vanaf maandag 3 keer per week naar de sportschool. Maandag, woensdag, zaterdag.
Frustrerend is dat ik duidelijk buikspieren begin te voelen, maar het laagje eroverheen maar niet kwijtraak. Word gefrustreerd van die cellulitisbuik. :

Hiervoor ging ik dus op dinsdag of woensdag en zaterdag.

Heb ik ook hoor. Overal zie je verandering maar dat buikje blijft. Zal vast ooit wel strakker worden en anders maar niet.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:36

Volgens mij zien we bij onszelf dingen die anderen totaal niet zien. Mijn vriend ziet nu overal meer bespiering komen. Dus heel blij mee. Gisteren alleen mijn knie iets teveel gepusht dus die steekt nu wat. Hopelijk donderdag weer over.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:15

Hahaha ik heb nog nooit mensen elkaar zien achtervolgen in de sportschool dus denk niet dat je weg hoeft te rennen. Toch veel plezier!

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:51

Sintara schreef:
ingedebruijn schreef:
Hahaha ik heb nog nooit mensen elkaar zien achtervolgen in de sportschool dus denk niet dat je weg hoeft te rennen. Toch veel plezier!

Nee maar het idee dat het kon als het nodig is is wel veilig ofzo.. :+ . Ik ben vroeger gepest dus kwetsbaar overkomen is eng. Maarja. Ik ga echt hoor, en vandaag nog. Zodra ik mijn moed verzameld heb :D .

Eerste keer is altijd spannend. Zeker als je nog wat zoekende bent. Laat je weten hoe het is gegaan?

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:59

Goed bezig allemaal!

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:04

Welkom terug! Ik sterf van de spierpijn. Heb geen idee hoe dat nu zo erg kan zijn. Straks maar een shake erin en een warme douche.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:54

Sintara schreef:
Ik ben terug!
Het was best erg met aangekeken worden (ik was letterlijk de enige vrouw daar), maar niemand heeft echt iets tegen me gezegd en ik heb ook niet gezien dat ze het over mij hadden ofzo. En ik ben wel die hele zaal doorgelopen dus het ging wel.

Ik heb 4 verschillende arm en rugspier oefeningen gedaan, zeker tien pull-ups met mijn halve gewicht (echt gaaf dat ding!), mijn 2 minuutjes crosstrainer, twintig minuten fietsen en 5 minuten roeien. Het roeien ga ik alleen niet meer doen, ik moest mijn ene been er buiten houden omdat die enkel niet zover kan buigen, en toen kreeg ik behoorlijk kramp in dat bovenbeen. Sowieso doet die voet/dat been nu echt zeer natuurlijk, maar dat is normaal. Verder voel ik me wel goed :D

Straks als mijn been klaar is met tintelen ga ik weer 5 minuutjes losfietsen op mijn eigen hometrainer en fysio oefeningetjes voor thuis doen.

Top dat je gegaan bent! Nu meer vertrouwen voor een volgende keer?

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 07:24

Hier gelukkig geen last meer van mijn knie. Verder nog wel aardig veel spierpijn in m'n rug. Hopelijk is dat morgen ook zo goed als weg.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:04

Marije_jiplover schreef:
Zo ik heb mezelf vanmorgen echt naar de sportschool toe moeten schoppen nadat ik gisteren besloten had om niet 's avonds meer te gaan maar dan vanochtend te gaan.
Weet even niet waarom maar het kostte heel veel moeite om te gaan.
Sporten zelf ging prima, al heb ik een aantal oefeningen wel in een iets lager tempo uitgevoerd en dus minder herhalingen gehaald in die 60 seconden die ik per oefening heb in onze functional fit groepsles.

Maar wel een goed voldaan gevoel nu en erg blij dat ik mezelf die schop heb kunnen geven.

Ochtenden zijn ook niet mijn ding. Dan lig ik toch echt net te lekker.

Hier gelukkig van de spierpijn en pijn in mijn knie af. Morgen 5km hardlopen in de bossen met de honden en vriend. Enorm veel zin in de run zaterdag ondanks het weer.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:51

Hier net 4,5km gelopen in het bos. Wilde voor geen meter dus ik heb nu helemaal geen zin meer in de run zaterdag maargoed gaan het gewoon doen.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:29

Maanlicht schreef:
Ik durf nooit foto's te maken in de sportschool. Ben bang dat ze dan denken: 'Heb je weer zo'n Instagram meisje' :')

Hahaha dat is wel mijn gedachte inderdaad. Sommige mensen zitten er meer op hun telefoon te prutsen dan sporten.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:35

Super knap!!! Hoe lang heb je daar naar toe moeten trainen?

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:56

Dat is heel snel! Denk dat ik daar nog wel een paar jaar over doe haha.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:03

Dreamy schreef:
ingedebruijn schreef:
Dat is heel snel! Denk dat ik daar nog wel een paar jaar over doe haha.

Gewoon lekker door blijven gaan en op goede dagen minimale aan kilo extra erop gooien & proberen er wat extra uit te persen :D

Ja mijn rug is stuk en knieƫn ook al opgegeven door de orthopeed dus ik denk niet dat het ooit zover komt maargoed dat geeft niet. Gewoon lekker fit blijven is het doel.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:02

MarlindeRooz schreef:
Dreamy schreef:
Als er meer mensen zijn die fan zijn van de Gymshark sportleggings, maar het belachelijk veel geld vinden.. ik heb via Ali echt fijne soortgelijke legging gevonden voor veeel minder geld! Heb ze vandaag binnen gekregen en gepast, het is dat het logo er niet op staat anders had ik gezweerd dat het gewoon een Gymsharklegging was :j Zal zo thuis even het linkje zoeken en plaatsen. Erg fijn!

Bij mij schijnt hij dus best wel door. -O- Maar wil niet arrogant doen maar heb een flinke kont en zelfs dure nike leggings schijnen door na een tijdje. En dan draag ik maat L terwijl een M mij ook past (zelfde broek, zelfde type). De L zakt af dus dan zou je zeggen, genoeg stof. 8)7

De legging zit wel heel mooi en heel hoog! En lang genoeg terwijl ik 1.83 ben.

een bokker heeft een schema voor mij gemaakt, daar ga ik van de week mee beginnen. Kijken hoe snel ik af val / sterker wordt. :D

Zou de under armour mudmasters legging kunnen proberen en dan de winter editie. Die vind ik fantastisch en kan me niet voorstellen dat ie bij iemand doorschijnt.

Nou ik ben me klaar aan het maken voor de run. Vind het zo spannend allemaal. Was klaarwakker toen de wekker ging.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:08

Even een ego post. Vandaag de run gehad en gewoon het hele stuk in een keer gelopen. Snel ging het niet maar beter zo dan steeds hard en weer wandelen. Was ook meer dan de geplande 7km op papier. In de praktijk was het minstens 8.

Iets van 1,5km door mul zand gerend.. toen kon ik wel bijna aan de beademing. Nu beste verzuring maar dat had ik wel verwacht. Gaan nu 30 maart wel de 13km doen in plaats van de 7km.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:00

Ik moet er inderdaad ook niet aan denken om een jaar lang hetzelfde schema te volgen. Dan gaat de lol er bij mij wel af. Donderdag krijg ik ook een nieuw schema om de komende twee maanden naar de volgende run toe te trainen.

Ik had verwacht dat ik vandaag niet meer kon lopen maar ik heb wonder boven wonder amper last van spierpijn. Misschien komt dat morgen nog. Verder bezig om de site van mijn vriend live te zetten voor PT. Super leuk! Bleek dat we gisteren zelfs 9km hebben gelopen.. nooit gedacht van te voren dat me dat zou lukken.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:38

capopjekop schreef:
Bij mij slaat spierpijn altijd een dag over. Dag 2 en 3 is al het optimisme weg :')

:') -O-

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:03

Hier gelukkig geen extra spierpijn ten opzichte van gisteren. Mijn rechter kuit doet als enige wat zeer maar dat was al zo voor de run. Nu lekker rust tot donderdag.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:22

Ik zou inderdaad even een stapje terug nemen. Spieren hebben juist ook rust nodig om te kunnen groeien. Ik denk dat je jezelf zo juist meer de richting een blessure aan het helpen bent. Luister dus inderdaad naar je lijf.

De site van mijn vriend gaat live. Ben benieuwd hoe het gaat lopen! :D

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:40

Dreamy schreef:
Meh, heb last van mijn schouder :(
Werk sinds kort op kantoor en heb vandaag veel met de muis lopen klikken/knippen/plakken en merkte in de middag dat mijn schouder aan die kant begon te branden. Nu met trainen ook echt last van die kant, ondanks dat ik lichter train. Echt heel poedersuiker.

Kak is dat inderdaad -O- kun je ook zo weinig aan doen als het vanuit je werk komt natuurlijk.

De foto's van de run staan online *\o/*
Afbeelding

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 00:14

Ohh dat is gaaf!! Wat voor soort oefeningen doe je dan?