Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 17:55

Sterkte Needje :(:)

Ik heb net even alle frustraties er uit gegooid in de sportschool. Vannacht nog 1 nachtdienst en dan 3 dagen weekend, ben er ook echt hard aan toe.

We'll ride the spiral to the ending and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:56

Ik kreeg ook een mail dat de abonnementen eigenlijk omhoog zouden gaan i.v.m. de wettelijke BTW-wijziging van 6% naar 9%. Anytime heeft er voor gekozen om met €1,- per lid te verhogen waardoor ik nu €39,50 p/m ga betalen. Ten opzichte van de Basic en Fit For Free alsnog een aardig bedrag, maar wel 24/7 toegang en net materiaal/omgeving. Gezien mijn diensten is het wel aardig lekker dat ik gewoon kan gaan wanneer (en waar!) ik wil.

De lokale crossfit boxen zitten hier ook al snel op €90,- per maand voor een onbeperkt abonnement :\

Kan me goed voorstellen dat als het in je budget past, je voor een rustige sportschool kiest :) Niks zo irritant als die aapjes die in bosjes kreunend voor de spiegel staan te pompen. Bij FFF in Geleen zat het er vol mee, bij Anytime heb ik ze nog niet gezien :D

We'll ride the spiral to the ending and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:04

Needje schreef:
Maar CF heb je voor dat bedrag wel begeleiding hè.

Alleen tijdens de WOD's geloof ik, open uren niet constant.

Voor mij is het gewoon echt boven budget en ik kan me niet goed vinden in de competatieve sfeer daar.

Een collega CF't in Heerlen, daar zou het wel relaxed zijn (en iets goedkoper), maar dat vind ik weer zo onpraktisch qua lokatie :+

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:10

biggirl schreef:
Nee niet dat ik weet . wij kwamen aan en mijn vriendin moest haar pasje ophalen dus hulp gehad van een mede werker verder wenste ze ons veel plezier en vroeg of wij een rondleiding wilde maar aangezien ik die al eens gehad heb vorig jaar wist ik alles nog te vinden. Dus niet gedaan . Verder is er ons niks gezegt over schema op maat

Waar zit je in Zuid-Limburg? :) misschien zitten we in dezelfde regio.

Es_ther schreef:
Ik wilde naar de sporqtschool, maar die zat dicht :') .
Dus liep ik bijna met mn snufferd tegen de deur.

Morgen na paardrijden maar ff!

:') Nouja, in ieder geval geprobeerd!

Ik wilde vanavond ook gaan, maar ben behoorlijk ziek aan het worden :( Alles doet zeer, neus zit helemaal dicht en heb echt 0 energie. Dan maar even ziek zijn...

Dioxide

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:48

Zelfde!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:36

Bleh, cardio :') het is dat het echt moet i.v.m. 80 minuten rennen op een veld, maar bleh :')

Net eventjes een uurtje geweest, door de semi-griep ben ik zo slap als een vaatdoek en dus ging het voor geen meter vandaag :\

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:06

Lekker bezig! *\o/*

Ik kan wel TV kijken op de cardioapparaten, maar maak er alleen gebruik van als er schaatsen of rugby op TV is op het moment dat ik ga. Normaal sport ik met m'n geliefde koptelefoon op volume opstijgend vliegtuig en blik op oneindig. De hele wereld kan echt vergaan als ik bezig ben :o

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:27

Haai! Ook weer even uit de meeleesmoduus :o

Ik heb de laatste weken echt netjes 4 á 5x p/w gesport, veel bewogen en relatief goed op'n voedsel gelet. Alleen zit ik nu wéér geblesseerd aan de kant -O-

Dit keer mogelijk een scheur in m'n enkel, maandag hoor ik meer van de orthopeed. Echt, ik word er knettergek van! Het ergste is dat dit "spontaan" gekomen is :\ dit keer heb ik gewoon echt niks lomps gedaan...

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:27

capopjekop schreef:
Bij mij slaat spierpijn altijd een dag over. Dag 2 en 3 is al het optimisme weg :')

Water en een beetje magnesium kunnen het al aardig verminderen :) hier ook altijd de banketstaaf op dag 2 na een zware training.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:27

@_Dreamer, neem je rust en eet voldoende als je lichaam uitgeput begint te raken. Door rust te pakken bouw je daarna weer sneller op. Overleg met je trainer over een "onderhoudstraining" zonder extra te belasten en probeer te genieten van de tijd die je met je paard door kan brengen.

@linoleum: succes en veel plezier! *\o/*

Ik ga zometeen ook nog even een rondje sporten. Gisteren naar de orthopeed geweest voor de voetpijn en die gooit het op een ontsteking van de achillespees. Heb nu zo'n sexy sok gekregen, maar daar kan ik wel mee trainen :)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:50

Maanlicht schreef:
Goed bezig!

Vandaag iets nieuws geprobeerd: kangoo jumps. Was heel leuk, maar ook pittig.
[ [url=m/cKE8Qs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaaaah vet! Ik wist niet dat die dingen nog bestonden <3 Zó leuk!

ingedebruijn schreef:
Ik heb nu al twee dagen pijn in mijn scheen. Baal enorm. Morgen toch maar voorzichtig weer proberen te sporten.

Oei, voorzichtig aan en beterschap :(:) heb je iets geks gedaan?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:55

Es_ther schreef:
Beterschap Ingedebruijn!

Vandaag in een andere basic fit gesport, wel grappig dat je zo snel went aan jouw “eigen” sportschool. Vond hem minder fijn :+.

Zo ben ik gisteren naar Anytime Elsloo geweest en vond die veel fijner dan Beek waar ik normaal ga :') Elsloo heeft een veel grotere functional zone en wat meer beweegruimte in het free-weight gedeelte.

Nog even een ongegeneerde selfie van gisteren :D

Spoiler:
Afbeelding

Ben weer hard aan het werk om die +10kg van het afgelopen jaar er uit te krijgen. Vetpercentage is in ieder geval wel weer lager aan het worden, nu het vocht nog -O- Ondanks die stomme nieuwe blessure heb ik gisteren aardig wat kunnen doen, dus erg lekker getraind (en nu spierpijn :'))

Mijn vriend heeft gisteren ook half om half besloten om met me mee te gaan fitnessen, dus hopelijk nog een #fitcouple in dit topic binnenkort!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:13

ItsMe2, wat fijn dat je nu naar de sportschool durft te gaan :) Hopelijk ga je het sporten uiteindelijk ook leuk vinden in plaats van een "must" voor je lijf. Hou vooral voor ogen dat je nu een eerste stap gezet hebt en elke positieve verandering die je fysiek en/of mentaal merkt een goed iets is.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:25

Beterschap Maanlicht en Mama3! :(:) Shinsplints kan best lang duren, kwam in de roller derby nog wel eens vaker voor bij mensen... rete irritante blessure!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:39

Needje schreef:
Dan nog vind ik het haar taak om jou gewoon duidelijk uit te leggen hoe je het kan doen als je alleen bent ipv jou laten uitvogelen onder haar toezicht. Je betaald haar toch om jou te leren? Niet om zelf te leren. Anders had je ook geen PT.
Maar goed. Meningen verschillen. :D

Warboel heeft toch gewoon normale begeleiding tijdens de geboekte PT-sessies en buiten die uren kan wel ff snel een vraag gesteld worden maar wordt geen begeleiding gegeven? Om die reden geeft haar PT tijdens/na uitleg en begeleiding in de geboekte uren, af en toe aan van "kijk maar eens hoe je je hier uit redt, want ik kan je niet altijd helpen".

Of kan ik nou niet meer begrijpend lezen? :')

Eske_B schreef:
Ik blijf ook lekker sporten... verplichte leg days door blessure aan vinger. Veel spierpijn dus :')

Kun je niet compenseren op grip met je andere vingers, of zit je gespalkt? Wel tof dat je gewoon door sport! Ennn, legdays zijn imo <3

Hier heb ik vanmorgen weer even lekker een full body rondje gespeeld in de sportschool. Veel met kettlebells gewerkt en deadlifts met een hex-bar uitgeprobeerd. Voor m'n stijve heupen/enkels is dat echt ideaal, maar merk wel dat ik mijn hamstrings in verhouding met reguliere deadlifts minder gebruik? Iemand meer ervaring met hex-bar lifts?

Er was vandaag ook ouderen inloop ochtend blijkbaar. Echt super leuk om te zien hoe fit, gemotiveerd en lenig sommige omatjes nog zijn! Wel een beetje confronterend als je een oudere dame ineens bijna een split ziet doen en dat met je 29 jaar bij lange na niet kan _O-

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:45

ingedebruijn schreef:
Ik ben sinds vandaag met mijn nieuwe schema begonnen. Alles vervloekt want het wilde voor geen meter. Eens zien hoe het er over drie weken voor staat.

*\o/* *\o/* *\o/*
De eerste is altijd K. Daarna wordt alles beter!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:05

Hanging crunches? Hoe dan _/-\o_
Wel een lekker schematje!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:11

Ik kan amper hangen, laat staan hangend crunchen :') Much respect! _/-\o_

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 06:58

Crop tops doe ik de wereld echt niet aan :')

Er zijn wel plussize merken die ze aanbieden in super leuke sets, maar no way dat ik me daar comfortabel in zou voelen. Ik sport altijd in een tanktop of mouwloos shirt met daaronder een driekwart legging. Een t-shirtje wordt me ook al snel te warm.

Bij ons zijn petjes niet toegestaan en handdoeken verplicht. Er staan ook genoeg schoonmaakmiddelen om de apparaten schoon te maken na gebruik, dus eigenlijk is er geen excuus om het niet te doen.

Afgelopen twee dagen even rust gepakt, vanavond ga ik weer even lekker een rondje maken :)

Spoiler:
En in het kader van paardenforum: volgende week komt ons nieuwe paard! Oudere maar nog super fitte merrie, type leerpaard omdat mijn vriend wil leren rijden. Blij!!!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:09

Gefeliciteerd met je verjaardag! Waar in Limburg zit je? Anders ben je altijd welkom :)
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 22-02-19 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:04

Vandaag met trillende benen en een rotgevoel in de sportschool gestaan. Mentaal ben ik op het moment redelijk een wrak en nu heeft m'n kies ook besloten om te gaan ontsteken -O- Ik had gehoopt dat even sporten zou helpen tegen alle negativiteit, niet het tegenovergestelde doen :roll:

Maaaarr, het enige leuke puntje van dit weekend is wel dat Wup gisteren bij ons komen wonen <3

Inclusief mijn te blije kop :')
Afbeelding

Afbeelding

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:07

Gouden tip voor lunges met kniepijn: naar achteren uit stappen ipv naar voren. Heel stom, maar het helpt zo enorm! Kreeg de tip eens van een knie-sportfysio en sindsdien lunge ik echt niet meer anders (ook team verrotte knie hier) :D

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:19

_Dreamer schreef:
Die heb ik ook wel is gehoord als tip ja, maar daar mis ik de motoriek voor ofzo, ik kan dat echt niet namelijk :')

Oefening baart... Lunges :D

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:52

Gefeliciteerd Dreamer! *\o/*
En lekker bezig hoor dames, die handstand en squatdiepte doe ik jullie echt niet na :')

Hier de zondag voor het laatst gesport in de fitness, daarna begon mijn gezicht te exploderen en bleek m'n kies toch echt ontstoken te zijn. Opzich ondanks alles merk ik dat het vele stretchen eindelijk z'n vruchten weer af begint te werpen.

Dankzij de kies wel niet echt gegeten sinds zondag, twee wortelkanaalbehandelingen en een hoop pijnstillers verder dus wel een paar kilo kwijt :') :+

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:01

De Nike Pro training legging die ik heb schijnt wel door, maar de Nike Racer hardloopbroeken niet. Wellicht is dat een tipje? :) Die van de Primark vallen trouwens ook best mee qua doorschijnen en die kosten al helemaal niks *\o/*

Edit:

Deze van Decathlon zijn helemaal fantastisch voor €10,-! Schijnen niet door en hebben een touwtje in de band zitten. Zakje op de rugzijde is net groot genoeg voor een telefoon (kheb een Nokia 8 dus redelijk groot).

https://www.decathlon.nl/p/dames-kuitbr ... 66&c=ZWART
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 07-03-19 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt