Afvallen 2019

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:47

(meelezer reageert)

MamaMiesje: _/-\o_
Super preek! Misschien moet ik zelf ook maar eens zoiets proberen. Hier namelijk óók een plateau rond de 70 >;) En echt al zeker twee maanden of zo. Ben niet heel ontevreden met mijn gewicht want ben veel zwaarder geweest, maar ook ik ben niet zo groot, en dan mag het ook best nog 60-65 worden of zo.

life does not have to be flawless to be good

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:02

(meelezer post ook)

Huttekäse: misschien het best te vergelijken met kwark... het smaakt fris en niet zoet, een heel klein beetje naar zachte kaas zoals mozzarella maar niet erg 'kazig' :)

Vroeger bij mijn oma (en nu ook bij mijn ouders) deden we jam met daaroverheen huttekäse :9 Vind ik heel erg lekker!

Overige ideeën broodbeleg: (niet perse low kcal, maar ik eet liever weinig boterhammen met iets er op wat ik écht lekker vind, dan veel brood of crackers met minder favoriet beleg)
Ham, kaas, of ook die twee gecombineerd.
Appelstroop, of appelstroop mét een plak kaas, ook een van mijn favorieten.
100% pinda pindakaas, en ook lekker is daarop hagelslag.
Hagelslag met daarop kokossnippers.
Veggiespread van de Aldi.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:37

Only, ik post eigenlijk niet in dit topic, lees vooral mee :o

Maar: ik herken de eetbuien heel erg! Mede daardoor ben ik heel erg zwaar geweest een paar jaar terug. En dan echt boven de 100 kg. Ik ben veel afgevallen, mede door gezonder eten en meer bewegen, maar vooral doordat het psychisch beter met me ging.

Ik heb nu af en toe nog een eetbui, een soort 'dwang' om snoep/suiker te eten. Dan ben ik bijv. in de supermarkt en kan het niet weerstaan om een paar zakken engelse drop en spekjes mee te nemen. Allerlei 'zwakke' gedachten komen dan voorbij. Bijvoorbeeld dat ik een beloning nodig heb, ik heel erg naar de zoete smaak verlang, hoe goed ik me voel als ik kan eten. Soms weet ik zelfs op dat moment dat dit niet klopt, maar zwicht ik alsnog.
Dan gaan de hele zakken leeg en eet ik mezelf misselijk. Ik besef dat ik het niet eens lekker vind. Ik voel me nog verschrikkelijker omdat ik gefaald heb maar ook omdat ik misselijk ben.

Wat ik daarna moet doen is een eventuele rest van het snoep in de groenbak gooien. Zodat ik het niet later nog kan nemen. Daarna moet ik niet compenseren door niks te eten; ik moet mijn gewone eetpatroon verdergaan. Dan voel ik me alsnog vaak slecht over mezelf. Maar, mijn vriend hielp me laatst door te vragen wat de stress/aanleiding geweest was. Geen oordeel over de eetbui; maar op zoek naar de psychische last die ik wilde wegeten.

Toen bleek ik eigenlijk stress te hebben over een moeilijke beslissing die ik moest nemen. Ben daarmee aan de slag gegaan en nu alweer een week zonder eetbui. You can do it!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 08:41

Misschien is er wat gewicht omgezet in spier, DideH? Dan zie je er wel slanker uit..?

Misschien hebben wij trouwens een vergelijkbaar doel, want ik zit nu op 66 ongeveer en wil er ook nog wat af. Sterkte!

edit: even teruggelezen nog; en daar staat lijstje doelen :o en de vraag wie er mee doet met de laatste lootjes en/of vakantie kilo's: nou ik doe mee!
Ik deed al mee zonder veel te posten, maar nu na de vakantie weer in ritme en wil toch graag naar die 60...

Safiera

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 11:12

Hier gaat het best goed, moet zelfs opletten dat ik niet te veel afval :o

Het blijft bij mij heel erg afhankelijk van hoe het in mijn hoofd gaat; als het goed gaat kook ik gezond, koop ik geen snoep, en kan ik bij andere mensen op bezoek ook mijn porties klein houden :)
Als het minder gaat krijg ik last van een soort kha en/of suiker dwang.

DideH: sterkte!

ScarOfWars: top!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie