Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Neroo

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:15

Beterschap komende periode!

Voor mij is het inmiddels alweer 6 jaar geleden. Beste wat me ooit is overkomen!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:02

Uiteraard doet het zeer! Ze hebben goed geknutseld daarbinnen! Lekker rustig aan doen en dan komt het goed :D

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:55

Als ik je een tip mag meegeven. Probeer vanaf het begin af aan te sporten ( zodra het kan natuurlijk ).

Afvallen lijkt in het begin vanzelf te gaan, en dan lijkt sporten niet zo'n prioriteit. Maar later in het proces zul je er profijt van hebben ivm losse huid etc! Ik ben 50 kilo afgevallen door een bypass maar wel flink gesport erbij en ik heb amper last van losse huidflappen oid!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:08

Als jij er 22 kilo aan gaat eten voor een maagverkleining expres, is het niet eens zeker dat je er een krijgt.... Bijzondere redenering imo.

Je volgt geen dieet na een maagverkleining. Ja op de eerste 3 weken vloeibaar omdat de boel moet herstellen. Daarnaast is het per persoon verschillend hoeveel je kan eten en welke producten je kan verdragen. Ook de hoeveelheid veranderd. In het begin kon ik net een halve boterham op. Nu gewoon weer 2.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:18

Gastric bypass is een hulpmiddel, niet een wondermiddel wat veel mensen toch schijnen te denken. In het begin gaat het als een trein, je hoeft er amper wat voor te doen. Maar je lijf past zich ook weer aan aan deze situatie en je maag wordt ook wel weer wat groter en dan het gevaar weer van grotere porties eten.

Het is je mindset die bepaalt of jouw traject succesvol wordt. Als jij jezelf geen gezondere levensstijl aan weet te meten, dan ben je na 5 jaar zo weer tig kilo zwaarder, ondanks je bypass.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:09

Ik heb daar toen ook wel even last van mijn gehad, mijn lichaam reageerde zo heftig daarop.
Ik had toen van de gesprongen aders op en boven mijn oogleden, omdat ik zo heftig moest kokhalzen %)
De boel is toen wel even een paar dagen beurs geweest.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:16

Romeo2007 schreef:
Ik krijg kindermenu's ook niet weg! Kom niet eens op een kwart!

Afgelopen maand 5,5kg afgevallen. Sta nu op 23kg. Precies op de helft. En dat ondanks redelijk stressvolle periode ivm solliciteren.

Dat komt wel weer hoor.

Ik kreeg in t begin nog niet eens 1 hamburgertje weg, maar momenteel past er weer een big mac en kleine friet in :').

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:04

5 jaar geleden denk!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:26

Krachttraining helpt bij beter om je huid strakker te houden/krijgen dan cardio.

+ als je meer spieren opbouwt, verbrand in je rust ook meer.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:29

cissy schreef:
Ik baal en ben frustie. Afgelopen vrijdag weer controle gehad. Te weinig afgevallen en jaloers op de rest vd groep... sta al zo'n beetje stil sinds juli. In 4 mnd slechts 2 kg kwijt. Morgen afspraak met dietiste. Qua calorien zou ik gewoon moeten afvallen... meer eten past niet.

Ik ben zelf ook op dit plateau beland. De eerste 25 kilo gingen vanzelf eigenlijk. Hoefde ik niks voor te doen. Toen bleef ik stilstaan op 95 kilo. Voor die laatste 20 heb ik echt plankgas moeten sporten. En dan krijg je het welbekende tekstje, de BP is een hulpmiddel niet een wondermiddel. Ik ben toen 5 x per week krachttraining gaan doen en toen waren die laatste 20 er ook af. Inmiddels schommel ik de laatste 3 jaar tussen de 75 en 80 kilo.

Dus hup die sportschool in *\o/* Krachttraining is echt heel leuk en uitdagend!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:55

Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. De ene vind het fijn om meer eiwitten te eten, omdat ze dat makkelijker verdragen. Terwijl de ander liever khd eet.
In dit traject zijn er zoveel verschillende wegen die naar Rome lijden.

Ik merk bij mijzelf dat mijn lijf zich prettiger voelt bij de KHD in de ochtend te eten, smiddags wat lichtere khd, zoals rijstwafels of cracker en in de avond niet meer. Dus in verhouding veel eiwit en vet en khd beperkt. Veel meer energie en van veel khd voel ik me enorm opgeblazen.

Van de week een brief gekregen voor de laatste controle afspraak! Inmiddels voor mij al bijna 5 jaar geleden :D

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:27

Ik werkte toen onregelmatig, dus ik ging vaak in de ochtend. Daarna naar m'n paard en dan om half 3 moest ik werken. Prima te doen :)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:17

Ik alleen iedere maand 1 B12 spuit, voor de rest niks :)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:57

De eerste paar maanden zijn natuurlijk best heftig. Je moet zo wennen aan je nieuwe lijf :j.
Voor mij is het inmiddels 5.5 jaar geleden, mochten er vragen zijn vooral stellen!
Afbeelding

Romeo wat zie je er ontzettend goed uit zeg! Nu al! Chapeau!

Mooi paardje heb je Kim_1990! Rijd je er momenteel ook mee?

Sans. Over een weekje voel je je al een stuk beter meid! Ze hebben flink in je lijf lopen poeren he!

Vinden jullie het ook zo opvallend dat bij veel afvallen ieder zn gezicht zo anders wordt? Totaal ander persoon op de voor foto's.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:28

Ik heb even in je profiel gespiekt, gaaf paard is Riley :oo!

Ik heb niet echt last van enorme loshangende vellen. Ik heb veel gesport en dat heeft toch wel goed geholpen :). Wel mn boobs laten verkleinen, want die hingen op mn navel :').

En na 5 jaar is het nog steeds de beste beslissing uit mijn leven geweest. Kwaliteit van leven is zoveel vooruit gegaan. Niet alleen fysiek maar ook mentaal. Vroeger was ik best wel een introvert persoon maar daar is nu niks meer van te merken haha! Alsof je nu eindelijk echt jezelf kunt zijn ofzo, je kunt je niet meer verschuilen achter je vet. Heel gek is dat!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:53

Ik heb dit wel verzekerd gekregen. Ik had na 40 kilo afvallen nog steeds cup g ( maar dan aan los vel ). Ik had last van mijn rug en de huid trok enorm dus die heb ik vergoed gekregen :)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:23

Een wat rustiger tempo is alleen maar fijn voor je lichaam Kim :j. Hoeveel kilo wil je kwijt?

Straks als het gaat er fijn bij gaan sporten en dan scheelt het straks hopelijk wat meer met het lossere vel!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:55

Ook hier herkenbaar, ookal is het voor mij al 5 jaar geleden.
Ben ineens 5 kilo lichter en zit nu op m’n lichtste geweest sinds m’n operatie.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:48

Heb je je b12 wel eens laten controleren? b12 wordt opgenomen door een stofje in je maag, maar als je een omleiding hebt, kan deze niet meer opgenomen worden. Ik laat zelf iedere maand een b12 spuit zetten bij de huisarts.

Ik merk zelf als het te lang geleden is dat mijn energielevel drastisch afneemt.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:51

Is het nodig om er nog 10 af te vallen? Hoe voel je je er zelf bij? Misschien is het een teken van je lichaam dat het zo goed is?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:58

Van een crashdieet wordt je over het algemeen niet beter van nee. En kom je daarna vaak weer aan, plus extra.
Sport je erbij?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:46

Faline schreef:
Ik kreeg bericht dat ik meer op de eiwitten moet gaan letten, want die zijn aan de lage kant.
Naar mijn idee eet ik best wel veel eiwitrijke voeding, dus misschien moet ik eens richting de shakes gaan denken. Heeft iemand tips van welke wel ok zijn qua smaak en dergelijke?

Vanille smaak! Ik heb die van Myprotein

Is ook lekker in je smoothie ( bevroren aardbeien, paar scheppen kwark en wat water ) of ik maak er in de zomer wel is ijskoffie van.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:14

Jeetje heftig allemaal!
Ik heb een GBP en nooit ergens last van gehad :n
Moet ook zeggen dat ik niet echt weet wat een dumping zou moeten zijn, enige wat ik merk is wat vermoeidheid en vervolgens paar x gapen en het is over

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:11

Gefeliciteerd Lau :D

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:16

Aaah wat lief!