Hooikoorts

Moderators: Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Mjetterd

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:53

Vandaag was het wel weer feest ook ja, met ceterizine pilletjes en fluticason spray was mijn neus prima onder controle. Maar ik weet vrij zeker dat de stevige hoofdpijn en keelpijn aan de pollen te danken waren.

Let je even op met de hier geadviseerde pilletjes van de Lidl? Ik ga ervan uit dat dat om ceterizine of loratadine gaat en verwacht dat je die niet zomaar mag combineren met de desloratadine drank die je blijkbaar van je arts hebt. Als je je klachten niet onder controle krijgt zou ik overleggen met de arts wat er wellicht voor jou nog meer mogelijk is.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:57

Hier ook snel moe, had dat nog niet helemaal in verband gebracht met de pollen maar zou wel kunnen!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:55

Ik snotter en ben al dagen snel kortademig voor mijn gevoel wat ik ook aan de hooikoorts wijt. Ik sta hier ook wel met de caravan midden tussen heel veel gras :') Mens kan niet alles hebben :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:06

Zijn er meer mensen met enorm brandende ogen van de hooikoorts? Het idiote is dat ik zelf nagenoeg niet buiten kom, maar mijn partner wel met onze langharige hond, misschien nemen zij de pollen mee naar binnen ofzo? Heb al een paar dagen branderige ogen maar vandaag is het aan één oog echt bar, zo branden en soms jeuken. Verder is er niet veel bijzonders aan het oog te zien. Ik ben wel bekend met hooikoorts, en ook wel met brandende ogen maar eigenlijk niet dat het zó heftig is. Meer mensen deze ervaring? Ik kan namelijk niet echt een andere oorzaak bedenken hiervoor :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:23

Bedankt voor je reactie! Stom zeg, dat het zo heftig kan zijn. Heb net al even gegoogled op oogdruppels op recept, maar schijn je droge ogen van te kunnen krijgen en ik ben daar al enorm gevoelig voor met name 's nachts dus ben daar erg huiverig voor. Weinig geruststellend om te horen dat je er het hele hooikoortsseizoen last van hebt gehad :=

@Zertab, slim van je. Ik ben sowieso brildragend van opstaan tot naar bed gaan dus die bescherming heb ik wel, maar misschien toch dat het met knuffelen met de hond misgaat ofzo?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:32

Amado7 schreef:
Hier hielpen de oogdruppels ook maar weinig. Heb je niks anders tegen de hooikoorts? Ik heb algemene allergie tabletjes die je alleen bij last hoeft te slikken en die helpen eindelijk.

Hehe ik slik eigenlijk jaarrond levocetirizine dus nu ook, en bijna jaarrond fluticason neusspray. Heb op eigen initiatief hylo gel oogdruppels voor als mijn ogen te droog zijn dus die gebruik ik nu ook maar tegen de irritatie.

Zertab schreef:
@Alwiene: Dat zou best kunnen! En gewoon tegen de jeuk een nat washandje op je oog leggen? Misschien verlicht dat wat.

Wat ik ook ergens las is dat het kan helpen om vaseline onder je neus te smeren, dan blijven de pollen daaraan plakken. Misschien helpt het ook om het onder je ogen te smeren?

Washandje is nog wel een idee, mijn druppels lijken nu wel wat verzachting te geven. Die vaseline grap ken ik, maar met mijn gevoelige ogen ben ik huiverig om er wat rond te smeren eigenlijk. Zal het toch onthouden voor t geval het nodig is, je zou zeggen dat zo'n bril heel wat af moet schermen en dat terwijl ik eigenlijk nagenoeg niet buiten kom. Vandaag alleen heel even in de tuin geweest bijvoorbeeld.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:38

Vooral enorm last van mijn ogen en neus, brandende tranende ogen. Vorige week mijn huisarts gebeld of ik een andere neusspray mocht proberen, werd ik teruggebeld blijkt de voorgeschreven dosering van mijn huidige neuspray slechts de helft van de normale volwassen dosering te zijn. Oeps, dus nu advies om eerst de dosering te verdubbelen en als dat niet helpt weer terugbellen. Het lijkt wel iets beter te zijn nu :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:54

Levoceterizine, loratadine deed voor mij niet veel en desloratadine nooit geprobeerd. Eerst zelf op cetirizine overgestapt en toen dat niet genoeg was in duitsland een keer levocetirizine gekocht en toen dat werkte mijn huisarts om een recept ervoor gevraagd.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:29

viphorse schreef:
Ik heb de huisarts gebeld en ik krijg nu een neusspray en oogdruppels . Volgens haar zijn alle tabletten bijna hetzelfde en zou dit ook moeten werken .

Ja dat is de theorie dat het niet veel uitmaakt welke antihistamine je slikt, in de praktijk blijkt het voor mensen dus wél verschil te maken, jammer dat je huisarts er zo in staat. Hopelijk helpt datgene wat je nu wel krijgt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:12

Mensen wat een feest weer zeg. gesnotter wat inmiddels al fijn op de bijholtes is geslagen, oren daardoor ook weer geirriteerd, regelmatig keelpijn hoewel dat vandaan nog niet zo is, waterige en branende ogen. Oh en niet te vergeten zo moe als een hond met af en toe een opleving. Yippie. En dat met neusspray (fluticason) en levocetrizine. :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:00

brokjes schreef:
Wow, ik heb sinds een dag of twee heel erg last van hooikoorts. Wat hangt er nu in de lucht dat het zo erg is?

De grassen vieren echt enorm hoogtij :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:32

sureido schreef:
brokjes schreef:
Wow, ik heb sinds een dag of twee heel erg last van hooikoorts. Wat hangt er nu in de lucht dat het zo erg is?

Pollen... :')

_O- _O- _O-

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:53

Bizar genoeg vandaag een stuk minder last dan gisteren terwijl ik in de tuin zit!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie