Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:14

Welkom Kim.
Inderdaad moet je in de afgelipen 5 jaar minimaal een half jaar bij een dietiste hebben gelopen. Dit is de reden dat ik ook pas in januari in aanmerking ga komen. De papieren hebben ze inmiddels ontvangen en wacht op een uitnodiging voor opnieuw gekeurd te worden bij de NOK. Voor de rest ben ik al door de keuring heen gelukkig.

Nieuwe crack: GRAFIET X BLANC RIVAGE
L2 + 21 / M1 + 14/ M2 + 6
Trots op mijn KANJER

Nobel01

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:29

Ista, ik moest ook nog 4 maanden, eind december was het zo ver.
Ik loop ook bij de NOK in den haag. Aankomende woensdag een herbeoordeling, en dan weer wachten op de goedkeuring van DSW.
Het duurde inderdaad lang, ik hoop dat dit stukje van het traject niet zo lang duurt.

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:20

Romeo2007,
bij mij kan het niet sneller. het is voor de verzekeringen vastgelegd dat je minimaal een half jaar bij een dietiste moet hebben gelopen in de afgelopen 5 jar.
dit was dus bij mij niet het geval, daarom moest ik wachten.

ik vind het op zich niet zo erg, een bekende van mij heeft zich ook heel snel laten opereren, met 0 komma 0 begeleiding achteraf. Het resultaat van haar is zeer teleurstellend, na anderhalf jaar is ze weer flink aangekomen.
een buurvrouw een paar huizen verderop heeft in oktober een bypass gekregen bij de NOK, super begeleiding!
dan liever een iets langer traject, want het is nogal wat! Terwijl ik het liefste maandag al geopereerd zou willen worden *D , maar dat zou niet verstandig zijn.

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:35

Dit had ik in Rotterdam! Zo rot te woord gestaan aan de telefoon dat ik het daar gelijk had gehad.

daffodil schreef:
Dat is heel erg afhankelijk van de persoon die je zelf bent. Ik vond de NOK echt ruk......ik werd zo achterlijk te woord gestaan dat ik acuut ben gaan zoeken naar een andere mogelijkheid. En ik heb ook mensen in mijn kennissenkring die er prima geholpen zijn, maar ook ertussen zitten die niks doen met alle goedbedoelde adviezen. Dat hou je toch.

Ben zelf erg tevreden over Slotervaart maar ja dat houdt wel in dat als ik erheen moet, ik echt wel even onderweg ben. Dat heb ik voor lief genomen.

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:37

Het is een tijdje geleden dat ik gepost heb.
Inmiddels door alle keuringen heen, en wacht nu op een telefoontje om te starten met het voortraject.

De vitamines heb ik ook binnen, van WLS, multivitamine in kauwtablet, met extra calcium dat zijn net fruitella, en smelttablet in de vorm van vitamine B12. Ik vind deze wel te doen hoor.

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:51

sans6 schreef:
Ik hoop donderdag te kunnen beginnen met het voortraject in Beverwijk, maar de groep is nog niet vol!

Is helaas een beetje ver voor mij, anders was ik zo meegegaan

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:44

sans6 schreef:
JAAAAA Ik start donderdag in de groep *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Super! Succes.

Ik wacht op de oproep. Als ik eind volgende week nog niks gehoord heb ga ik maar bellen. Wil zó graag verder.

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:26

Ik ben bang dat het bij mij nog langer gaat duren. Eergisteren opgenomen in het ziekenhuis met zeer veel rectaal bloedverlies.
Er is gisteren een echo gemaakt, daarop konden ze zien dat ik een grote ontsteking heb aan de dikke darm. Ik moet voorlopig nog even blijven, een maandag of dinsdag krijg ik nog een endoscopie.
Ook mag ik mijn medicatie die ik gebruikte( diclofenac en tramadol) niet meer innemen.

Ik zou dinsdag gebeld worden wanneer ik zou mogen gaan starten met het voortraject. Maar afwachten hoe het nou gaat lopen.

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:21

Wat ga je goed cissi! Fijn dat je weer kan rijden.

Ik ben vandaag ontslagen uit het ziekenhuis, met een vracht vol medicatie. Voorlopig voor 3eeken, en dan terug naar de MDL arts. Het gaat redelijk goed gelukkig, alleen nog steeds geen trek, het drinken gaat nu wel goed maar eten gaat met tegenzin.
Volgens de arts in het ziekenhuis zou ik wel een maagverkleining kunnen krijgen als de ontstekingen onder controle zijn.

Ook moet ik melden dat ik nu een soort van pretnison gebruik, in verband met komende operatie.
Ik heb de NOK nog niet gebeld, eerst maar een beetje opknappen en hopen dat het goed blijft gaan.

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:10

Eindelijk! Na veel tegenslagen heb ik de datum voor het voortraject. Woensdag 2 mei ga ik beginnen. Vanaf oktober al bezig en ik had al geopereerd geweest als ik geen darmbloeding had gehad. Maar nu eindelijk de goedkeuring, ben zó blij !

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:52

Hoi, mag ik mij ook hier melden?
vorig jaar juni geopereerd, ik heb geen bypass maar een sleeve. Ik zou eerst wel een bypass krijgen, maar vorig jaar maart ineens een behoorlijke darmbloeding(Colitis Ulcerosa), waardoor ze het niet aandurfde om een bypass te doen, vandaar de keuze een sleeve.
Ik kan echt alles eten, word nergens ziek van. Pittig eten en rood vlees valt wel erg zwaar, dat vermijd ik een beetje.
Inmiddels bijna 40 kilo kwijt en een gezond BMI.
ik stapel alleen ijzer op in mijn bloed, maar dat wordt in de gaten gehouden.

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:32

meisje schreef:
Hoi hoi, ik kom mij ook even aanmelden hier.
Als goed is word ik ergens eind maart/ april geopereerd, heb vandaag mijn eerste groepssessie bij NOK gehad.
Zelf denk ik, dat ik liever voor een sleeve ga dan GBP, want wat ik lees heb je dan minder klachten.

Meestal bepaald de chirurg of je een bypass of sleeve krijgt. Het meest gebruikelijke is een bypaas en heeft op langer termijn meer effect. Alleen bij (darm)problemen doen ze een sleeve.

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:39

Romeo2007 schreef:
Hoeft niet hoor. Bij mij in het ziekenhuis mag je aangeven waar je voorkeur naar uitgaat

Ik mocht niet kiezen bij de NOK.

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:50

Ik hoop dat je lichamelijk weer wat kan aansterken MyKayleigh, sterkte verder.

Ik ben nu zo ver afgevallen dat ze mijn rug kunnen gaan opereren. Ze gaan de onderste wervels aan elkaar vastzetten, zowel aan de voor- als aan de achterkant van mijn ruggenwervel.
Dit was eerst niet mogelijk omdat ik vorig jaar veel te zwaar was. k had gehoopt dat het niet meer nodig zou zijn als ik veel was afgevallen, maar dat is ijdele hoop geweest.

Trots op mijn KANJER

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:38

Je ziet er goed uit Romeo, super gedaan!
Gefeliciteerd Lau, ik hoop dat je snel geholpen wordt.

ruim 9 maanden, en bijna 40 kg kwijt, heeft het niet opgebracht wat ik gehoopt had. Mijn rug wordt steeds slechter, en de arts adviseerde mij om toch mijn rug vast te gaan zetten. Nu kunnen ze door mijn buik heen de voorkant van mijn rug wel vastzetten, vorig jaar was ik daar te zwaar voor.
Dus een jaar na Ingrid 2.0, nu naar Ingrid 3.0

Trots op mijn KANJER