Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, ynskek, Hanmar, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 07:57

Kwam dit topic ook tegen... :-)
in België blijf je meestal twee nachtjes. Ik had na de eerste nacht ook nog niet naar huis gekund voor m'n gevoel. Ben in augustus 2016 geopereerd.
Veel succes TS het is al bijna! En samen met je vriend... dat moet gewoon zo zijn.

Elske❤️

Pien1989

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:37

Ik heb de kauwtabletten van fit for me. Kan er goed tegen. Neem ze wel altijd eind vd dag. Dus nooit op nuchtere maag dan wil het wel eens beetje moeite geven. :-)

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:07

Dacht er nog aan gister dat het bijna je datum is!
Alles komt goed, zenuwen zijn heeeeel begrijpelijk en ineens is het voorbij en kan je nieuwe leven beginnen.
Veel succes :-)

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:41

Ah sterkte met de pijn.... probeer regelmatig te bewegen. Lopen. Al is het maar naar de keuken en terug of even naar buiten. De lucht moet eruit voor of achteruit maar door te bewegen komt het in de beweging om je lichaam te verlaten. Ook voorkom je hiermee trombose benen. Ook al heb je daar misschien soms geen zin in (ik viel gelijk flauw toen de zuster zei ga maar over de gang lopen) maar het helpt ècht!
De eerste dagen zijn zwaar vanwege de pijn maar het wordt minder :-) en dan wordt je ook blijer. Succes.

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:37

Gelukkig gaat het elke dag wat beter!
Lukt het een beetje met drinken en eten bij jullie?die prikkels zijn herkenbaar. Snel moe ook. Duurt ff voor de narcose uit je lichaam gaat! Gelukkig heb je het ergste gehad! :-)

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:55

Als je een paar kilo "te licht" bent voor de operatie kan ik me voorstellen dat je daar over nadenkt maar bij 22 kilo niet... sorry. Hoe moeilijk het ook is maar zou proberen vol te houden wat andere ook al zeggen. Daarbij rek je je huid ook misschien onnodig extra op, 22 kilo is best veel.
Heel veel succes in ieder geval! We weten allemaal hoe moeilijk het is. Ik had gewild dat ik op eigen kracht kon afvallen...

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:36

Hoi Miralooks,
Om je gerust te stellen: ik heb allerlei diëten gevolgd maar viel vrijwel nauwelijks af. De dietiste adviseerde mij om een operatie te ondergaan. Mijn lichaam hamsterde al het eten omdat ik zo lang in een spaarstand leefde door weinig te eten.
Na de operatie viel ik wel af. Soms wat meer en soms wat minder maar je gaat afvallen! Ik ben in augustus geopereerd en nu op kern gezond gewicht.

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:01

Ja augustus 2016. Ik heb momenten dat ik 1,5 of 2 kilo per week afviel en Soms amper ene halve kilo. Het is per persoon (en lichaam) verschillend maar zou je niet te druk maken want je gaat ècht afvallen :-)

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 07:11

Super goed bezig! Geniet ervan!
Klinkt alsof je ook echt super snel weer herstellende bent, ik heb daar wel wat langer over gedaan Hihi maar alleen maar knap!

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:20

Fijn Romeo!! Je hebt het achter de rug :-)

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:37

Wat echt helpt tegen het gas is stukjes lopen.
Hoe rot dat nu ook voelt... ik viel de eerste keer uit bed na de operatie flauw maar helpt echt. En beter 10 keer 1 minuut dan 1x 10 minuten... succes, hou je taai.

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:09

Ja de emoties zijn heel logisch. Je hebt ook echt in een achtbaan gezeten. Lekker laten gaan, het moet er even uit en je kan het rustig gaan verwerken.
Soms heb ik nog steeds een dag van emoties... heel raar dan denk ik mijn lichaam is zo veranderd en je hoofd (gedachtes) gaan niet zo snel als je lichaam.
Alles komt goed je gaat een geweldig "nieuw" leven tegemoet en je hebt het verdient.

Lekker he een kamer alleen!

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:25

Hee lauratje,
Je hebt het erop zitten!
Tips voor lucht zijn inderdaad lopen/bewegen. Ook zijn het 10 keer kleine meters, dat is echt wat helpt.... en niet ophouden. Het zit in je lijf en moet eruit :-)

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:46

Het lucht drukt je organen in het "nauw".
Alles is door de operatie natuurlijk heel erg gevoelig en het gas wat er in zit moet eruit.
Ja ik had wel pijn met eten, eigenlijk deed alles me pijn. Ook het durven vond ik moeilijk. Geef je zelf de tijd en neem hapje voor hapje en je kan er zolang over doen als je wil :-)
Hou je taai

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:18

Haha de kou!!! Het wordt alleen maar erger ;-)

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:57

Eerder hier mee gepraat in de periode van Mn operatie en daarna een tijdje (augustus 2016 GBP België).
Aankomende maandag word ik helaas opnieuw geopereerd dit keer in Arnhem. Heb onverklaarbare hevige buikklachten sinds december en ze willen een darm hernia of poortbreuken allemaal nalopen. Ik heb er nooit geen seconde spijt van gehad maar ik vind wel dat het zeker mentaal enorm wordt onderschat... tenminste, ik heb het echt wel een beetje onderschat. Met name de veranderingen die je lichaam doormaakt en je mentaal niet “gelijk” mee loopt. Herkennen jullie dit?

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:08

fokfanaat schreef:
Hoi hoi, mag ik even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen stellen?
Hoe zit het met alcohol, is dat een totale no go, of kunnen jullie af en toe nog een wijntje drinken?

Gaat veel sneller bij mij. Gewoon een keer proberen thuis en dan weet je het :-)

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 04:03

Gistermiddag geopereerd aan mijn buikklachten die ik vanaf begin december had (eindelijk!).
Ze hebben meerdere breukpoorten dicht gemaakt en een uitstulping stukje van de darm die dood was weg gehaald. Door de gaatjes kon de darm daar steeds in schieten wat voor veel pijn heeft gezorgd. De darm zat gelukkig niet klem. Omdat ik veel pijn had en niet goed kon plassen moest ik een nachtje blijven. Gelukkig voel ik me nu weer wat beter en ik hoop vanaf nu dat de klachten weg zijn. Ik ben echt zo opgelucht dat ze iets gevonden hebben!
Zijn er meer mensen met een gbp hier die dir ook hebben gehad?

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 06:08

Dat klinkt al goed meisje! Voor jou ook veel beterschap! Op naar een nieuw leven :-)

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:11

Ik heb een gbp en een nog onbekende kinderwens (nog geen ja of nee dus).
Was geen enkel probleem alleen bij beide ingrepen zul heb een intensievere begeleiding/,mcontrole hebben.

Elske❤️

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie