Hooikoorts

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Sophievhouw

Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 16:49

Hii Bokkers,
Ik ben nu al een paar dagen flink beroerd door hooikoorts... Gezwollen ogen, veel niesen en overal in je hoofd zit snot. Nu heb ik oogdruppels, deslatoradine drank, en neem ik deze wanneer kan/mag. Mijn vraag aan jullie: wie heeft er hetzelfde, en wat zijn jouw tips?

Hopelijk kunnen we elkaar in dit topic een beetje helpen en/of ervaringen delen!

Vriendelijke groetjes,
Sophievhouw

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 17:14

xmcw schreef:
Ik heb ook echt heel erge last van hooikoorts. Bij mij werken de pilletjes van de Lidl heel goed, ik heb echt al heel veel pillen geprobeerd maar deze werken echt het beste. Sinds dat ik deze gebruik heb ik minder gezwollen ogen en ook minder traanogen. Hopelijk kan je iets met deze tip!

Super! Ik ga kijken of het me lukt om naar de Lidl te gaan, want die ligt hier niet om de hoek :+

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 17:26

karuna schreef:
Na bijna 3 weken snotterloos in Finland. Nu pfff spray inhaler pillen het breekt er gewoon doorheen. Ben herstellende van longontsteking maat dit gehoest en snotteren helpt niet echt

Jeetje wat vervelend! Hopelijk voel je je snel weer beter :j

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 18:22

Dimple schreef:
Bij mezelf goed onder controle maar zoon van 11 zit in de zwaarste categorie.

Aerius (desloratadine) werkt aardig maar als het echt te erg is dan Xyzal (levoceterizine) De levoceterizine schijnt minder vermoeid te maken dan de cetirizine.

Verder een top neusspray Dymista van de kinderarts. Werkt tot voor hem prima. Beter dan de Avamys, die is voor mij voldoende.

Livocab oogdruppels verlicht ook heel fijn!

Hij is nu sinds september aan de Grazax, dat is immunotherapie voor zijn hooikoorts. 3 jaar lang elke dag 1 tablet en we hopen dat het gaat helpen.

Hij is nu maar met zijn vader en zusje naar de bioscoop omdat buiten spelen geen optie is. -O-

Oh ja, en draag een goede zonnebril die goed je ogen omsluit, dat kan echt helpen. Samen met een petje op je kop zodat de pollen niet in je haren blijven zitten als je eenmaal naar binnen gaat.

Klinkt wellicht raar maar vaseline onder je neus smeren wil ook nog wel eens helpen, daar plakken de pollen aan vast.

Voor zover mijn tips ;-) En als het echt te erg is: Netflix - Pretty Little Liars *\o/*

Wat ontzettend vervelend! Ja haha ben verslaafd aan PLL en Riverdale :+

Sophievhouw

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 18:23

Super goede tips allemaal, super bedankt! Ga eens uitzoeken wat werkt :D

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 20:10

De vaseline- en zonnebril tip hoor ik vaak voorbij komen, die ga ik zeker gebruiken :)

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 21:25

VivianHesen schreef:
Jup... Ik slik fexofenadine en lebocitrizine. Die combinatie helpt enigzins.. daarbij nog livocab oogdruppels en neusspray. Ook heb ik nog een puffer bij benauwdheid.

Als ik er echt veel last van heb, dan laat ik me tapen tegen de hooikoorts.

De Livocab oogdruppels heb ik ook, heilig zijn ze! Ik heb inderdaad ook een puffer, maar gelukkig nog niet veel nodig gehad...

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 22:34

capopjekop schreef:
Ik slik nu sinds een jaar desloratadine pillen. Als ik het een paar dagen vergeet heb ik er weer mega last van. Ik slik dus het hele jaar door de medicijnen, ook voor andere allergie├źn.

Die heb ik ook gehad ja, maar na een paar weken had ik het idee dat het niks meer deed... :+

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 13:41

Sabri schreef:
Al jaren(zo'n 25 jaar) erge hooikoorts. Laat je als eerste als je veel last hebt je verwijzen naar een allergoloog. Zo weet je exact welke soorten van gras of bomen je hebt en krijg je de meest beste medicijnen. Nu heb ik livocab oogdruppels en dan nasonex(een cortisone) neusspray. Deze neusspray helpt echt supergoed!!! Geen andere neusspray helpt zo goed tegen de dichte neus en het niezen, jeuk en hoofdpijn als deze(kan samen met gewone neusspray tegen de hooikoorts en werkt na paar dagen gebruik). Daar kan geen andere neusspray aan tippen. Daarnaast tabletten. Je hebt soorten waar je wat suffer van wordt en enkele die niet op sufheid werken, zit ook heel verschil in dus , de moeheid door de pillen is dus te voorkomen door goed merk.
Verder kun je ooit denken een speciale desensibilisatiekuur te volgen, na enkele jaren ben je klachtenvrij. Ook verhuizen kan helpen, ik heb erg last van graspollen en nu ik bij de kust woon in Den Haag(en hiervoor in de bossen bij Zeist) had ik veel minder last dan in Friesland of de Betuwe. Echt wereld van verschil. Dus als het echt heel erg is en je hebt al verhuisplannen is naar de zee een extra reden om te doen als hooikoorts pati├źnt, mijn klachten zijn zeker 80procent minder geworden.
En daarnaast honing van de lokale imker, waar bijen uit jouw gebied de honing gemaakt hebben schijnt ook goed te helpen! Verder bij harde wind de ramen en deuren enkel kort open sochtends vroeg of na regen daarna alles dicht. Bij wandelen kleding uit/verwisselen en haren ook wassen want daar kleven de pollen aan. Zelfs de herdershond werd door mij met een natte doek afgedaan als hij in gras gelopen had. Zo hou je zoveel mogelijk de pollen buiten.

Super goede tips!! Jeetje joh, dat pollen aan zoveel blijven kleven :wow:

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 16:49

SusanH schreef:
Klopt :j ik laat ook nooit was buiten drogen. Was ik nog vergeten erbij te zetten.

Dat is ook een goede! Zou ik zo niet bij zijn gekomen :j

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 17:06

Super bedankt!!

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 19:47

Lusitana schreef:
Toe ik nog in het noorden van Portugal woonde, heb ik op bepaalde dagen gewoon een masker gedragen.

Jeetje, dat het zo hoog op kan lopen!!

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-19 07:34

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-19 18:39

Rienn schreef:
Mijn vriend las vorige week een artikel voor welke door een arts/psycholoog geschreven was. Het kwam er op neer dat de mensen met hooikoorts zich aanstellen en niezen omdat ze aandacht willen. :j _O-

Ik draag sinds een kleine maand een bril en moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen last van mijn ogen heb gehad. Ik moest altijd wel een zonnebril dragen, maar heel eerlijk, ik vergat dat altijd. := Ik heb al jaren hooikoorts klachten rond eind februari/begin maart. Ik slik pilletjes (welke me suf maken) en gebruik neusspray. De pilletjes slik ik het hele jaar omdat ik voor veel meer allergisch ben.

2 jaar geleden wel begonnen met immunotherapie, maar daar uiteindelijk mee moeten stoppen omdat ik toen nog met mijn ex samenwoonden en hij 2 katten had, waar ik ook allergisch voor ben.

Hahaha dat verhaal is wel geweldig, en dan noem je jezelf een arts? _O-

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-19 19:05

Dimple schreef:
Ik denk dat je dat stuk op Nieuwspaal hebt gelezen.
Nieuwspaal is geen echte nieuwssite, maar een satirische site. Ze fokken de boel wat op. Dat is ook gelukt met dat hooikoorts stuk. Ik heb dubbel gelegen om de reacties daar van met name de mensen die niet weten dat het een fake bericht is :') _O- _O-

Maar het tapen werkt bij mijn zoontje dus goed, dit wordt het 3e jaar dat we in het piekseizoen weer toepassen. 1 tip: begin er niet zelf aan!! Verkeerd plakken kan echt blaren en uitslag geven.

Tapen hoor ik vaak voorbij komen, ga hier ook eens achteraan! Waar kan je dit laten doen eigenlijk? :o

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-19 19:48

Super!!

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-19 14:46

Wow super! En die site om te kijken hoeveel je kunt verwachten is echt super :D

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 20:33

Hier hetzelfde, ook erg aan het niezen -O-

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-19 07:39

raket schreef:
Ik heb sinds de thermoplastiek gewoon geen hooikoorts meer. Erg blij. Ik kom voor het eerst sinds 10 jaar niet huilend op het werk aan.

Dat klinkt geweldig!! Kan je dit gewoon bij een fysiotherapeut laten doen?

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-19 20:05

SusanH schreef:
Hier gisteravond ineens een mega hooikoortsaanval. Klieren in mijn keel zetten enorm op, ogen waren waterig en mijn hoofd voelde ook 2 keer zo groot. Nu ben ik schor, voel ik me kapot moe en heb een hoofd vol prut. Dwars door de medicatie heen. Blijkbaar is het aanhoudende droge weer met al dat stof er ook nog bij teveel geweest. Hoop dat de regen het een beetje schoon gespoeld heeft buiten.

Klinkt heel naar!! Dat hoop ik ook voor je, nu ik hier een zonnebril draag worden mijn ogen al veel minder! :D

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-19 09:48

SusanH schreef:
Ik voel me alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden. En ben nog steeds heel erg moe.

Goed uitrusten :j

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-19 10:10

amado7 schreef:
Hallo!

Sterkte voor alle mensen hier die last van hooikoorts hebben :(:)

Ik heb even een vraagje , misschien weten jullie iets.

Ik heb al een hele tijd last van verschrikkelijk jeukende ogen, voor al als ik in het weiland ben geweest bij de pony s. Nu is het deze week echt extreem erg. Ik heb het het hele jaar door verder, Daarom dacht ik zelf niet aan hooikoorts. Nu ben ik bij de HA geweest en heb desloratadine pillen gekregen. Ze zei dat die na een uur meteen zouden werken. Merk alleen echt geen verschil, is nog net zo erg. Heb ook al prevalin oogdruppels geprobeerd. Toch maar weer terug naar de HA gaan?

Dit zou ik idd doen, ik heb zelf de Livocab oogdruppels, die werken echt perfect!! Ook heb ik de deslatoradine drank, bij mij werkt die beter dan de pilletjes!

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 15:52

Hoe is het bij jullie op het moment? Bij mij echt waardeloos, zit elke dag met jeukende rode ogen en met een loopneus... -O-

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 16:07

SusanH schreef:
Ben nog steeds niet bijgekomen van mijn mega hooikoorts aanval 2 weken terug. Vorige week ook goed ziek geweest. Was heel blij met de regen. Nu andere medicatie fexofenadine en livocab. Die livocab neusspray is alleen echt vreselijk. En het hielp vorige week ook niet genoeg heb ook nog xylometazoline gebruikt om mijn neus voor de nacht open te houden. Anders was het niet te doen.

Wat naar!! Bij mij werken de livocab oogdruppels wel goed, maar de neusspray heb ik nog nooit gebruikt...

Sophievhouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 20:49

Ik ben dus niet de enige, hopen dat het weer snel beter wordt!!