Draagdoek

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 05:47

Ben benieuwd wat je er van vind Ashley! Madalo’s zijn wel handgeweven, maar sowieso 100% katoen en wel op grote schaal geweven.

Ik heb de weving uit je voorbeeld ook gehad, maar vond die vrij los en daardoor nog wat lastig wat knopen. Maar was toen ook nog niet zo ervaren.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:24

PN linnen is wel fijn hoor, die kunnen wel zacht worden. Maar er kan niks op tegen WW linnen idd :o
Afhankelijk van het percentage geeft wol meer stretch en bounce, maar is het ook veel zachter in gevoel.
Linnen is stug en zit zo goed als geen stretch op. Daardoor is hij wel enorm sterk, maar vereist hij wat secuurder knopen op de schouders. En ze zijn vaak dunner, waardoor veel mensen ze fijn vinden voor de zomer. Hoewel wol ook temperatuurregulerend is (maar niet easycare, dus zelf vind ik het met zweet etc in de zomer minder fijn. Dan gaat het kriebelen en het is handwas)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:03

Ze zijn zooo fijn <3 heb nog nooit zo’n zacht (easycare) doekje gehad, topt ieder linnen of katoenen doekje tot nu toe!

Afbeelding
Dit is wat er nu thuis ligt, de drie rechtsboven zijn alledrie WW linnens. Alledrie maat 4.
En dat terwijl ik altijd met mezelf had afgesproken dat ik nooit voor meer dan één doekje in dezelfde maat, kleur of blend zou gaan :')

Britt

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:47

Macbeth en marble zijn op reis ja! Rechtsonder is een stitches, met bourette en merino in pocket weave. Goodnight moon heet ie, heel tof doekje ook.

WW’s zijn ietsje hoger geprijsd dan PN idd, behouden (over het algemeen) ook wat beter waarde.

De leaves is indigo leaves! Ook al zo’n superfijn doekje. 25% merino, lekker dun en zacht en heeeel makkelijk te knopen.

Hij staat wel al een tijdje op mn twijfel lijstje, aangezien, aangezien ik er gewoon veel te veel heb :=

Die lichtblauwe gaat sowieso weg, Landon wordt denk ik verslingerd en Macbeth en Blue staan ook op de twijfel lijst (door de zwangerschapshormonen kon ik ze ineens niet meer verkopen, terwijl ze daarvoor nog te koop stonden :7 )

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 05:26

Tenzij het echt modderachterachtig is maak ik me er niet zo druk om. Tegenwoordig zou ik dan voor een kortere doek kiezen, toen legde ik idd de punten in de achterbak.
Maar alle doeken zijn te wassen en zand klop je er af :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:50

Je hebt toch ook meer dan één paar schoenen? O:)

Mijn doekjesstapel was heel lang heel rustig, maar nu babytijd dichterbij komt wordt ik zelf weer erg onrustig en moet er van alles gebeuren. Er zijn bij toeval al twee doekjes verkocht, er staat er één op de nominatie om verslingerd te worden en dan is het hopelijk weer heel even rustig. Tegen de herfst zal het dan wel weer losbarsten, want van mijn bijna-volledig-wolletjes-stapel zijn er nog maar 2 over en dat kan natuurlijk niet :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:03

Marble en Macbeth, zijn beiden naar dezelfde nieuwe eigenaresse toe gegaan. Die heeft ze geprobeerd toen ze bij een vriendinnetje op reis waren en die werd helemaal verliefd. Dus ik heb ze laten gaan -O-

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:32

Neeeeee voorlopig moet het hierbij blijven _O-

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:20

Leaves is een mooi patroon! En geel is sowieso heerlijk zomers. Kan bijna niet mis toch? :D

Had gemist dat ie al op de website had gestaan?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 03:07

Baby alpaca is lekker spul! Hij is mooi zeg :D

Maar voor je deze met je meisje kan gebruiken ben je wel al maaaaaanden verder, ben ik bang (Hij is erg breed en relatief dik).

Voor zulke kleintjes wordt het vaak aangeraden om met hele dunne doekjes van 180-220 gsm te beginnen. Die zijn vaak ook een stuk smaller, waardoor je niet met zoveel stof hoeft te hannesen. Geven ze in het ziekenhuis ook prematuurconsulten?

Als je hem wil voor O heb ik niks gezegd, dan zou ik zeggen, Go for it :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:35

Ik zou dan denk ik wel even contact opnemen met een consulent die ervaring heeft met prematuurtjes, die mag je niet op iedere manier knopen ivm andere spierspanning. RS wordt dan niet aangeraden volgens mij..

De merken die Dani noemt worden vaak gebruikt idd. Ik heb zelf ook een hele dunne Didymos. Die heb je ook met panterprint, maar die heb had al een toch?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:26

Rock it <3 die vind ik ook zo mooi!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:14

Wat een geweldig nieuws MB <3

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:33

Towels kun je nu van AP, Solnce en Yaro kopen. AP alleen tweedehands, Solnce sowieso nieuw, Yaro weet ik niet op dit moment?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:39

De weving. Het is idd net als een handdoek, of met chenille. Daardoor is hij makkelijk met bijvoorbeeld dragen op het strand of bij het zwembad. Ze zijn vaak luchtig geweven en dik, dus vrij draagkrachtig in enkellaags knoop (en te dik en teveel structuur voor een fatsoenlijke dubbellaags knoop), dus ook ideaal als shorties.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:11

Noooo, je mooie favo glitterdoekje! #) ;(

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:51

Of een mooie sjaal?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:42

Jaa toppertje hoor <3
Hij is wel een stuk dikker/zwaarder dan je tot nu toe gewend bent. Ik heb nog geen ervaring met de Lenpur, maar hoor er hele goede dingen over.

Ik heb zelf de versie met enkel JS. Ze moeten even worden ingedragen, maar zeker de moeite!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:52

Ik ga helemaal mee met Dani. Yaro is erg breed, qua smalle doeken kom je uit bij speciale prematurendoeken of smallere merken als PN en Woven Wings (smaller ken ik ze niet).

Dat lukt makkelijk hoor Liselot, voor dat bedrag! Heb je al gekeken op de draagliefde verkoopmarkt? Daar kun je ook ISO’s plaatsen, daar komen soms hele verrassende reacties op die je anders misschien over het hoofd zou hebben gezien.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:49

Ik ga mee met Liselot. Idd wel ergonomisch, bij voorkeur niet of zelden (en heel kort) face forward gebruiken.
Je kunt ergobaby mailen met foto’s en dan kunnen ze je gelijk vertellen of het een echte is of niet. Ze reageren heel vlot, geloof ik.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 06:06

Je kunt altijd even naspannen, als je merkt dat ze losser komt te zitten. Maar is idd wel een beetje een kenmerk van dunnere doeken, die kunnen gaan doorzakken/losser zitten.
Robin’s hipcarry is ook een enkellaags knoop, dus dat los je daar niet mee op. Tenzij ze dan idd stiller zit omdat ze meer kan zien!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:13

Dát is een aanbod dat ik zeker niet zou afslaan Aranel 8-) hoewel.. even snuffelen tussen Siri’s doekjes en je beland zo in een hele nieuwe rabbithole :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:30

Hier in Helmond heb ik er ook nog wel een aantal, maar de meeste liggen bij een vriendinnetje in Musselkanaal. Die overigens ook hard haar best doet om iedereen aan de doek te krijgen, dus did verwelkomt je ook graag :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:38

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Een doekje scheelt wel veel ja, met refluxbaby’s :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:18

Gewoon niet te gek :)
100% katoen, rond de 280 gsm en dan een kleurtje/patroontje dat je leuk vind. Het hoeft allemaal niet zo spannend te zijn natuurlijk.

Pure Baby Love heeft fijne, zachte doeken. Maar ook Yaro, Maisaa, Hoppediz en Didymos zijn merken die voor nette prijzen mooie doekjes aanbieden.
Persoonlijk ben ik toch wel fan van Maisaa, Vwb katoenen doeken met goede prijs-kwaliteit verhouding.