Draagdoek

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:16

Ik heb een Pinknova met merinowol en cashmere van 285gr/m2 en ik denk dat die ook bij een newborn prima is. Is echt mijn favoriete doek. <3 Al is mijn Tekhni met katoen/repreve ook heel prettig, heeft een beetje dezelfde 'bounce' als wol maar voelt iets dikker en stugger (zelfde gsm). Zit als een huis. Of die met echt newborn fijn is weet ik niet, bij 2 maanden kon 'ie prima.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:33

Gefeliciteerd! <3

Niwla, misschien is 'ie tweedehands ook te vinden? Dat scheelt vaak best veel met nieuwprijs. En anders gewoon vergelijken met de prijs van kinderwagens, dan valt zo'n doek ineens reuze mee. :D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:26

Nou is mijn Pinknova van, eh, een behoorlijk paar tientjes :D wel veel fijner dan mijn simpele Pure Baby Love doek, ben blij dat ik die gekocht heb. Maar soms verbaas ik me wel over het 'oh oeps ik heb zomaar drie doeken erbij gekocht' en de enorme stashes die mensen verzamelen, jeetje dan gebruik je elke doek eens per kwartaal of zo? Lijkt me zo zonde.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:01

Zijn die doeken dan ook echt fijner Esplendido? Of kocht je ze vooral voor het speciale? Ik bedoelde het trouwens niet als kritiek hoor, meer dat ik echt keuzestress zou krijgen van 10+ doeken, haha. De lol van zo'n verzameling snap ik wel. :j

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:47

Wat is de retail value, staat die erbij?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:54

Is AP duurder/waardevaster dan Pinknova dan? Want mijn PN had een retail van 300 en daar heb ik minder dan 200 voor betaald.

Robin's Hip Carry is wel fijn ja! Als ze graag meekijkt kan je ook de ruck proberen, die vindt ze dan misschien ook leuk.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:37

Volgens mij niet hoor, tenzij je 'm zo strak had dat je zelf niet meer kon ademen. Geloof dat baby's sneller striemen krijgen, J had dat ook toen hij kleiner was maar hij hing gewoon te slapen dus pijn zal 't niet gedaan hebben. Als Sophie tevreden was had ze er vast geen last van! :)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 08:10

Ashley: nee want dan kom ik vast terug met 3 nieuwe doeken die ik niet nodig heb. :')

Mijn ringsling gaat bij het aanspannen heel snel dubbel aan de bovenkant. Zou dat een trucje in het aanspannen zijn of kan het ook aan de ringsling zelf liggen? Hij zit goed door de ringen, ik breng de losse stof naar de ringen en span aan in de richting van de stof maar alsnog gaat hij bijna altijd dubbel. Vraag me af of ik iets fout doe of dat 't met een andere RS beter zou gaan.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:09

Mooi Dianta!

Ik wil toch eens een andere RS proberen denk ik, dat geruzie met aanspannen is irritant. Ik wil weten of het aan mij ligt of dat deze RS gewoon wat lastiger is. :+ Iemand tips voor een blend of specifieke RS die aan te raden is? Dan ga ik de reisjes eens in de gaten houden.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:32

De toprail komt steeds dubbel tussen de ringen. Hij begint netjes en ik span aan in de richting van de doek, maar het gebeurt elke keer. En hij zit dan zo klemvast dat ik volle kracht moet trekken om 'm nog goed aan te spannen.

Heb nu de Kokadi Leopard. Is 100% katoen, 245grams. Wel fijn en soepel verder, maar misschien kan ik gewoon niet lekker overweg met deze.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:47

Ja 6. :j

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:28

Ik ga mijn Natibaby Starry Night ruilen/verkopen. Ik trek er continu haaltjes in, bloedirritant. Ligt aan mij hoor, ik ben gewoon niet zo voorzichtig. :+ En ik vind hem ook iets té fluffy/dik knopen, niet handig voor de fwcc tub. Wel jammer, vind het een supermooie doek en hij draagt ook heel fijn. Maar nu gebruik ik hem nauwelijks, dat is ook zonde. Hoop op een leuk ruildoekje.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:32

Ahhww. <3

Dit is een rekbare doek hè? Dan mag je nog strakker knopen, zo strak als een nauwsluitend t-shirt (dat je bijna denkt dat ze er niet meer in past). En dan de schouderbanen helemaal over haar rug uitspreiden. En geen nekrolletje, doordat je strakker knoopt krijgt ze al genoeg ondersteuning zonder die rol. :)

Maar details hoor, ze zit hartstikke fijn bij je zo te zien. Lekker dicht bij mama. :+:

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:25

Ik twijfel ondertussen ook over een ringsling met linnen, de Zena Zebra van PN. Iemand toevallig ervaring mee? Vind het zo'n leuk setje naast mijn panter-ringsling maar heb nog nooit met linnen gedragen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 06:45

Britt, hoe draagt linnen in vergelijking met wol? Qua bounce en draagkracht? Ik denk dat ik voor de zomer een PN met linnen wil, twijfel alleen nog tussen ringsling of doek.

Ben benieuwd hoe die Madalo is, Ashley! Ik doe nog steeds geen reisjes. Te bang dat ik weer verliefd word. >;)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:36

Hmm. Die WW's zijn lekker aan de prijs zeker? :') Of vergelijkbaar met Pinknova's?

Welke leaves is dat trouwens? Die is mooi!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:01

Laat het even weten als je ze echt te koop zet! Ik heb er nog niet zo veel, kan best wat bij. :))

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:41

Oh ja, babywearing week komt er ook aan ja!

Irritant dat PN linnen zo wisselt blijkbaar, wat heb ik daar nou aan. :') Ga wel zoeken naar verkoopreisjes dan, durf ook niet zo goed op de gok te kopen. Die Woven Clauds had ik vaker gelezen dat 'ie zo fijn is, maar ik twijfel enorm over dat patroon. Het moet sowieso wachten hoor, kind kan nog niet zelfstandig zitten maar ik verwacht van de zomer wel. Wil dan eerst andere knopen uitproberen, dan weet ik welke maat het handigst zal zijn.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:49

Oh dat wil ik wel, leuk!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 06:54

Jaa leuk! Kan ik vergelijken!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 06:15

Ik wil te veel. :+ Een draagkrachtigere ringsling erbij, een fijne zomerdoek maar weet niet welke maat, en ik probeer een doek te ruilen maar het aanbod is steeds nét niet wat ik zoek. Toen ik m'n eerste doek kocht dacht ik 'pfff wat een onzin al die stashes, hooguit 2 doeken is toch zat?'

Ja nu snap ik het wel. :')

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:33

Nou die zomerdoek is geregeld. _O- Heb net volkomen impulsief een nieuwe gele PN leaves 5 gekocht. Ik doe nooit impulsaankopen, zit gelijk te stressen dat de kleur me vast niet staat en ik krijg spijt van de maat en wat als ie niet fijn draagt. :')

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:36

Nu alleen nog deze. Is presale via de Pinknova FB, geloof dat vanavond de release is dus dan vast betere foto's.

En wat jullie zeggen was precies mijn gedachte, haha. Al werd ik over de streep getrokken door vriendlief, die vindt het leuk dat ik ook eens iets impulsiefs doe. :))

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:17

Er zijn ook speciale prematuurdoeken toch? Hoppediz heeft dat en volgens mij Pure Baby Love ook. Die zijn ook wat smaller. Ringsling met zo'n mini lijkt me best een uitdaging, ben jij daar zo handig mee?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:29

Hoppediz Das Leichte wordt veel aangeraden bij prematuurtjes en doeken van Calin Bleu ook (want heel dun), maar weet niet of die er in RS zijn en echt mooi zijn ze ook niet zie ik nu. :D