Afvallen 2019

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:12

Aight schreef:
Die mugcakes lijken mij wel lekker, maar ik walg een beetje van bananen. Heeft iemand een idee waardoor ik het zou kunnen vervangen? Zelfde met bananenpannenkoeken enzo

Volgens mij kan je het vervangen door appelmoes, 1 banaan = 3 el appelmoes als ik het goed heb.

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:07

Ik wil mij hier ook graag melden,lees al van het begin mee, maar heb door verschillende omstandigheden de knop nog niet kunnen omdraaien tot vorige week.
Het paasweekend nog genoten van alle 'slechte' dingen en dinsdag begonnen met KHA eten... het is nog een beetje zoeken, maar het gaat me best goed af.

Ik wil iedereen dus graag een hart onder de riem steken en samen kunnen we dit!

Yes we can! +:)+

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:45

DideH schreef:
Hoe gaat het bij iedereen hier? :wave:

Volgens mij is de klad er een beetje ingekomen bij de meeste of niet? :=
Zoja; we kunnen dit! Volhouden! :D

Hier gaat het goed, maar ben dan ook nog maar net bezig.
Men moeder doet soms wel wat moeilijk, maar ach dat nemen we er bij.
Men maandstonden komen er wel aan, dus direct doorbijten wat betreft chocolade |o |o |o

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:03

Bij mij valt er nog niet veel te zien :')

Wel fijn dat er een paar van jullie bijna op streefgewicht zijn +:)+

@ScarOfWars ik denk ook dat je moeder gewoon bezorgd over je is.

@Adamootje jij moet vooral tevreden zijn met je gewicht/spiegelbeeld, niet je vriendinnen dus rustig laten kletsen ;)

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:27

Fijn dat het terug goed gaat Sall.

Goed bezig Evelien!

Hier gaat het hard, wat ook mag, heb een lange weg te gaan, zaterdag ook de lintmeter maar eens boven gehaald en gemeten. Heb ik deze ochtend ook gedaan, want dinsdag is eigenlijk mijn meet/weeg dag.

Heb het in het weekend wel moeilijk gehad om van alle 'slechte' dingen af te blijven. Mis vooral het brood en de pasta, maar toch sterk gebleven en nu gaat het weer beter.

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:18

Bjarni schreef:
Leenbeesje, goed dat je ook bent gaan meten, heb ik gisteren ook voor het eerst weer gedaan. Net zo confronterend als de weegschaal helaas.
Het missen van brood en pasta herken ik wel,daarom eet ik nu ook niet zo stremg kohydraatarm, maar heb ik 1 moment op een dag dat ik wel koolhydraten eet. Let dan wel op mijn portie maar zo kan ik toch nog af en toe pasta/rijst of een patatje eten.

Hier gaat het ook al een hele week goed *\o/* wel een etentje gehad vrijdag, maar ook hard gelopen en zaterdag gebootcampt. Sinds vorige week 1,5 kilo eraf. Eerste week natuurlijk vooral vocht, maar toch staat het beter op die weegschaal :D
Ben benieuwd of ik het de komende dagen op mijn werk ook ga volhouden, vorige week was ik nog vrij en dan heb ik toch wat meer tijd om het eten te regelen.
Vanavond voor morgen maar vast mijn lunch klaarmaken, kan dat niet meer misgaan.

Dat ga ik nu nog niet doen, misschien als er al flink wat kilo's af zijn, maar als dit voor jou werkt... gewoon door doen!

Lunch is hier wel het moeilijkst, ik heb een half uur om mij van klant naar klant te verplaatsen en in tussentijd te eten (in de wagen meestal) dus daar loop ik nu wel een beetje vast...als er iemand kha ideetjes heeft :-)

En ondertussen zit mijn vriend frikandellen en kaaskroketten te eten _-:(

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 06:19

Daar had ik nog niet aan gedacht, die wrap voorzie ik een alternatief voor, maar dit gaat inderdaad iets van de handigste dingen zijn. Bedankt voor het meedenken :)

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:22

Bedankt voor de tips, ga toch eens langs AH moeten rijden, slablad is wel een makkelijke.

Goed bezig mlies

Jitske, mooi resultaat hoor! Mooie beloning ook die mountainbike, win win situatie zo.

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:34

Allemaal goed bezig! Hier gaat het deze week wat moeilijker, wegens tijdgebrek eet ik te weinig, wel geen ongezonde dingen gegeten, gewoon te weinig.. maar volgende week maar terug genoeg eten en dan zien we wel weer, volgende week een maand bezig met kha en het lukt best goed.

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:16

Only, eet je genoeg door de dag? Maakt de kans dat je honger/zin in zoet krijgt minder groot.
Tenzij je naar zoet grijpt in bepaalde situaties (emo eten) want dan ga je het anders moeten aanpakken.

Het actief zijn van dit topic is met vlagen, soms zijn we allemaal te druk bezig met afvallen (of juist niet??) :')

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:10

Mooi resultaat Evelien!

Hier een week de teugels kwijt geweest |o maar we zijn terug op het rechte pad nu, nog 2 weken en dan hebben we vakantie, dus nu zeker 2 weken doorbijten. wat er af is, is er af.

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:40

wauw Dide, wat zie je er goed uit! Summer body zal voor volgend jaar zijn, daarvoor moet ik te veel gewicht verliezen, maar het begin is er ;)

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:05

Fijn dat je zo dicht bij je 'ideale' gewicht komt Evelien *\o/*

Bedankt voor de steun allemaal... ik moet eigenlijk ook niet klagen want ben al best veel kwijt sinds 24 april (14kg) maar de weg is nog lang.... even schop onder de kont... ik kan het deze keer echt!

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:07

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Dideh, wauw wat zie jij er goed uit!

Hier in de vakantie niet zo streng opgelet, was 2 kg bij, maar na 2 dagen opletten waren ze er terug af.

Ik had vandaag weer een meetbeurt bij de Infraligne, het gaat best lekker, gemiddeld 7cm kwijt op alle bovenlichaamplaatsen die gemeten worden (borst/taille/maag/buik/heupen) en in totaal met benen en armen bij nu 50 cm kwijt op 2 maanden *\o/*

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 04:57

Bedankt dames :)

Mensen in de buurt beginnen het ook goed gaan te zien, geeft wel motivatie om door te doen. Infraligne kost wel wat geld, maar heb ook geen zin om straks met een massa los vel te zitten.

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:33

Sall, dat zijn oefeningen in een infraroodcabine, gericht op je probleemzones (bij mij momenteel men hele lichaam nog)
Ook houden ze je voeding in de gaten, maar het moet niet persé op hun manier, want ik ben nu koolhydraatarm aan het doen en dan gaan ze daar gewoon in mee.
Ik moet wel men eetdagboek goed invullen zodat men coach kan nakijken of ik niet te weinig ga eten.

Normaal 'moet' je 2 keer per week een half uurtje gaan, maar ik probeer nu steeds 3 keer per week te gaan.

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:37

Jitskee, 22kg is niet niks hoor, vergeet dat zeker niet, ik durf ook wel eens balen als het eventjes minder gaat, maar je moet je eens proberen te visualiseren hoeveel pakjes boter je al kwijt bent :+ dan denk je wel eventjes van WOW :D

Goed bezig DideH! Lekker actief!

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:49

DideH, het kan door veel dingen komen dat je gewicht nu even wat hoger is, wil niet zeggen dat je niet goed bezig bent. Ik zou inderdaad beginnen meten.

Goed bezig ScarOfWars! Dat is mijn doel ook (denk ik) maar bij mij is het nog lang niet in zicht.

Hier heeft het door verschillende redenen twee weken niet goed gegaan, feestjes, Infraligne die extra dicht was door vakantie en ik geen 3 keer kon gaan (in mijn hoofd is het dan ook stom om 1 keer te gaan, dus ga ik maar niet)

Donderdag de knop wel terug omgedraaid wat eten betreft, Infraligne afspraken voor volgende week zijn vast gelegd... we gaan er terug voor! Op naar de volgende 20 kilo

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:37

BarbaraNova schreef:
Mmm het meeste doe ik dus al, ik drink echt zelden frisdrank, eigenlijk alleen koffie (vaak al zonder suiker) en kruidenthee, ik eet ook nooit zoet op mijn crackers, brood eet ik niet want krijg ik last van mijn darmen. Koekjes of chips is soms een koekje of een handje in het weekend....Daardoor weet ik niet waar ik moet beginnen.....al bloed wezen prikken enz maar komt weinig tot niets uit...veel water drinken is het enige wat ik niet doe, maar daarnaast drink ik dus wel veel kruidenthee (6 grote mokken per dag). Enige wat ik heel moeilijk vindt om te minderen met mijn prakkie in de avond, maar dat is ook maar 1 bord en niet een hele grote hoeveelheid....soms wel een toetje in de vorm van yoghurt of vla (2 x per week). Ik eet met warm weer wel eens een keer een ijsje of iets maar ik kom er maar niet achter waarom ik niet afval...erg frustrerend! Eet vaak minder dan mijn dochter van 7. Sinds ik bevallen ben van haar is het gewoon drama met mijn gewicht.

Toch water drinken eens proberen of alles opschrijven wat je eet en door iemand laten nakijken, misschien eet je te weinig of zijn de verhoudingen van je macro's niet goed.

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 19:39

Wat goed Magda, hier weken 'stil' gestaan, beetje omhoog beetje omlaag.
Maar sinds vorige week terug goed bezig.. ik ga nu ook proberen om 4/week naar Infraligne te gaan ipv 2/3 keer.
Nog 1kg en ik ben 30 kg kwijt *\o/*

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:00

Hebben er hier misschien mensen tips om je hoofd te laten volgen in het afvallen? Ik ben nu best wat kilo's kwijt, maar mijn hoofd wil niet mee, daar ben ik nog altijd veel te zwaar (ik ben ook nog te zwaar, maar toch)

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:39

Magda, plaatselijk afvallen gaat idd niet, maar ik had het over mijn mentale toestand 8)7

Dideh Het valt de mensen zeker op en ik krijg ook veel complimenten en als ik foto van begin en nu vergelijk, dan kan ik niet anders dan zeggen dat je verschil ziet (wel blij dat ik dat doe, foto's maken soms), maar als ik een spiegel/raam zie dan niet.

Ach ik ben mijn hele leven dik geweest dus ik heb waarschijnlijk gewoon tijd nodig om mijn hersenen te laten volgen.

Bedankt in ieder geval :o

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:39

magda_90 schreef:
Whaha, ik lees je bericht nu anders. Sorry. :+:

Maar ook dat heeft tijd nodig. :*

Hahaha, geen probleem hoor ;)
Ik zal mezelf nog wat tijd geven dan :o

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:47

Coconut schreef:
Hier staat het momenteel op een laag pitje.....pols gebroken en een operatie op het programma -O-
Desondanks gewoon eten en wat minder.

Sterkte en een snel herstel gewenst

I-Jana (Dayano x Rajco)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:00

Eilinora schreef:
Wat houd dat in dan?

Om het makkelijk te zeggen, tussen de 20 en 50 koolhydraten per dag eten, 2/3de van die koolhydraten uit groenten halen en geen producten eten die meer dan 5 gram koolhydraten hebben per 100 gram

I-Jana (Dayano x Rajco)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie