Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:43

cissy schreef:
Er zijn mensen die compleet straalbezopen worden na 1 wijntje. Het wordt wat sneller opgenomen. Maar kwestie van proberen denk ik.

Jup 3 slokken van een wijntje is genoeg voor mijn moeder :') .
Wel goedkoop op een feestje lijkt mij :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:46

_Friemel schreef:
Oh dat hoor je veel Fok! Ben benieuwd!

Hier vorige week te horen gekregen dat mijn ijzer en b12 weer op peil zijn *\o/*

Ik mag dus ein-de-lijk verder in het traject :):) werd dus ook binnen een week gebeld voor afspraak met de chirurg en die staat de 25ste :D

Zitten er hier meer tussen van onder de 30 die geen kinderwens meer hebben? Ik word door mijn leeftijd vaak niet serieus genomen als ik dat roep en ik merkte dat ik in oktober bij mijn screening ook al niet serieus werd genomen en dat ze daardoor de sleeve aanraadde, want ik had straks een nieuw leven, misschien wel nieuwe liefde en dan wist ik het maar nooit :+

Heb haar toen al duidelijk gemaakt dat ik alleen wil blijven met mijn zoontje (Nu 6) maar krijg dat er niet echt in.. Wil echter liever de GB dan de sleeve..

Ik wil absoluut geen kinderen!

Lau

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:44

Het ligt er ook een beetje aan wat je probleem is toch? Als je geen over eter ofz bent heeft een sleeve weinig zin. Ik denk dat de chirurg je daar in een goede keuze helpt maken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:28

11-06 moet ik naar het ziekenhuis en juli/augustus word ik geopereerd.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 23:06

Heeft iemand van jullie ervaring met het individuele traject? Dat zou mij beter passen blijkbaar :')

_Friemel schreef:
Zelfde tijd als ik :j al begin fase 2 met mijn groep al in juni, dus nog kleine kans dat het juni wordt *\o/*

Spannend *\o/*

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:41

djuulsie schreef:
Lau schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met het individuele traject? Dat zou mij beter passen blijkbaar :')

Ik heb in t sfg in Rdam een individueel traject gedaan. Vond ik echt prima, ben niet zo van die groepsbijeenkomsten.

En hoe beviel dat? Miste je bijv geen steun? Hoe gingen de afspraken?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:35

daffodil schreef:
Ik heb bewust voor het individuele traject gekozen en dat beviel mij echt heel prima. Denk dat het voornamelijk te maken heeft met hoe je zelf in elkaar zit. Ik heb geen steun nodig van een groep, sterker nog ik erger me erg snel aan mensen dus dom gedrag (wat echt heel veel voorkomt) heb ik geen zin in.

Ik heb bij de tweede controle 1 groepsbijeenkomst gehad en was direct genezen. Vol trots vertellen dat je softijs kunt eten en meer van dat soort dingen. Prima, ik snap best dat je zo nu en dan iets eet wat je niet hoort te eten maar als je toch verdorie net geopereerd bent zou je op zijn minst moeite kunnen doen. Rokers, ook zo'n irritatie.....wil je naar een gezonde toekomst of niet? Dat is voro mij de reden geweest om vooral niet naar zo'n groepstraject te gaan.

Oke dit klinkt heel herkenbaar :')
Denk dat ik inderdaad maar op het advies in ga en voor het individuele traject kies.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:34

_Friemel schreef:
Ik had dat nu ook al... hier is alleen individueel niet mogelijk.. zat er van de week en het valt tussen de vakanties door, zegt haar man ja maar je moet wel je lever ontvetten dus dat betekent gezond op vakantie... haar antwoord: jaaa daag ik ben dan op vakantie hoor schijt!

Dan denk ik van ben je hier überhaupt wel klaar voor? Wil dat soort mensen echt meppen:=

Wauw :')
Dat is wat ik nu doe nog even die geniet momentjes pakken als het kan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:43

Ik heb maandag mijn eerste sessie bij het individuele traject van het nok gehad.
Wat ik wel bagger vond is dat ze helemaal niet hebben gekeken naar de dagen die ik wel kon. Dus heb nu op maandag die gesprekken. Maar dat komt helemaal niet uit met school....

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:58

Helaas is het rooster al gemaakt en staat het vast op deze manier. Dus helaas moet ik mij dan maar aanpassen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:03

kimendana schreef:
Welkom Dioxide, klets maar mee hoor!

Balen Friemel, volgens mij zit ik nog bij jou het meest dicht in de buurt qua operatie tijd.. Ik zal ergens eind juli/begin augustus geopereerd worden..

Wat goed dat de sonde eruit is MyKayleigh! Ruim 50 kilo +:)+ Daar kan ik alleen nog maar van dromen.. Mits het niet ten koste gaat van je gezondheid natuurlijk..

Ik mag ook juli/augustus dus dan zitten we met zn drieën redelijk bij elkaar.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:45

ruitje schreef:
Dan zijn we het met elkaar eens :) .

Jorien: op de avond van te voren zat ik nog op 50/50, volgens mij ben je er nooit 100% klaar voor want hoe doe je dat? You can do this!

Same zelfs ik twijfel nog. En ik word in juli of augustus al geopereerd. Echt niemand is er 100% zeker van. Het is echt niet zwak, weet je wat zwak is? Jezelf blijven straffen voor iets waar je al zo lang tegenaan hikt en eigenlijk zelf niet op kan lossen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:21

Ik ken er genoeg die er niet 100% achter stonden omdat het zogenaamd zwak is. Dus ja hier in mijn omgeving stond iedereen op die manier in. Het is voor jou misschien anders. Maar in mijn omgeving heb ik het zo ervaren.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:25

Ik heb vandaag mijn afspraak bij de chirurg *\o/*

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:24

Ik ben bij vitalys bij de diëtiste geweest voor een half jaar en daarna heel makkelijk doorgestroomd. En heb. Nooit echt bij hoeven betalen terwijl het niet vergoed werd. Dus wie weet een gelukje :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:15

Dioxide schreef:
Ligt ook aan je zorgverzekering natuurlijk, bij mij heeft er altijd maar maximaal 2u per kalenderjaar in gezeten :

Bij mij ook, dus geen idee wat er fout is gegaan :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:19

Dioxide schreef:
You lucky bastard :D *\o/* Hoe heb je het gesprek bij de chirurg ervaren?

Nou ik had mij eigenlijk voorbereid op een hele discussie. Maar ja ik krijg de operatie die ik wil zonder discussie.

Maar die dag is echt zo slopend. Eerst bloedpdikken, dan een bijeenkomst, gesprek met de chirurg, de anesthesist en dan nog wat controles.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:17

djuulsie schreef:
Lau schreef:

Nou ik had mij eigenlijk voorbereid op een hele discussie. Maar ja ik krijg de operatie die ik wil zonder discussie.

Maar die dag is echt zo slopend. Eerst bloedpdikken, dan een bijeenkomst, gesprek met de chirurg, de anesthesist en dan nog wat controles.

Die ziekenhuizen verdienen goud geld aan deze ingrepen, die gaan echt niet zomaar iemand weigeren. Tenzij daar echt hele goede redenen voor zijn.

Fijn dat de dag goed is gegaan. Nu op naar de operatie!

Vaak doen ze bij jonge mensen het liefste de sleeve. En dat wilde ik absoluut niet omdat mijn problematiek niet opgelost is met alleen maar minder eten. Dus vandaar dat ik al voorbereid was op een discussie :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:14

djuulsie schreef:
Citaat:

Vaak doen ze bij jonge mensen het liefste de sleeve. En dat wilde ik absoluut niet omdat mijn problematiek niet opgelost is met alleen maar minder eten. Dus vandaar dat ik al voorbereid was op een discussie :')

Dat is (in elk geval in mijn zkh) absoluut niet waar. Ze kijken juist naar de problematiek die er speelt en kiezen daar dan de beste optie voor. Anders heeft het toch totaal geen zin?

Dat is wel beter,
Hier doen ze bij jongeren liever een sleeve. Want dat is handiger hals ze nog kinderen willen. Letterlijk gezegd bij het nok :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:16

djuulsie schreef:
Lau schreef:
Dat is wel beter,
Hier doen ze bij jongeren liever een sleeve. Want dat is handiger hals ze nog kinderen willen. Letterlijk gezegd bij het nok :')

Dat klopt, maar als jij liever een gbp wil, gaan ze je geen sleeve opdringen.

Ik heb ook die reden ook een sleeve. Hij zei ook nog dat die makkelijk om te zetten is naar een gbp als dat nodig zou zijn. No way dat ik dat ga doen.

Waarom niet puur uit nieuwsgierigheid?
Ik wil absoluut GEEN kinderen dus dat scheelt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:05

kimendana schreef:
Pff.. wachten duurt lang, ik ben benieuwd wanneer ik wat ga prutsmutsen over de datum.. Werden jullie gebeld of kregen jullie een brief met de datum of iets dergelijks?

Mag ik vragen van de mensen die al geopereerd zijn hoe jullie eet/drink ritme eruit ziet en wat jullie nu zoal eten en drinken?

Ik kreeg te horen dat ik in juli of aug geopereerd word. En dan moet je bijv 2 juli bellen voor je datum. Nu heb ik al een gesprek gehad met de chirurg. En daar aangegeven dat school rond augustus weer begint. En of ik dan niet in juli mocht, ze gaven aan dat dit qua planning kon. Dus ik heb gister vitalys gebeld om het daar ook aan te geven. En zij gaven aan dat mijn voorlopige datum 12 juli is *\o/*

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:55

_Friemel schreef:
handig die schema's voor inspiratie :j

Nog tips voor vloeibaar? ik ben GEEN soepliefhebber namelijk... uiteraard zuivel etc maar wat warms in de avond zou ook fijn zijn.. hoe deden jullie dat?

Hmm ja dit wil ik ook wel weten.
Iemand riep ook al gooi anders gewoon bijv je avond eten in de blender. Opzich vond ik dat ook geen slecht idee.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:01

_Friemel schreef:
met aardappelen/groente kan ik me daar wel in vinden idd (stampotjes idee) :j
vlees dan weer niet :')

*gaat googlen* :')

Misschien kan je er dan voor de vleessmaak wat bouillon bij doen. Ik heb ook geen idee hier moet ik straks ook over na gaan denken :')
Maar jij bent 2 juli dus als jij het probeert kan ik daarna afkijken :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:23

_Friemel schreef:
Ik laat het je weten als ik over mijn nek ga _O-

Ik vind dit nog niet zo'n gek idee btw..

http://www.zonhove.nl/recepten-gemalen-voeding/

Bijvoorbeeld gewoon een volkoren broodje met (suikervrije) jam oid en dan pureren. als je er te lang over na denkt denk je gadverdamme maar als je het snel doet kan dat nog best lekker zijn denk ik :')

of en veel fruit! fruit is ook goed te pureren.

Verse smoothies! Beetje yoghurt met wat fruit kan ook gewoon goed als bij ontbijt :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:26

Christadk schreef:
[ [url=m/nG3TAC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een trots momentje. 48 kilo kwijt en ik voel mij zoveel fijner! Durf zelfs weer op de foto haha.

Girl <3