Ik ben transgender

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:22

Hiraeth schreef:
Nou jongens, ik denk dat ik maar ga oefenen op m'n schouderspieren want zo te horen gaat het me anders nooit lukken om 'Dorito-shaped' te worden. :')

Gewoon 3 keer per week 5 ontzettend vieze stallen uitmesten op je lokale manege, dan komt het wel goed! :D
Afbeelding
En cringe weer uit, maar het is inmiddels een trend onder transjongens om je spieren te showen op instagram en dergelijke. Doe ik toch maar een keertje mee :')

Narvika: Therapie pony en meesterschilder
mijn prachtige avatar geschoten door Drawn Horse fotografie

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:28

Onderaan het artikel staat
Citaat:
Eerder stond in dit artikel dat het driejarig kind een geslachtsoperatie had ondergaan, dit bleek echter onjuist.

gevalletje verkeerd vertaald/begrepen van de journalist z'n kant

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:52

Tica_81 schreef:
Ietsjessss idd :') ik heb daarna ook niet meer gekeken, iets met werk en toch een beetje druk....

:') kan gebeuren
Sowieso mag een kind van 3 helemaal geen geslachtsoperatie. De regels in Engeland zijn te vergelijken met hier dus vanaf je 18, even makkelijk gezegd dan

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:59

julius_juut schreef:
Dat was inderdaad tegen het artikel, niet tegen jou. :) Het is echt misselijk wat er allemaal geprint en op internet geslingerd wordt door allerhande 'nieuws media' zonder enig onderzoek, waar dan vervolgens weer hordes facebookridders op af komen met hun nog misselijkere uitspraken en oordelen.

En eerlijk? Ik snap echt niet waarom het nieuws zou moeten zijn dat mensen een kind in de kleding laten lopen die hij/zij toevallig op dat moment het beste vindt. Hoe gestoord zijn we met z'n allen met onze gendernormen en oordelen wanneer een kind op de peuterschool niet gewoon lekker mag doen waar die toevallig zin in heeft?

Worden behandelingen in Engeland tegenwoordig trouwens uitgevoerd/vergoed?
Ik meen me te herinneren dat dat niet zo was in de tijd dat ik in die molen zat, dan heb je als ouder ook goed pech als je uiteindelijk wel twee kinderen hebt die zo'n prijzige medische molen ingaan. Bezoekjes psych, hormonen, controles....

Er zijn 2 keuzes als ik het goed heb onthouden. Naar een normaal ziekenhuis die grotendeels vergoed word, of een prive kliniek waarmee je dus een stuk duurder uitbent en zo dus ook meer moet betalen

Maar op de trant van prijzige medicatie.. ik zit nu op een andere ondersteunende puberteitsremmer, deze werkt voor 12 weken.. en kost 340€ :=

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:31

Dit tijdstip ben ik ontwend :O
Maar ik heb eind van de ochtend weer een afspraak bij het Vu, dus het is voor een goed doel
Eerst de endocrinoloog, waarbij ik te horen krijg of ik op een volle dosis mag. Daarna weer een 'onderhouds'gesprek met een nieuwe psycholoog. Normaal gesproken krijg je éen en daar doe je mee tot het eind, maar ik was zo moeilijk maar m'n psycholoog heeft een ongeluk gehad dus ze ligt een tijd uit de running en daarom een vervanger, zo vertraagd het process niet

vikawiek

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:37

Heel even kort tussendoor maar ik mag aan de volle dosis! *\o/*
Ik zal als ik thuis ben meer uitleg geven, ik heb nu nog een afspraak

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:04

To get it out of the way: ik mag gaan nadenken over de borstoperatie *\%/* 2 keer ontzettend fijn nieuws!

Bij de endocrinoloog was het hetzelfde als voorheen. Even wegen, meten, bloeddruk(wat heel vreemd voelt de eerste keer) en weer een kort gesprek hoe het ging, ook omdat ik nog andere psychische problematiek heb en de hormoonspiegel kan daar invloed op hebben. Vroeger had ik dat wel heel erg bij die tijd van de maand, maar de hormonen hebben de pieken en dalen heel erg afgezwakt. Voorheen kon ik een weekje last hebben dat ik de Decapeptyl prik weer moest, maar met Sustanon max. een dag. En daarnaast is de rust van dat je nu op cross-sex hormonen bent en er steeds meer veranderingen plaatsvinden gewoon fijn.

De nieuwe psychologe was heel prettig, ze wou het process niet verder ophouden dus over anderhalve maand mag ik weer heen. Dan zal er ook een bloedtest plaats vinden om te zien of de testosteron spiegel goed is. Met nog andere dingen waar ik totaal geen verstand van heb :')
Maar de psychologe wou mij minstens 2 keer gezien hebben voor ze met het genderteam goedkeuring zou geven voor de borstoperatie. Ik ben goed bekend met hoe ze te werk gaan in de psychische zorg(de algemene behandelingen, niet de instellingen) dus dit was ook geen tegenslag.

We hebben het kort gehad over de stappen voor de geslachtsoperatie en of ik m’n baarmoeder+ eierstokken tegelijkertijd met de borstoperie wil. Ik kreeg informatiebladen mee over de verschillende types

Deze :)
https://www.vumc.nl/web/file?uuid=6a8dd ... astectomie

En volgende keer gaat ze dus dieper in over de borstoperatie en wat voor mij mogelijk is!
Ik kreeg ook te horen dat de borstoperie waarschijnlijk ook te doen is bij het genderteam in Groningen, dus daar ga ik nog even achterna of dat inderdaad mogelijk is. Dat zou wel zo makkelijk zijn. In het Vu is ook geen probleem voor me, maar je ligt relatief kort in het ziekenhuis(vaak maar 1 dag) en 5 dagen later moet op de polikliniek de drains eruit. En dan is telkens op en neer naar Amsterdam gewoon irritant. Anders kan ik gewoon met de fiets naar het Umcg(bij wijze van, dit is niet aan te raden na de operatie := )

En van die diepzinnige vragen waar je als 17-jarige geen antwoord op weet als “waar zie je jezelf over 5 jaar?”
En natuurlijk de oh zo leuke vraag of je een kinderwens hebt, voor de twintigduizendste keer. Waarop ik het liefst wil roepen “NEE BAH ABSOLUUT NIET HAAL DIE SNOTKOTERS BIJ ME VANDAAN” maar waarop ik toch maar netjes antwoord dat die wens er niet is met een heel vies gezicht

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:55

Wat ontzettend gaaf man! En wat snel uiteindelijk al! (Alles wat geen jaar meer duurt is inmiddels snel geworden in mijn beleving :'))

Die naam-pret is zo herkenbaar, de eerste keren blijven toch bijzonder. Eén van de eerste keren “schrok” m’n broer er van en uit verwarring stelde hij zich voor als mijn oude naam. Zo is hij dus de hele tijd daar ook aangesproken, m’n moeder en ik kwamen niet meer bij _O-

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:45

Wat ronduit poedersuiker :(:)