Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:22

Super goede berichten!

pien_2010

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:52

Super! Proficiat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:55

Melden zou ik niet doen. Het gesprek zou ik aangaan en alleen als het ter sprake komt tijdens het gesprek zou ik er misschien een heel korte opmerking over maken. Want eigenlijk gaat het niemand wat aan.

Voor mij ligt dat op het zelfde niveau als nieuwsgierig zijn naar iemands "poesje of dat nu wel of niet geschoren is en/ of op welke manier" := :oo . Dat zijn ook van die privé dingen waar iemand niet naar hoort te vragen iets dat iedereen normaal vindt en zeker niet tijdens een sollicitatie gesprek. Soms denk ik wel eens dat het lijkt omdat mensen transgender zijn, alle nieuwsgierige vragen gesteld mogen worden en beantwoord moeten worden. Privé is privé, maar zo denk ik erover.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:35

Ik ook Tica_81. Er is ook een serie op televisie die een aantal transgenders volgt. Vind ik ook een fijn , open en nuchter beeld geven van transgender identiteit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:09

Citaat:
Bedoel je 'Hij is een Zij'? Dat vind ik namelijk echt een fijn programma. Ik kan er alleen niet kijken omdat ik dan óf jaloers ben óf emotioneel. :')

Ja dat bedoel ik. Dat vind ik een ontroerend mooi programma en ik heb ook emotionele momenten. Dus dat kan ik goed begrijpen van je.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:57

Citaat:
Eva" antwoordde "Ja, dat ben ik, mijn oude naam staat nog op de lijst maar ik ben momenteel in transitie dus ik zou graag gewoon "Adam" genoemd willen worden".

Ik moet hier zo vreselijk om lachen vanwege het Eva die dan Adam gaat heten.

"Hij is een Zij" was weer ontroerend mooi gemaakt vanavond.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:48

Verstandig Hiraeth. En willen ze je wel of niet om wat voor reden dan ook, dan is het vroeg genoeg om er achter te komen tijdens of na het gesprek. Maar dan heb je al oog en oog met ze gezeten en kun jij ook voelen of je bij deze mensen je stage wilt doen. Want een stage kan nog zo leuk lijken, als de mensen je niet aanspreken en je hebt er veel mee te maken zou ik het niet doen, los van je transgender zijn. Succes ermee!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:59

Tegenlicht van de VPRO van vanavond is zeer de moeite waard om terug te kijken in uitzending gemist. Gaat en nu zeg ik het in mijn eigen woorden , over het totaal menszijn in al zijn variëteiten en de belangrijkheid van acceptatatie en los laten van hokjesdenken. Ik vond het enorm interessant en mooie integere uitzending. De titel is "beste reiziger" .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:35

vikawiek schreef:
m’n gezicht begint heel langzaam te veranderen en m’n stem ook
Wat fijn. Grappige moeder heb jij :)

vikawiek schreef:
Dit doen ze in het begin en daar moet je helaas even doorheen. (Volgensmij) doen ze het om te teste

Daar gingen ze gisteren ook op in en ze lieten drie jonge mannen zien met ontbloot bovenlijf die alle drie borst verwijderende operatie hadden ondergaan en alle drie onlangs of langer geleden dit hadden laten doen, zodat je het verschil goed kon zien. Vond ik wel bijzonder dat ze dat deden.

Hier een bijzonder momentje en ik merk dat ik het best moeilijk vind om op te schrijven daar het zo persoonlijk is en ik zelden of nooit hier over gepraat heb in mijn leven, omdat het er gewoon was zonder dat het een probleem opleverde in mijn leven.

Ik zat naar dit programma met mijn man (76jaar) naar te kijken. Opeens zei ik tegen mijn man: "ik ben niet transgender, maar ik hoor wel bij deze groep mensen. Ik heb altijd iets gehad wat anders is als bij de meeste vrouwen".
Waarop mijn man heel rustig zegt: "dat weet ik schat". :oo Ik was helemaal geschokt, dus ik kijk hem verbaasd aan met grote ogen. Waarop hij vervolgde, "maar dat weet ik al heel lang en het klopt wat je zegt dat jij ook bij deze groep thuishoort". "Ik ken je toch en ik hou van je".
We hebben toen een gesprekje gehad na de uitzending waarin ik hem kon vertellen, dat ik het zelf nooit heb kunnen uitleggen hoe het nu precies zit. Want ik ben heel tevreden met wie ik ben, met mijn vrouwenlichaam, maar ik heb altijd ook iets mannelijk gehad in mijn uiterlijk, in mijn voelen en denken en vroeger kreeg ik daar wel regelmatig lastige en niet altijd vriendelijke vragen of opmerkingen over en heel soms nog wel. Maar minder en minder. Mijn man gaf aan, dat hij het ook niet kan uitleggen/ duiden, maar wel altijd gevoeld heeft.

Ik weet dat ik hier ooitals 20 jarige, met een antroposofische vrouw over heb gesproken en zij vertelde mij (is 40 jaar geleden waar ik over praat) dat in de toekomst er meer en meer mensen zullen komen die zowel het mannelijke als vrouwelijke in zich dragen en die meer "mens" zijn en moeilijker in een hokje te plaatsen zijn van vrouw of man. Dat er in de toekomst (iets dat je nu dus al ziet gebeuren) er ook, zo verwachtte zij, een beweging zou opstaan die meer en meer "out of de box" zou willen gaan denken en waar meer androgyne, transgender e.a mensen zich bij aan gaan sluiten (en dan niet androgyn letterlijk lichamelijk, maar meer geestelijk).
In die beweging zouden ook mensen zijn die daadwerkelijk hun lichaam aan willen passen aan wie zij zijn en dat dit erg belangrijk is voor het levensgeluk van die mensen die in het foute lichaam zijn geboren.
Zij gaf toen aan dat je toen (40 jaar geleden) af en toe mensen zag zoals ik, die beiden man/ vrouw in zich droegen en dus meer androgyn zijn ook al zijn ze lichamelijk gewoon vrouw of man en er is een groep die zich daar prima bij voelt en een groep die zich daar niet prima bij voelt. Zij vertelde dat in de toekomst mensen zoals ik niet meer zouden opvallen, daar de groep van androgyne mensen meer en meer aanwezig zouden zijn. Ook vertelde ze dat ze gelijk toen ze me zag zich realiseerde dat ik al duidelijk iets van die "toekomstige mens" in me had (lastig zeg, om uit te leggen). Zij heeft me toen voldoende gerust kunnen stellen, dat het OK was.

Je ziet bijvoorbeeld nu dat in de mode, er meer en meer androgyne uitziende mensen over de catwalk lopen. Ik zag er vroeger ook zo uit. Naarmate ik ouder word is mijn lichaam meer en meer vrouwelijker en ronder aan het worden. Ik kan het niet beter uitleggen. Alleen, dat er inderdaad mensen zijn die moeilijker of niet in een hokje te plaatsen zijn in wie zij ten diepste van hun wezen zijn. Na dit gesprek met die vrouw vond ik het OK en kon het laten gaan (het was zoals het was en is) en ik heb er tot gisteravond eigenlijk nooit meer echt over gesproken. :o :o Moeilijke post dit...

Hiraeth, hoe gaat het met je. Zit je al volop in transitie?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:54

Dank je wel Tanya. Doet me goed dat je deze reactie geeft op mijn kwetsbare verhaal, ik was erg bang voor nare reacties.

Ik krijg hele bijzondere pb-tjes van waaruit blijkt dat deze post veel herkenning oproept bij een aantal bokkers die nog niet hun kwetsbaarheid in deze durven te laten zien hier in dit topic.
En dat is goed om jezelf te beschermen als je zelf nog niet eruit bent hoe het zit of als je niet naar buiten wilt treden. Dus het voelt nu OK dat ik deze kwetsbare post gedaan hebt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:34

Hiraeth schreef:
Wat kan ik onwijs gelukkig worden van dit topic. Dit is hét perfecte voorbeeld
En ik word gelukkig van jou Hiraeth <3

Nayomie schreef:
Ik zeg regelmatig tegen mijn vriend dat veel vrouwen toch ook wat mannelijks hebben. En het heeft echt wat. Het is helemaal niet raar of gek. Het maakt jou, jou. :*
Ik vind dus die androgyne vrouwen en mannen gewoon heel erg mooi. Is kwestie van smaak denk ik en dat ik mezelf er in herken van vroeger.
Wat ik heel jammer vind is dat toen ik zelf prachtig was, ik dat zelf niet vond. Echt totaal niet, ik zag alleen wat ik niet mooi vond, zo onzeker was ik. Nu ben ik 60 en denk ik, wat zonde, ik kon zo bij de Moulin Rouge het toneel op of op de catwalk mode showen. Dus wetende dat het alleen maar nog minder wordt geniet ik nu wel van mijn lichaam en uiterlijk ;) }>
Maar smaak is natuurlijk altijd heel persoonlijk.

Hiraeth schreef:
Wel goed! 7 maart heb ik weer een afspraak en moet ik m'n moeder meenemen richting Groningen. Dat wordt wat.
Dat is al snel. Ik hoop echt dat er schot in komt Hiraeth.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:36

Inderdaad een top mama die ook nog heel leuk humoristisch schrijft.
Klinkt goed Hiraeth en kom maar op met je foto. Stoer!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:49

anjali schreef:
Het is offtopic.

Ja en ook weer niet. Er werd namelijk o.a. door Lilian Ploumen verteld dat het een grote stap achteruit was en dat in een land dat het homo huwelijk als eerste had en waar ook meer de gender neutraal kwestie positieve aandacht krijgt (denk aan paspoorten die veranderd kunnen worden) dat Nederland in deze kwesties daarin toch vooruit loopt en dit dan weer een stap terug is.
Dus ja, het is off topic en toch heeft dit wel allemaal met elkaar te maken, want het gaat over mensen die andere keuzes maken in hun leven die nu wel voor vergoeding in aanmerking komen maar dat kan dus zo weer afgelopen zijn en deze minister heeft dit volkomen buiten de tweede kamer geruisloos weer terug gedraaid.
Dus dat kun je dan heel erg per onderwerpje bekijken en het als off topic beschouwen, je kunt dit ook wat ruimer zien, doortrekken naar andere vergoedingen die mensen krijgen en er voor gaan dat dit soort vergoedingen blijven.

Julhan99, wat een verhaal zeg. Sterkte en heel fijn om te lezen!
julhan99 schreef:
Deze mensen gaan hem helpen. Dit komt goed. Zo voelde het direct. Het komt goed.
*\o/* Heel erg fijn om te lezen. Jullie verdienen het!! Ik hoop zo dat het allemaal mooi en goed uitkomt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:04

*\o/* *\o/* Hiraeth ik vind je een kanjer. Zo top man, hoe je er mee bezig bent. Echt gaaf om t e lezen. Ik ben helemaal blij hierover.

Ik heb mijn reactie op Olifanter <3 (zo mooi verwoord en zo mee eens!) en Julhan <3 , die ik net geschreven had, eventjes geparkeerd voor een ander moment toen ik zag dat Hiraeth zijn post gedaan had. Ik vind dit namelijk zo'n belangrijke post van Hiraeth, dat ik nu niet met mijn uitgebreide reactie wil komen want dat voelt niet goed. Dus wellicht later kom ik er nog op terug.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:21

Citaat:
Alsof honderduizend keer de meisjesnaam nog in mijn mond zat als een volgepropte mond met m&m's heb ik toen een minuutlang die naam geschreeuwd. Wel honderd keer. Heerlijk was dat. Zo, hé hé dat moest eruit. Ik voel me gezegend met zo'n vriendin.
Wat mooi dit en wat heftig! Hiervan springen de tranen in mijn ogen. Ik vind je een prachtvrouw Julhan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:21

Hiraeth, ik ben stomverbaasd dat je er zo mannelijk uit ziet. Dat had ik helemaal niet verwacht, ik had je veel meer androgyn verwacht. Ik vind je een heel knappe gast en een mooie foto. <3

*\o/* *\o/* Zonet is bekend gemaakt dat voor iedereen de vruchtbaarheidsbehandelingen voorgoed wordt dit jaar en dat de minister dit jaar een besluit gaat nemen voor de toekomst. Dat zal hopelijk, verwacht ik via de tweede kamer gaan. In elk geval kunnen nu al die vrouwen die zouden starten gewoon starten cq doorgaan met de behandelingen. Iedereen die de petitie heeft getekend heel hartelijk bedankt!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:12

_O- ga een boek schrijven! Ondanks dat ik moet lachen begrijp ik ook heel goed wat er gebeurde. Mooi om te lezen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:31

TOP *\o/* *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 11:59

Ik zou het laten gaan en geen energie aan verspillen. Zonde gewoon en Hiraeth is zo lekker bezig, zit lekker in zijn vel, is een knappe jongeman om te zien op de foto→ geen twijfel mogelijk in mijn ogen over het geslacht, dus zo'n drop banketstaaf lopen er zat van rond en gewoon laten rond lopen. Zegt meer iets over hem als over Hiraeth die gewoon een fijn mens is en goed bezig is. Dus ik zou die banketstaaf behanger gewoon laten hangen en dit zeker niet tot mijn probleem maken. MAAR ik doe dat vaak, ik vind de meeste kwetsuren in het leven, niet de moeite waard van reageren en dat is natuurlijk ook niet altijd goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:07

Ja daar heb je zeker ook een punt Ibbel. Het is ook niet goed hoor dat ik meestal de conflicten laat gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:48

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:04

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:04

Tica, geeft toch niets. Van mij was in ieder geval totaal niet onaardig bedoeld hoor richting jou en tja met de Telegraaf heb ik te weinig. Die doen te weinig aan bron onderzoek..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:37

Succes vikawiek

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:26

Hiraeth schreef:
Yay!! Toch de moeite waard om zo vroeg op te staan. :P Ik ben benieuwd naar je verhaal. :D

+1