Ik ben transgender

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:50

Oh wat leuk dat je er een volgbaar topic van maakt!

Ik ben zelf het traject ondertussen al best wat jaartjes geleden door gegaan en afgesloten (al kijk ik wel met enige hoop naar de transplantaties die de laatste jaren voor het eerst gedaan zijn ;) ) en vind het erg leuk om te volgen hoe iemand anders daar door gaat. :D

Wat betreft je naam: Wat ik hier vooral te horen kreeg/merkte is dat mensen makkelijker een helemaal andere naam leren gebruiken dan eentje die lijkt op je oude. Al wordt hier ook meestal gewoon de oude bijnaam die ik sinds m'n kindertijd al heb gebruikt. Die is heel neutraal en word door mensen die ik nu ontmoet ook gezien als rare afkorting van m'n huidige naam.

We hebben in elk geval het geluk dat vrouw -> man uiteindelijk zo lang je enige kleding aan houd nauwelijks te zien is. (en wel heel grappig als je andere mannen ziet kijken met een blik vol sympathie wanneer je een houten zwaard tussen je benen geparkeerd krijgt door een kind. Een enkele keer heeft het zelfs voordelen. :P )

Oh het spijt me spelleiding, ik zal voortaan beter opletten en nadenken over wat ik doe!

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:05

Zegge, wil je wel heel snel maken dat je weer gaat weerwolven hier? Het word hoog tijd dat we weer voorbij de anderhalve man tussen al die vrouwen komen. :')

Oh het spijt me spelleiding, ik zal voortaan beter opletten en nadenken over wat ik doe!

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:06

Dat 'man die een kind baart' waar het een stukje eerder over ging is ook waarom je in Nederland tot vrij kort geleden je geslacht niet officieel aan kon passen zonder daarvoor een advocaat in de arm te nemen en ook niet voordat je gecastreerd was. Als je je nog voort kon planten kon je niet het laten veranderen.

Ergens kan ik dat begrijpen, aan de andere kant Who the fiets cares? Er zijn meer kinderen met pappa's/mamma's in meervoud, en mijn neefje (nu zes jaar oud) heeft het ook altijd gewoon als feit aangenomen dat oom Julius ooit, voordat hij er was, een meisje was. Kinderen maken daar geen probleem van, dat zou de oudere mensen...
Ik had net een advocaat alle papierwerk toegestuurd maar toen ik hoorde dat die regel in Nederland opgeheven zou kunnen gaan worden omdat het niet conform allerhande rechten van de mens was (een regel mag een mens niet dwingen lichamelijke operaties uit te voeren) heb ik dat mooi uitgesteld tot ik gewoon naar het gemeentehuis kon gaan en wat dingetjes in kon vullen. :P

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:11

julhan99 schreef:
piendumaitre schreef:
Julhan zie jij je kind als jongen of als meisje?
Uit jouw verhaal begrijp ik dat er sprake is van transitie meisje - jongen.

Nu nog als meisje. Maar ik zie ook de jongen. Je schakelt nou eenmaal niet in 1 keer om. Ook voor ons is het een proces. Behalve dat mijn brein aan het feitelijke idee moet wennen moet ook mijn psyche nog aan boord komen. Het gaat in fases. Soms het een soms het andere deel.

Ik zie vooral mijn kind. En ik zag verdriet, onmacht en een worsteling. En nu zie ik weer een blij en onbevangen kind.

Mijn moeder beschreef het al een rouwproces. Afscheid nemen van het meisje dat je gekend en geliefd hebt, en kennis maken met de zoon die je er voor terug krijgt.

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:09

Dat is een manier om testosteron in je bloed te krijgen. Je kan spuiten, maar gel smeren is ook een optie. ;)

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:12

Ik heb geen remmers gehad, en wat zou ik dat wél graag gehad hebben. Niet die enorme littekens, maar nog veel meer, niet die ronde kont/heupen/bovenbenen. Daar zou ik graag het risico op botontkalking voor over hebben.

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:40

Oh prachtig! Ik heb zelf geen behoefte aan een stuk plastic in m'n onderbroek, dat is voor mij geen piemel (ik houd hoop op transplantatie/kweek/wat dan ook), maar kan wel snappen dat dat anders is als je in bijvoorbeeld een strakke spijkerbroek of een speedotje loopt. Ik zou dat ding waarschijnlijk in de eerste de beste openbare w.c. laten vallen zodat ie onder een wandje door in het hok er naast tegen iemand's voeten aan rolt. :P

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:25

Wat jij beschrijft aan gevoelens is ook precies wat mijn moeder beschreef Julhan. (Oké, mijn moeder in iets minder mooie bewoording :P )
Ik vond dat toendertijd heel moeilijk, ze raakte mij immers niet kwijt, ik was dezelfde persoon, maar nu kan ik het wel snappen. Het is inderdaad het beeld van de toekomst die je ook kwijtraakt als ouder zijnde. En hoewel moeder's nu zegt dat ik weer veel meer lijk op wie ik als jong kind was snap ik wel dat dat proces voor naasten moeilijk is.

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:27

Ghehe, die tekenen van leven waren al zeldzaam en ver uit elkaar toen ik jaren geleden bij de genderkliniek liep, gok dat het nu helemaal een hel is. XD

Is er eigenlijk een reden waarom de genderklinieken/teams niet worden uitgebreid? De wachtrijen lopen al een tijd op ondertussen, je zou toch zeggen dat er dan personeel bij moet om die rijen wat terug te dringen?

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:20

Oh super! Succes!
Hoe snel gaat het feestje wanneer je eenmaal intake hebt gehad? Dan ook nog lange wachttijden of valt dat mee?

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:41

Als een naam al een paar jaar in je hoofd zit zegt dat op zich wel wat natuurlijk. :) Die van mij komt uit een overlijdensadvertentie. :P

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:22

Oef, Sanet. :') :o _O-

Vernoemen vind ik ook wel erg mooi, leuk om dat er bij te pakken. :)

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:56

vikawiek schreef:
vikawiek schreef:
IK HEB ‘M HOOR!! *\%/* *\%/* ik mocht ook een andere puberteitsremmer, deze hoef ik maar 1x per 12 week in plaats van 1x in de 4 week, en de Testosteron is 1x per 3 week. Vergelijke met de Decapeptyl(de puberteitsremmer die ik eerst kreeg) voelde het alsof er een vlieg op me landde :)) zo fijn dat er nu eindelijk iets gaat veranderen, we vieren het maar met patat! :D

Hier kom ik even op terug :')
Je hebt 3 keuzes waar je de Testosterone kan laten zetten: je kont, bovenbeen, of je bovenarm. Een grote spier dus. Ik koos voor het laatste, en nu kan ik m’n arm niet buigen zonder heel veel pijn :')
Dus, ookal doet de prik zelf geen pijn betekent niet dat je er geen last van gaat hebben. Al had ik dat wel moeten bedenken na 6 maand lang elke 4 week één :')

Oef, ben ik even blij met m'n smeer-gel. :P

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:51

Inderdaad gewoon doen wat voor jou op dat moment het beste voelt. Als dat de seconde voordat je het verzend een dikke vette 'M' achter je naam zetten is dat goed, helemaal niets er in zetten ook.

Uit ervaring kan ik zeggen dat mensen over het algemeen vrij makkelijk een correctie aannemen wanneer ze een geslacht op iemand plakken die niet klopt, en vaak krijg je dan een excuses dat het dan vast verkeerd in de computer stond of iets dergelijks. Gewoon als het niet klopt vrolijk 'Het is meneer maar jep dat ben ik' en het punt is meer dan duidelijk. Eventuele twijfels of vragen komen dan wel, en als ze er verder geen waarde aan hechten of twijfels over hebben ben je gewoon 'meneer Hireath, de stagiair' zonder dat daar gedoe over komt.

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 13:01

Hier ook een autist die het hele riedeltje heeft gehad. Heeft je broer al werkelijk een aantal gesprekken gehad bij de genderkliniek? Ik weet natuurlijk niet in hoeverre hij last heeft van zijn autisme, maar bij mij werd wel gezegd dat, als ik niet al op gesprek was geweest voordat ze mijn dossier kregen, ze mij niet in behandeling hadden genomen.

Het kan bijvoorbeeld heel best zo zijn dat ze de fysieke behandeling bij hem ook in heel kleine stapjes gaan doen. Zo moest ik bijvoorbeeld eerst heel lange tijd alleen aan medicatie om de menstruatie stil te leggen, en daarna mocht ik pas rustig aan de testosteron. En tijdens dat alles elke maand naar de psych van de genderpoli voor gesprekken.
Nu kunnen die ideeën en protocollen natuurlijk veranderd zijn in die 12 jaar, zeker met de idiote drukte nu, maar zo heel gemakkelijk gaat het niet.

Hij zal al te oud zijn voor de puberteitsremmers die vikawiek noemt, daar zit je met 17 helaas al wel doorheen, maar ik vermoed dat hij zijn idee van een paar gesprekjes en dan er in met die spuit en die scalpels wel wat bij zal moeten stellen.
Dat is ook het autisme natuurlijk. Dat is waar nu zijn focus ligt, dus dat is ook waar hij het over heeft en wat -naar zijn idee- zo moet gaan zoals hij dat wil/denkt.

Je mag mij ook gerust PB'en hoor. :)

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:38

Als het goed is krijg je inderdaad wel gesprekken en vragen ze ook wel stevig door om te onderzoeken of het niet een ander probleem is. Heel vervelend, maar juist vanwege gevallen zoals jij je broer beschrijft wel heel belangrijk. Ook hoort een gesprek met naasten bij het proces, met jou en/of jullie ouders bijvoorbeeld.

vikawiek schreef:
Ik was al bijna 17 maar helaas moest ik ook gewoon aan de puberteitsremmers, bij het Vumc moet zo'n beetje iedereen dat

Oh wat bijzonder, dat was toen ik daar liep niet zo. Ik was zeventien dat ik daar voor het eerst kwam en remmers was al geen optie meer toen. Wat willen ze nog remmen tegen die tijd?

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:57

Oh dan is dat dus veranderd! Had ik ook wel fijn gevonden, specifiek vrouwelijke hormonen moeten slikken was helemaal niet leuk, en ik heb nog steeds wel echt heel vrouwelijke heupen/kont, zelfs na al die jaren testosteron.

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 17:10

Wauw julhan. Wauw. _/-\o_

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:58

Een kind van drie die in kleding mag lopen die hem/haar/het past? Oh wat een verschrikking! Een jongetje zou toch eens in een rokje of een shirt met een paard er op naar school gaan! Horror!

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:53

theadora99 schreef:
Tica_81 schreef:

>;) een pot zout, geen fles azijn. Is zo onaardig reageren daadwerkelijk nodig?
Dat een kind of volwassene aantrekt wat diegene wil lijkt mij vrij logisch, maar er stond echt operatie, zoals je ook nog kunt zien aan de tekst van mijn link, en daar mag ik dan toch wel mijn vraagtekens bij hebben?

Ik denk dat dit bedoeld is richting het artikel wn niet richting jou

Dat was inderdaad tegen het artikel, niet tegen jou. :) Het is echt misselijk wat er allemaal geprint en op internet geslingerd wordt door allerhande 'nieuws media' zonder enig onderzoek, waar dan vervolgens weer hordes facebookridders op af komen met hun nog misselijkere uitspraken en oordelen.

En eerlijk? Ik snap echt niet waarom het nieuws zou moeten zijn dat mensen een kind in de kleding laten lopen die hij/zij toevallig op dat moment het beste vindt. Hoe gestoord zijn we met z'n allen met onze gendernormen en oordelen wanneer een kind op de peuterschool niet gewoon lekker mag doen waar die toevallig zin in heeft?

Worden behandelingen in Engeland tegenwoordig trouwens uitgevoerd/vergoed? Ik meen me te herinneren dat dat niet zo was in de tijd dat ik in die molen zat, dan heb je als ouder ook goed pech als je uiteindelijk wel twee kinderen hebt die zo'n prijzige medische molen ingaan. Bezoekjes psych, hormonen, controles....

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:19

Oh super!

Gaat lekker snel zo zeg, prachtig. :D

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:15

Oh wat een goede update! Super!

En wat leuk dat ze nu zo'n schema meegeven met wanneer je welke verandering kan verwachten. Ik kon niet wachten tot de eerste haren en wat was ik trots op het eerste borstpluis. :P Nog steeds amper baard en een hoge stem maar ach, het zij zo...

Wat betreft de gel en het vliegtuig: Kan je dan (heel simpel gedacht door iemand die nooit reist) niet gewoon een halfvolle fles meenemen? Het zijn maar kleine flesjes, en je doet er heel lang mee. :)

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:23

Oh sjemig, ik gebruik al dik tien jaar de gel en nooit bedacht dat ik dan rekening met huisdieren moest houden. :P Gewoon handen wassen na gebruik was de enige instructie die ik kreeg. :P
Nu heb ik wel alleen manlijke dieren (op de kippen na) maar dan nog... Nou ja, hebben de balloze honden en bokken ook even weer een opleving van testosteron. :')

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:20

Hiraeth schreef:
Ik vrees dus dat ik moet wennen aan een ander lichaamsgeurtje. >;)

Nu is het een lichaamsmeurtje. :+

Grappig hoe snel een beetje testosteron zo snel kan doen he?

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie