3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:35

Het was wel echt de lekkerste kroket die ik ooit gehad heb, dus dat maakt veel goed haha.

Net lijstje Dilan!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:50

Welkom Vera, wat goed dat je al zoveel bent afgevallen! Echt knap hoor! Hoeveel kilo zou je er nu nog af willen? Mooi lijstje ook, je zou eventueel je tussendoortje van 17:00 kunnen vervangen door iets minder calorierijk.

Hier gaat het matig. Ik neem het "af en toe chips/snoep/whatever moet kunnen" veel te breed en daardoor loop ik nog steeds vast. Ik heb me nu voorgenomen om in ieder geval de hele maand mei geen frituur, wit brood, snoep, chips, koekjes, ijs, of chocola meer te eten. Al ga ik morgen wel naar La Cubanita, dat telt dan even niet mee haha. Maar verder wil ik me hier wel streng aan houden, anders schiet het echt voor geen meter op.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:23

Vera ik ben idd bekend met kcal bijhouden, doe dat al jaren op en aan. Maar heb nu even deze regel voor mezelf gesteld, geen smoesjes meer en gewoon goed aanpakken. Ik wil 100x liever afvallen dan ongezonde oliebol eten, en daar moet ik me nou eindelijk eens naar gedragen. Ik kan niet met mate, dus dan maar even helemaal niet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:22

Maanlicht schreef:
Ik heb echt een prutdag.. Het is weer die tijd van de maand, normaal heb ik dan niet echt cravings, maar dit keer wel en dan driedubbel, en ik moet overal om huilen, gaat lekker hier, haha. Ik stond net in de supermarkt en ik moest me echt inhouden om geen donuts en M&M's en Ben&Jerry's en chips en en en en mee te nemen.

O: Snickers (twee van die kleintjes), chocolademelk uit de koffieautomaat
L: broodje kip tandoori
T: 10 autodropjes
A: salade van tonijn, cannellini bonen, gekookt ei, kappertjes, rode ui, bleekselderij en augurk
T: citroenijsje, handje wasabinootjes

Balen Maanlicht, maar super goed van je dat je niks meegenomen hebt! Geniet van je citroenijsje!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:49

Ik hou ook geen macros bij. Als ik straks meer richting mn eind gewicht ben en ga eten voor onderhoud en krachttraining is dat wel iets waar ik naar wil kijken. Voor nu alleen de kcal.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:46

Hier gaat het eigenlijk best oké, weegschaal gaf vanochtend 700 gram minder aan dan afgelopen woensdag. Niet heel veel gegeten vandaag maar prima voor een dagje. Vriend kwam thuis met paaseitjes, Toblerone en tuc koekjes. Stond al met een paaseitje in mn hand onder het mom van "1 moet kunnen" maar toch maar terug gelegd. Tis nu echt even alles of niets.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:39

Gefeliciteerd linoleum *\o/*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:07

Balen dat je gezakt bent Kimmie. Wel goed van je dat je qua eten niet de bocht bent uitgevlogen! Als ik eet neigingen krijg omdat er iets poedersuiker is gebeurd, probeer ik me altijd te bedenken dat het gevolg van al dat eten het juist nog poedersuiker maakt. :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:50

Vera96 schreef:
Balen dat je gezakt bent. Maar ik denk dat je trots mag zijn dat je niet bent gaan emotie-eten. Is ook wel een overwinning toch!
Nette lijstjes voor de rest.
Ik ben gister vreselijk uitgeschoten, ik zat netjes op 1600 kcal. Toen heb ik nog gedroogde abrikozen, 2 koekjes, rijstwafels met wheychoco, en een boterham op. Baalde er zo van, als ik dit zo graag wil waarom doe ik zoiets in hemelsnaam ;( . Nou had ik gewoon echt niet goed gepland overdag waardoor ik ook echt wel honger had. Ben maar een extra rondje gaan wandelen en probeer positief te zijn dat ik van de paaseitjes en andere chocola wat ik allemaal heb liggen ben afgebleven.

Vandaag maar bezuinigen, want morgen mag ik lekker aan de sushi. Heeeel veel zin in.

Wat balen zeg. Misschien voor de volgende keer bedenken dat een hongergevoel niet gelijk betekent dat je iets moet eten. Als je die dag al aan je voldoende kcal inname zit, is het niet erg om dat honger gevoel gewoon te negeren. Wel goed van je dat je van de chocola bent afgebleven!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:53

Mijn ultime smoesje is: "moet toch een keertje kunnen?"

En dan is het opeens 4 keer per week "een keertje" :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:45

Je kan als vrouw zijnde niet heel veel per jaar aankomen qua spieren. Dus zou het daar niet te snel op gooien.

Welkom Tellie!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:29

Gefeliciteerd Marlinde!

Wat naar Kimmie. Lekker lijstje! Wanneer begin je met die ruiterfitheid?

Beterschap Frummels!

Mooi lijstje Imandra.

Jij ook Vera, je toetjes klinkt echt heerlijk!

Wat zit er allemaal in die salad bowl Castilja?

Weeg je alles precies af Lis_0l? Je porties zijn zulke mooie ronde getallen haha.

---

Ik kom weer mee praten. Vorige week niet gedaan aangezien ik een dieet volgde wat niet geschikt is voor dit topic, dus ook geen lijstjes gepost. Wel 3 kilo afgevallen, en het heeft mij echt even die schop onder mijn kont gegeven die ik nodig heb. Nu weer op gezonde tour verder. Blijf nog wel verschillende producten van dat "dieet" gebruiken die mij erg bevielen.

Hier lijstje van gisteren:
O: Low calorie meal vanille
T: Appel
L: Kop bospaddenstoelensoep en een smart protein drink
T: Smart portein chips
A: twee halve pitabroodjes belegd met pizzasaus, ui, paprika, flink wat mozzarella, en kip. Even in de oven en yum!
T: handje tortillia chips

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:49

Yes, van Body&fit! Had vorige week banaan, en nu vanille. Beide prima te doen. :)

Lekker lijstje heb je!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:36

Ik vind de textuur van de low calorie meals ook niet geweldig hoor, maar dat ding is gelukkig binnen 8 slokken weg. Dus even adten. :')

Vera, ik heb het '7 day diet' dieet gevolgd van Body&Fit. Tis inderdaad een weekje crashen. Was voor mij echt even de kickstart die ik nodig had, en motivatie om het nu echt even goed door te pakken. Loop al sinds januari wat aan te klooien wat niet opschoot.

Jouw lunch klinkt echt heerlijk Lis_Ol!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:44

Ik zie geen verschil in mn lichaam, maar ik heb dan ook nog flink wat kilo's te gaan. En inderdaad zoals Imandra zegt; je leert er niet een goed voedingspatroon van aan. Ik heb dan ook zo'n beetje de hele week honger gehad.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:19

Vera, stap anders over op wodka met een zero variant frisdrank (of bijvoorbeeld crystal clear). Lang niet zoveel kcal als wijn of bier! Hier ook student, en op het terrasje ga ik meestal aan de cola zero (niet light, daar zit alsnog best veel suiker in) en af en toe een cidertje. Veel liever voor de portemonnee ook :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:57

Eulogy schreef:
__Sannne schreef:
Vera, stap anders over op wodka met een zero variant frisdrank (of bijvoorbeeld crystal clear). Lang niet zoveel kcal als wijn of bier! Hier ook student, en op het terrasje ga ik meestal aan de cola zero (niet light, daar zit alsnog best veel suiker in) en af en toe een cidertje. Veel liever voor de portemonnee ook :)

Huh in light zitten geen calorieen toch? :=

Ohh ja, met cola inderdaad niet. Ik weet wel dat er van andere merken light varianten zijn die nog wel kcal bevatten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:14

Emmaa_ schreef:
Doe ik ook wel, ik bewaar ook zo vaak als mogelijk restjes van het avondeten om mee te nemen. Maar op een of andere manier laat ik het toch weer gaan na een tijdje, dan ligt er weer iets wat ik niet kan weerstaan ofzo.

Edit: Ik ben gewoon ontzettend zwak. Daarom roep ik dus ook al jaren dat ik wil afvallen en gaat het telkens maar mondjesmaat. Het klinkt als een stom excuus maar ik kan het op een of andere manier gewoon niet opbrengen om beter te eten ofzo. Zit er zo vaak aan te denken om gewoon iets als weightwatchers te gaan doen in de hoop dat zo'n strakker programma me helpt, maar aan de andere kant denk ik ja dat geld heb ik gewoon niet en als ik me niet aan mijn eigen opgelegde regels kan houden, waarom dan wel aan de regels van weight watchers? raak er echt onwijs gefrustreerd van.

Zo ontzettend herkenbaar

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:19

Ik kom mij ook weer melden. Door alle stress van school de afgelopen weken weer flink aangekomen en zit weer op hetzelfde gewicht als begin dit jaar.. Kloot nou al een half jaar wat aan en het schiet niet op zo. Heb me gisteren aangemeld voor WeightWatchers. Na alle goede ervaringen hier en in mijn directe omgeving. Ik mag 24 punten per dag en een week extra van 42 punten. Ik begin gewoon gelijk vandaag. Het is nog wel een beetje spelen van hoe en wat met die punten. Ik vertrek zondag ook nog eens naar Rome voor 5 dagen. Daar wil ik wel gewoon genieten maar met mate. :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:34

Ik ben ook heel benieuwd, hoop dat het vooral helpt om een gezonder eetpatroon te creëren. Het is nu echt chaos bij mij wat dat betreft.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:58

Emmaa_ schreef:
__Sannne schreef:
Ik ben ook heel benieuwd, hoop dat het vooral helpt om een gezonder eetpatroon te creëren. Het is nu echt chaos bij mij wat dat betreft.

Voor mij is WW daar echt fantastisch voor geweest. Ik blijf heus niet altijd binnen mijn punten (heb gister mijn dag + weekpunten in een avondje aan het strand opgevreten en gezopen dus moet de rest van de week echt heel braaf doen) maar ik maak wel betere keuzes en dat vind ik ook heel veel waard. Ik ben ook nog heel erg zoekende naar hoe ik alles het best in kan richten, ik kan je sowieso aanbevelen om zo veel mogelijk 0 punters te eten, daar is rekening mee gehouden in de berekening van je dagtotaal en zonder is 25 punten gewoon echt best weinig. Ik ontbijt bijvoorbeeld met Griekse yoghurt 0% met een grote eetlepel aardbeienjam, beetje karig maar als ik een hele bak Griekse yoghurt 'mag' eten is het wel vullend. Als lunch probeer ik iets te kiezen met kip, etc etc.

Waar bak jij in trouwens? Ik vind het best zonde dat 2 theelepels olijfolie gelijk al 3 punten is, kokosolie is zelfs 5 punten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:24

Laura82 schreef:
Sanne, ik bak soms in bakspray, maar meestal in olijfolie. Ik moet zeggen dat ik het ook niet altijd braaf tel :o ik heb echt wel wat vet nodig (anders zit ik binnen no time verstopt :o ) en ik ging het vermijden omdat t zoveel punten kost. Ik gebruik wel echt veel minder dan voorheen. Olijfolie door een salade oid tel ik wel altijd.

Ik had de tip van connect (het forum van ww), vrij veel mensen doen t blijkbaar zo, en voor mij werkt het prima. Als ik merk dat het afvallen stagneert zal ik daar wel weer naar moeten kijken.

Ja dat is eigenlijk ook wel een goeie. Denk dat ik het ook zo ga doen. Het is bij bakken natuurlijk ook niet zo dat je eten al de olie opzuigd ofzo. :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:35

Lekker bezig MarlindeRooz! Patat is echt mijn ultime weakness. Zou het elke dag wel kunnen eten. :))

Lekker lijstje Dilan!

Hier dag twee van WW. Gaat prima zo. Lijstje van gisteren:
O: 150 gram vanille kwark (flink op verkeken, grapje was 7 punten blugh)
L: 2 volkoren boterhammen met 2 gebakken eieren, plak 20+ kaas en 2 plakjes Kipfilet
A: klein beetje tagliatelle met kip, champignons, room, en prei. Helaas veel te veel prei gedaan. Na 3 happen gestopt met eten. Daarna bij mn vriend nog 2 kippenbouten gehad.
T: appel
Totaal 24 punten.

Vandaag:
O: twee volkoren boterhammen met kruidenroomkaas light, komkommer, en gerookte zalm
L: twee volkoren boterhammen met magere leverpastei
T: appel
A: aardappel, groente, vlees bij mn ouders
Heb nog 11 punten over voor avondeten, dus dat komt wel goed. Ga op de racefiets naar mn ouders en weer terug, gok dat ik zo'n anderhalf uur al met al op de fiets zit.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:23

proven02 schreef:
Vandaag:
O- melk, havermout, rozijnen, honing, halve banaan
T- 2 volkoren boterhammen met kipfilet
L- foccacia tosti met zalm en roomkaas en witte chocoladetaart met een cappuccino
T- quinoa met snijbonen
A- ovenschotel met koolvis, brocolli, champignons en gebakken aardappelen
T- kwark met frambozen en honing en 2 blokjes pure chocola

Totaal: 2198
E-127 F-67 C- 260

Het zou leuk zijn als je ook een beetje op anderen reageert. Voor enkel lijstjes plaatsen is een ander topic. ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:47

Ik zeg niet dat je ermee moet stoppen, maar het zou leuk zijn als je ook op anderen reageerde. Er wordt hier niet alleen over WW gepraat. Er is maar een handje vol meepraters die dat volgen.

Het lijstjes topic heet "wat heb jij vandaag gegeten"