3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Vera96

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:11

@Imandra, mooi lijstje! En lekker :9
De mijne voor vandaag:

O: 4 crackers met slankie en phildeplhia
T: 150 gr worteltjes
L: 5 crackers met slankie
T: Appel met kaneel
A: Vegetarische kaasschnitzel met een halve paprika en 2 porties bloemkool
T: 155 gr Optimel Griekse yoghurt vanille met 100 gr aardbeien en 20 gr amandelen en 45 gr cruesli.

Vooral zin in het laatste! Totaal 1380.

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:47

@Kimmie, van boterhammen zit ik ook niet vol. En laatst kwark geprobeerd maar dat werkt ook niet. Op een van de manier krijg ik na lunch gewoon weer snel honger. Ik moet denk ik ook gewoon even proberen overheen te zetten. Ik zit ook de hele dag stil op stage en heb het niet heel druk. Met als gevolg dat ik oprecht de hele dag aan eten denk.

Ik vind die low calorie meal ook echt hekel smerig kwa textuur! Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vraag me eigenlijk wel af welk dieet je gevolgd hebt vorige week? Zou je dat misschien in een pb willen vertellen? Ik heb in het verleden ook wel eens een weekje 'gecrasht' om daarna weer gezond te eten. En eigenlijk beviel dit me prima! Was toevallig aan het overwegen het binnenkort weer te doen.

Mooie lijstjes! Ik haal er inspiratie uit haha. Ik ga jouw skyrr met kellogs eens proberen denk ik Imandra, klinjkt lekker.

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:01

Bedankt Sanne, dit ga ik binnenkort een weekje doen! Zie je ook echt verschil in je lichaam na die week?

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:16

Hm ja lastig, snap jullie argumenten. Ik heb eerder een crashdieet gedaan, en ik vond dat toen heel fijn omdat je gewoon weet wat je kan eten en daarnaast gewoon niks. Daarna vond ik het ook sonde om weer slecht te eten, dus ik heb dat toen ik weer normaal ging eten er nog steeds veel aan gehad. Als ik normaal avondeten ga toevoegen gaat het mis ben ik bang, dan ga ik daar weer te veel eten. Ik zat wel te denken om een bak van 500 gr kwark toe te voegen. En natuurlijk véél groente en 2 stuks fruit ipv 1. Daarnaast wilde ik het het doen voor een festival maar ik weet niet of je daarna daadwerkelijk verschil ziet.
Nog even over nadenken dus.

Mijn lijstje voor vandaag, en vanmorgen lekker gesport. Blij mee :D
O: Havermout met aardbeien wheypoeder (296)
T: Eiwitreep (183) & Nectarine (60)
L: 2 boterhammen met jam en twee crackers met slankie en pindakaas (360)
A: Ik twijfel heel erg, of een kip maaltijdsalade (530) of pizza Margherita (600) daarnaast sowieso paprika (24) en tomaatjes (40)
T: Worteltjes (51) en redbull (8)

Met de pizza is het totaal 1617. Twijfel nog heel erg, mn hoofd zegt dat pizza zo ongezond is maar het scheelt bijna niks. En ik moet kant en klaar eten, zo geen zin in zon vieze salade :P

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:20

Hm maar dan kom ik alsnog aan 1500 kcal, kan ik net zo goed gewoon eten zoals ik nu doe haha.

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:59

Toch maar niet doen denk ik, opzicht is mijn routine en mindset nu redelijk prima. Buiten al die bonbons die ik zondag heb gegeten :+

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:37

Je hebt gelijk linoleum, bedankt voor je bemoedigende woorden. Jij eet zo te zien IF? Bevalt dat goed? Ik ben echt nog heel erg zoekende wat fijn werkt voor mij merk ik wel. Maar ik heb net lekker genoten van mijn pizza! Straks nog wat worteltjes en dan heb ik weer een prima lijstje denk ik zo.

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:44

En jij ontbijt dan op je werk/school oid? Ik ben ook de hele dag me eten bezig, dus klinkt wel handig haha. Alleen ontbijt ik altijd met havermout, maar ik heb op stage een magnetron dus dat zou nog kunnen.

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:41

Ja ik vind warme havermout zo lekker haha, maar kan het wel een keer koud proberen. :D
Heb jij in de ochtend niet heel veel honger dan Linoleum, en heb je het een beetje opgebouwd of ben je gewoon gelijk om 12/14 begonnen?

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:37

Kimmie, klinkt leuk dat ruiterfitness! En ik kan vaak ook slecht kiezen haha, dan maar van alles wat.
Linoleum, ik voel me vaak ook een stuk beter als ik gezond bezig ben, ook al val ik niet af. Geen idee of het placebo effect is of daadwerkelijk de gezonde levensstijl, maar het is wel chill :D
Aight, staat je goed! Mag je trots op zijn.

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:16

Mooie lijstjes! Wat is iedereen goed bezig. Hoeveel vallen jullie eigenlijk gemiddeld af per maand of hoeveel zijn jullie al afgevallen? Ik ben pas net ingesprongen natuurlijk, dus ben wel benieuwd hoe t bij jullie allemaal gaat.

Bij mij even een dipje, ik heb op dit moment heel veel stress voor stage/school met een grote deadline.. Heb hierdoor vorige week niet altijd goed gegeten en sta nu zo goed als stil. Er is in 2 weken 1 gram af terwijl het veel sneller ging. Daarnaast is mijn zelfbeeld ook al een tijdje heel slecht en dacht altijd dat afvallen alles beter zou maken maar nu besef ik dat dat ook niet alles is.
En ik zie tegen de zomer op. Ik hou echt van de zomer, maar voor mij is de zomer 5 keer per week op stap en meerdere keer per week terrassen en laat dat nou net de reden zijn dat ik weer 10 kilo aangekomen was. Ik weet dat ik daar een. goed evenwicht voor moet zoeken en dat dat zeker mogelijk is maar het lijkt even allemaal zo lastig.

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:02

Dreamy, ja ik probeer nu blij te zijn met het feit dat ik in ieder geval niet ben aangekomen en nog over het algemeen ook wel gezond bezig ben. Maar jij bent ook veel afgevallen zeg, netjes!
Laura, Ja dat weet ik. En dat begin ik nu te beseffen dus dat is een beetje zuur. :P Maar zal wel loslopen, sowieso als het met stage en school weer wat rustiger is. En op stap water drinken is niet echt een optie haha, maar ik wil gewoon veel minder gaan en dan overdag min of meer te compenseren.

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:27

@Dreamy, jij zal met een goed gevoel de zomer ingaan, knap!
@Imandra, omdat ik een keer nuchter op stap ben geweest en dat gewoon 3 keer niks was. Je zit toch in een hele ander sfeer. En keuzes maken heb je helemaal gelijk in, kan me daarom ook oprecht niet herinneren wanneer ik voor het laatst op stap ben geweest. Maar als student is stappen, terrassen en uiteten zegmaar wel een groot deel van mijn sociale leven. Ik laat het allemaal wel, maar neemt niet weg dat ik het jammer vind natuurlijk. Vooral als het dan voelt alsof je het voor niks doet.
Maar vanmorgen nog een keer gewogen, en gister vocht oid denk ik. Er is iig weer een halve kilo af :D. Blij mee! En vandaag de bruiloft van mijn zus, dus geen lijstje voor mij vandaag haha.

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:34

Ja dat klopt, maar bij het stappen helaas niet. En terrassen zijn vaak ook wijntjes, maar tegenwoordig zit ik al braaf aan mn spa rood. Ik doe het allemaal wel, maar betekent niet dat ik er soms niet van baal.

-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:42

Nouja, bij mij wel. Daar mag jij uiteraard je mening over hebben, maar ik heb het een paar keer gedaan en ik vind het toch niks om op een heel ander level te zitten. Dus daarom ga ik tegenwoordig haast nooit meer stap, en doe ik dat wel weer als ik weer op een gewicht zit dat ik het prima vind om even stil te zijn. En die keuzes maak ik dus ook, het was alleen zuur dat ik even stil stond en ja ik mis het wel. Maar afvallen is voor mij op dit moment een hogere prioriteit dus ik heb t er graag voor over, maar af en toe baal ik wel even. Dat is ook het enige wat ik aangaf. Ik ben totaal niet iemand die zo graag wil afvallen maar uiteindelijk weinig veranderingen doorvoert of continue zondigt. Het is me eerder gelukt om 27 kilo af te vallen, dus deze laatste moeten hopelijk ook wel lukken.

Overigens ken ik iemand die 'alles' invult in mfp, maar gewoon de helft niet invult of de kcal extreem laag schat (zeg maar 1/3 van wat het echt is). Vraag me af of ze denkt dat mfp voor jou bepaalt hoeveel kcal je opneemt e hoeveel je afvalt. :') Dat kan ik dan weer niet helemaal begrijpen, je liegt vooral tegen jezelf en niet tegen die app.

-