3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:32

Frummels schreef:
Ik heb een beetje een ruk dag, en helaas houdt dat bij mij vaak ook in dat ik dan ruk eet.
Net een heel pak met van die space koeken/kanjers op. :=
Ik ben zo enorm onrustig de laatste 2 weken, echt niet normaal. Mijn hoofd loopt over, ik ben enorm moe (kan nu echt wel slapen achter mijn pc op werk) en heb het gevoel dat ik mezelf een beetje kwijt ben ofzo. Voor iemand herkenbaar?

Dit is zo ontzettend herkenbaar. Heb hier laatste maand heel erg last van gehad. Voelde me echt heel slecht in m’n vel zitten. Gaat nu ietsje beter weer. Ben rigoureus m’n agenda door gegaan en alles wat ik af kon zeggen heb ik afgezegd. Ik slaap veel en praat veel met m’n vriend over hoe ik me voel. En naar mijn idee gaat het weer ietsje beter.

Lekker even rustig aan doen en ‘s avonds lekker toegeven aan de moeheid. Helpt mij in elk geval.

I'm not weird, I'm limited edition :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:51

Castilja schreef:
Oeh waar haal je die groentewraps? Wat zijn de macro's? :D

Albert Heijn heeft groentewraps. Liggen in koeling bij de aardappelen enzo!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:33

Vera96 schreef:
Toch maar niet doen denk ik, opzicht is mijn routine en mindset nu redelijk prima. Buiten al die bonbons die ik zondag heb gegeten :+

Maar wat maakt dan dat het volgens jou niet goed is? Alleen het labeltje ‘fout’ dat eraan hangt? Daar zou ik vanaf stappen! Lekker kcal en eventueel macro’s tellen. En dan kan je heel prima gewoon lekker eten wat je wilt, zolang het qua cijfers past.
Als je meer zin hebt in pizza, neem lekker die pizza en voel je er niet schuldig om, want er is niks om je schuldig over te voelen.

Ik zo lekker fitnessen. Even eten laten zakken nog.

Lijstje vandaag
L: Skyr met cruesli
T: mini KitKat, appel, 10 wasa thin delicates
A: kaiserbroodje met visburger en plak cheddarkaas, sperziebonen
T: 2 gekookte eieren, ben&jerrys moophoria
Totaal 1.597 kcal.

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:39

IF bevalt me heel goed. Eet minder kcal doordat ik korter eet en om een of andere reden ben ik gedurende de dag ook veel minder met eten bezig in vergelijking met eerder.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:37

Vera96 schreef:
En jij ontbijt dan op je werk/school oid? Ik ben ook de hele dag me eten bezig, dus klinkt wel handig haha. Alleen ontbijt ik altijd met havermout, maar ik heb op stage een magnetron dus dat zou nog kunnen.

Ik ontbijt, of lunch dus eigenlijk meer, op mijn werk. Eerste maaltijd is rond 12/14u. Afhankelijk van hoe laat ik moet beginnen.
Ik heb geen magnetron op het werk. Wel een koelkast.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:47

Ik ben begonnen in een week vakantie en daarna gewoon volgehouden. En heb in de ochtend helemaal geen honger. Drink wel veel water en thee. Heb met IF veel minder honger dan zonder en denk ook veel minder aan eten en dat ik wil eten en wat ik wil eten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:19

Kimmie, zijn het ook echt specifieke oefeningen voor wat je als ruiter nodig hebt, of is het te vergelijken met een ‘gewone’ circuittraining?

Ik merk op weegschaal nog geen verschil. Maar bevalt me wel goed om weer gezond te eten en goed te sporten. Dus blijf lekker volhouden, dan komt die verandering vanzelf.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:29

Klinkt inderdaad redelijk als normale circuittraining. Alleen dan wel op een leukere plek!

Ik vind het verschil in oefening tussen goede en slechte houding echt groot ook. Gisteren een oefening gedaan met laag gewicht, maar wel veel focus op houding, waardoor het zwaar is. En wel hierdoor mijn hele romp kan trainen in plaats vanuit mijn rug compenseren om zwaarder te kunnen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:17

Mijn overgang van studeren en OV reizen naar werken en autoreizen is wel echt een verbetering op dat punt ja! Met honger moeten wachten op een station is verschrikkelijk.

Hier gaat het redelijk. Doordeweeks gaat het goed, in weekend minder. Met gevolg dat ik redelijk constant blijf. Maar vind ik prima. Ik pak het steeds weer op en komen wel weer rustiger weekenden aan.

Planning vandaag
L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 2 nakd repen
A: bloemkoolrijst met snelle rendang van gehakt, boemboe rendang en kokosmelk
T: 2 gekookte eieren en nog paar koekjes
B: fitness, maar last van m’n knie, dus alleen bovenlichaam.

Totaal ongeveer 1.500 kcal. Gisteren iets te hoog en van weekend veel te hoog. En vrijdagavond bierproeverij, dus mag wel even paar dagen op 1.500 zitten in plaats van 1.700.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:31

Maanlicht schreef:
Ik ben weer een kilo aangekomen, dus weer wat strenger voor mezelf.. heb me ook wel behoorlijk laten gaan de laatste tijd.

Ik voel je, hier vanochtend op weegschaal zelfde. Dus echt maar even wat minder drank in weekend en wat beperkter eten..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:05

Laura82 schreef:
Bij mij juist meevaller op de weegschaal, maar goed ook, want deze weekkomt er geen -, en volgende week betwijfel ik het ook :+ iets te veel gezellige dingen in de planning :D

Ik heb vrijdagavond een bierproeverij. Dus dat gaat m al niet worden. Maar het is zowaar het enige uitje dit weekend!

Volgende week is anders.. donderdag naar Normaal. Zaterdag op zondag een nachtje weg met mijn vriend. Dus zal wel weer slecht eten worden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:45

Ik gisteren pittige dag. ‘S nachts om 4 uur halsoverkop m’n bed uit. Ik sliep op stal en ineens stond er een veulen naast een merrie die er twee uur eerder nog niet was :') tegen tijd dat ik alles verder klaar had, ging m’n wekker. Dus kort nachtje. En slaapgebrek betekent bij mij honger..
Dan ‘s avonds nog bierproeverij erbij met allerlei hapjes. Dus laten we gisteren snel vergeten.

Vandaag beter tot nu toe
Laat ontbijt: Skyr met Cruesli
Late lunch: Bartje met zalm en roomkaas, verse sinaasappel-aardbei sap
Avondeten: asperges met zalmfilet en hollandaisesaus
Snacks: bladerdeeghapjes uit de oven
Totaal 1.875 kcal

—-

Petrichor, als je wil weten of je genoeg eet of niet, kan je beste OP lezen. Daar staat hoe je kan uitrekenen hoeveel je moet hebben en dit vervolgens bijhouden in MFP. Meten is weten!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:53

Een kickstart is er niet. Of tenminste, geen gezonde. Detoxkuren klinken leuk, maar is vooral geldklopperij naar mijn mening.

Hou vooral in gedachten dat afvallen niet evenredig gaat aan inzet. Je kan elke dag exact 1600kcal eten, maar betekent niet dat je elke week exact een kilo afvalt bijvoorbeeld. Ene week is er wat af, daarna kan er twee weken niks gebeuren. De eerste week lijkt het vaak snel te gaan omdat je ook wat vocht verliest.
Enige manier is om gewoon vol te houden en goed je inname en beweging bij te houden. Dan komt het vanzelf!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:57

Laura82 schreef:
Ik neem vaak een lekkere salade, moet je wel een beetje treffen dat ie niet in de dressing drijft, msar die kan je er ook apart bij vragen en zelf doseren.

Dit inderdaad. En dan brood met boter erbij laten liggen. Of anders een omelet bijvoorbeeld.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:05

proven02 schreef:
denice schreef:
Hetzelfde geldt voor slanke mensen die iets lekkers afslaan. Waarom, je bent toch dun, zeggen mensen dan. Ik hoorde laatst een collega daar echt goed op reageren:

'Ja ik ben niet te dik, en dat komt dus doordat ik regelmatig nee zeg'.

Wauw dit is echt een goede.
Ik word ook zo geïrriteerd van die opmerkingen altijd. Je kan het makkelijk hebben joh, of je aankijken alsof je gek bent als je zegt dat je op je eten let.

Is niet motiverend..

Heel herkenbaar. Collega’s die zeggen ‘ja jij kan dat toch wel hebben’ of ‘afvallen? Alsof jij dat ooit hoef te doen’. En dan schuif ik foto voor hun neus dat ik nog 20 kilo meer woog. Ja ik heb nu prima figuur, maar kan zeker nog beter en als ik niet oplet is het zo weer 90 kilo in plaats van 65 kilo.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:37

proven02 schreef:
Ik zal mijn schema's toch posten voor degene die het wel leuk vinden voor ideeen :)
Van gister:
O: Lactose vrije melk, havermout, banaan, rozijnen, honing, halve scoop whey protein (443)
T: 2 volkoren broodjes makreel, 1 volkoren broodje hummus (348)
L: Zelfgemaakte pannenkoekjes van 2 eieren, 1 banaan, kaneel, havermout, magere kwark en bosbessen met nog wat aardbeien (416)
T: Nakd Nut reep (100)
A: Uit eten: Poke bowl van Zalm, Ananas, Kikkererwten, Quinoa en granaatappelpitten + een of ander Bapao brood achtig iets met kip + halve cheesecake en 1 hapje van mijn vriend zijn pita met kip (792)
T: Kwark met honing
B: Geen
Totaal: 2207 (57kcal meer dan mijn doel, maar dat wordt vandaag gecompenseerd)

Ik krijg honger van dit lijstje. ziet er goed uit en vooral lekker blijven posten! Het is wat meer dan meesten hier, maar wel goed gebalanceerd en dus interessant.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:18

SecretLIN schreef:
ik ga eens kijken bij de ah

Zijn bij gemiddelde supermarkt genoeg alternatieven te vinden. Dus gewoon eens wat dingen proberen en kijken wat je er van vindt en wat het met je doet!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:55

Ik ben de laatste twee weken weer lekker bezig. Flink de motivatie weer gevonden om netjes op m’n kcal te letten en weer fanatiek te gaan krachttrainen. Mijn vriend sinds deze week ook weer fanatiek bezig, dus die zal binnenkort wel nog veel breder zijn dan hij is :')

Lijstje gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: appel, nakd bar, stukje Tony
A: gepaneerde pangafilet, gegrilde groene asperges en aardappelgratin
1.683 kcal

Wil wat meer op mijn macro’s gaan letten m’n eiwitten zijn te laag en vetten te hoog. Dus maar even beetje focussen op eiwit verhogen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:38

Dreamy schreef:
Kimmie; probeer de gedachten van chocolade = slecht los te laten. Je had er zin in, je hebt het met mate gepakt en ik hoop oprecht dat je er ook van genoten hebt. Zorg dat je geen schuldgevoel gaat krijgen bij etenswaren, dat is denk ik niet de juiste mindset. :) Je lijstje is erg mooi in balans, goede gevarieerde dag zo!

Ik eet elke dag een stuk chocola. Ben er gek op, je maakt mij er zo blij mee. Dus netjes weegschaal erbij en dan 20-30 gram per dag. Probeer er wel bewust van te genieten en niet gedachteloos naar binnen te werken. Dat gaat ook steeds beter en helpt ook erg goed.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:51

Lijstje van vandaag
T: 3 rijstwafels met chocola
L: pistolet met rosbief en remouladesaus
T: appel, wortels met hummus en stukje Tony
A: salade met rundertartaar, croutons, kaas, pijnboompitten en dressing
T: 2 gekookte eieren met rookvlees, solero aardbei
Totaal 1.699 kcal.
B: 13.000 stappen en uur fanatiek krachttraining.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:42

Jesdajinn, wat een lief aanbod van je broer!
Ik zou lekker hier mee gaan lezen. Bekijk de eetlijstjes van anderen en vooral lezen lezen lezen.
Heb je specifieke maaltijden/momenten waarmee je moeite hebt? We denken graag mee!

Lijstje vandaag
L: skyr met muesli en whey crispy, gekookt ei, druiven
T: 3 rijstwafels met chocola, mini lion, appel, stukje Tony
A: zoete aardappelblokjes, runderbraadworst (beide gebakken in olijfolie), mayonaise
T: waarschijnlijk iets op stal, maar nog geen idee wat
Denk rond de 1.800 kcal uit te komen
B: ongeveer 12.000 stappen in totaal
Had beter gekund, maar niet rampzalig.

Weekend m’n best doen. Morgen familievoetbaltoernooi van m’n vriend, ‘s avonds verjaardag van m’n vader. Gelukkig beide wel nog auto rijden, dus geen drank. Zondagmiddag vaderdag en verjaardag van zus van m’n vriend. Maar ook fitness morgenochtend en paardrijden zondagochtend. Dus beetje compensatie!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:52

Ik net weer terug van sportschool. Zo even douchen en dan richting familie voetbal. Had net iets te weinig gegeten van te voren. Zo lastig inschatten, te weinig eten is te weinig kracht. Teveel eten is misselijk worden. Maar m’n schema gewoon gedaan met de normale gewichten, alleen iets meer rust genomen tussendoor.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 23:44

MarlindeRooz schreef:
Vervelend is dat he, ik weet wel dat je 2uur voor het sporten niet moet eten. :j

Dat doe ik altijd wel en gaat prima. Ga niet om 7.00 opstaan als ik om 9.00 ga sporten. Of als ik 19.00 thuis ben pas om 21.30 sporten. Dus gewoon eten en gelijk erna door. ‘S avonds gaat dat heel prima zolang ik geen grote zware maaltijd neem. Maar ‘s morgens ben ik nog beetje zoekende. Volgende keer wat meer proberen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:39

Fleurtjuh, welkom terug. Fijn dat het nu zoveel beter met je gaat! Ik zou wel wat meer op je eten gaan letten. Meer beweging is een leuke toevoeging als je wilt afvallen, maar met op je gegeten en gedronken kcal letten zal echt het verschil maken.

Ik vanmorgen lekker 2 uur fanatiek gereden. 16km in het zonnetje. Vanmiddag verjaardag/vaderdag bij de familie van m’n vriend. Lekker aan het water en wat gebak en hapjes eten.
Gisteravond bij verjaardag van m’n vader iets teveel hapjes op, maar verder redelijke dag.

Lijstje gisteren
9.00: 3 rijstwafels met chocola
11:00: Skyr met muesli en whey crispy
15.00: 2 kleine biertjes en een broodje hamburger
20.00: stuk kers/appel/roomvlaai
21.00: hapjes (worst, kaas, chips, dadels met roomkaas, ei in rookvlees)
Totaal ongeveer 2200 kcal gegeten. Maar meer verbrand gelukkig.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:07

SecretLIN schreef:
gister

O 1 kiwi gold
L 2 plakken bruin broodje met kaas
A 2 aardappels rauwe witlof en
worstje
Tussendoor alleen maar water zit nu op 2 a 2.5 liter per dag minimaal.

Dit kan toch nooit voldoende zijn? Hoeveel kcal eet je hiermee op een dag? Kan me niet voorstellen dat je hiermee ook maar in de buurt van je BMR komt.