Ik ben transgender

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:56

Ik ga je zeker volgen, vind het altijd erg mooi om te lezen :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:25

Dat vind ik echt hartverwarmend, die schoonmoeder <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:26

In Nederland is ook een transgender stel, waarvan de man het kind heeft gekregen. Weet zo 123 niet hoe ze heten, volgens mij hebben ze een programma oid gehad.

EDIT: even gegoocheld:
https://www.youtube.com/watch?v=CneWp660bKo

eclair98

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:36

The Danish Girl is zo goed en zo verdrietig. Heb zo hard zitten janken :')

Is het niet, oa, (dacht ik ooit ergens gelezen te hebben) dat ze tijdens die gesprekken ook niet gaan kijken of je misschien stemmen hoort (die je bijv. zeggen dat je een man moet zijn oid) of psychisch niet helemaal lekker gaat. Dat ze op die manier ook de mensen eruit halen die op een andere manier meer gebaat zijn bij hulp ipv. een tranisitie?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:56

Hiraeth schreef:
eclair98 schreef:
Is het niet, oa, (dacht ik ooit ergens gelezen te hebben) dat ze tijdens die gesprekken ook niet gaan kijken of je misschien stemmen hoort (die je bijv. zeggen dat je een man moet zijn oid) of psychisch niet helemaal lekker gaat. Dat ze op die manier ook de mensen eruit halen die op een andere manier meer gebaat zijn bij hulp ipv. een tranisitie?

Dat kan best kloppen, maar in dit geval is het waarschijnlijk gewoon een standaard vragenlijst. :j De genderkliniek zit in het UMCG in de psychische hoek, dus het is wel vrij logisch dat je dan ook een vragenlijst krijgt over psychische stoornissen bij je intake.

Aan de ene kant logisch dus, aan de andere kant ook een beetje raar omdat er dus geen één vraag relevant was voor mijn situatie. :o

Maar goed, ik ga het nog veel zwaarder hebben dan een vragenlijst. Zolang er maar vooruitgang is... :P

Wat betreft The Danish Girl: die film is voor mij al verpest door de hele discussie die er omheen was ontstaan. :o Ik heb Eddie de hele tijd verdedigd omdat ik hem als acteur heel erg waardeer en ik het overdreven vond dat mensen hem ineens als zwaar problematisch zagen voor deze rol. Mensen zien liever dat dit soort rollen gaan naar acteurs die transgender zijn. Ik ben zelf niet zo thuis in de filmwereld, maar ik kan me voorstellen dat meer mensen een film gaan zien wanneer er een bekende, goede acteur in speelt dan wanneer het een compleet wildvreemde naam is. Ik denk als je een acteur had gekozen die transgender is je een kleiner publiek had bereikt. Niet echt relevant dus, maar ik werd al bij voorbaat zo moe van de discussie dat ik geen trek meer had in de film. :') Ik word wel nieuwsgierig door jullie, dus wie weet het downloaden waard! :D

Maar het is dan toch juist van toepassing op je situatie? Dan weten ze tenminste zeker dat je er zit vanwege genderdystrofie ipv. een psychose! En tja, die vragenlijsten, ik ken ze maar al te goed en vind het ook niet handig af en toe, maar het geeft de mensen de handvaten die ze nodig hebben?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:27

Gefeliciteerd *\o/*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:13

Bedankt netflix, ik kan nu mijn eten van mijn laptop vegen :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:49

Ik zit ook met regelmaat op baby sites voor namen voor verhalen. Collega's vroegen al of ik zwanger was _O-

Ik vind zelf jongensenmeisjesnamen.nl een fijne website, met veel filters enzo :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:21

Toffe naam heb je gekozen :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:49

Medicijnen en geld, breek me de bek niet open :') Ik slik dan andere soorten medicijnen en voor een bepaalde hoeveelheid moest je opeens 1 euro per pil bij betalen. Ik ken mensen die slikken meer dan 10 pillen per dag van dat spul. Er kwam een run op de andere hoeveelheden :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:30

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:57

En zorg voor droge handen, anders wordt je helemaal gek met het aantrekken _O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:13

*voelt zich beledigd* Ik ben dol op Pinterest :+ Gave stijl heb je :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie