Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

ista

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:43

Ik eet om 7.30 - 10.00 - 12.30 - 15.00 - 18.00 - 21.00. Op mijn werkdagen heb ik op mijn werktelefoon een wekker staan, omdat ik anders gerust de hele dag niet eet. Ik maak soms de avond van te voren en anders in de ochtend alles klaar, dat maakt het voor mij wat makkelijker. Hop in de werktas en dan is het nog maar weinig moeite om het op te eten, ook al heb je soms echt geen trek.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:59

Wat spannend dat een aantal een datum hebben!! *\o/*

En Lau, supergoed dat je een doorbraak ervaart! Super!

Hier alles goed, ik woog vanochtend gewoon 78 kilo :wow: :wow: Ik weet niet wat ik zie hoor op de weegschaal...

Twee weken terug bloedonderzoek gehad en alle waardes prima. Vrijdag weer medische controle bij de NOK, maar alles gaat goed. Dus dat is alleen even gegevens noteren voor de NOK zelf.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:16

Spannend! Hoe is het gegaan?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:49

Sans6 ik vergeet helemaal op jou te reageren, maar jeeeeeetje!!!! Wat een enorm verschil!! Echt onwijs knap!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 07:57

Ik ben 38 jaar, inmiddels 40 kilo afgevallen en heb wel iets los vel hoor. Bovenarmen flubberen en ook mijn buik heeft een 'schortje' (ook door 2 zwangerschappen). Maar ik zou het zo nog een keer doen! Kwaliteit van leven is zo ontzettend verbeterd, daar kan geen loshangend velletje iets aan veranderen... en ik had toch niet de ambitie om voor Victoria's sec*ret te gaan werken ;)

Vanuit de NOK is inderdaad het advies sporten: het maakt je huid niet strakker, maar de spieren vullen de leegte wel een beetje op.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:46

Wow Romeo, wat een enorm verschil! Ook in uitstraling! Daar kun je echt trots op zijn.

Ik heb mijn tocht helemaal niet vastgelegd, dus heb geen voor-foto's.... dus van mij moeten jullie die schuldig blijven :\

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:08

Als het goed is wordt de vitamine D voorgeschreven voor een maagverkleining gewoon vergoedt (als er medische noodzaak op het recept staat vermeld). Je betaald natuurlijk wel je eigen risico.

Ik sta al een paar weken stil rond de 75 kilo (aug '18 geopereerd). Dit was mijn laatste streefgewicht, maar had ik zo makkelijk behaald dat ik dacht: dan ga ik voor een streefgewicht met gezonde BMI, dus nieuwe streef bepaald op 70,3. En toen stond ik stil :')

Nu sinds GBP 34,6 kilo afgevallen, daarvoor 6,5, in totaal dus toch al ruim 41 kilo *\o/*

Moet wel zeggen dat ik qua werk niet zo lekker in mijn vel zit en dat merk ik terug in mijn eetgedrag. Minder gezonde keuzes, niet echt letten op voedende dingen, weinig eiwitten.... Dat blijft dus een aandachtspunt. Signaleer het gelukkig wel veel sneller!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:44

genja schreef:
Nee helaas de vitamine d 800 ie is voor iedereen uit het pakket medische noodzaak geldt niet. Alleen de hogere sterktes nog in pakket .

Ik krijg ze echter gewoon vergoed dit jaar en de andere mensen bij 'mijn' NOK ook.....

Edit: ik gebruik calcium/vitamine D kauwtabletten 3 st/dag. 500mg/800IE. Lees nu ook dat alleen de combipreparaten vergoed worden, vandaar!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:47

Wat goed dat je zelf al 16 kilo bent afgevallen kimendana! Alleen maar super dat je nu je eetgewoontes al wat hebt aangepast. Hopelijk vliegen de weken om en ben je snel aan de beurt.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:29

Wat fijn dat een paar weer bijna aan de beurt zijn voor de operatie! Spannend, maar komt goed!

Ik ben bijna 9 maanden post-op en in totaal 43 kilo kwijt.
Ik eet als volgt (heb meer eetmomenten, want heb het gewoon nodig):

O: 2 volkoren beschuiten met boter en kaas of yoghurt met walnootjes en rozijntjes
T: banaan of appel/haver-reep
T: fruit of rauwkost
L: 2 volkoren boterhammen met sandwichspread of kaas
T: rauwkost
T: een gezond koekje
D: kan van alles zijn, ik eet alles alleen minder
T: kan ook van alles zijn: toastje brie, nootjes, yoghurt met fruit, chipje in het weekend.

Edit: qua drinken meestal 2 latte machiatto per dag, verder een glas optimel, 0% siroop, en light frisdrank. Water valt niet lekker bij mij.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:48

Vandaag een echte mindf*ck bij de NOK :wow:

Oranje touwtje: wat je dacht dat je taille-omvang was
Groene touwtje: wat je denkt dat je taille-omvang nu is
Gele touwtje: wat je taille-omvang nu in werkelijkheid is

Geeft aan dat je zelfbeeld eigenlijk nog steeds niet kloppend is.

Afbeelding

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:49

Goed bezig Lau!

Waarvoor had je bedrust Friemel? Dumping is naar ja, ik heb ze gelukkig bijna nooit.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:13

Oh jeetje zeg! Goed dat je rustig aan hebt gedaan dan even. Nu heel rustig opbouwen hoor, echt, neem je tijd! Gaat het verder wel goed?

Ik sta hier al 6 weken stil tussen de 71,5 en 72,5. In principe ben ik super tevreden, maar ik heb gewoon nog nét geen gezond BMI. Iets van 25,4 of zo.... dat zou toch wel gaaf zijn als dat zou lukken. Maar ja, ik lijn niet, dus volg gewoon mijn lijf. Nu is er tenminste nog iets van me over ;)

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:13

Die vloeibare periode is even doorbijten inderdaad.... Hoe lang moet je nog?

Wij mochten na een paar dagen bijvoorbeeld wel een stukje banaan eten of een erg luchtige omelet en dan helemaal fijn kauwen. Misschien is dat nog een ideetje?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:03

Dumping is als het eten te snel in de dunne darm komt, je lijf kan hier heftig op reageren en iedereen reageert daar anders op. Sommigen worden misselijk, anderen intens moe, anderen gaan ook echt kokhalzen, anderen krijgen buikpijn of diarree. Zweten, trillen, idee flauw te vallen is ook gehoord. Algehele malaise dus eigenlijk.

Ik heb eigenlijk nooit echt een dumping, maar kan wel echt enorm moe en geïrriteerd zijn na het eten. Denk dat dat misschien toch ook een vorm van dumping is.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:12

Ik kreeg bij de NOK te horen dat er iemand een Big Mac heeft geblenderd in de vloeibare periode..... -O-

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 20:50

Ik heb die alleen in het zh gehad, hoefde ze thuis niet meer.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:30

Ik kan ook echt alles eten. Natuurlijk de eerste maanden na mijn operatie strikt de regels gevolgd, maar mijn doel is altijd geweest om gewoon alles te kunnen eten en hier vooral normaal mee om te kunnen gaan. Dus genieten met mate.

Het lukt me op zich best aardig en soms ook wel eens niet. Dat is geen onwil of lak hebben aan de GBP, maar toch echt omdat je niet geopereerd wordt aan je hoofd. Maar waar ik voorheen dan doorsloeg en de handdoek in de ring gooide, lukt het me nu wel om me weer terug te pakken en verder te gaan met mezelf goed voeden ipv vullen.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:28

Heel herkenbaar Winferno. Je hoofd en je lijf lopen nu niet synchroon. Ik heb een vriendin, die is even groot en heeft altijd een stabiel gewicht gehad van 72 kilo. Ik heb haar bouw en slankheid altijd enorm bewonderd.

Nu ben ik even zwaar, echt onvoorstelbaar. Als ik naast haar loop, heb ik nog steeds het idee dat zij 2 keer in mij past.... En dat beeld raak ik ook niet kwijt. Zelfde met het opvouwen van mijn schone spijkerbroeken. Hoe pas ik daar in dan??

Ik durf ook niet te zeggen of dat beeld ooit wel weer synchroon gaat lopen. In mijn hoofd blijf ik gewoon bol denk ik.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:07

Hier ook alleen een kaartje. Is ook eigenlijk voor medisch gebruik (niet voor korting in restaurants). Je krijgt dit zodat eventuele behandelend artsen na ongeluk of in het buitenland rekening kunnen houden met de GBP en eventueel toedienen van medicijnen. Vaak staat de chirurg of kliniek benoemd voor intercollegiaal overleg.

Ik ken geen pasje met foto. Misschien bedoelen ze iets van het restaurant zelf?

En ik heb het over NL trouwens....

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:35

Spannend! Nog een klein weekje.... Het is echt een nieuwe start!

Ik heb pas mijn jaarcontrole gehad. Ben 33,5% van mijn totale startgewicht kwijt! Meesten vallen uiteindelijk tussen de 30-35% af, dus dat is een mooi resultaat!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:15

Jeetje GustixBill…. wat vervelend. En zoveel pijn na je operatie is zeker niet normaal hoor, goed dat je toch richting de spoed bent gestuurd! Sterkte!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 09:17

Ik ben uiteraard ervaringsdeskundige en herken ook niks in je verhaal. Ik had na een week echt geen pijn meer, wel dat je snel misselijk bent van eten, maar absoluut geen pijn.

Ik zou echt snel een second opinion vragen! Sterkte!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:09

Wat fijn!! Nu hopelijk langzaam weer aansterken!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:53

Welkom Dana!

Ik was 1 nacht in het ziekenhuis en kon na een week weer aan het werk (maar ik zat op kantoor achter de computer, dat scheelt). Ik zou wel zeker de eerste 6 weken hulp vragen bij het mesten en zo, ook al voel je je goed: de wonden hebben vooral van binnen ook tijd nodig om te kunnen genezen.

Qua drinken: ik drink alles, ook gewoon prik. Is niet verboden, maar valt soms gewoon niet zo lekker. Je nieuwe maag is maar klein en dan kan het gewoon een vervelend gevoel geven. Je maag rekt er niet door uit of zo.

Je mag niet alle medicijnen meer na de operatie. Heeft er mee te maken dat die invloed hebben op de doorbloeding van de maag. Na de operatie moet je daar wat zuiniger op zijn.