Afvallen 2019

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:34

Hoi!

Sinds gisteren ben ik weer op dieet omdat ik in 2 jaar tijd 7 kilo ben aangekomen, die 7 moeten er sowieso weer af en misschien wil ik er daarna nog 3 kilo er af hebben.

Dit is nu mijn lijst:

Ontbijt:

Ontbijtcracker van Bolletje met een plak vol vette kaas en een kop koffie zonder suiker.

Lunch:

2 tijgerbruine boterhammen met 1 plak vol vette kaas daarnaast nog een banaan en een kop thee zonder suiker.

Tussendoor: spelt eierkoek, rijstwafel, kop thee met munt gember en carcuma ook zonder suiker, 1 handje onbewerkte noten.

Avond eten: rauwkost salade met kipfilet en een kwart aardappeltje.

Avond tussendoortje: 1 of 2 kleine handjes onbewerkte nootjes en een rijstwafel.

Tussendoor drink ik nog ongeveer 2 flesjes water.

Wat denken jullie er van? Zit ik zo ongeveer goed of is het te veel of te weinig?

The smell of earth after rain!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:49

Nee ik beweeg niet veel, ik heb wel staand en lopend werk maar extra sporten doe ik niet wegens lichamelijke ongemakken. Ik rij wel 2 a 3 keer in de week recreatief paard. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:53

2 plakken kaas. :D

Volgens lifesum app heb ik gisteren 1594 kcal gegeten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:37

Ik eet alle soorten brood behalve wit of maïs, is maar net wat mijn vriend heeft meegenomen. :)

Ik hoorde ook al dat ik misschien meer eiwitten moet eten maar dan krijg ik buikpijn en ik kan dan niet meer naar de wc. Dus voor nu probeer ik vooral heel erg op suikers te letten. Zo nam ik altijd suiker in de koffie en thee en dronk ik sowieso 2 blikjes frisdrank per dag. Van snoep en koek was ik ook niet vies en in de avond luste ik ook wel graag chips. Bij het avond eten at ik altijd heel veel frietsaus en waren mijn porties ook veel te groot, als toetje nam ik vaak een ijsje (liefst die M&M ijsjes). Dat doe ik dus nu sowieso allemaal niet meer.

Hopelijk ga ik het deze keer vol houden, ik ben al eens heel veel afgevallen maar inmiddels daar weer 7 kilo van aangekomen. Wel heel vaak weer geprobeerd te lijnen maar de motivatie miste, nu voel ik mij echter totaal niet meer blij met mijn lichaam dus ik heb wel meer motivatie omdat ik weet dat ik nu echt moet ingrijpen!

Petrichor

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:06

Wat doen jullie als je perongeluk laat wakker wordt en je ontbijt hebt gemist? Schuif je alles op of sla je het ontbijt over?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:15

Hm nu 3 dagen op dieet dus tijd voor de weegschaal, 1 ons aangekomen.

Hoe is dit mogelijk? Toen ik een hele tijd geleden op dieet was viel ik echt elke dag minimaal een ons af.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:50

Vocht, ik drink wel meer dan normaal de 1ste dag moest ik daardoor heel vaak naar het toilet de 2e dag iets minder en gisteren hoefde ik helemaal niet meer naar het toilet. Dus misschien wel inderdaad??

Gesport, alleen paardrijden niks meer dan normaal wel een klein beetje spierpijn.

Ongesteld, nee ik heb een spiraal.

Ik wil straks een weegschaal gaan kopen die alles aangeeft, zo kan ik het wat nauwkeuriger in de gaten houden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:39

Zo nieuwe weegschaal is wel iets liever voor mij gelukkig! :D

Watermassa is 46,1 volgens mij is dat aardig goed toch?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:49

Het diëten ging in het begin heel leuk, 2 kilo er af in ongeveer 2 weken tijd. Nu schiet het niks meer op ik blijf een beetje op het zelfde gewicht hangen.

Ik ben bijna 1.80m en weeg nu 88.4 kilo, de hele tijd gaat het van 88.2 naar 88.6 dan weer 88.3 dan weer 88.8 etc etc, ik kom maar niet onder die 88 kilo en ik wil zo graag die 87 een keer zien. :')

Vandaag besloten om toch een ander eetpatroon aan te wennen, namelijk echt overstappen op een eiwitrijke voeding. Ik wil nu mijn cracker/brood maaltijden gaan vervangen voor skyr met chiazaad, hennepzaad, amandelen en fruit.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:47

Inmiddels heb ik de 87 kilo bereikt, maar wat duurt het lang zeg. :+

Ik mag van mijzelf absoluut niet opgeven en moet nu echt door zetten tot ik onder de 80 kilo weeg.

Te veel eten doe ik absoluut niet, ik hou mij aan 3 maaltijden en 1 keer perdag een tussendoortje wat bestaat uit een banaan/eierkoek. Voor de rest eet ik niets tussendoor. Ik heb een app die de kcal bijhoud en zit elke keer rond de 1500 kcal.

Toch heb ik zelf wel het idee dat ik zo nu en dan wat vocht vast hou.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:26

Hier gaat het redelijk ik ben nu 8 weken op dieet en 7 kilo afgevallen. Hoewel ik er echt stukken beter uit zie valt het mij kwa kilo's wel een beetje tegen maar eigenlijk mag ik niet klagen, mijn doel was om 7 kilo te verliezen en dat is dus gelukt nu heb ik het doel weer gewijzigd en wil ik er nog 5 kilo af. Ik heb nu sinds maandag vakantie en daarom is het doel voor de komende 2 weken om op dit gewicht te blijven en na de 2 vakantie weken gaan we voor de laatste 5 kilo!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:34

Hm het is wel lastiger in de vakantie, ik probeer overdag dan wat minder te eten. Vandaag heb ik bijvoorbeeld mijn gekookte ei niet gehad en ook de nootjes heb ik laten zitten, dus nu kan ik kwa calorieën vanavond gemakkelijk een ijsje eten.

En voor de rest heb ik in de vakantie geen doel om af te vallen maar gewoon stabiel te blijven!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:43

Adamootje schreef:
Nou, ik verbaas me ook behoorlijk over hoe ik het toch volhoud. := Hopelijk helpt het me om in de toekomst ook sneller "nee" te zeggen tegen ongezond eten.

Dat is het ook, het is zo gemakkelijk om even een koekje of een zak chips te pakken. Het gaat hier gelukkig wel makkelijker nu. Voorheen pakte ik echt snel vastfood even snel wat lekkers naar binnenwerken, maar nu ben ik mij veel bewuster van alles. En ja soms hunker je echt nog wel even naar wat slechts, maar dat is maar zo minimaal dat ik dat af en toe ook wel toe sta.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie