50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

justkid

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:51

hmmm op mijn mobiel moet ik ook auto's kopen :') maar op mijn pc doet hij het wel.
Ik kijk er morgen nog eens naar

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:07

Ik denk dat de teken gewoon via het gras/grond meteen op zijn neus terecht komen, dat is bij Kid lig wel zo.
Ik heb een vliegenuitrijdeken en op de wei/paddock ook een vliegendeken.
Ik heb wel zo'n stinkende vliegwegspay van de welkoop maar ik heb niet het idee dat die veel doet behalve stinken :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:17

Oh wat leuk BusyMissy, ik volg Featherlight op fb en ik vind dat zo bijzonder <3 Ik zou daar best mijn toekomstige paard zadeldak willen laten maken maar ze heeft een wachtlijst van 2 jaar begreep ik.
Kun je nog wat meer vertellen

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:39

elledani68 schreef:
Ze is 2 jaar dus voorlopig doen we niks met haar, wel zijn we haar langzaam aan het laten wennen aan het in de handen zijn want zo groen is ze wel. En verder een fijne plek voor haar zoeken zodat ze lekker verder kan uitgroeien.

Tip; https://www.lelymarehorses.com/mare-foa ... en-kuddes/
Hier heb ik 10 jaar met Kid gestaan. Een aanrader :j

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:25

http://featherlighthorsemanship.com
of op facebook dezelfde naam.

Ik zit altijd met be/verwondering naar haar te kijken. Ze spreekt alles in het Engels in dus misschien is dit ook een leuke site voor mevrouw met ruin?

Ik lees nog alles mee maar ben momenteel druk met van alles vooral werk en tegen de tijd dat ik ben bijgelezen is de discussie al weer voorbij.
Ik ben geen held maar ik ken mijn lieve merrie nu zo goed dat we samen overal komen <3 ik hoef niet zo nodig op een ander paard. IK heb zeker wel discussies met haar maar nooit meer zo als toen we alleen nog in de bak trainden en zij dat stom vond en ik niet luisterde -O-

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:44

Punz Wat een ontzettend leuke pony, die sleept jou er gewoon doorheen :) wat heeft ze er een lol in. En ik kan me zo goed voorstellen dat je op een enorme roze wolk zit.

Cissy lekker een zwembad! wij hebben er ook een (zat al bij het huis) en ik vind het zo geweldig. Met 18 graden spring ik er in, je went echt aan de temperatuur. En ik kom er altijd blij weer uit. Nooit van mezelf gedacht. Ik wilde het eerst dichtgooien maar ik ben zoblij dat we het niet hebben gedaan.

Ik heb een modderkleurig paard dat scheelt ook, wat een smeerkees hiphopje

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:34

Lelymare is geen pensionstalling :n ik stond daar voor de gezelligheid maar ze neemt geen pensionklanten aan. Wel opfok, revalidatie en vakantie stalling.
Ik had niet begrepen dat je voor twee paarden plek zocht.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:38

Ik ging gister een eindje wandelen met Kid. Ik heb niet altijd zin om te rijden.
Ze werd echt aangevallen door de hertenluisvliegen -O- we kunnen dus echt niet meer zonder deken op pad.
T was echt sneu.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 15:59

Ik heb vanaf mijn vierde al een bril (-4 -7 B-) ) en harde lenzen vanaf mijn 16e.
Ik heb er nu een bril bij en sinds kort met leesgedeelte.
Ik heb het liefste mijn lenzen in.
Voor paardrijden als het echt stoffig is heb ik ook nog zachte daglenzen.
Met harde lenzen en zand ertussen dan weet je echt niet waar je het zoeken moet van de pijn.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:05

Stilletjes hier.
Nog een week en dan is het vakantie. We gaan niet weg deze zomer, we wonen hier zo mooi dat we vanaf hier tochtjes gaan maken.
Onze jongste zoon gaat voor zijn studie een paar maanden naar Curacao , misschien dat we hem gaan opzoeken maar dat is pas in oktober of november.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:06

*egopost* Ik heb vakantie *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* of " ik neem mijn overuren op" (werk in het onderwijs)

Zo dat wilde ik even kwijt :')

Morgen was hier een theaterfestival en dat is afgelast vanwege de kans op onweer zo ontzettend jammer.
Ik hoop voor jou dat het wel gewoon doorgaat punz, je zal zo trots zijn op jullie. maar ik snap goed dat het een grote stap/drempel is.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:48

hahahaha die tandenborstel grap }> Cissy nog gefeliciteerd, ik denk dat wij wel bij elkaar op visite kunnen O:)
Die trailer moet bij mij ook maar weer eens schoon gemaakt worden maar we gebruiken hem eigenlijk alleen nog om hooi te halen en naar de stort te rijden. Paard staat er eigenlijk nooit meer in want we wonen aan de ruiterpaden.
Heb alles bijgelezen maar niet alles onthouden, hiphopje ik hoop dat het meevalt. Ik ben met Kid ook iedere keer heel voorzichtig sinds ze weer van de ijzers af is. Als ze weer niet goed gaat lopen weet ik niet zo goed wat te doen maar so far so good.
Ik ben ook echt stijf aan het worden in mijn onderrug en paardrijden helpt daar echt niet bij.
Ik heb een poos yoga gedaan; zoek eens naar critical alignment yoga die is speciaal voor je spieren en gewrichten en niet zo zweverig. Sinds ik ben verhuisd doe ik het niet meer, helaas te ver weg.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:04

Vanmiddag de heide maar eens bekijken vanaf het paard.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:21

Ik ben nog helemaal niet grijs, maar ik ga er ook niks aan doen als ik het word. Ik ga nu al bijna nooit naar de kapper, pffff er zijn altijd andere dingen om te doen ipv bij de kapper zitten.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:46

Ik werk 2 soms 3 dagen en ben leerkracht. We zijn net weer begonnen en dan ben ik echt helemaal kapot na zo'n dag, dat was 20 jaar geleden niet anders dan nu.
Maar het went wel weer naarmate de kinderen weer gewend zijn en we elkaar beter kennen.
Vandaag ben ik vrij en doe ik alleen maar waar ik zin in heb. En ik lig nu dus op de bank te bokken :Y)
Gelukkig ken ik mezelf aardig, ik heb mijn hele leven al tijd om te niksen nodig gehad en dat heb ik altijd in stand gehouden zonder me daar een moment schuldig over te voelen.
Sommige mensen hebben reuring nodig om goed te functioneren en sommigen juist niet, de kunst is om jezelf te kennen en je niks van trends aan te trekken.

Kid heeft/had een onverklaarbare dikke kogel achter, geen idee wat ze heeft gedaan maar ze loopt niet kreupel, het is niet extreem warm dus ik koel en smeer het in met groene klei. Het is al een stuk minder en de dierenarts hoeft nog niet te komen (heb ik wel voor advies gebeld) maar rijden doe ik nog maar even niet.
Kid is 19 en heeft nog nooit zoiets gehad dus ik stond er wel even raar van te kijken.
Hebben jullie paarden vaak "iets'?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:42

Kid veert weinig en is een allround gefokte quarter. !,50 hoog, korte passen in vergelijking met een kwpn maar uiteindelijk heel functioneel allemaal. Ik ben een quarterfan maar ik moet zeggen dat ik een Connemara na jouw verhalen ook wel erg leuk vind.
Maar ja ik wil ook wel perse western rijden. Ik weet niet of ik aan een nieuw paard wil beginnen als Kid echt met pensioen gaat.
Bij quarters moet je echt wel heel goed keuren er loopt echt veel kapot of ziek tussen. En er zijn ook bloedlijnen die mij niet liggen. En goede paarden zijn dan weer heel erg duur. Kortom Kid moet nog een poosje mee.
Morgen stap ik er denk ik maar weer eens op, ze heeft nu echt geen spieren meer over, voorzichtig wat rechtuit en verzameld en dan hopen dat haar pootje dun blijft.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:33

wat een leuke verhalen en ritjes.
Leuk zo in het donker, moet ik ook maar een keer gaan doen,
vandaag weer eens een rondje gedaan met stalgenootje, Kid had een dikke kogel maar het was nu wel weer zover dunner dat ik het wel weer aandurfde.
Ze zit een beetje in de lappenmand geloof ik, ze krijgt ook schilferige plekjes op de borst, ik denk schimmel maar het kan ook van de vliegendeken zijn.
Allemaal dingen die ze nog nooit heeft gehad :\
Ik heb echt helemaal geen verstand van afstammingen bij de dressuur/springpaarden. Maar Johnson kinderen zijn geen lekkere buitenrijpaarden begrijp ik.
Westernsporen heb ik dan weer wel en die werken net wat anders dan dressuursporen, je zit ook anders op een westernzadel, je hebt je benen niet standaard aan je paard (ik moet er niet aan denken) en je rolt inderdaad. Maar je kunt er zeker wel gemeen mee werken hoor, ik heb echt wel eens opengereten paarden gezien -O-
En de wieltjes kunnen ook behoorlijk scherp zijn. Daar zit ook nog best verschil in.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 16:10

Heerlijk die verhalen, ik negeer alle overgang berichten, ik zit in de ontkenningsfase :P

Ik lees alles mee maar ik merk dat ik niet meer zo vaak op Bokt ben :oo honderdduizend andere dingen te doen.
Voor Kid heb ik maandag de dierenarts besteld -O- ze moet worden geent maar ze heeft ineens van die rare dingen; dikke benen, een rare harde bult onder haar buik, schilferige kale plekken.. het lijkt geen verband met elkaar te houden maar bij elkaar is het best al wel veel.
Vooral omdat ik dit nooit met haar heb gehad in de 13 jaar dat ik haar heb.
Daarbij ook nog dat ze geen hoefijzers onder slaan meer verdraagt en het bekappen ook steeds moeizamer gaat.
Ik wil zo graag nog een paar jaar met haar door het bos rijden, dus ik hoop niet dat ze met pensioen moet.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:43

Leuke oortjes foto's!
Kid heeft waarschijnlijk mijt, dat verklaart de schilfers en de jeuk en misschien ook de dikke benen.
de bult onder haar buik is waarschijnlijk een steekbeest.
voor de zekerheid heeft ze bloed afgenomen.

Ik heb haar inmiddels gewassen met een middeltje tegen mijt, nu moet ik de stal nog doen.
Het lijken kleine dingen, dus ik hoop dat we weer aan de slag kunnen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:17

Dat is mooi Marilu, kan het weer helemaal goed komen?

Kid is absoluut niet dik en leeft hier op hooi en een beetje muesli. Hiervoor woonde ze in Lelystad en kon lekker grazen in de wei en kreeg in de winter hooi.
Verminderde weerstand zou wel kunnen maar ook het leven onder een (broeierige) vliegendeken helpt niet mee denk ik.
In lelystad hadden we niet eens stalvliegen maar hier is het een grote ellende van steekbeesten dus ik denk zo maar eens dat het daar mee te maken heeft.
Morgen eens bellen naar de bloeduitslag.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:39

Punz wat goed! Wat een super paard heb je daar en fijn dat die visitatie helemaal prima was.

Wat moet ik me voorstellen bij equiday? een soort horse event? Ik ben een keer op horse event geweest maar t is echt niet my cup of tea.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:56

Mooi filmpje, dat doet jouw paardje prima, het andere paard doet het zoals Kid het ook zou doen :')

Ik heb vandaag in de buitenbak van de "buurman" mogen rijden, Kid was helemaal happy *\o/* gek paard, ze was helemaal trots op zichzelf, heel voorwaarts en haar best doen met alles wat ik vroeg. Ik was helemaal verbaasd want ze vond het vroeger vreselijk.
Ik heb maar een half uurtje gereden want ik moet het weer helemaal opbouwen met haar maar ik werd er zelf ook blij van. :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:23

Ik ben leerkracht op een basisschool en ik werk 2 dagen. En werken en vooral de routine, het schakelen, met mensen en vooral kinderen omgaan is goed voor mij. Ik merk dat wanneer ik niks hoef dat er dan ook steeds minder gebeurt want tja, het kan morgen ook nog wel. :O
Ik heb wel vaak gedacht om te stoppen of wat anders te gaan doen maar ik ben gewoon goed in mijn vak.
Ik heb wel grote zorgen over hoe het onderwijs er de komende jaren uit gaat zien. Het lerarentekort is echt heel groot.En gaat alleen nog maar groter worden. Deze regering wil niet begrijpen hoe het werkt en komt met maatregelen die vooral niks mogen kosten. -O-

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:35

Super om te zien punz :j Wat een leuk paardje heb je toch. Wie filmt je eigenlijk?
Ik zat vanochtend ook op een blij ei in de bak. Zo bijzonder dat ze dat zo lollig vindt. Vooral galop is een feestje, ik voel dan zoveel power. De bak is zwaar maar zij vindt het ideaal, ze heeft meer grip lijkt het wel. Veel rek en strek oefeningen en een eenvoudige wissel zat er ook moeiteloos in. De vliegende durfde ik niet want ik ben aan het opbouwen.
Gister moest ze ook even heel hard op de zandverstuiving *\o/* maar toen we terug naar de wei liepen, en ze even aandraafde liep ze kreupel -O- ik stapte er dus vanochtend op met het idee dat we vooral gingen stappen en rekken strekken en verzamelen. Maar ze liep als een zonnetje... we kunnen het pensioen weer uitstellen gelukkig.

Ik zag ook gave foto's voorbij komen op fb (as seen through horses ears) van de friezen tocht, blij dat alles goed gegaan is.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:51

Gezellig hoor, dag Jet :)
Kid doet het weer :')
Vanochtend een rondje 9 km gemaakt met een blij wakker paardje.