50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:58

Hier ook genoten van de zon, alleen geen foto :)
Eerst half uurtje in de buitenbak en daarna nog een half uurtje buiten wandelen.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:26

Maar ik zie geen kopje thee.... :9k :D
Wel lekker stabiel inderdaad, helemaal rust.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:03

Gisteren weer eens sinds lange tijd een les gereden want mijn man kon niet op tijd thuis zijn. Ging fijn! Geeft toch altijd weer een duwtje om toch maar weer wat vaker te rijden, tenminste tot ik morgen mijn spieren weer voel :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:35

Gisterenavond les gehad in de buitenbak en na het losrijden ging mijn jas toch echt uit. Bizar, half februari maar echt niet erg :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:08

Wat super van ze Punz! Je ziet inderdaad dat ze er lol in heeft. Ook geen nerveuze grote wappersprongen maar netjes strak er overheen. En wat een vriendelijke ruiter, je ziet ook dat ze haar goed geschoold heeft. Dit gaat nog veel mooier worden, denk ik zo! :j
En daarna gewoon weer braaf met jou in de bak, wat zal je genieten van haar!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:35

Voor het eerst in heeele langen tijd mee geweest met een buitenritje van twee stalgenoten. Was wel rustig, alleen stappen want er zat een jong paardje bij maar toch heerlijk met dit weer. Op de terugweg kreeg paardlief er even genoeg van toen anderen ook onrustig werden en nam even een grote sprong omhoog en naar voren: Jaaaa, galop jongens! Liet zich echter meteen weer terugnemen. Verder heel braaf geweest dus ga het toch maar wat vaker doen. Dit zeg ik al een paar jaar, maar goed, het zal toch wel gaan lukken?

Afbeelding

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:27

Punz schreef:
Citaat:
En haar buikspieren lijken in vorm te zijn !

Die van haar wel ja :+

_O-

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:45

Misschien toch het voorjaar in de lucht?
Die van ons had het donderdagavond na de les: hard gewerkt, drijfnat van he zweet maar stappen, ho maar. Bleef maar vragen om nog te mogen draven en dan liefst hard! Zelf terug op stal bleef hij wat onrustig, pas toen allen klaar was en hij hooi ging knabbelen stonden zijn ogen weer helemaal ontspannen.
Had wel super gelopen in de les :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:33

Wat super, je zit terecht op je wolk!
Punz geniet met volle teugen en wat is dat mannetje elegant! Kan me de waardering wel voorstellen.

Ik denk dat je nog wel een tijdje daarboven zal vertoeven :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:29

Punz schreef:
Jaaahhhh....zó op de roze wolk......
Móest het ook gewoon even delen...

En idd... Kennelijk kun je op 50ste nog royaal weer nieuwe pony dromen hebben :)

Zo lang er pony's zijn, zijn er dromen, Punz! :j

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:16

Rex_Rolfo schreef:
@Jobamara, ik krijg de indruk dat het model die het t-shirt laat zien zelf niet tot de doelgroep hoort :+

Maar ik wel :D Zag hem ook en overweeg het.... _/-\o_

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:23

Rex: dat is dus de flipside... :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:32

Marilu, wat zijn dan je plannen met haar? Als je wilt gaan rijden (en dan later buitenrit of wedstrijd) zal ze zelfstandig moeten zijn. Ik neem aan dat je haar toch niet in een dag wil afspenen dus welk traject heb je dan in gedachten? Zijn er nog andere paarden in de groep waar ze dan mee samen kan of heb je alleen deze twee?

Gewoon nieuwsgierig, heb inderdaad nog niet meegemaakt dat een paard zo lang bij de moeder blijft drinken. Mams kan het dus blijkbaar zowel fysiek als emotioneel ook hebben.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:47

Wat doet ze het goed en met zoveel plezier! Amazone begeleidt haar ook heel fijn :j
Had je vroeger gedacht dat het zo'n crosspony zou worden? Ze slaat een heel ander pad in dan Jou immers.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:09

Hier ook een flinke opstapkruk van Ikea :j
Onderweg helaas weinig hulpstukken, ga dan ook nooit alleen. Als ik er af zou moeten denk ik niet dat ik er nog op kom als er niet op zijn minst een bank of zoiets staat. Ik kan de beugel wel verlagen tot hoogte van manlief, daar kan ik dan net bij maar dan krijg ik mijn been niet meer over het zadel.... :P
Overigens staat die van ons over het algemeen dan wel braaf stil al zou ik vijf minuten bezig zijn met de beugel weer op te hijsen.
Misschien maar een touwladder meenemen....

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:44

Zo, dat ziet er goed uit, Punz! Jullie zijn allebei echt veel vooruit gegaan.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:46

Zo moeilijk... maar we denken er toch over een ander baasje voor Zhygo te zoeken. We hebben inmiddels wel uitgevogeld wat zijn probleem is. Met zijn lange lijf had hij altijd al moeite met ondertreden en buikspieren aanspannen, dan had hij ook last met lengtebuiging en constante nageeflijkheid. In periodes was dat sterker, een paar jaar met verschillende DA's en onderzoeken bezig geweest en uiteindelijk blijkt het in zijn spijsvertering te zitten. Kennelijk heeft het ook te maken met de wisseling van het seizoen. Hij krijgt nu dan een kruidenkuur en dan gaat het weer beter maar we hebben het gevoel dat het niet eerlijk is om dressuurmatig dingen van hem te vragen die hij vaak niet kan.
Voor licht dressuurwerk (gewoon rijden, lessen, af en toe wedstrijdje) en buitenritten is het geen probleem. Verder gezond en prima conditie, zou ook goed zijn voor lange buitenritten maar wij koen daar weinig toe. Veel werk, vaak 's avonds rijden.

We willen echter wel dat hij goed terecht komt en niet de handel in gaat, risico omdat hij er zo mooi uitziet. Hij is pas 13 en iemand die meer recreatief wil rijden kan nog veel plezier met hem hebben. Vind het echter erg moeilijk en ook, hoe pak je zoiets aan? Zitten totaal niet in de verkoop. We gaan het maar eerst eens wat rondvertellen in de kennissenkring, we hebben geen haast. Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:42

Ja Rex, dat is precies waarom ik het eerst in de omgeving probeer. En je hebt helemaal gelijk, zo'n paard wat jij is is ook wat wij zochten/zoeken. We weten alleen echt nog niet zeker of we weer voor een n ieuw paard willengaan als Zhygo verkocht is. En als we geen goede plek kunnen vinden, blijft hij misschien (voorlopig) nog wel. Voel het alleen wel als zo'n verantwoordelijkheid, hoe kan je beoordelen of iemand geschikt is? Blijft een gevoelskwestie en inderdaad, garantie tot de deur.
Het is zo'n leuk paard en zo'n fijn karakter dat je echt een goede plek wil.

Punz: ja, we zitten er al een paar jaar over te dubben maar je moet toch een keer de beslissing nemen. hij heeft nu nog een goede leeftijd, iemand kan nog zo lang plezier met hem hebben.
NVVR ga ik zeker even bij kijken.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:32

Vandaag weer even gereden. Het was een beetje benauwd en ik had weer een tijdje niet gereden dus gewoon rustig aan beetje rondgetuft. Zal toch wel weer spierpijn krijgen want heb weer meer gegaloppeerd dan ik van plan was maar ja, hij zit juist zo lekker in de galop.... :P

En hij is toch wel erg braaf: was iemand in de bak aan het oefenen met 'stuntrijden', die werd gelongeerd en sprong er dan op, ging er naast hangen, etc. Paard kijkt dan echt niet op of om, alleen als er dichtbij met de longeerzweep geklapt wordt om de ander in galop te houden voel je even zijn spieren spannen maar dat is alles. Lief dier <3

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:26

Wat geweldig, Punz! Van jullie alle drie ;)
Punzel geniet inderdaad volop, helemaal in haar element.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:00

Punz, ik heb geen vetrol gezien, alleen een heel happy combinatie!
Denk je echt dat we dan gaan speuren naar vetrolletjes (dan valt er bij mij ook wel wat op te merken)??

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:17

Bovendien doe jij aan de leukst denkbare manier om vetrolletjes kwijt te raken :D
Ik ben gewoon een beetje jaloers....

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:15

Punz schreef:
Enne Martie:

Wie weet ooit speed daten op Punzel ??

?? Speed en Punzel snap ik....

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:57

Je ziet inderdaad alleen maar enthousiasme en plezier bij Punzel, ze vindt het leuk en wil zelf meespelen. Speedy Gonzales was ook altijd vrolijk :D
En heerlijk zoals jij van je pony's geniet, daar spat ook het plezier van af. Alles komt in balans. Ik wordt altijd vrolijk als ik je posts lees. Positieve jaloezie dus :P

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:23

spatter schreef:
Gelijk paarden gehad met moeilijke karakters maar altijd op gevoel gewerkt en het enige boek wat ik had was 'Praten met paarden".

Haha Spatter, die heb ik ook nog in de kast staan, van Henry Blake!

Ik deed vroeger ook van alles, lange buitenritten in mijn eentje, door het ven en Galderse Meren, crossen over de Galderse Hei inclusief kleine hindernissen, in de wei rijden met alleen halster en touw en kijken of je dan toch de oefeningen uit de les kon doen (en ja, lukte best aardig :D ). Springen vonden pony en ik ook leuk maar wat mij betreft max. een meter. Pony had eigenlijk best aanleg, had waarschijnlijk meer gekund. Maar ja, met pony bij de paarden dan begon een B-parcours op een meter, dat heb ik 1x gedaan, nooit meer!!
En op de manege stapte ik ook overal op (maar alleen als ze het vroegen, zou het nooit uit mijzelf doen :o ).

O ja, pony's uit de wei halen: half uur lopen met twee hoofdstellen, op de ene klimmen en de andere als handpaard mee, langs de weg en deels door het dorp. Nooit bij nagedacht, ze luisterden gewoon. Ouders vonden dat ook logisch.
Those were the days….. *\o/*