50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:48

@mirgino, sterkte met je paard.

Als je een filmpje wel hier wilt laten zien maar niet per sé met de hele wereld wilt delen is het inderdaad het handigste om het filmpje op youtube op "verborgen" te zetten en dan hier de link te plaatsen. In principe kan dan nog steeds de hele wereld het zien maar je verkleint de kans dat "de hele wereld" de link te zien krijgt. En je kunt na enige tijd de video weer weghalen van youtube.

@SimplySusan, welkom.

Grappig, hier ook een Haflinger en een warmbloed. Mijn vrouw vindt een grote te groot en ik een Haflinger te pony. Hoewel ik moet bekennen dat ik 'm wel eens inpik voor een buitenrit met een kennis. Beestje kijkt nergens naar en qua tempo past het ook goed bij zijn paardje.

@Jobamara, ik krijg de indruk dat het model die het t-shirt laat zien zelf niet tot de doelgroep hoort :+

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:32

Nah lekker dan, en wij mannen moeten het zeker weer doen met

Afbeelding

^)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:52

Ibbel schreef:
Hmmm, maar alleen als ze een beetje in conditie zijn... Bierbuiken en bouwvakkersdécolleté's hoef ik niet te zien eigenlijk :=

Hiphopje wet hoe ge 't leave mot neeme, veul, vet en ontiegelijk salt harig :+
uit: bron

Ibbel, kwam niet zo lang geleden ergens plaatje van lekkere cowboy voorbij, kan 'm zo snel niet terugvinden voor je.

SimplySusan, gefeliciteerd, mooi resultaat. Wij gaan volgend weekend weer op stap, 3 wp zou ik bij voorbaat voor tekenen *D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:00

Punz schreef:
Newsflash....

Als je er een moving gifje van maakt kun je een uur lang door galoperen :+

ik zou denk ik iets meer de buitenhand erbij houden, binnenhand af en toe iets naar voren steken
Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 18-04-19 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:23

Gelijk heb je, gewoon profiteren van het feit dat je twee toppers hebt *D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:38

Met m'n nieuwe gaat het geweldig. Je merkt gewoon hoe ze per week sterker en beter wordt. Fijn paard om mee te werken, denkt ook lekker voorwaarts. Mijn opmerkingen waren dan ook niet helemaal theoretisch, ik weet hoe lastig het kan zijn om los te laten terwijl je lijf schreeuwt "remmen" ;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:02

cabochon1 schreef:
Val even binnen als stille meelezer van heel royaal 50 plus,maar er zijn ook wel hele leuke kwpn ers hoor.
Met mijn paard dressuur ,spring en cross ik nog volop wedstrijden en ik ben echt niet de enige die niet meer zo piep jong is.

Welkom. Mooie forumnaam :)
(mijn vorige paard was een Cabochon)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:19

Kwartjes en peentjes? Die vreet mijn KWPN-er voor ontbijt en lunch }>

kwartstukjes appel O:)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:04

BusyMissy schreef:
Uiteindelijk een hele fijne proef gereden

_/-\o_

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:32

Sterkte Y;(

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:18

Waratje schreef:
Mijn Spook (v Voice) kan doodleuk stoppen voor een balkje en kijkt dan echt met een blik van "kan niet verder".

Heel goed +:)+

Dressuur hittepetit mocht eens over de witte hekjes springen, dat kunnen we natuurlijk niet hebben :+

@SimplySusan, er is vast wel een topic over navigatie bij buitenrijden. Anders in forums voor moutainbikers of zo zoeken. Of ook heel goed: http://forum.gps.nl/. Navigatie voor paardrijden is heel anders dan voor een auto-tomtommetje. De paden die wij leuk vinden heeft een auto niets te zoeken, andersom is 1pk een beetje krap voor de snelweg. Je moet dus een off-road toestel of app hebben, dan moet dat perfect kunnen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:25

Bij ons verdooft de tandarts gewoon hoor. Mag misschien offi-officieel niet maar hij heeft er meer ervaring in dan de meeste da's

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 07:52

En camera in trailer zodat bijrijder kan zien hoe het paard zich gedraagt.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:26

IsabelleN schreef:
Wij hebben vanmorgen op buitenrit een wolvin gespot!

:oo

wauw, even wat anders dan een konijn of zelfs een ree

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:36

Gefeliciteerd, dat zijn de betere moederdagcadeautjes *\o/*

Marilu schreef:
papa ken ik niet :o ,

Eh, zullen we ook even uitleggen wie Johan Cruijff en b.v. Pieter van den Hoogenband zijn :+

Niet seksistisch bedoelt om paar oudere heren te noemen, wel als analogie ;)
Begint een beetje ouderwets te worden, heeft niet iemand hier al een merrie drachtig van een kleinzoon van Totilas?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:57

Oeps, misschien moet ik dan inderdáád uitleggen wie nummer 14 en VDH zijn }>

Maar daarintegen zal b.v. Eddy Merckx gesneden koek zijn :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:21

Op pc bij mij ook, mobiel niet geprobeerd. Maar wat ik van een ander forum hoor is dat er een paar pagina vullende advertenties zijn die ook niet zomaar weg te klikken zijn. Misschien dat dit hier ook het geval is, dat wel de goede pagina opent maar dat er een advertentie overheen zweeft.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:54

Sterkte met Zhygo en de eventuele verkoop. Ook mentaal niet altijd even makkelijk als het gaat zoals het bij jullie gaat. Bij verkoop moet je het los kunnen laten. Bij verkoop binnen de kennissenkring (of kennissen van kennissen) heb je een idee hoe hij terecht zou komen, maar kan altijd na een paar jaar weer veranderen.

Ik had met mijn merrie het idee dat het een perfect leerpaard zou zijn voor iemand die vanuit de B of L verder wil (je man had er ook nog veel plezier aan kunnen hebben). Uiteindelijk is ze via marktplaats terecht gekomen bij iemand die ook in dit topic mag posten en die een ongecompliceerd paard zocht om lekker te dressuren. Niet per sé wedstrijden maar een paard dat een appuyement kent en makkelijk een galopwissel springt is toch wel erg leuk rijden (is het ook :D ). We hebben het paard zelf naar haar nieuwe stal gebracht en ze heeft er een wereldplek. Soms moet het gewoon zo zijn denk ik dan.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:07

Ik ben het met GeraldineVD eens en ik ben het met de reacties eens.

Het is duidelijk dat de oorzaak (klinkt al een stuk beter dan "schuld") bij de ruiter ligt. En zelfs al zou het toch een beetje aan het paard liggen, werken aan het paard doe je via de ruiter dus wat er ook aangepast moet worden doe je via de ruiter.

Maar heel soms moet je gewoon ophouden met vragen en het eisen. Er zijn paarden die graag de grens opzoeken en pas na een paardsiaanse aanwijzing (hoef tegen het lijf) accepteren dat die grens een harde grens is.

Om een voorbeeld te geven, mijn vorige paard was niet zo super gevoelig. Kon alles maar werd niet warm of koud van een verkeerde of overdreven hulp. Was daarom ook een perfect leerpaard voor me. De 2e of 3e keer dat ze bij ons op de trailer moest had mevrouw er geen zin in. Met wat geduld erop gekregen, geen probleem. Keer erop had ze weer zoiets van "neuh, vandaag is het echt teveel moeite die klep op te lopen". Ik heb haar aan mijn vrouw gegeven, die liep een rondje om dan naar de trailer te stappen. Ik ben klaar gaan staan met de achterstang en toen ze aarzelde heb ik de punt van die stang behoorlijk stevig in haar derrière geplant. Waarop ze me aankijkt met een blik van "oh, je meent het echt" en ze loopt zonder stress de trailer op.

Elke keer daarna, als ik de stang in de hand had was het "ja ja, ik snap het al" en liep ze voorbeeldig kalm en ontspannen de kar op :)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:56

Ibbel schreef:
een keer een rotschop geven en 'm door wat 'm dwars zit heenslaan.

Ga je nu niet in 1x van spierwit naar pikzwart?

Er zit nog een héél groot gebied tussen "lief paard zou je alsjeblieft" en "dwars doorheen slaan". Je moet luisteren naar het paard en dan zal het ene paard zeggen dat je subtiel moet zijn en het andere paard dat je kordaat duidelijk moet maken dat jij de leiding hebt.

In het gemak en ook de relaxtheid waarmee ze na die ene duidelijke aanwijzing nog tientallen keren de trailer op gelopen is heeft ze mij gezegd dat de kordate aanpak bij dit paard in dit geval de juiste aanpak was. Bij mijn huidige zou het niet werken, daar moet ik juist heel ontspannen blijven. Kwestie van luisteren naar het paard.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:21

Ibbel schreef:
die is nu boos. Net als het paard misschien, dat letterlijk een draai om de oren kreeg.

Niet boos, ik snap alleen het zwart-wit denken niet. Dan verlies je zoveel nuance.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:26

:? Ik denk dat we elkaar met een kopje thee erbij beter begrijpen dan via een toetsenbord :9k

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:06

Wranglerbutt schreef:
Mijn suggestie zou zijn om juist aan subtielere communicatie te werken.

Dat lijkt mij ook een goede tip, iets subtieler communiceren via internet. Heel opvallend namelijk dat de personen die -als de situatie er om vraagt- voor een kordate aanpak kiezen dit heel zorgvuldig verwoorden, terwijl de personen die op subtiliteit wijzen er juist met gestrekt been in komen %)

In dit geval lijkt het mij dat de amazone zichzelf een beetje voor de gek moet houden. "Ik heb bloedhete paarden gereden, ik val er nog niet af al trek je de héle truckendoos open". Dat je er wél af kunt vallen en dat je dat juist extra graag wil vermijden hoeft paardlief niet te weten ;) Die voelt een zekere ruiter en doet gewoon netjes wat gevraagd wordt.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:24

Stoer!! van paard én van amazone _/-\o_

Ik zit met een dressuur gefokt paard, die struikelt nog over een balkje op de grond. Letterlijk :P

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:45

elledani68 schreef:
eigenlijk kan ik beter zoeken naar iets waardoor ik iets minder spooky ga worden

Cavalor pianissimo door je yoghurt mengen :Y)