Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:47

Ik heb een gevoelige en gecombineerde huid. Snel puistjes van producten, voeding en aanrakingen. Licht vettige huid op neus en kin, de rest is normaal tot droog. Heb geen groot budget, dus het is goedkoop of z'n geld goed waard :o

Ochtendritueel is altijd hetzelfde hier: ogen schoonmaken met oogmake-up remover, een tonic voor m'n gezicht. Als ik naar buiten ga kort erna, een dagcreme met SPF (Kruidvat Skin Science Daily Defence dagcreme met 20SPF).

's Avonds heb ik 2 rituelen die ik afwissel.
1. reinigingsmelk, tonic, tea tree olie op plekken waar ik snel puistjes heb, gewone nachtcreme op rest van m'n gezicht.
2. reinigingsmelk, tonic, exfoliant, serum, kalmerende nachtcreme, oogcreme.

De waslijst met producten
Reinigingsmelk: Garnier Skinactive, Botanische Reinigingsmelk met Rozenwater
Tonic: L'Oreal Tonic Delicate Flowers
Tea Tree Olie: Originals van Kruidvat
Exfoliant: Paula's Choice Clear Regular Strength Anti-Redness 2% BHA
Serum: Paula's Choice Resist Anti Aging Ultra Light
Gewone nachtcreme: Sensitive 0% van Kruidvat of Skin Science Daily Defence nachtcreme, ook Kruidvat.
Kalmerende nachtcreme: Paula's Choice Calm Restoring Nighttime Moisturizer
Oogcreme: een tubetje uit Duitsland, geen idee welk merk. :D

Daarnaast nog 1x per week een scrub- en maskersessie.
Scrub is ook Originals Tea Tree van de Kruidvat.
Masker wisselt, heb al die kleimaskers van L'Oreal gehad (en de namaak uit de Action), Dr. Van Der Hoog en nu van Freeman (Cucumer + Pink Salt). Het is afhankelijk van wat m'n huid nodig heeft (voedend, zuiverend, matterend, hydraterend..)

Bodybuilding, baby! 8-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie