50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:01

Hallo allemaal,
Zou me graag bij jullie aansluiten ben 50+ 1 bijna en met met paarden samen maar vanwege wat lichamelijke ongemakken al een tijdje niet te paard :(
Mijn naam is Danielle woon in Almere met mjn man en drie volwassen kinderen
Omdat ik zo af en toe best wel flink last van mijn rug had en dat in combi met mijn kwpn merrie die wel eens haar eigen hoefslag wilde maken heb ik besloten dat we geen goede combi waren. Daarom heb ik het stokje toen aan mijn dochter doorgegeven . Inmiddels is Phoenix ( de merrie ) met pensioen en geniet ik vanaf de grond onwijs veel met haar.
Ondertussen hebben we er een jonge pre van 2 bij gekocht en gaan we zien wat de toekomst in petto heeft voor ons.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:05

Dank jullie wel,
BusyMissy: heb de pre’s altjd al wel erg mooi gevonden maar dat luie stoel verhaal is wel een hele grote pre :D geweest om te gaan zoeken naar een fijne vriendin voor ons

elledani68

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:55

Goedemorgen allemaal,
Cissy wat een vreselijk nieuws voor de tinker en de eigenaar. Ik heb wat terug gelezen , vreselijk scenario van geen dressuur naar het is gaat echt niet goed komen. Ik hoop dat er een goed behandelplan komt voor jouw paardje .

Heerlijke foto hiphopje, nog lekker genoten van het mooie weer.

Hier gisteren in de namiddag regen en vandaag ook weer grijze wolken maar nog geen regen.

Wil van het weekend kijken naar een andere stal voor Phoenix maar vind haar niet zo goed op het moment. Als je altijd een stuiterbal heb gehad en iedereen zegt ineens dat ze zo kalm is ga je,je afvragen wat er niet goed gaat :n Dus ga wel kijken maar of ik haar dan zo maar ga verhuizen, ondanks dat ik vind dat ze bij de huidige stal weg moet weet ik nog niet

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:48

Busymissy, zo is het, we gaan kijken en dan beslissen we wel weer verder. Phoenix staat al een jaar of drie op dezelfde plek en dat dan nu het kwartje valt bij haar zou fijn zijn. Er is bij mij een onderbuik gevoel maar misschien kijk ik wel weer te nauw naar haar.

Marilu, hoop snel een antwoord op je vragen hebt.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:36

Ook ik heb een andere smid moeten nemen ivm verhuizing. Phoenix is daarna zo vreselijk kreupel geweest terwijl ze in haar leven nog geen dag kreupel gelopen had. Deze smid heeft haar stijler gezet dan dat ze normaal staat en dit was de reden dat ze dus kreupel ging lopen. Dit vertelde weer een andere smid die toevallig op stal was en waar ik het aan vroeg. Daarna gauw een andere smid gezocht en gelukkig nu niks meer aan de hand

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:55

Busymissy: wat goed *\o/* dat is een high waar je alleen maar van kan genieten. Het is zeker niet makkelijk om met een paard wat extra, extra aandacht nodig heeft te werken maar als je dan zulk resultaat hebt is dat extra, extra genieten.

Cissy, ik hoop dat je, je trailer weer snel op de oude plek hebt.

Marilu: kan je hier jammer genoeg ook niet echt mee helpen, het maakt me wel bewust dat ik me hier wel wat verder in zou moeten en zeker wil verdiepen :o

Ondertussen zijn we druk bezig met het opvragen van offertes bij diverse vervoerders om Vinatera op te halen uit spanje dus mocht iemand nog ervaringen hebben hiermee dan hoor ik het graag.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 07:38

Punz: wat heerlijk dat uitzicht langs twee paardenoortjes.

Marilu, gewoon blijven schrijven hoor. Thuis erover praten kan ik gelukkig wel maar die proberen je dat altijd te helpen door positief te blijven, juist omdat paardenmensen de zorgen herkennen is het makkelijker om daar over te praten/schrijven want het is niet altijd positief. Paarden hebben kent veel plezier maar zorgen hoort daar ook bij.

Waratje: dank je wel. Transport is niet niks dus zo min mogelijk stress is wel belangrijk. En ga zeker heleen eens opzoeken

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:38

Heel veel sterkte Mirgino

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:36

Cissy, geweldig nieuws dat geeft de burger zeker moed. En een stuiterbal duidelijk maken dat niet stuiteren beter is, is wel een dingetje :roll: . Ik hoop dat je trailer inmiddels weer op zijn eigen plek staat en dat ze het netjes opgelost hebben.

Busymissy, jeetje wat een verhaal gelukkig is het allemaal meegevallen.

Marilu, phoenix doet niet echt moeilijk als ze een wormenspuit krijgt maar moet niet de tijd nemen :D het is vastpakken meteen spuit erin klaar. Doe ik dit niet snel genoeg dan kan ze iets te lang nadenken en krijgen we het pak me dan als je kan spelletje. Nooit gemeen maar vind dit voor haar ook niet prettig.
De tandarts is altijd wel een dingetje geweest, ze vond dit nooit leuk en het was nooit echt fijn voor haar, ze liet het wel allemaal toe maar niet van harte. Ik heb nu een veearts/ tandarts en die geeft haar een verdoving, ik ben daar blij mee de behandeling kan zorgvuldig en met rust gedaan worden en zij weet er niks meer van. Ze heeft diastases dus het duurt altijd wel even voordat haar gebit gedaan is

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:01

Cissy, heerlijk dat je trailer weer in orde is en dat het netjes gedaan is, je moet het toch maar afwachten. Gelukkig hebben we nu een hel fijne en betrouwbare automonteur maar we hebben ook hele nare ervaringen gehad.

Prezzies geweldig, heerlijk als de natuur zo naast de deur is maar even een dingetje als je paardje daar anders over denkt >;) .
Phoenix vond paarden met ijzers onder altijd doodeng, staart omhoog en rennen maar. Ook koeien vond ze maar niks ze schoot in de vlekken als ze er een zag }:0

Hiphopje: phoenix staat nu ook buiten met deken, ook zij heeft weinig reserve en ik vind het echt koud.van mij mag het weer een aantal graden warmer worden.

Ik zit eraan te denken om naar een demostratie van de trt methode te gaan, kent iemand die en is misschien als eens iemand geweest?

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:49

Hier ook mannen op de bank, ajax is hun club dus zijn tot nu toe heeeeeel happy

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:05

Dan heb ik wel de bingo, voetbal en formule 1 , olympische spelen is vooral favo bij mijn zoon,en ik geef er weinig om. Maar als amsterdamse hoop ik toch ook wel dat ajax door gaat.

Phoenix krijgt bietenpulp samen met de seniorenmix van cavalor dat eet ze gelukkig

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:10

Spannend BusyMissy.
Wat voor olie doen jullie dasr doorheen?

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:46

Fleuribelle, wat een ontzettend triest nieuws. Afleiding en weer terug in de gewone routine dat sleept jullie er beide doorheen. Lijkt me voor jouw ook geen prettige periode te zijn.

Ben altijd wel fan van mountain horse geweest, eigenlijk veel engelse merken ben ik wel erg tevreden over.

Welk merk rijlaarzen heb jij busymissy? Soepele rijlaarzen lijkt me heel fijn, ben niet de langste en de leren rijlaarzen komen vaak tot in mijn knieholte, wat niet lekker loopt en zeker niet lekker op een paard zit

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 06:50

Dank je busymissy ga zeker eens kijken.

Cissy wat een mooi verhaal over de pleegmoeder. Toen Phoenix afgespeend was stond ze bij een oudere merrie die meteen de zorgen voor Phoenix overnam, ze was toen al wel 9 maanden maar Phoenix vond het best. Ze stond zelfs te drinken bij die merrie. Ik moest haar op een gegeven moment daar weg halen en die merrie ging door het lint, zo zielig vond dat echt erg. Die merrie had er meer moeite mee dat Phoenix op haar eigen benen ging staan dan haar biologische moeder ;)

Zoals het er nu naar uitziet komt Vinatera in de week van 20 mei naar Nederland, zo spannend allemaal. Ben al een tijdje heel,erg aan het zoeken maar een fijne opfok plek voor haar maar het blijkt niet makkelijk om een twee jarige in te laten scharen. Het is er wel maar dan echt een eind van mijn huis dus blijf nog even zoeken.
Voor die tijd komt ze dan even bij Phoenix te staan, hopelijk gaan die twee goed samen alhoewel Phoenix een makkelijk dame is dus om die maak ik me niet zo veel zorgen.Vinatera ook niet trouwens maar staat nu echt met leeftijdsgenoten dus ineens met de oudere paarden zal wel even wat zijn voor haar.

Dus mocht iemand een fijne stal weten in de omgevind rondom Amsterdam of wat verder want aan goede plek voor mijn paarden hangt geen afstand, alle tips zijn welkom

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:35

Dank je ibbel, dacht dat die gestopt waren met opfok maar heb er toch nog eens een mail naartoe gezonden

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 14:07

Wat leuk en spannend een wolvin maar inderdaad moeder, mensenmoeders of dierenmoeders, met kinderen worden tijgers om hun kroost te beschermen. Maar zo te lezen ben je al wat gewend :D

Uiteindelijk als Vinatera de leeftijd heeft dan zou het leuk zijn te kunnen rijden met haar maar dat gaat de toekomst leren :P geniet gewoon al onwijs van de dieren als ik ernaast sta

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:20

<3 wat een plaatje, en mam ziet er ook goed uit zeg. Gefeliciteerd en inderdaad nu genieten

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:20

Wat een genot cissy zo’n “werk”vakantie. En wat heerlijk dat je beestjes ook mee kunnen

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:37

Jeetje martie wat een moeilijke situatie maar je weet wel wat je voor hem wilt dus volg dat gevoel.

Marilu, wij hebben een binnenkat die af en toe naar buiten gaat en dan kan ze ook ineens dagen weg blijven. Vaak als het donker is komt ze weer tevoorschijn, dan is het weer rustig op straat en dan durft ze weer. Hopelijk is ze gewoon erg moe van haar avontuur.
Afbeelding
Ondertussen zijn we aan een nieuw avontuur begonnen. Vinatera is in nederland aangekomen , nog zo groen als het gras waar ze nu op staat :D dus toen iemand aan ons vroeg wat we met haar wilde gaan doen vertelde ik dat we beginnen met netjes naast ons lopen

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:32

Ze is 2 jaar dus voorlopig doen we niks met haar, wel zijn we haar langzaam aan het laten wennen aan het in de handen zijn want zo groen is ze wel. En verder een fijne plek voor haar zoeken zodat ze lekker verder kan uitgroeien.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:33

Wat een goed werk punz *\o/* en wat een snuitje

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:38

Gelukkig marilu heeft poes veilig kunnen slapen zal haar zeker goed gedaan hebben , zo in de armen van je oudje.

Dank je justkid ga er eens kijken daar.

Vinatera komt uit Spanje. Het is een ontzettend lief dier maar kent echt weinig, ze heeft daar altijd tussen haar familieleden gelopen en zoals de fokker omschreef is haar harde schijf nog leeg. Moet maar eens met een paarden ict’er gaan praten hoe we bepaalde dingen het beste kunnen doen. Alle tips zijn welkom ook goede ervaringen met instructeurs of workshops zijn welkom. We willen straks geen gecrashte harde schijf :D
Ondertussen ook trotse moeder. Mijn twee oudste doen het zo leuk met haar, ook mijn zoon je ziet hem groeien als hij met haar loopt

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 08:07

Jeetje Marilu hoop dat de dierenarts met een goede uitslag komt. En paarden helemaal zonder voer zetten is inderdaad ook niet zo fijn. Beetje moeten ze wel knabbelen dan maar mini portie’s lastig hoor.

Vinatera is een volle P.R.E. en met de fokker hebben we echt wel geluk gehad echt een man met passie voor zijn dieren, geen 1 zag er slecht uit. Ze liepen los in grote paddocks want van wei kon je niet spreken stond geen grasspriet, tenminste in de zomer niet. Soms in je leven moet je tegen de juiste persoon aan lopen en in dit geval zijn we dat ook.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:05

Ibbel , een goude uitspraak van je oude hoefsmid die gaan we onthouden.

Margee ook dat is een goeie tip en ook daar is niks tegenin te brengen.

Marilu, we merken nu al dat het een dametje is, en de grasjes vind ze wel lekker een appel of wortel daar snapt ze niks van en doet daar dus ook niks mee