3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:06

Dilan93 schreef:
Bij mij is het juist precies abdersom :+ thuis in de weekenden eet ik juist veel meer/ongezonder dan op mijn werk. Ook omdat ik op mijn werk mn eten vooraf plan en niks extra meeneem.

Alleen wel regelmatig jarige collegas en kantoorkoek :')

Same, hier ook juist doordeweeks een heel fijn en regelmatig patroon :Y)
Hier het weekend 2 verjaardagen gehad, maar me eigenlijk prima gedragen. :D

Dreamy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:58

Kun je echt geen meal preppen, Em? Dat is handiger, zelf meenemen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:14

Welkom nieuwelingen :D
@ Laura; gefeliciteerd met je verjaardag!
@ Maanlicht; hoe was je date? :D
@ Dilan; Omg, apfelstrudel :9 dat is lang geleden! Geniet ervan!

Hier gaan de kilo's echt gestaag! Gisteren alleen mijn quadriceps verrekt met sprintjes trekken, echt balen :\

Lijstje voor vandaag:
12:30 - magere kwark met proteïne muesli, pompoenpitten en lijnzaad
14:00 - paar gram pitloze druiven en aardbeien :9
15:30 - 3 rijstwafels met kaas en kipcervelaat
tussendoor nog een handje ongebrande en ongezouten notenmix
rond 19:00 - onverwachts bbqen met vriendinnen

B: net een fijne pauzewandeling gemaakt, verder rust.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:27

Dilan93 schreef:
Ik geef t op, ben weer aangekomen en ben er helemaal klaar mee eerlijk gezegd... :n

Wat balen zeg, waar zit je nu op als ik vragen mag? Weet wel dat gewicht te maken heeft met het vocht dat je vasthoudt, je maaginhoud etc. en niet perse vet is.
Heb je lijstje bekeken en zie daar zo 1,2,3 ook geen valkuilen in :n Drink je verder kcalrijke drankjes of niet?

Hier gisteren uiteindelijk best een beetje losgegaan met de bbq op het toetje (marshmellows). Ook een kilo erbij, maar dit zal vocht zijn en is er vast ook binnen een dag wel weer af zijn vertrouw ik op!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:13

Bij welke lengte, als ik vragen mag?
Als je stagneert kun je twee dingen doen, qua kcal lager gaan zitten of meer bewegen. Het enige wat ik wel zie in je lijstjes is dat de kcaliname best wisselt.
Probeer eens echt een paar weken op een bepaald kcaldoel te zitten (met een speling van 50 kcal eronder en erboven) en te kijken wat dat doet. Dan kun je vanuit daar gaan spelen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:55

Dilan93 schreef:
Dreamy schreef:
Bij welke lengte, als ik vragen mag?
Als je stagneert kun je twee dingen doen, qua kcal lager gaan zitten of meer bewegen. Het enige wat ik wel zie in je lijstjes is dat de kcaliname best wisselt.
Probeer eens echt een paar weken op een bepaald kcaldoel te zitten (met een speling van 50 kcal eronder en erboven) en te kijken wat dat doet. Dan kun je vanuit daar gaan spelen.

Lengte is 1.68

Kan het idd proberen, maar helaas eet ik dan bijna dagelijks hetzelfde. Vind het juist fijner om iets te spelen. Ook ondat ik bvb vandaag niet sport en soms 2x per dag. Dan eet ik op een sportdag wel meer dan op een rustdag, wat me logisch lijkt.

Laura, geen idee of dat t probleem is, vind t zelf wat aan de hoge kant voor mijzelf

Dagelijks hetzelfde eten is echt niet nodig, andere producten proberen binnen je kcal kan toch wel? :) Juist op je rustdagen herstel je en heb je niet perse minder, maar gewoon je kcal nodig heb ik geleerd. Dus gewoon op een kcaldoel gaan zitten, jezelf elke dag wegen (nuchter, na toiletbezoek) en dan het gemiddelde gewicht van die week nemen voor een realistisch beeld :)

Maar ik snap best als je er geen zin meer in hebt :j heb dat zelf ook wel een beetje gehad, maar toch doorgezet en dit werkt dikke prima. Dus mocht je toch door willen gaan raad ik bovenstaande aan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:09

Erg lekker lijstje :9

Mijn lijstje voor vandaag:
13:00 - Brinta, halfvolle melk en proteïnepoeder
14:30 - Handje ongebrande, ongezouten noten
15:30 - Magere kwark met de gebruikelijke mix erdoor
18:00 - Broccolirijst met kip, champignons, paprika en lowkcal teriyakisaus + sambal
20:30 - vast nog iets, maar nog geen idee wat :Y)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:47

0091 schreef:
Ik kom even binnenvallen.

Hoe doen jullie het op dagen van barbecues of verjaardagen?
Ik heb minimaal 1x per week een etentje bij iemand, soms vaker. De rest van de dagen gaat het wel goed maar zelfs als je erop let lopen de kcal erg snel op.

Ik zit er momenteel aan te denken om een "balansdag" in te plannen de dag ervoor of erna. Ipv 1580 kcal per dag reken ik dan 3160 voor 2 dagen, maar de ene dag eet ik bijvoorbeeld 2500 kcal waardoor er op de andere dag 660 kcal overblijven.. Dit is natuurlijk erg laag en onder je bmr, maar als je dit na zo een hoge kcal inname doet, zou dat erg zijn?

Vooral eten wat ik lekker vind, maar wel opletten qua inname van brood en sausjes enzo. Lekker wat groenten en vlees eten :9 Ik had gisteren BBQ en heb voornamelijk salade (ben ik zelf dol op), twee stukjes kip en een hamburger gegeten.
Ik zou niet een dag balansen, gewoon normaal op lagere (niet al te, gewoon iets onder onderhoud) kcal zitten gedurende de week.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:51

Lekker en gezond lijstje! :9

Ik begin binnenkort bij een nieuwe werkgever en stop daarom nu ook weer met intermittend fasting. Dus ik begin vanaf nu alvast weer met ontbijten! Momenteel zit ik op 70,5kg *\o/* wil eigenlijk 70kg aantikken dit weekend, want dat was mijn goal (festival). Maar mijn fysiek is echt al zooo veel beter dat het getal me ergens ook weinig meer moet schelen.
Spoiler:
Afbeelding

O: Brinta (lidl-versie, lager in kcal), alpro soya-melk en whey.
L: omelet van 3 eieren, met champignons en een plak kaas
A: sla met komkommer, groentenburger en lowkcal dressing.

Daartussen waarschijnlijk fruit, noten en/of groenten. Wellicht nog iets van kwark/yoghurt en/of rijstwafels met iets. Alleen deze maaltijden staan alvast vast :Y)
B: wandelen en/of fietsen, heb rustdag vandaag.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:55

Laura82 schreef:
Ik heb een vreetweekje gehad, en dat was vanochtend zichtbaar op de weegschaal :+ Nou is een deel wel vocht, dus denk dat de schade uiteindelijk meevalt. Ik kan steeds beter gewoon van iets lekkers genieten zonder echt helemaal door te slaan. Waardevolle les, want dat was echt mijn allergrootste valkuil.

Vandaag is dit het plan:
O: Griekse yoghurt met rood fruit en havermout
T: bananenbrood
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain en ei, kom kerriesoep
T: banaan
A: kiprollade met sperziebonen en gekookte aardappelen
T: kvarg straciatella

Wat fijn en wat goed! Had dat van de week ook voor het eerst toevallig! Eindelijk een gezonde mindset erbij! :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:05

Kimmie25501 schreef:
Zo, na een heel stressvol weekend (iets met paard) waarin ik ook nog jarig was :'), kan ik nu weer aan de slag met gezond eten. Doordat ik zo gestresst was, lukte het me niet echt om iets te eten en als ik dan wat at was het ongezond.
Ik reageer later op iedereen, ik moet nu eerst nog even bijkomen :=

Gefeliciteerd nog! Alles goed gekomen met paardlief? :(:) Rustig aan!

@Lis_ol: oh my, dat klinkt allemaal zo lekker :9

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:01

@maanlicht; 1.73m :j Ik herken je craving/honger-gevoel rond de periode-tijd. Slim van je om dat te stillen met groenten en fruit. Tip voor zoete cravings en nog minder kcal - cola zero oid. Zit nog minder in dan groenten/fruit, niet de meest gezonde optie hoor, maar voor als je al aan je kcaldoel zit en nog zin hebt in zoet kan dat best een keer :)

@demolenhoek; beterschap met je dochter :(:) goed dat je je porties hebt beperkt. Dat is toch wel de key. In principe moet je alles kunnen blijven eten, met mate. Dus dikke prima, lijkt mij :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 05:21

Het detoxen is onzin imo, maar in obese noemen ze het ook geen detoxkuur of wel? Met dat soort “kuurtjes” zou ik wel oppassen en iig niet zomaar even doen, en als je het doet echt maar een paar dagen.
Je geeft zelf aan dat je een knie blessure hebt opgelopen (sterkte daarmee :(:) klinkt pijnlijk) en dat je daardoor minder kan doen, dus ik denk dat je dit ook geen plateau kunt noemen omdat er iets veranderd is.
Doordat je minder kunt doen zul je daar je kcal op aan moeten passen, wil je weer omlaag gaan in gewicht.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:27

_Linn_ schreef:
Nee oké, dat werkt natuurlijk vooral als je inderdaad veel kilo’s kwijt moet raken, dat hoef ik zeker niet. Ik wil vooral strakker worden en daarvoor is wel iets gewichtafname voor nodig. Ik heb wel iets buikvet en daar wil ik dus graag vooral zien dat ik strakker wordt. Ik weet het, je kan niet lokaal afvallen, dus vandaar dat ik zeg, ik moet nog wel iets in kg kwijt maar ik bouw ook al steeds meer spier op (ondanks knieblessure, beenoefeningen doe ik voorzichtig mee, rest kan ik gewoon wel doen natuurlijk).

Edit: ik heb even terug gezocht naar jouw foto Dreamy en jouw lijf is mijn doel! Ik ben net zo lang als jij en dat gewicht is ook waar ik naartoe wil (maar nogmaals, boeie dat getal). Ik weeg nu 75.7kg dus nog 5 kilo eraf zou mooi zijn en dan in spier terug graag.

Ik heb over die 5 kilo wel een half jaar al schommelend gedaan :j nu een fijne coach waardoor ik over de drempel ben getrokken en durfde te spelen; ik zat namelijk ook in een soort plateau en wist niet meer wat ik moest doen. Mijn valkuil was te weinig rust nemen van het sporten. Nu 4x pw ipv 6 a 7x en een vast kcaldoel en macrodoelen en ik vlieg als een tierelier :D
Zat vanochtend op 70.1 & mijn doel was om morgen op 70,0 te zitten.. benieuwd :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:10

_Linn_ schreef:
Oké ja ik ben nu niet bewust kcal aan het tellen en al helemaal geen macros. Ik weet op zich best wat ik wel en niet mag eten en ik ben van mening dat ik niet de slechte dingen wil laten, anders hou ik het sowieso niet vol. Maar...dan met mate. 1 rijtje chocola ipv meerdere...vooral chocola en energydrank (monster) is mijn valkuil. Die monster ging al langere tijd gewoon goed, ik drink nu 1x (soms 2x) in de week een blikje (niet de grootste maar een slag kleiner dan die je in de supermarkt zie). En ik drink eigenlijk alleen nog maar water, thee en koffie (wel met een beetje melk en een scheutje caramelsiroop. En ik sport 3x in de week in de sportschool, nu nog wel meer de vaste apparaten omdat ik de vrije gewichten nu niet zo goed kan met mijn knie. En gisteravond bijv gewoon zelf gemaakte pizza op, maar zolang ik dat overdag incalculeer en dan dus gewoon netjes doe vind ik dat dat moet kunnen, persoonlijk red ik het anders echt niet.

Oh, maar dat doe ik ook hoor :D jouw manier werkt ook met tellen en aan macro’s houden. Het is niet moeilijk & ik mag alles eten wat ik wil; heb alleen wel dagelijkse doelen te behalen qua percentages :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:51

Afbeelding

Grote blij! Top het weekend in :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:00

Ik vermoed dat ik morgen onder de 70 zit :') mán wat heb ik rond gestuiterd! Zal wel vooral veel vocht zijn :') Nu op de terugweg, ff wat zout scoren ergens. En morgen heb ik een pizza op de planning staan! :D Daarna weer lekker normaal.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:44

Ik vraag me ook af waarom je zoveel kcal tijdens een bbq pakt. Hoewel je zeker moet doen waar je je prettig bij voelt hoor, maar zou het dan even lekker laten ipv zo indelen / tellen en je frustreren dat het niet lukt of hoog uit komt. Maakt het er niet prettiger op, althans niet als je er uiteindelijk niks mee kan doen. Maar dat is mijn mening.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:37

Niet balansen op zo weinig hoor, maar gewoon lekker normaal eten. Minimaal op 1200kcal zodat het wel enigzins normaal blijft voor je lichaam := liefst gewoon op je normale afvaldoel zitten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:36

Welkom! Dat is inderdaad behoorlijk weinig, maar dat weet je zelf dus ook wel. Ik zou in dit geval proff. begeleiding aanraden :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:45

proven02 schreef:
Hallo allemaal Ik lees graag mee met jullie om ideeën op te doen :)
Heb zelf net een periode van 8 weken tussen de 1700 en 1800 kcal gegeten en hard erbij getraind om langzaam af te vallen en dat is gelukt, 3 kilo eraf.

Nu heb ik de kcal verhoogd naar 2150 met trainen erbij natuurlijk om weer langzaam aan te komen in spiermassa. Ik zal mijn eetschema's dan maar niet posten want dat is een stuk meer dan de meesten hier, tenzij dat niet uit maakt :P In september wil ik voor mijn vakantie weer een korte periode van 1800 kcal doen om nog even strak te eindigen voor zon strand en zee, dan zal ik mijn eetschema's ook posten :D

Ik ben hier juist wel erg benieuwd naar! Mijn schema is nu juist opgebouwd naar 1817kcal, ik kom van de 1550kcal. Moet met dit aantal kcal nog steeds afvallen, maar iets minder hard. Mijn onderhoud zal rond de 2100 zitten :j daar wil ik over een maand of 2 wel weer zijn denk ik.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:37

@gribaldi; nog ietsje lager in vetpercentage komen en dan echt op onderhoud gaan zitten :j wordt nog even spelen met hoe dat werkt, want denk dat ik dat nog wel even lastig ga vinden. Gezonde basis is er wel, maar weet ook hoe snel het weer kan omslaan (eigenlijk vooral door niet meer tracken/afwegen) als je niet meer op gaat letten. Dus dat zal wel gewoon nog moeten, hoewel ik daar op sommige dagen ook wel klaar mee ben. Hoe doe jij dat?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:23

gribaldi schreef:
proven02, bij wie sta je onder begeleiding?

Dreamy, weet je op hoeveel % je nu zit? En naar hoeveel wil je toe? :)
Het niet meer tracken is soms wel even wennen, maar eigenlijk weet ik en jij ook wel hoeveel kcal er in producten zitten :P Dus stiekem en of dat nu bewust of onbewust is let je wel op. Enkel is het meer dat ik dan naar te weinig eten nijg dan meer en dat is dan net niet de bedoeling haha.
Wanneer ik weet dat ik een etentje heb of niet wil tracken, (zoals in het weekend) dan zorg ik dat ik doordeweeks netjes variërend en gezond eet en beweeg en dan laat ik het in het weekend los.
Voer dit dan ook niet in want ik weet zelf hoe ik dan ben. Dus loslaten is het beste.

Nu beweeg ik in het weekend ook wel ivm hond maar doe geen trainingen.

Spoiler:
Ik mag sowieso niet meer overdreven doet oid dat wordt thuis niet meer gewaardeerd :')

Ik zat zo’n 2 maanden geleden op zo’n 26%, ik ga over een maand weer terug voor een meting. Ik vermoed dat ik nu op 24% zit. Maar dat wil ik dus even zeker weten. Denk dat ik 22% als uiterste neem om te eindigen, maar het hoeft van mij ook echt niet meer snel te gaan nu.

True O:) maar qua afwegen van porties vooral, daar wil ik me soms nog wel eens in vergissen. Soms hebben we eieren die rond de 48gr per stuk zijn en nu heb ik er die 54gr per stuk zijn. Als je dan een omelet maakt van 3 eieren dan tikt dat toch wel aan :P dat soort dingetjes. Nou is dat met gezonde producten echt niet onwijze drama, maar als je dit met elk product te laag inschat (hoe gezond het ook is) en elke dag hoger uit komt in kcal dan werkt dat natuurlijk ook niet mee. En aangezien ik steeds gevarieerder aan het eten ben, dus niet elke dat meer hetzelfde en gelijke porties, vind ik het allemaal maar lastig onthouden :))

Ik laat overigens idd met uitjes, weekendjes weg, etentjes, ook gewoon los. Zolang de basis verder gezond is dan kan dat niet meer zoveel doen.

Leermoment voor mezelf van de week, welke ik graag wil delen:
Ik had in m’n hoofd dat ik een dag een cheatday wilde nadat ik mijn “doel” van 70kg voor mijn festival had gehaald. Eindstand: ik voelde me er echt niet perse fijner en gelukkiger door op het moment zelf. Ik heb gegeten waar ik zin in had, uiteindelijk bleek ik juist erg kieskeurig te zijn op zo’n moment dat ik alles van mezelf mocht :+, maar het gaf mij lang niet de voldoening waarvan ik dacht dat ik het zou krijgen. Had in mijn hoofd eens in de zoveel tijd een cheatday te gaan doen, maar dat is na deze ervaring echt wel uit mijn hoofd :)
Ik ga, op de manier welke ook gewoon eigenlijk het gezondst is (wist ik ook wel), gewoon een lekkere momentje(maaltijd, snoepje, whatever) op de dag dat ik er écht zin in heb zelf inplannen.
Zo’n hele dag is echt niet mijn ding :n

Heb er geen spijt van, het zat nou eenmaal in m’n hoofd. Ik zie het als een geleerde les :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:00

Kimmie; probeer de gedachten van chocolade = slecht los te laten. Je had er zin in, je hebt het met mate gepakt en ik hoop oprecht dat je er ook van genoten hebt. Zorg dat je geen schuldgevoel gaat krijgen bij etenswaren, dat is denk ik niet de juiste mindset. :) Je lijstje is erg mooi in balans, goede gevarieerde dag zo!