Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Ladybird, Hanmar, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 07:08

Ik ben inmiddels een veertiger en zie er veel jonger uit en heb nu een goede huid met nauwelijks rimpels.

Ik heb mijn halve leven gerookt, alcohol gedronken, uitgegaan, zelden make up verwijderd, wel altijd make up gedragen (want ik zag nogal bleek en had gemengde huid met wat puistjes :') ).

Wat ik wel vanaf mijn 28e heel trouw gedaan heb is elke dag, ook in de winter, spf 30 op mijn gezicht van la roche posay (zonder troep en parfum erin) (en daar dan make up over, gedurende de dag weer spf 30 bijstippen over de make up heen en licht mineralen poeder erover tegen glanzen). Dit omdat ik toen last kreeg van pigmentvlekjes. Make up sindsdien ook zo parfumvrij en troepvrij mogelijk.

Sindsdien knapte mijn huid zienderogen op en ik zie er dus nog steeds jong uit, ondanks mijn levensstijl en gebrek aan verzorgingsritueel (of dankzij..?).

Het is voor een groot deel genetisch en voor een heel groot deel beschermen tegen de zon.

Dus altijd een spf zonder parfum en andere rommel smeren en dan kan je verder alle dure cremepjes en cleansers laten staan. Die doen meer kwaad dan goed, zeker die met alcohol en parfum erin.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie