3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:43

Mag ik me hier ook melden?

Ik wil graag 4 kilo kwijt om net even strakker in m'n vel te zitten. Ik eet dagelijks 6x, altijd om de 2 uur. Sommige dagen eet ik wat meer, soms wat minder. Aangezien ik m'n eten niet afweeg of calorieën tel (daar zou ik toch weer mee moeten beginne :Y) ) hou ik mij aan "zo min mogelijk eten zonder me slap te voelen tijdens mijn werk of sporten".

Vandaag:
8u Griekse yoghurt met walnoten
10u appel
12u energiereep
14u appel
16u tomatensoep
18u warme salade met asperges

Ik ben vooral benieuwd naar hoe andere hun eten over de dag verdelen en misschien gerechten die ik zelf nog niet had bedacht. En alle info is natuurlijk welkom!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:20

IMANDRA schreef:
@Paulina: je lijstje ziet er heel mager uit, ik zou wel wat meer eten en inderdaad kcal tellen en afwegen. Net zo weinig eten dat je denk dat je erop kan functioneren wil niet zeggen dat je ook genoeg eet ;). Zelfde geldt voor Eline. En Yenta.

Zojuist geteld. Ik kom rond de 1850 uit. Niet heel erg mager lijkt me ;)

0091

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:15

Vandaag:

O Griekse yoghurt
T appel
L energiereep
T gebakken banaan
T appel
A sajoerboontjes, ajam paniki en rijst

1882 kcal. En vanavond alleen maar thee.

M'n BMR is 1514. Maar dat lijkt me wat weinig met mijn werk en sporten.. of heeft iedereen zo een laag bmr?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 08:05

Laura82 schreef:
Eens kijken wat mn fitbit doet met sporten :D gisteren met een dag bureauwerk maar wel bijna 9000 stappen zo'n 2300 kcal verbrandt, viel me alles mee.

Hoe kan dat? Ik heb hem de halve dag om gehad en 10.500 stappen gelopen voor de lunch. Bij mij komt dat op 123kcal

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:09

Hier ook een hele gekke dag. Alles liep net even anders dan gepland. Even langs m'n oom en tante gefietst met m'n nieuwe fiets en dat was toevallig net hun lunch tijd. Ze lunchte met een tosti dat niet echt binnen m'n schema paste dus een halve gegeten en m'n zoontje de andere helft. Wegens een fotoshoot twee tussendoortjes overgeslagen. Daarna bij m'n schoonouders gegeten. Was heerlijk! Maar wel een Magnum toe. Maar alles compenseerd elkaar best redelijk dus kom op 1680 kcal uit vandaag.

O Engels ontbijt (verminderde portiegrootte)
T appel
L halve tosti
T -
T -
A lasagnette en een Magnum.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:38

Nou hier alvast mijn dagmenu:

O Engels ontbijt (aangepaste portie) 395kcal
T appel 58 kcal
L energiereep 88 kcal
T cantaloupe meloen 12 kcal
T snoeptomaat en komkommer 15 kcal
A koolhydraatarme taco's van eieren, spinazie, rundergehakt, paprika, tomaat en kruiden 970 kcal

Totaal: 1538 kcal

Ik eet in de middag 2 tussendoortjes zodat ik om de 2 uur wat kan eten en na het avondeten niks meer behalve lekker kopje thee.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:23

Even een vraag/stelling naar aanleiding van iemand die poste gestopt te zijn met een koolhydraat arm dieet.

Mijn ervaring is dat ik zoveel koolhydraten kan eten als ik wil zolang ik daarbij weinig (dierlijke) eiwitten eet. Een veganistische dag val ik van af.
Tegelijk val ik ook af van een koolhydraat arm dieet welke dus relatief veel (dierlijke) eiwitten bevat.

In mijn hoofd vertaald dat naar:

"(Dierlijke) Eiwitten en koolhydraten gaan niet samen en maken dik"

Zelf kies ik per dag uit welke van de 2 ik ga eten en hou mij daar de rest van de dag aan. Het is ongeveer 50/50 en voor mij werkt het. Ben benieuwd of andere dit ook hebben opgemerkt of wat de eventuele theorieën hier achter zijn.
(Of dat het placebo effect mij blijkbaar dun maakt _O- )

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:26

IMANDRA schreef:
@Pauline: heb vaker gehoord dat mensen er inderdaad mee afwisselen. Komt eigenlijk neer op high carb / low carb days, toch? (want als je low carbs hebt zal je het aan moeten vullen met een andere voedingsstof, om wel aan je kcal te komen). Volgens mij deed navatu dat ook! Weet er alleen het fijne niet vanaf, maar als het voor jou werkt en je toch je voedingsstoffen binnen krijgt... prima toch :D?

God, het was echt een fout om gister met flinke spierpijn in m'n buik te gaan sporten. Nu is het nog erger :'). Grote moeite om recht te staan/zitten vandaag ;( . Als het morgen nog zo is, sla ik een dagje over denk ik (morgen weer crossfit les gepland).

Ja klopt. Door af te wisselen krijg ik elke voedingsstof binnen, weliswaar op andere dagen maar geen tekorten. En je ontzegt jezelf niets. Iets wat niet in je schema vandaag past kan morgen weer. Met alleen een low carb dieet krijg ik enorme zin in brood of aardappelen. Nu eet ik dat dus gewoon alleen niet in combinatie met dierlijke eiwitten.

en met rust na sporten kunnen je spieren groeien. Niet tijdens het sporten :P dus lekker een dagje rust nemen ;)

@suzanne bedankt voor de link!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:00

Pff na een weekje ongesteld weer 2,5 kilo zwaarder |o

Cacao komt van een plant dus waarom is chocolade dan zo ongezond? -O- :=

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:03

Als je ze zelf maakt zijn ze wel gezond. De kant en klare zijn niet geheel van bloemkool maar een bepaald percentage bloemkool. Beter dan een normale bodem maar als je het echt gezond wil maken moet je echt zelf aan de gang

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 11:40

Ik kom even onder m'n meeleessteen vandaan...

Hoe doen jullie het als je aan de rooie bent bent?
Dagelijks probeer ik ongeveer 1500 kcal te eten, met zo min mogelijk suiker.. gaat eigenlijk altijd super, totdat dracula's theezakje is geknapt.

Je weet wel, wanneer de schilder langs is geweest met rode verf en de tomatensoep is overgekookt. En dan op Bloody Sunday heb je een bloedserieus poedersuiker omdat de Japanse vlag uithangt. Dan ben ik enorm hormoon geladen en Tsja.. dan komt de chocolade in grote hoeveelheden binnen. Samen met al z'n broertjes en zusjes uit dezelfde kast.

Voor de mensen die het nog niet door hebben: de hoeveelheid suikers die je eet tijdens het ongesteld zijn :+ Ik heb tips nodig om daar vanaf te kunnen blijven, of misschien een gezond alternatief terwijl je toch een beetje een blij humeur hebt :=

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:15

Ik meld me hier ook nog een keer.
Voor de zomer netjes een eetschema bijgehouden en weer strak in m’n vel gekomen. De hele zomer heb ik Ehm.. erg genoten..

In december gaan we op vakantie naar de zon dus dan wil ik er toch minimaal 5 kilo af hebben.

M’n schema voor vandaag is:
O: Griekse yoghurt met muesli
L: courgettesoep met zalmsnippers en stokbrood
T: kaki, aardbei en appel mengsel
A: zuurkoolstampot (vega)
T: restje stokbrood want het is zaterdagavond dus ik moet op de bank hangen voor de tv :+

Kcal volgens mfp: 1530 kcal

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 07:54

Leuk Artis! Vanaf welke leeftijd vinden kinderen een dierentuin eigenlijk leuk?

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Engels ontbijt
L: courgettesoep met zalmsnippers en stokbrood
T: sultana
A: Chili con carne met tortillachips

Kcal volgens mfp: 1527 kcal

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:40

Afvallen voor kerst schreef:
Jaimy: -5 kilo
MarlindeRooz - 5 kilo
Yonker - 5 kilo (eigenlijk liefste nog meer)
Laura82 - 3 kilo
Aight -5 kilo
Esplendido -3 kilo
Kionasuppie -5 kilo
Annikoe -3 kilo
Paulina -5 kilo

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:44

Ik kom even binnenvallen.

Hoe doen jullie het op dagen van barbecues of verjaardagen?
Ik heb minimaal 1x per week een etentje bij iemand, soms vaker. De rest van de dagen gaat het wel goed maar zelfs als je erop let lopen de kcal erg snel op.

Ik zit er momenteel aan te denken om een "balansdag" in te plannen de dag ervoor of erna. Ipv 1580 kcal per dag reken ik dan 3160 voor 2 dagen, maar de ene dag eet ik bijvoorbeeld 2500 kcal waardoor er op de andere dag 660 kcal overblijven.. Dit is natuurlijk erg laag en onder je bmr, maar als je dit na zo een hoge kcal inname doet, zou dat erg zijn?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:11

Gisteren weer uit eten geweest. Voorzichtig geweest en blijven tellen, maar op een dag toch 2600 kcal naar binnen. En dan let ik er op, durf bijna niet te bedenken wat er gebeurd als ik er niet op let...

Vanavond eten we risotto met zelf gevangen kabeljauw. De rest van de dag ben ik gelukkig druk, zodat ik uit verveling niet ga snaaien.

@DeMolenhoek in de avond zet ik een karaf met water neer. Eerst mn water op voordat ik wat lekker mag. Tegen de tijd dat mn water op is ga ik al naar bed :+ . Dat doe ik met snaaien sowieso heel veel: eerst een glas water, heb je dan nog trek een cracker of stuk fruit, daarna nog trek dan mag je wat lekkers. Meestal is de trek na het water al weg :D

@Laibadji wat een goed idee de gevulde paprika. Ik ga hem volgende week op het menu zetten!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:31

Lijstje vandaag:

O: 2 brood met humus
L: linzensalade
T: bietjes met mozzarella
D: gevulde paprika (aubergine, courgette, tomaat) met kippendijen

Kcal: 1570

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 06:53

Mag ik even mijn frustratie uiten? Inmiddels ruim 2 weken let ik weer op wat ik eet. Ik ben van 2500-3000 kcal terug gegaan naar 1560-1800. Ik heb geen haast met afvallen (oké, misschien wel een beetje) maar ik had na 2 weken toch wel op wat resultaat gehoopt. Mijn weegschaal geeft echter precies hetzelfde getal aan. Baal baal baal

Mijn lijstje vandaag:
O: osawacake
L: rest linzensalade
T: appel met kiwi
D: andijvie met zoete aardappel en kalkoenfilet (als ik dat beest te pakken krijg := )

1560 kcal

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:29

@Imandra ja ik weeg alles af. Het enige wat ik wel eens gok zijn mn groenten, maar dat zal het verschil niet groot maken qua kcal. Ik hoop dat het kwartje deze week gaat vallen bij mijn lichaam. Ik wil tijdens mijn vakantie in augustus toch weet strak in mijn bikini passen :D

@Koeien ik eet 4 porties per dag die ik afweeg. Dus te groot zouden ze toch niet moeten zijn als mfp he tg aantal kcal aangeeft met dat gewicht?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:04

@MarJon ik probeer het ongeveer zo te plannen:
Ontbijt 350 kcal
Tussendoor 150 kcal
Lunch 350 kcal
Tussendoor 150 kcal
Diner 650 kcal

Ik geef mezelf speling van 50 kcal naar beneden per maaltijd. Omdat ik vaak mn 1e tussendoortje oversla wegens tijdgebrek kom ik gemiddeld rond de 1560 kcal (Mijn bmr is 1540)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:56

Lastig je knieblessure. Hoop dat het snel over gaat!

Lijstje voor vandaag:
O: havermoutpap
L: soep met komkommersalade
T: appel en perzik
D: kabeljauw met groente of kippendijen met groente. Even een restje opmaken

Kcal: 1050.

Vanmiddag ga ik waarschijnlijk een ijsje halen met mijn zoon, dus vandaar wat ruimte in de kcal. Heb ik echt tekort dan heb ik nog wat yoghurt staan of wat geroosterde noten. Hangt een beetje van de dag af dus.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:48

0091 schreef:
Lastig je knieblessure. Hoop dat het snel over gaat!

Lijstje voor vandaag:
O: havermoutpap
L: soep met komkommersalade
T: appel en perzik
D: kabeljauw met groente of kippendijen met groente. Even een restje opmaken

Kcal: 1050.

Vanmiddag ga ik waarschijnlijk een ijsje halen met mijn zoon, dus vandaar wat ruimte in de kcal. Heb ik echt tekort dan heb ik nog wat yoghurt staan of wat geroosterde noten. Hangt een beetje van de dag af dus.

Ik zal mn lijstje even aanpassen omdat ik het nu precies weet. Misschien handig voor mensen zodat ze een idee hebben hoeveel je kan eten qua kcal?

O: havermoutpap 250 kcal
L: tomatensoep met 1 broodje 382 kcal
T: Italiaans ijs 175 kcal
D: plak kippendijencake met groente en yoghurt als dessert 718 kcal

Totaal: 1525 kcal

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:56

Goede tip Dreamy! Heb je de 70 gered?

Iemand tips over een gezonde lunch in de stad? Ik ga vandaag shoppen met een vriendin en eet in de stad. Ik dacht zelf al aan soep maar misschien zijn er nog andere gezonde lunches?
Kan het wel met het diner compenseren, maar liever eet ik in de avond niet te weinig..

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:48

Gefeliciteerd Dreamy!

Welkom kirsten4

En bedankt iedereen voor de tips! Ik heb uiteindelijk een "12 uurtje" genomen. Een huisgemaakte soep met een broodje met tonijn en een salade, met een smoothie ernaast. Ondanks dat de bediening te wensen overliet was het eten erg lekker. Ik had geen weegschaal bij me :+ maar als ik alles ongeveer gok kom ik op 860 kcal voor de lunch. Wel veel maar niet dramatisch. Hele dag gewandeld en het avondeten iets aangepast. Totaal 1870 kcal. 300 kcal teveel, maar ik had het meer verwacht. Morgen gewoon 300 kcal minder eten.

Mijn lijstje was vandaag dan ook:

O: havermoutpap 250kcal
L: "12 uurtje" 859kcal
T: Italiaans ijs citroen 93kcal
T: gin-tonic 258 kcal
A: kabeljauw met sperziebonen-tomaat prutje 411 kcal

Totaal 1871 kcal

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 06:26

Jeej... na 3 weke op dieet ben ik afgelopen week eindelijk wat afgevallen! Wel 0,6 kilo :')
Vind het eigenlijk veel te weinig voor de tijd en inzet die het vraagt |o
Maar het is een begin :)