Draagdoek

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:25

Heb je ook tweedehands gekeken? Dan zijn ze al soepel en ingedragen, dat is misschien fijner met zo'n ukkie? Op die FB draaggroepen wordt zat aangeboden, zit vast iets bij wat je aanspreekt en ook fijn is voor P'tje. Of heb je al iets gevonden?

Ik heb net voor het eerst een rondje buiten gelopen met J in de ruck. *\o/* Na 4 maanden oefenen. :')

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:01

Leuk! Welke heb je?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 06:59

MB, wat fijn! Vechtertje, die kleine van jullie. <3

Ik vroeg me ook af hoe die towels zijn, lijkt me niet fijn knopen maar iedereen is er juist zo enthousiast over. Ik las ergens dat het echt een soort handdoek is qua stof en dikte.

Edit: twijfels hier. Kreeg een ruilRS aangeboden, mooie kleuren, blend klinkt fijn, alleen er zit een sprookjes-print op wat zó niet mijn stijl is. Maar verder lijkt 'ie me wel super.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:37

Een Serena Slings. Met Iers linnen en schijnt heel draagkrachtig te zijn. Maar meh, sprookjes.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:14

Twee nieuwe aanwinsten deze week. Yaro contra magnetic pine RS en PN leaves chin chin. <3 Andere doek verkocht dus er kon wel weer wat bij. :')

Afbeelding

Afbeelding

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:19

Fijn! Vooral heel stevig maar wel soepel door de ringen. Maar mijn enige vergelijk is een katoenen rs van 245grams, deze is katoen/seacell van 310 in contraweving dus heel anders. Weet niet hoe dit is naast een draagkrachtige PN ringsling.

Bij Yaro zit er volgens mij veel verschil tussen hun doeken. Over sommigen lees ik wel enthousiaste verhalen. Tijdje terug was er ook zo'n post over je fijnste budget draagdoek, was ook wel leuk om door te lezen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:08

Ik hoop dat ze er snel in mag! <3

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:23

Gefeliciteerd met je kleine meisje! <3 Yaro is breed geloof ik. Mijn Yaro ringsling is 70cm, mijn PinkNova doek is 58cm. Ik weet dat Hoppediz das leichte en Calin Bleu doeken veel aangeraden worden voor prematuurtjes, en Pure Baby Love heeft ook een speciale prematurendoek. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee dus Esplendido kan je vast nog beter adviseren.

Ik ben trouwens heel blij met die gele Pinknova leaves, wat een fijne doek is dat! En m'n nieuwe ringsling bevalt ook goed. Hij spant veel makkelijker en netter aan dan m'n andere, probleem lag dus niet aan mij. Nu twijfel ik of ik die ander wil verkopen maar ik vind de print/kleur zo mooi.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:18

Die Yaro is best dun, 220grams. Zelf vond ik vanaf 6-7 maanden wat zwaardere doeken fijner, vanaf 260grams. Is ook persoonlijke voorkeur hoor, maar als je nu al een dunne doek hebt zal die Yaro niet heel anders voelen denk ik.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:33

Ik zat nog even te kijken, die doek op de foto is de Diva Milano die je eerder had gepost toch? Die is heel breed zie ik, 82 centimeter. Dat maakt het aanspannen misschien ook lastiger. Meeste doeken zijn wat smaller.

Mocht je trouwens in de buurt van Alkmaar wonen ben je welkom om hier wat te proberen. :j Op Facebook heb je de Draagliefde Verkoopmarkt en Draagdoekenmarkt, daar wordt heel veel tweedehands aangeboden, heb je veel meer keuze dan via Marktplaats.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:27

Ik ben ook geen Kiind-moeder, wel al 10 maanden bv, veel dragen en ook lang samen geslapen. Maar vooral uit gemakzucht ja. := Alternatief was een krijsende baby. Nu kan hij ook in de buggy dus wissel ik af, net wat handiger is.

Yalou, mooie foto! <3

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:08

Geloof dat die niet zo fijn is MoonWecke, zowel niet qua draagcomfort als qua afwerking/stevigheid. Bij draagzakken wordt wel aangeraden om te passen, wat de ene fijn vindt is voor de ander weer niks. En dan inderdaad bij een consulent (of eventueel bij iemand thuis) die veel ergonomische draagzakken heeft, want in babywinkels hangen vaak ook niet-ergonomische draagzakken.

Oh die FWCC met pond finish ga ik ook eens proberen! Ziet er ook wel leuk uit. Probeerde laatst voor het eerst de FCC maar was nog geen succes.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:10

Ik heb de wollen draagjas van Diva Milano gekocht. Duur maar zó fijn en ik gebruik 'm ook als gewone winterjas omdat hij zo mooi is.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:49

Welke heb je nou weer op 't oog? :))

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:45

Oeh is dat Heartbreak High? Ik heb de rode variant daarvan, fijn is die. En die Tula Moo vind ik ook zo leuk.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:10

Wauw, wat gaaf Lautje! Heel anders dan wat je had ook, grappig. Van rustig en klassiek naar opvallend en printje.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:22

Denk dat de meeste doeken steviger zijn. Die van jou is best dun en bamboe is dacht ik minder fijn bij zwaardere kindjes. Ik draag J nog regelmatig in de FWCC met verschillende doeken. Die zijn tussen de 260 en 280 grams en een 100% katoen, katoen/repreve, katoen/linnen en katoen/merino/cashmere. Draagt allemaal nog fijn. :j

Yaro is heel betaalbaar en heeft fijne doeken. En als je ietsje meer wil uitgeven kan je ook kijken naar Maisaa of Woven Clauds. En tweedehands via de FB groepen heb je helemaal veel keuze.

Voor knopen is de FCC (front cross carry) misschien wat voor je, die is dubbellaags maar mag al als je kindje genoeg nekstabiliteit heeft. En voor de afwisseling ook de Robins hip carry, dat is een heupknoop.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:10

Een doek van 320gr lijkt me wel erg dik maar máx 200gr lijkt me wel erg dun? Ik zou eerder naar 220-240 grams kijken, denk dat onder de 200 snel niet fijn meer is. Juist als beginner is té dun lastig volgens mij, omdat je dan goed moet knopen zodat het niet gaat snijden op je schouders en nek.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:10

Ja doen! Handig als eentje in de was moet. :))

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:45

Nou hoe zo'n reisje bij mij werkt is dat ik denk 'oh die doek is wel heel erg fijn' en 'm vervolgens koop. >;) Dus ik doe het niet meer. :D

Ik twijfel een beetje over een draagzak. Ik wil graag vaker rugdragen, maar de ruck blijf ik mee worstelen en de DH gaat ook niet echt soepel. Zijn er draagzakken die qua comfort in de buurt komen van een doek?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:31

Bij het knopen verlies ik de M-houding, zijn benen zakken omlaag. En ik krijg de bovenkant niet strak genoeg dus hij zit altijd te laag en los. Ik blijf wel oefenen maar het is zo frustrerend dat het steeds niet lukt. Ik wil 'm gewoon lekker op mijn rug dragen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:55

Joh, zelfs in mijn draagkrachtige RS (Yaro contraweave) zou ik een hele dag dierentuin niet volhouden denk ik. Doek vind ik dan toch fijner. Wat voor buggy heb je? In de winkel vond ik sommige buggy's drie keer niks maar die van ons is wel fijn. Vind het wel makkelijk om te kunnen afwisselen tussen dragen en duwen.

En MizzMontana gefeliciteerd! <3 Mooie doek ook, die blend zal wel fijn zijn met zo'n kleintje! Succes met je doekenverzameling alvast. :D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:04

Is de Ruck niks voor haar? Kan ze vanaf je rug alles bekijken.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:29

Ik geef het op, ik ga zoeken naar een draagzak voor het rugdragen. Rot-ruck. Ik wil iets om 'm snel op mijn rug te hebben, daar leek de ruck me juist ideaal voor. Maar hij eindigt altijd veel te laag en ondanks maanden oefenen gaat het knopen nog steeds niet soepel. -O-

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:02

Ja maar de DH lijkt me niet handig voor even snel? Heb 'm al eens geprobeerd en het zat inderdaad fijn! Ik wilde per se eerst de ruck onder de knie hebben, maar ga van 't weekend wel eens oefenen op de DH, wie weet krijg ik die beter voor elkaar.

Appeltje als je in omgeving Alkmaar zit mag je van mij iets lenen. :j