Draagdoek

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

_Siri

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:24

Ja mopsy is fijn zacht!
Al ben ik daarbij dan weer heel bang voor haaltjes geworden :=

PN linnen verschilt echt heel erg per doek vind ik. Ik had heatwave en die vond ik vrij stug. Terwijl awakening en fijn zacht is..

Ik heb ook nog een van Woven Clauds. Die is echt net zo zacht als mopsy. Alleen is die vrij breed en ik ben meer van de smallere doekjes.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:25

Dani schreef:
Oh ja, babywearing week komt er ook aan ja!

Irritant dat PN linnen zo wisselt blijkbaar, wat heb ik daar nou aan. :') Ga wel zoeken naar verkoopreisjes dan, durf ook niet zo goed op de gok te kopen. Die Woven Clauds had ik vaker gelezen dat 'ie zo fijn is, maar ik twijfel enorm over dat patroon. Het moet sowieso wachten hoor, kind kan nog niet zelfstandig zitten maar ik verwacht van de zomer wel. Wil dan eerst andere knopen uitproberen, dan weet ik welke maat het handigst zal zijn.

Je mag de Woven clauds van mij best op reis hebben hoor als je wil :P

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 05:15

Ik doe hem vaak thuis al ‘om’ en dan de punten in m’n kontzak. Of gewoon een kortere doek. Bij droog weer gewoon op de grond.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 06:37

Ja als je er eenmaal aan begint. Pfft..
Ik wil ook nog een rs die niet roze is :P

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:18

Aranel, volgens mij wonen wij niet mega ver van elkaar af als ik me niet vergis? (Blankenham).

Ik heb ook nog wel het een en ander te leen :)

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:59

Pinknova Paradise is 280 en met linnen. Die zijn wel fijn stevig en niet heel duur.

Anders even op slingofest kijken :)

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:05

Hier ook zowel wagen als doek of drager. Geen bv (oke, dat kwam ook door de sondevoeding), geen wasbare luiers of dingen in die richting.

Hier in de omgeving dragen weinig mensen, dus mensen kijken soms ook heel gek. Anderzijds vind ik het altijd grappig om te zien dat mensen op ontzettend drukke plekken lopen met een kinderwagen, waar je nergens tussendoor komt. Dan ben ik toch heel blij met het dragen :P

Ik ben ook veel gaan dragen omdat ze de wagen absoluut niet accepteerde. Nu inmiddels wel, maar dragen we haar ook tegen bescherming van te veel prikkels en gewoon omdat het zo fijn is.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:47

_lautje_ schreef:
Begint ze al een beetje te lopen Siri? En lukt dragen nu nog met dikke buik?

Nee die loopt voorlopig nog niet. Gelukkig is ze niet heel zwaar om te tillen :P

Dragen doe ik nu niet door bekkeninstabiliteit, maar mijn man draagt haar ook dus als we ergens heen gaan waar het druk is mag ze bij hem :D

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:50

Xivura schreef:
Ik kom ook eventjes binnen vallen. Ik ben uitgerekend eind juni en ben opzoek naar een draagdoek/zak wat dus niet al te warm is en newborn's ook in kunnen. Vorige keer hebben wij de Bondolino draagzak gebruikt, maar vond niet echt dat hij daar lekker in zat met z'n beentjes (die zaten ook in de zak, omdat ik het idee had dat hij niet in M-vorm kon in die zak)
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een zak en ik kijk elke keer al naar een Tula free to grow, maar ik weet niet of die te warm is voor dat seizoen. Draagdoek heb ik geen ervaring mee ..

Ik vond de tula ftg wel erg warm. Je hebt ook de tula ftg coast. Die schijnen wel geschikt te zijn voor warm weer..

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:05

Ik vind mulberry zijde dan wel weer heel erg glad. Daar kon ik slecht strak mee aanspannen.

Ik vind linnen of wol erg fijn. Sommige linnen doekjes zijn meteen al fijn zacht.

moonwecke; ik vind dat wel een normale prijs voor een consult. Er zijn ook wel winkels waar je dragers kunt proberen of consulenten die pasconsulten bieden (dat is vaak iets goedkoper dacht ik).

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:14

Ik heb de wollen angel wings jas. Ook duur, maar zo het geld waard!

Ik gebruik hem als gewone jas, positiejas en draagjas.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:13

Daar ben ik ook benieuwd naar Haha..

Ik ben wel even uitgekocht (hoop ik). Afgelopen week weer een doek erbij. Inmiddels 4 doeken erbij in de tijd dat ik niet draag :+

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:08

Dunne volledig katoenen doek snijdt naar mijn idee vrij snel. Daar kreeg in ook last van.
Maar of dat met zo’n kleintje ook al veel verschil uit maakt?

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:07

Linnen is echt superfijn met die warmte!
En vind ik persoonlijk ook veel fijner. Maar het makkelijkste is toch altijd om wat doeken te proberen..

Yalou, zijn er geen andere opties voor kleuren gespen dan?

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:07

Zou idd kijken voor een dikkere doek.
Ik draag onze dochter ook nog in de fwcc (2 jaar, 10,5kg). Zelf geef ik de voorkeur aan iets met linnen of wol.

Katoen/bamboe vond ik ook al snel zwaar worden en doorzakken.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:07

Voor een newborn wel behoorlijk dik denk ik. En zeker nieuw zal die nog flink stug zijn..

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:56

Dani schreef:
Nou hoe zo'n reisje bij mij werkt is dat ik denk 'oh die doek is wel heel erg fijn' en 'm vervolgens koop. >;) Dus ik doe het niet meer. :D

Ik twijfel een beetje over een draagzak. Ik wil graag vaker rugdragen, maar de ruck blijf ik mee worstelen en de DH gaat ook niet echt soepel. Zijn er draagzakken die qua comfort in de buurt komen van een doek?

:') O:)

Wij hebben een half buckle gekocht voor rugdragen, maar uiteindelijk knoop ik toch meestal de ruck. Een zak vind ik minder prettig qua drukverdeling.
Maar voor een draagzak zou ik vooral gaan passen om te zien wat voor jou fijn is.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:55

_lautje_ schreef:
Hier met 6,5 maand net over van 62 boven naar 68
En 56 broekjes naar 62.

74 met 3 maanden is wel heel zeldzaam hoor. Meestal is dat rond de 6/7 maanden :Y)

Was hier ook :')
Met 6 maanden in maatje 62..

Hier ligt alles weer klaar voor peuter en baby, maar baby schiet nog niet echt op :')
Ik zie net dat ik 4 van de doeken tijdens de zwangerschap heb gekocht. Iets met hormonen :+

Afbeelding

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:44

Yalou schreef:
Mis je Heatwave al Siri? :P Hij staat weer te koop ;)
Wel mooie veelzijdige stash heb je!

Haha ik zag het!
Maar ik wil geen roze :P

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:58

Britt schreef:
Dat is Maisaa Rhombi Crimson, Liselot! Staat er nog eentje te koop op draagliefde verkoopmarkt :P

Maisaa linnen is écht aan te raden <3

En die is zó fijn :+:
Ik heb hem als (hele lange) rs, maar zo heerlijk zacht..

Yalou schreef:
Dat kan ik mij voorstellen. Je krijgt binnenkort een jongetje toch? :D

Ja klopt :D
Hij had er al wel mogen zijn :P. Inmiddels 40+2..

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:46

Grappig hoe dat verschilt per persoon. Misschien ook hoe goed hij ingedragen is..

Ik vond heatwave echt heel stug.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:58

Yalou schreef:
Ik heb een rug-draagconsult gedaan toen dl 4 maanden oud was, maar pas vanaf dat ze een beetje stabiel zelf kon blijven zitten en ik de hipscoot met haar kon doen, fanatiek gaan rugdragen. Dat mag met die leeftijd alleen met de ruck. Andere rugknopen mogen pas als ze zelfstandig kunnen gaan zitten! :)

Peppertree, hij is mooi! <3

Ik heb weer een doekje op reis. Donderdag lekker mee dragen :D voelt nog als karton :=

[ [url=m/Gpbklj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke Polaris is dit? :D

Hier wordt ook weer veel gedragen met de kleine van inmiddels alweer 2 weken. Nu met die warmte wel minder :+

Van de week een doek geruild en nu deze artipoppe rs <3

Afbeelding

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:19

Dani schreef:
Ik ga voor een draagzak! Verschillende gepast en de Emeibaby, half-buckle en custom full-buckle zaten alledrie fijn. Dus ik ga kijken of het lukt één van mijn doeken te ruilen. En dan ga ik even in een hoekje huilen omdat Oscar m'n handigste ruildoek is dus die zal wel weggaan.

Nooooh Oscar! Zo zonde!
Kun je daar geen drager van laten maken? :D

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:08

Dani schreef:
Ja maar dat kost geld en dan moet ik zo lang wachten. :')

Dat is waar :')
Maar van Oscar weg doen krijg je eeuwig spijt! Beste doek ooit <3

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:15

Mooie Dani! En mooi dat Oscar kan blijven! <3

Ik draag onze newborn ook midden op mijn buik in de rs. Ik zet hem eerst in de doek met zijn knieholtes/billen dat de M-houding meteen goed zit (en de hoogte) en dan trek ik de bovenkant omhoog. En de ring op die hoogte dat de doek bij zijn nek in een rechte lijn loopt.

Wij hebben er sinds gister een onbu bij voor snelle upjes van de auto naar de opvang. Echt zo fijn!