Draagdoek

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:43

Hoi, mag ik meekletsen? Inmiddels draag ik nog maar weinig (alleen jongste van 3,5 jaar nog af en toe) maar vind het leuk om mee te lezen :)

MoonWencke schreef:
Bedankt, Dani.

Mag ik vragen wat jullie voor een consult betaald hebben? Schijnen genoeg consulenten in Keulen te zitten, maar bij de eerste zag ik gelijk al prijzen voorbijkomen rond de 80-100 euro voor het eerste consult. Low budget hier, dus zoveel willen we echt niet aan een consult uitgeven. Is eerder al de max voor een doek of draagzak.

Wij waren ook low budget dus ik heb gewoon een manduca gehuurd voor € 5. Die zat prima, dus toen tweedehands gekocht. Op die manier proberen is een stuk goedkoper dan een consult.

In welke regio zit je?

xMarieke

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:49

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:32

marrlinde schreef:
:wave:

Las hier bij vlagen mee maar beter voor mijn bankrekening om niet te doen... Nu ben ik toch even op zoek naar andere ervaringen. :D

Op mijn buik wordt echt te zwaar met de "standaard" knoop (front wrap cross carry). Ook niet stevig genoeg meer, enkele laag in 215gr bamboe/katoen. Draag hem nu ook wel eens op de rug maar daar is hij nog te onrustig voor. Hij kijkt me sowieso liever aan dan op de rug merk ik, topfase die verlatingsangst.

Hebben jullie tips voor een stevigere knoop (hij is 8,5kg nu) en tips voor een doek die meer stevigheid biedt?

Ken je de front doublet hammock? Zat net een filmpje te kijken en dat zag er stevig uit :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:19

Dani schreef:
Een doek van 320gr lijkt me wel erg dik maar máx 200gr lijkt me wel erg dun? Ik zou eerder naar 220-240 grams kijken, denk dat onder de 200 snel niet fijn meer is. Juist als beginner is té dun lastig volgens mij, omdat je dan goed moet knopen zodat het niet gaat snijden op je schouders en nek.

Little frog vind ik gewoonlijk erg dun. Terwijl ze 'gewoon' 200 g/m2 zijn. Zou het er wel op durven te wagen. En eens met wat marcoborsato zegt.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:38

SillyB schreef:
3 maanden dan hebben ze maatje 74 ofzo?
google vond dit overzicht en best een mooi startpunt: https://www.dragenenzo.nl/draagzak-voor ... maat-68-74

Die van mij zaten inderdaad met 3 maanden op 74. Verschilt dus enorm per kind. Maar ze hadden ook een vliegende start met 3,8 en 4 kg

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:49

pinkie87 schreef:
vraagje van welke leeftijd zijn jullie op de rug gaan dragen?? ga morgen in de Ardennen 11km wandelen met mijn zoon van 15wk deze zit alleen al tegen de 7kg aan en merkte met de eerdere wandelingen dat mijn rug het best zwaar vond met het buik dragen :')

Mn dochter vanaf 8 maanden, maar m'n zoontje vanaf 2 weken. Toen ik zwanger was heb ik een newborn ruck workshop gedaan en bij m'n zoontje was ik al een ervaren drager.
Is het mogelijk om onderling af te wisselen? Rugdragen op die leeftijd die je namelijk alleen als je echt precies weet wat je doet en je kindje er ook 'getraind' in is, dus tijd opbouwen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:58

Als iemand in Den Haag een doek zoekt, ik heb nog wel wat liggen :o

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:10

Seltje schreef:
Ik ga hier even meevolgen, zwanger van de eerste, en heb nog alle tijd van de wereld, maar mij lijkt dragen zoveel fijner dan altijd maar die maxicosy of buggy.

Gefeliciteerd :)
Bij de eerste deed ik nog fifty fifty. Maar de 2e heb ik echt maar 2x 10 minuten in een kinderwagen gehad. Verder altijd in de draagdoek. En in de auto natuurlijk in de maxicosi.
Ben benieuwd hoe het nu met de derde gaat.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:03

_lautje_ schreef:
Hier een vraagje. Van de week Sophie (na oefenen met Julia) in de ruck. Ging redelijk. Met de supermantos. Aanspannen even oefenen net als zitje maken.
Probleem was vooral dat ze woest werd :')
Overstrekken gillen en krijsen. Iemand idee wat daar aan te doen?

Soms ligt het eraan dat ze je niet kunnen zien.
Dus voor de spiegel en oogcontact maken helpt dan soms.
Verder helpt het om tussendoor vaak genoeg te pauzeren. Even wiebelen, wennen aan de houding en dan pas weer verder gaan met aanspannen bijvoorbeeld.
Ik ben ook vaak geneigd om het dan nog even snel af te maken, maar zo'n ukkie moet er ook even aan wennen wat er allemaal gebeurd :)
Hoe oud is je kindje?
Met mn tweede ging ik rugdragen bij 2 weken, die wist dus niet beter dan dat ie op mn rug zat. Bij de eerste begon ik pas bij 8 maanden, die moest er meer aan wennen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:31

Yalou schreef:
Er is hier vandaag iets goed mis gegaan. Ik ging naar iemand toe voor 1 ringsling en kwam thuis met 2 ringslings _O-

[ [url=m/CVdCug.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ze zijn wel heel mooi!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:06

Peppertree schreef:
Wat goed! Vind ze erg mooi!

Hier jammer genoeg een baby die zich ontzettend aan het afzetten en strekken is. Maakt het dragen stuk minder leuk. Iemand nog tips?

Hoe oud is je baby? Welke knoop gebruik je? En is het alleen tijdens het knopen of ook daarna?

xMarieke

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:48

De ruck kan je doen vanaf newborn.
Voor dragers geldt idd dat ze zelf tot zitten moeten komen. Als je 'm neerzet, hoe lang blijf hij dan zelf zitten? Met 11 maanden zou ik het wel aandurven om 'm dan ongeveer zo lang in een drager te hebben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie