Draagdoek

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:01

Een vriendin van mij is wel zo'n "puur natuur mama", maar een aantal van de dingen die zij doet/heeft gedaan, zie ik zelf ook wel zitten. Heb van haar een draagdoek gekregen, dus ga over een paar maanden zien of die bevalt of dat ik toch op zoek moet naar iets anders.

Voor papa lijkt me een draagzak wel iets. Nu zag ik de Kinderkraft Babytrage Nino in de aanbieding voorbij komen. Denk niet dat hier iemand ervaring heeft met dit Duitse merk, maar misschien kenners die m.b.v. foto's en video kunnen zien of dat een goede optie is?

.

MoonWencke

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:31

Bedankt, Dani.

Mag ik vragen wat jullie voor een consult betaald hebben? Schijnen genoeg consulenten in Keulen te zitten, maar bij de eerste zag ik gelijk al prijzen voorbijkomen rond de 80-100 euro voor het eerste consult. Low budget hier, dus zoveel willen we echt niet aan een consult uitgeven. Is eerder al de max voor een doek of draagzak.

.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:11

xMarieke schreef:
In welke regio zit je?
Duitsland, omgeving Keulen ;)

Ik wacht eerst maar de baby af en kijk dan met die vriendin hoe en wat. Kan altijd nog een consulente overwegen.

.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:16

VogeltjeM schreef:
Denken jullie dat deze doek geschikt is voor het dragen van een kleintje, en voor mij als beginner? Of zou hij wat lastiger te knopen zijn ivm de dikte? Vind hem zo mooi maar mijn draagconsulent zei dat ik er best eentje van max 200gr kon nemen.. :P

https://www.vonvavoom.nl/nl/little-frog ... gdoek.html
Ook erg mooi! Lijkt nu echter van de site te zijn verdwenen. Dankzij jouw link bij deze terecht gekomen: https://www.vonvavoom.nl/nl/little-frog ... gdoek.html
Maar ook hier hetzelfde "probleem": beginner en voor baby-to-come.

Als ik kijk naar maatvoering, lijkt het erop dat ik op zich een aantal draagmogelijkheden ook met een maat 5 zou moeten kunnen doen. Denk dat ik toch nog maar even verder zoek.

.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:59

Wat leuk, Britt! <3

Ik heb hier inmiddels een fijne doek liggen, wachtend op de komst van de baby. Ben benieuwd.

.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:39

Gisteren m'n zoontje met 4 weken voor het eerst gedragen. Had al een paar tips gekregen van een lieve bokker, dus dat gaan we de volgende keer meteen omzetten. Hij vond het in het begin niet zo leuk, maar viel al gauw in slaap. Kwestie van wennen?

Afbeelding

Nu willen we voor mijn vriend nog op zoek naar een draagzak. Laten ons daar ook bij adviseren. Nu heeft de babyzaak hier o.a. volgende merken in het assortiment: BYKAY, cybex, ERGObaby, kokadi, manduca. Over ERGObaby heb ik hier geloof ik al verschillende meningen gelezen. Iemand misschien ook met de andere merken bekend? Welke zijn niet ergonomisch verantwoord?

.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:06

Bedankt voor de reacties :) We zijn zaterdag in de winkel geweest, maar na een uur wachten zijn we weer vertrokken. Medewerksters hadden het te druk om ons sneller te kunnen helpen. Dus we zijn vanavond nog een keer heen gereden. Dit keer had er eentje tijd voor ons, maar zij was niet bekend met het hele assortiment en greep eigenlijk meteen naar de Ergobaby Adapt. Daarnaast een Manduca First PureCotton en Manduca XT geprobeerd. Vriend had zaterdag eigenlijk al direct interesse in de Stokke Carrier, maar daarvan gaf de dame vandaag aan dat ze die niet goed kende en, na overleg met collega, dat daar geen nekkensteun voor pasgeboren baby's in zat. Hetzelfde zou voor de Manduca gelden.

Vriend was het meest tevreden over de Ergobaby bij het passen. Wat mij echter stoorde is dat de verkoopster zei dat de voetjes mee in de zak kwamen. In mijn achterhoofd nog dat die er bij de doek ook zeker uit moeten. Na het "consult" wilde mijn vriend direct kopen en hij was not amused dat ik zonder koop wilde gaan. Eerst thuis maar eens nalezen. Net video van Ergobaby zelf bekeken en overduidelijk dat die het heel anders deden dan ons in de winkel werd getoond. Erg jammer!

Denk dat we uiteindelijk alsnog voor de Ergobaby Adapt gaan, maar wel eerst kijken welke en waar we willen kopen.

.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:05

Vanwaar het negatieve advies mbt de Stokke, Keet?

Ik mocht nog niet eerder gaan dragen van mijn hebammen (vk en kraamzorg in 1), dus vandaar dat hij bij mij pas met 4 weken voor het eerst in de doek zat. Is maar goed ook, want merk sowieso dat ik lichamelijk langzaam moet opbouwen.

De zaak an sich zou niet flut mogen zijn, maar het consult van deze verkoopster was dat dan wel. Hoop maar dat er daardoor geen kopers zijn die hun baby's verkeerd dragen met alle gevolgen vandien... Mijn vriend zou zo'n slachtoffer zijn geweest.

.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie