Gastric bypass

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

kimendana

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:07

Goed nieuws biggirl! Ik meld me trouwens voor het eerst in dit topic, ik lees wel al een poos mee..

Ik ben al jaren te zwaar, heel mijn leven al eigenlijk en denk al zeker 2 jaar na over een GBP, maar ik durf de eerste stap niet te zetten. Ik weet ergens wel dat dat nergens op slaat, maar die stap om naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing.. Pff..

What doesn't kill you, makes you stronger!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 06:29

Ik ben blij voor jullie dat het achteraf zo'n fijn is Djuulsie, Kim_1990 en Maatje987! Jullie brengen me toch nog wat meer aan het twijfelen haha..

Het is niet eens dat ik me echt schaam ofzo, maar ik heb gewoon niet zo'n fijne huisarts en hij oordeeld altijd al zo hard.. Misschien moet ik mezelf er toch eens overheen gaan zetten..

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:44

Spannend MyKayleigh! Ik kan je natuurlijk helemaal niks nuttigs aan tips geven over deze operatie maar ik wil je wel heel veel succes wensen, ik hoop dat je er goed doorheen komt..

Ik ga binnenkort een afspraak maken, ik ga het gewoon doen.. Als het goed is ben jij vandaag aan de beurt Ista, heel veel succes!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:29

Zoo even bijgelezen, kon een tijdje niet reageren..

Hoe is het nu met jullie Ista en MyKayleigh?
Super mooi resultaat Winferno! mag je zeker trots op zijn hoor *\o/*

Ik heb ook de knoop doorgehakt, woensdag ochtend een afspraak bij de huisarts voor een doorverwijzing.. Ben bloednerveus, maar moet toch ergens beginnen he..

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:59

Spannend biggirl! Wat vind je er van tot nu toe? Wat moet je verwachten bij en van die screening? Is dat om te bepalen of je wel in aanmerking komt?

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:51

Oke, even een totaal nutteloze post, voor jullie dan..

Ben vandaag naar de huisarts geweest en het viel reuze mee *\o/*
Gelijk een doorverwijzing gehad en zelfs al contact gezocht met het zieknhuis.

11 oktober al een afspraak om een vragenlijst te bespreken die ik blijkbaar ga krijgen.
( ik kon volgende week al terecht maar dan kan ik zelf niet )

Het is nog niet ver vergeleken met jullie, maar ben al zo blij met deze eerste inimienie stap :D

Geniet morgen van deze nieuwe mijlpijl Kim!!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:20

Gaaf Rinske! is het wat geworden dinsdag?

Oeehh balen Kim, beterschap.. Hopellijk ben je snel weer op de been en uit het gips..

Ik ben vanmorgen bij mijn eerste afspraak geweest, eigenlijk precies wat ik had verwacht dus dat scheelt wel. Eerst 3 tot 6 maanden dieet begeleiding om te zorgen dat ik voor de operatie al een ander eet patroon heb aangeleerd. Met name dat 2 keer per dag ( te veel ) eten moet eruit en naar 6 keer per dag.. Ik ga mijn stinkende best doen in elk geval.. Ik ben er met een positief gevoel weggegaan, erg lieve mensen daar die zonder afkeurende blikken wegen/meten etc..

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:12

Fijn om te lezen dat je in ieder geval iets kan eten.. Hoe was het bij de controle?

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 07:31

Wauw Kim, wat tof om die voor en na foto's te zien, je ziet er echt goed uit!

Qua eten e.d. kan ik jullie helaas niet helpen, zit zelf nog in het voortraject..

Ps. voor en na foto's zijn altijd welkom hoor dames :D

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 07:44

Aaahh Lau, je bent al zo ver! Gewoon gaan, hierbij krijg je van mij een virtuele skup onder de bips.. Je doet het allemaal voor jezelf, voor je eigen gezondheid en niet voor het aanzicht van een ander.

Gewoon gaan, luisteren, praten. Je kan het!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:29

Hopelijk is dit genoeg om je lichamelijk weer even een oppepper te geven MyKayleigh.. Vanaf hier alleen maar beter, ik duim voor je..

Ik heb volgende week mijn laatste gesprek met de dietiste. Daarna verwacht zij dat ik binnen 2 weken een oproep krijg van het ziekenhuis ( ben ik al eerder geweest ).. wachttijd op de operatie is zo'n 3 maanden.. Dat zou betekenen dat ik ongeveer begin juli aan de beurt ben..

Toch wel iets trots op mezelf, ben toch al meer dan 10 kilo afgevallen in de tussentijd :D

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:54

Goedemorgen dames.. Ik wilde even zeggen, ik reageer niet zo vaak, maar ik probeer wel elke keer bij te lezen vanaf waar ik ben gebleven.. En ik ben tots op jullie allemaal, in welke fase je ook zit, je doet het toch maar! *\o/*

Ik heb 26 maart weer een afspraak in het ziekenhuis, deze heb ik 4 maanden geleden ook al gehad, maar toen doorverwezen naar de dietiste voor eerst wat extra hulp. Deze 4 maanden zitten er nu op. Geen idee eigenlijk wat ik de 26ste kan verwachten.

Gefeliciteerd Debravanesch!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:15

Spannend Lau, succes met wachten.. Lekker veel andere dingen doen, dan duurt het niet zo lang..

Sans6, wauw.. Je was al een mooie vrouw, maar nu zie je er helemaal mooi uit! Goed hoor!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:40

Sorry, was het topic even uit het oog verloren.

Ik heb de laatste afspraak met de chirurg ook gehad, nu wachten op de datum. Hij gaf aan dat het ongeveer 12/13 weken wachten is, dus zal ergens begin augustus zijn.

Op eigen kracht nu ongeveer 16 kilo afgevallen, maar ik ben dan ook echt veel te zwaar, veel zwaarder dan sommige anderen hier heb ik het idee..

Ik loop trouwens bij het Maasstad Ziekenhuis, zijn er nog meer mensen daar geweest?

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 06:41

Topic ligt een beetje stil... Alles nog goed met iedereen? :-)

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:40

Djuulsie, niet aankomen tijdens de zwangerschap is al een hele prestatie! Succes met het weer oppakken, maar ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is om weer even de juiste mindset te vinden..

Debravanesch, kan me niet voorstellen dat iemand graag biefstuk eet haha.. Bah.. Aan de ene kant fijn dat je wel alles kan eten, aan de andere kant had het misschien makkelijker geweest als je lichaam af en toe een beetje tegengas had gegeven, dat snap ik wel..

Kun je dat niet aan laten passen Lau?

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:24

Welkom Dioxide, klets maar mee hoor!

Balen Friemel, volgens mij zit ik nog bij jou het meest dicht in de buurt qua operatie tijd.. Ik zal ergens eind juli/begin augustus geopereerd worden..

Wat goed dat de sonde eruit is MyKayleigh! Ruim 50 kilo +:)+ Daar kan ik alleen nog maar van dromen.. Mits het niet ten koste gaat van je gezondheid natuurlijk..

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 06:21

Pff.. wachten duurt lang, ik ben benieuwd wanneer ik wat ga prutsmutsen over de datum.. Werden jullie gebeld of kregen jullie een brief met de datum of iets dergelijks?

Mag ik vragen van de mensen die al geopereerd zijn hoe jullie eet/drink ritme eruit ziet en wat jullie nu zoal eten en drinken?

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:01

Wat top dat jullie een datum weten! Spannend!

Thanks voor de antwoorden betreft het eten, ik lees van alles maar horen van mensen die de ervaring uit eerste hand hebben is toch fijner.

En drinken? Drinken jullie alleen maar water/thee/koffie?

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 06:55

je ziet er prachtig uit! *\o/*

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en lijstjes. Ik was voornamelijk benieuwd omdat ze maar blijven zeggen dat je na de operatie nooit geen frisdrank (met prik) meer mag/kan drinken, geen alcohol etc.

Nu drink ik toch al bijna nooit prik, bijna altijd Slimpie en alcohol is misschien ook maar 2 keer per jaar, dus ook al zou ik nooit geen alcohol meer mogen is dat ook geen probleem. Maar ik hoorde ik mijn groep toch wel een beetje wat weerstand toen dat werd verteld.

Zoals jullie eten, eet ik eigenlijk ook al sinds ik bij de dietiste ben geweest, ben blij dat ik daar in ieder geval al aan gewend ben :-)

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:45

Aaahh kijk, dat dacht ik al. Naar je lijf luisteren is denk ik sowieso een van de beste adviezen, ik lees bij iedereen wat anders.

Sommige kunnen dit niet verdragen, anderen dat niet. Het zal gewoon even puzzelen worden.

Dat word het bij mij sowieso want ik ben in sommige dingen een moeilijke eter. Ik eet bijna geen vlees, helemaal geen vis, geen ei etc.. :o Groenten, fruit e.d. lust ik dan bijna wel weer allemaal, dat scheelt iets..

Eiwitten word dus nog wel even een dingetje, maar dat ga ik nog wel uitvogelen..

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:48

Ook jij ziet er goed uit Sans6! En super dat je je weer lekker genoeg voelt om je te kleden waar je blij van wordt :-)

Ik vind het zo leuk om jullie resultaten te zien, ik vind het echt knap van iedereen *\o/*

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 06:27

Je zou toch verwachten dat iemand wat meer gevoel heeft als je voor deze beroepskeuze gaat, heel erg vreemd. Precies zoals al gezegd is hierboven, laat je niet tegenhouden door 1 persoon Dioxide, dit zou zo zonde zijn!

Ik moet ook een uur reizen voor elke afspraak, maar het is het dubbel en dwars waard geweest tot nu toe. Ik ben bij nog geen een afspraak lelijk of minachtend aangekeken, nog niemand heeft een opmerking geplaatst over "elk pondje door het mondje gaat, he mevrouwtje".

En nog mooier, bij elke kilo die ik nu op eigen kracht ben afgevallen zijn zij misschien nog wel trotser en enthousiaster dan ik zelf ben. En heel eerlijk, dat motiveert echt super! *\o/*

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:03

Zooo.. hoe is het met iedereen?

Ik heb mijn datum, 23 september is de dag. Heb er eigenlijk heel veel zin in, buiten dat ik nog een extra afspraak heb met de narcotiseur ivm mijn angst om onder narcose te gaan. Ik zie totaal niet op tegen de operatie, maar die narcose he, pfff.

( ik weet dat elke operatie is risico is, groot of klein en dat er statistisch gezien bijna nooit wat gebeurd naar aanleiding van een narcose. Helaas heb ik een angst ontwikkeld tijdens het laatste jaar van mijn vaders leven waar ik mezelf niet overheen kan zetten )

Maaaaar buiten dat heb ik super veel zin om aan mijn nieuwe leven te beginnen, eerst nog even een vakantie naar Rhodos en dan gaan we er voor.

Hoop dat jullie ook allemaal een beetje van de vakantie periode kunnen genieten!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 06:17

Gefeliciteerd met je zwangerschap Romeo2007! Hopelijk gaat alles vlotjes..

Over zelfbeeld kan ik helaas nog niet mee praten, over een paar maanden misschien :-)